Tags: masura 1 granturi, microgranturi acordate din fonduri exterme nerambrusabile
Ministerul Economiei a facut recent un anunt pentru beneficiarii primei sesiuni a Masurii 1 Microgranturi din fonduri externe nerambursabile. Acestia trebuie sa returneze grantul de 9.679 de lei.
Beneficiarii, care au primit notificare de rambursare a grantului acordat in cadrul primei sesiuni a Masurii 1, trebuie sa returneze grantul de 9.679 lei in contul de grant deschis la banca, pentru a putea, ulterior, solicita, din nou, finantarea, prin reinscrierea in cadrul celei de-a doua sesiuni a Masurii 1, cu incadrarea in termenul prevazut la art. 5.2, alin. (4) si cu respectarea criteriilor de eligibilitate si a conditiilor prevazute la art. 3.2 din procedura de implementare a masurii postata pe site-ul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului.
Reamintim ca Masura 1 a fost valabila pana la 30 iunie 2021, insa autoritatile au reluat facilitatea incepand cu data de 1 octombrie 2021.
Platile in cadrul masurii vor fi efectuate pana la 31 decembrie 2023.
Microgranturile se acorda, pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care indeplinesc urmatoarele conditii cumulative:
a) au desfasurat activitate curenta/operationala pe perioada a cel putin unui an calendaristic inainte de data depunerii cererii de finantare, cu exceptia PFA/CMI pentru care inceperea activitatii poate sa fi avut loc pana la data de 1 februarie 2020;
b) respecta conditia de la art. 6, lit b) din Ordonanta de Urgenta nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19 (Pragul de 5.000 euro
cifra de afaceri pe anul 2019), cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la art. 3.2 alin (1), lit. b) si c) din procedura (PFA, ONG, CMI);
c) isi mentin activitatea pe o perioada de cel putin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub forma de microgrant;
d) nu erau in dificultate la 31 decembrie 2019;
e) nu depasesc plafonul de 800.000,00 Euro pe Cadrul temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de catre Comisia Europeana.Beneficiarii eligibili pentru microgranturile de 2.000 de euro sunt:
a) intreprinderile mici si mijlocii care fac dovada prin situatiile financiare depuse ca nu detin salariati cu contract individual de munca la data de 31 decembrie 2019;
b) PFA, ONG-uri cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa nr. 1 la OUG nr. 130/2020;
c) PFA/CMI, daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 82/2020. Dovada implicarii in activitatile legate de COVID-19, dar si pentru neacordarea stimulentului medical se face prin completarea unei adeverinte-formular si incarcarea acesteia in aplicatia de inscriere, emisa de unitatea sanitara unde a prestat serviciul beneficiarul/directia de sanatate publica judeteana, dupa caz.
Atentie! Codul CAEN pentru care aplicantul solicita finantare trebuie sa fie autorizat la momentul inscrierii. Pentru a vedea codurile CAEN eligibile,
click AICI»
Obiectul finantarii trebuie sa se incadreze in una sau mai multe din urmatoarele categorii eligibile:
a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiari;
b) datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati potrivit contractelor incheiate;
c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract incheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfasoara activitatea pentru care se solicita finantare;
d) cheltuieli privind achizitia de servicii si reparatii necesare activitatii curente de baza, cu exceptia serviciilor de consultanta, studii si alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curenta;
e) cheltuieli privind echipamentele de protectie medicala, inclusiv materiale de dezinfectie pentru protectia impotriva raspandirii virusului SARS-CoV- 2;
f) cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activitatii curente;
g) cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii, tehnologii, dotari independente necesare pentru reluarea activitatii;
h) cheltuieli privind plata datoriilor catre bugetul statului.
Ministerul si agentiile regionale ofera asistenta tehnica prin intermediul sistemului de call-center disponibil cu 24 de statii active la numarul 0219059, iar aplicatia informatica de inscriere in cadrul sesiunii 2 aferente masurii “Microgranturi” va ramane activa pana in data de 23 noiembrie 2021, ora 20:00.

de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Operatiuni triunghiulare
Intrebare:
Va solicit sprijinul in urmatoarea speta:
Furnizorul A stabilit in Spania livreaza bunuri catre o societate B stabilita in Romania, care la randul ei livreaza bunuri catre o alta societate C stabilita in Romania, care livreaza bunurile catre cumparatorul final D stabilit in Germania. Fiecare societate este inregistrata in scopuri de TVA in statul in care este stabilita. Bunurile sunt transportate de A din Spania in Germania.
1. In contextul in care C nu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Incetare intreprindere individuala
Intrebare:
O intreprindere individuala are stoc de marfa la 31.12.2024 - 550.000 lei. Nu mai are nici un fel de activitate din luna aprilie 2024. Doreste sa inchida activitatea anul acesta (2025).
1. Intrebarea este: Ce are de plata, in afara de impozitele aferente rezultatului 2024 (ianuarie - martie) care ating deja 60 salarii?
2. Dar, daca inchide in 2026 care sunt obligatiile de plata, tinand cont ca in anul 2025 nu avem activitate?
Trebuie sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decont accize
Intrebare:
Societate comerciala incepand cu martie 2023 monteaza panouri solare avand contract incheiat cu Electrica. In 2025 mai, Electrica emite factura in numele clientului cu KWH produsi de client.
In declaratia 120 in care an trebuie raportat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lista bunuri cu risc fiscal ridicat
Intrebare:
Societatea produce si comercializeaza pe teritoriul national produse lactate.
Pentru anumiti clienti cantitatea livrata depaseste 500 kg.si valoarea 10,000 lei
Este necesar ca livrarea sa fie insotita de cod UIT, avand in vedere ca ANAF dorea extinderea listei de bunuri cu risc fiscal ridicat?
Nu suntem lamuriti daca produsele lactate fac parte sau nu din categoria" bunuri cu risc fiscal ridicat"
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune parti sociale. Vanzare in castig
Intrebare:
Societatea noastra A a avut parti sociale - 25% din capitalul social al unei alte societati B (cap.soc = 3000 lei). Societatea B detine si un teren pe care initial a vrut sa il vanda, dar pana la urma a vandut firma cu totul.
Astfel, la vanzare, partile sociale din A au fost cesionate noii conduceri, dar pe langa valoarea partilor sociale, societatea A a mai primit si 25% din valoarea tranzactiei care includea de fapt valoarea terenului. Cum incadram acest castig? Ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<