Tags: comunicat de presa cnas, medicamente prescrise, asistenta medicala
Conform unui comunicat de presa al CNAS, incepand cu data de 1 aprilie 2021, asiguratii vor avea posibilitatea sa ridice medicamentele prescrise de la orice farmacie din tara, indiferent daca aceasta se afla sau nu in relatie contractuala cu aceeasi casa de asigurari de sanatate cu care este si medicul prescriptor.
Exceptie fac medicamentele aferente contractelor cost-volum-rezultat, care se elibereaza indiferent de casa de asigurari de sanatate in evidenta careia de afla asiguratul, cu conditia ca furnizorul de medicamente sa fie in contract cu aceeasi casa de asigurari de sanatate cu care se afla si medicul care a emis prescriptia medicala.
Daca in prezent farmaciile comunitare/punctele de lucru pot avea incheiate contracte pentru furnizarea de servicii farmaceutice cu doua case de asigurari de sanatate, respectiv cu o casa de asigurari de sanatate judeteana si cu CAS AOPSNAJ, pentru punerea in aplicare a noii reglementari, incepand cu data de 1 aprilie 2021, farmaciile comunitare/punctele de lucru care au incheiate doua contracte cu case de asigurari vor opta pentru pastrarea unui singur contract, care va fi valabil pana la data de 30 iunie 2021. Farmacia/punctul de lucru va deservi toti asiguratii care prezinta prescriptii medicale.
Institutia mentioneaza ca dupa aprobarea noului Contract-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale, tehnologiilor si dispozitivelor asistive in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2021-2022, o farmacie comunitara/ punct de lucru farmaceutic va incheia un contract unic cu o casa de asigurari de sanatate, care va intra in vigoare incepand cu data de 1 iulie 2021.
„Este o masura care va asigura un acces mai facil al pacientilor la tratamentele necesare, mai ales in aceasta perioada dificila pe care o traversam. Insa nu ne vom opri aici. Alte masuri menite sa vina in sprijinul pacientilor sunt propuse de CNAS in proiectul de Contract-cadru pentru anii 2021-2022, pe marginea caruia, pana la data de 30 martie 2021, se desfasoara consultarile si negocierile cu organizatiile patronale, sindicale si profesionale reprezentative din domeniul medical. Noul proiect de Contract-cadru va fi supus aprobarii Guvernului, astfel incat sa intre in vigoare incepand cu data de 1 iulie 2021”, a declarat Adrian Gheorghe, presedintele CNAS.
Aceasta noua reglementare este cuprinsa in hotararea aprobata de Guvern in data de 25 martie, care prevede prelungirea termenului de aplicare a prevederilor HG nr. 140/2018 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a Contractului-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2018-2019, pentru prorogarea unor termene, pentru modificarea si completarea anexei nr. 2 la aceasta, precum si pentru prelungirea termenului de aplicare si modificarea prevederilor HG nr. 155/2017 privind aprobarea programelor nationale de sanatate pentru anii 2017 si 2018, pana la 30 iunie 2021.
Sursa: CNAS
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<