Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 18 Iun. 2021 Exclusiv
Pe fondul relaxarii restrictiilor, tot mai multe firme au decis revenirea fizica a salariatilor la locul de munca. Revenirea la normalitate trebuie sa se realizeze in conditii de siguranta si sa fie tratata cu responsabilitate si seriozitate de fiecare angajat si angajator.
In acest context, Inspectia Muncii reaminteste tuturor angajatorilor ca au obligatia permanenta, de a lua masuri cu privire la securitatea si sanatatea in munca a angajatilor, de a asigura locuri de munca sanatoase, o instruire corespunzatoare domeniului de activitate, de a acorda echipamente de lucru si de protectie, materiale igienico-sanitare, fiind evitate astfel imbolnavirile profesionale, producerea de accidente si nu in ultimul rand raspandirea imbolnavirilor cu virusul SARS-Cov -2.
O data cu revenirea la locul de munca a salariatilor, angajatorul trebuie sa respecte o serie de reguli, printre care:
-asigurarea reinstruirii in domeniul SSM a angajatilor ce revin la locul de munca dupa o intrerupere a activitatii mai mare de 30 de zile sau dupa o perioada in care si-au desfasurat activitatea de acasa;
-verificarea implementarii masurilor de prevenire a raspandirii virusului SARS-CoV-2;
-delimitarea culoarelor de circulatie pentru evitarea aglomeratiei;
-dezinfectarea spatiilor comune si a celor de lucru ale salariatilor;
-verificarea aplicarii corecte a benzilor de marcare a distantei minime recomandate in unitatile unde se lucreaza cu publicul.
Avand in vedere regulile privind asigurarea sanatatii si securitatii in munca, angajatorii trebuie sa stie ca au obligatia sa asigure echipamente de protectie la locul de munca, materiale pentru igienizare, masti de protectie, cu atat mai mult in cazul angajatilor care intra in contact frecvent cu clienti, parteneri comerciali, curieri, etc.

Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale

Cartea verde a contabilitatii 2023 varianta tiparita

Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
De asemenea, si angajatii trebuie sa stie ca la locul de munca au o serie de obligatii, dintre care cele mai importante sunt:
- sa nu vina la serviciu daca are temperatura mai mare de 37,3 grade sau alte simptome ale infectarii cu SARS COV-2;
- sa poate masca de protectie tot timpul cat se afla la locul de munca;
- sa isi spele si dezinfecteze mainile ori de cate ori este necesar;
- sa aeriseasca constant incaperea in care isi desfasoara activitatea;
- sa dezinfecteze spatiul de lucru, obiectele si instrumentele cu care lucreaza;
- sa evite stationarea in spatiile comune si sa se deplaseze doar pe caile de circulatie asigurate de angajator.
Atat angajatorii cat si salariatii trebuie sa constientizeze ca respectarea instructiunilor de lucru, purtarea echipamentului de munca si de protectie, folosirea materialelor igienico-sanitare care sa limiteze raspandirea virusului SARS Cov-2, contribuie la eliminarea riscurilor si promovarea unor conditii mai sigure si mai sanatoase la locul de munca.
Sursa: ITM Salaj

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Angajatorii trebuie sa respecte 5 reguli o data cu revenirea salariatilor la locul de munca":
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Romania se intoarce la munca in toate domeniile de activitate! Ce reguli trebuie sa respecte angajatoriiGhid pentru REVENIREA LA MUNCA in conditii de siguranta pentru angajati si angajatori( Ministerul Muncii)Revenirea la birou, din telemunca, presupune modificarea CIM. Ce se intampla daca angajatul refuza semnarea actului aditional?Clarificari ANPIS privind prelungirea indemnizatiei de crestere a copilului si a stimulentului de insertieNoi reguli pentru angajatorii si salariatii din sectorul public si din privat care se reintorc la munca. Masuri speciale
Mai multe articole despre revenirea la munca

Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"