Tags: masura 1 granturi, microgranturi acordate din fonduri exterme nerambrusabile
Ministerul Economiei a facut recent un anunt pentru beneficiarii primei sesiuni a Masurii 1 Microgranturi din fonduri externe nerambursabile. Acestia trebuie sa returneze grantul de 9.679 de lei.
Beneficiarii, care au primit notificare de rambursare a grantului acordat in cadrul primei sesiuni a Masurii 1, trebuie sa returneze grantul de 9.679 lei in contul de grant deschis la banca, pentru a putea, ulterior, solicita, din nou, finantarea, prin reinscrierea in cadrul celei de-a doua sesiuni a Masurii 1, cu incadrarea in termenul prevazut la art. 5.2, alin. (4) si cu respectarea criteriilor de eligibilitate si a conditiilor prevazute la art. 3.2 din procedura de implementare a masurii postata pe site-ul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului.
Reamintim ca Masura 1 a fost valabila pana la 30 iunie 2021, insa autoritatile au reluat facilitatea incepand cu data de 1 octombrie 2021.
Platile in cadrul masurii vor fi efectuate pana la 31 decembrie 2023.
Microgranturile se acorda, pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care indeplinesc urmatoarele conditii cumulative:
a) au desfasurat activitate curenta/operationala pe perioada a cel putin unui an calendaristic inainte de data depunerii cererii de finantare, cu exceptia PFA/CMI pentru care inceperea activitatii poate sa fi avut loc pana la data de 1 februarie 2020;
b) respecta conditia de la art. 6, lit b) din Ordonanta de Urgenta nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19 (Pragul de 5.000 euro
cifra de afaceri pe anul 2019), cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la art. 3.2 alin (1), lit. b) si c) din procedura (PFA, ONG, CMI);
c) isi mentin activitatea pe o perioada de cel putin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub forma de microgrant;
d) nu erau in dificultate la 31 decembrie 2019;
e) nu depasesc plafonul de 800.000,00 Euro pe Cadrul temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de catre Comisia Europeana.Beneficiarii eligibili pentru microgranturile de 2.000 de euro sunt:
a) intreprinderile mici si mijlocii care fac dovada prin situatiile financiare depuse ca nu detin salariati cu contract individual de munca la data de 31 decembrie 2019;
b) PFA, ONG-uri cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa nr. 1 la OUG nr. 130/2020;
c) PFA/CMI, daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 82/2020. Dovada implicarii in activitatile legate de COVID-19, dar si pentru neacordarea stimulentului medical se face prin completarea unei adeverinte-formular si incarcarea acesteia in aplicatia de inscriere, emisa de unitatea sanitara unde a prestat serviciul beneficiarul/directia de sanatate publica judeteana, dupa caz.
Atentie! Codul CAEN pentru care aplicantul solicita finantare trebuie sa fie autorizat la momentul inscrierii. Pentru a vedea codurile CAEN eligibile,
click AICI»
Obiectul finantarii trebuie sa se incadreze in una sau mai multe din urmatoarele categorii eligibile:
a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiari;
b) datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati potrivit contractelor incheiate;
c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract incheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfasoara activitatea pentru care se solicita finantare;
d) cheltuieli privind achizitia de servicii si reparatii necesare activitatii curente de baza, cu exceptia serviciilor de consultanta, studii si alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curenta;
e) cheltuieli privind echipamentele de protectie medicala, inclusiv materiale de dezinfectie pentru protectia impotriva raspandirii virusului SARS-CoV- 2;
f) cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activitatii curente;
g) cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii, tehnologii, dotari independente necesare pentru reluarea activitatii;
h) cheltuieli privind plata datoriilor catre bugetul statului.
Ministerul si agentiile regionale ofera asistenta tehnica prin intermediul sistemului de call-center disponibil cu 24 de statii active la numarul 0219059, iar aplicatia informatica de inscriere in cadrul sesiunii 2 aferente masurii “Microgranturi” va ramane activa pana in data de 23 noiembrie 2021, ora 20:00.
de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Firma din cadrul grupului cu sediul in Elvetia incheie un contract pentru un eveniment marketing organizat in RO, care este 50% pentru firma elvetiana, 50% pentru firma din RO. Va primi factura cu TVA 19%. Noi vom fi refacturati fara mark-up de firma din Elvetia pentru partea de 50% cu TVA 19% sau cum este corect? Trebuie sa incheiem contract pentru refacturare cu firma din Elvetia?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
SRL neinregistrat in scop de TVA, dar care are cod special pentru operatiuni intracomunitare din luna noiembrie 2022, depaseste cifra de afaceri de 300.000 lei in luna octombrie 2024. Va rog sa imi spuneti care este procedura de inregistrare in scop de tva (de la ce data ar trebui sa depuna D700 si ce capitole ar trebui completate in declaratie), precum si ce ar trebui sa facem ca societatea sa renunte la codul special de tva?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O SC depune declaratie D177 Cerere de redirectionare impozit pe profit pe 25.06.2024, ultima zi din termenul legal, atasand Contractul de sponsorizare in agrafa formularului, care permite astfel semnarea lui electronica si depunerea.
Deoarece site-ul Anaf a mers foarte greu, n-a intors recipisa pana la ora 17 cand s-a terminat programul de lucru, in spatiul virtual a aparut raspuns (dar nu sub forma de recipisa in care s-ar fi vazut ora la care a aparut) ca nu are un...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
1. O persoana are facultate si master pe informatica (5 ani), apoi are a 2-a facultate de 3 ani in Finante-Banci. Nu are master in domeniul economic. Aceasta persoana poate ocupa functia de director economic si/sau contabil sef? Pentru a ocupa aceste functii este necesar si master in domeniul economic?
2. O persoana este director economic la o societate pe actiuni. O ruda de gradul unu are voie sa fie cenzor la aceeasi unitate, fara a fi in conflict de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Din greseala s-a adaugat pe casa de marcat un bon de 22.000 lei in loc de suma corecta de 22 lei, ulterior a fost emis si bonul corect de 22 lei, s-a intocmit referat pentru anularea sumei de 22.000 lei, avand in vedere ca societatea are casa de marcat conectata la serverele ANAF si se transmit zilnic rapoartele Z, ce trebuie sa faca compania in acest caz ca sa nu se tina cont de suma gresita de pe casa de marcat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<