1. Depuneti documentele, respectiv:
- Cererea de inregistrare (a se vedea formularul din Anexa nr. 3 la prezentul produs, formular pe care se poate scrie direct si il listati la imprimanta, daca doriti). Veti bifa pct. II – „radiere” si pct. 7.6. pentru motivul radierii – „la cerere”;
- Documentul care atesta motivul radierii, daca este cazul (e decizia titularului; nu prea e cazul sa dati explicatii);
-Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare (original);
- Chitantele de plata a taxelor/tarifelor legale, respectiv:
1. 45 lei - taxele de registru;
2. 27 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014.
Documentele le depuneti la Oficiul Registrului Comertului in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
2. Decizia Directorului Oficiului Registrului comertului
Directorul poate sa solicite administrarea si a altor acte doveditoare, dar de obicei nu e cazul.
- Formularele se distribuie la sediul ORC.
- Documentele se depun la ORC in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
Daca nu vi se solicita alte documente, in cateva
zile lucratoare PFA/II/IF este desfiintata. Urmeaza sa anuntati si la Finante desfiintarea, prin completarea unei declaratii-tip pe care o primiti acolo si… gata!

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Factura emisa pe numele asociatului
Intrebare:
O societate platitoare de TVA la incasare a achizitionat in luna septembrie un serviciu de la o societate din Statele Unite si din greseala factura a fost intocmita pe numele asociatului, dar achitata din contul firmei.
Cum vom proceda la inregistrarea acestei facturi? Care este monografia corecta? avand in vedere ca serviciul este utilizat exclusiv in scopul dezvoltarii activitatii societatii si nu in interes personal. Societatea a fost contactata pentru corectarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Exigibilitate avans si faptul generator servicii, regularizare factura avans, baza de impozitare in valuta
Intrebare:
Avem un furnizor de prestari servicii, care vine si imi face corectii, dupa cum urmeaza:
- factura initiala iulie 2025: 151.286,50 ron+28.744,43=180.030,93 total cu tva (cota tva 19%)
- factura corectie cu august partial: - 39.867,44 ron+ - 7.574,81 = - 47.442,25 total cu tva (19%)
- factura corectie cu august: 39.827,36 + 8.363,75 = 48.191,11 total cu tva (cota tva 21%)
Am luat legatura cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere autoutilitara
Intrebare:
Va rog sa imi descrieti cadrul legal si ce pasi trebuie sa fac pentru a utiliza o autoutilitara a societatii X (complet amortizata, si care in urmatoarele patru luni va stationa in societatea X, deci nu va utilizata deloc in scopuri economice)
Astfel: inchiriere autoutilitara catre o firma: ex.: Metro, pentru transport marfa timp de patru luni. Ce documente trebuie intocmite pentru firma X si cadrul legal? Cum va avea regimul fiscal in cele patru luni, pentru firma X,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare bun cu incasare pe o perioada de 10 ani
Intrebare:
In anul 2022, firma a achizitionat un transformator electric in vederea racordarii la retea (solutie impusa de ELECTRICA). Cheltuiala la momentul respectiv a fost pusa pe 471.
In septembrie anul curent, s-a facut receptia, transformatorul a intrat in proprietatea ELECTRICA. Noi urmeaza sa emitem o factura cu valoarea transformatorului, factura care se va incasa lunar, in urmatorii 10 ani.
Ce inregistrati contabile trebuie sa facem, atat la emiterea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<