Tags: lichidare pfa/ii/if, cum sa lichidezi pfa
Lichidarea PFA/intreprinderii individuale/intreprinderii familiale este simpla, deoarece in definitiv toate drepturile si obligatiile trec asupra titularului. La fel si in cazul cabinetului (de arhitect, de expert evaluator, de mediator, cabinetului medical etc.) - desigur, este vorba de cabinet ca profesie liberala, nu de cabinetul organizat ca societate.
Lichidarea se face in doi pasi:
1. Depuneti documentele, respectiv:
- Cererea de inregistrare (a se vedea formularul din Anexa nr. 3 la prezentul produs, formular pe care se poate scrie direct si il listati la imprimanta, daca doriti). Veti bifa pct. II – „radiere” si pct. 7.6. pentru motivul radierii – „la cerere”;
- Documentul care atesta motivul radierii, daca este cazul (e decizia titularului; nu prea e cazul sa dati explicatii);
-Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare (original);
- Chitantele de plata a taxelor/tarifelor legale, respectiv:
1. 45 lei - taxele de registru;
2. 27 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014.
Documentele le depuneti la Oficiul Registrului Comertului in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
2. Decizia Directorului Oficiului Registrului comertului
Directorul poate sa solicite administrarea si a altor acte doveditoare, dar de obicei nu e cazul.
- Formularele se distribuie la sediul ORC.
- Documentele se depun la ORC in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
Daca nu vi se solicita alte documente, in cateva
zile lucratoare PFA/II/IF este desfiintata. Urmeaza sa anuntati si la Finante desfiintarea, prin completarea unei declaratii-tip pe care o primiti acolo si… gata!
Parcurgeti fara intarziere lucrarea de ultima ora editata de Grupul Rentrop & Straton: PFA/II/IF 2021. Taxe, impozite, deduceri!
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate A din Romania inregistrata in scopuri de TVA realizeaza operatiuni triunghiulare achizitionand marfuri din Ungaria si livrandu-le in Franta, cu transport direct din Ungaria in Franta. Societatea A tocmai a solicitat si a primit cod de TVA si in Franta. In acest caz, achizitiile de bunuri descrise mai sus dintr-un stat UE cu livrare in Franta mai pot fi tratate ca pana acum, ca operatiuni triunghiulare sau societatea A are obligatia sa furnizeze furnizorului din Ungaria codul de TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate achizitioneaza un auto avariat (asa este specificat pe factura); poate aceasta si in ce conditii acest auto sa il inregistreze direct ca marfa? Eventual piese auto in vederea revanzarii? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea a incheiat o conventie privind cesionarea drepturilor si obligatiilor din promisiunea de vanzare a unui imobil. Societatea este cesionar. Valoarea cesiunii este mai mare decat avansul platit. Cedentul a emis factura catre cesionar, aceasta fiind cu tva. Intrebarea este daca conventia de cesiune intra in sfera de aplicare a tva si daca factura este corect emisa cu tva? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania, plateste chirie pentru un depozit logistic in SUA, trimite paleti de marfa catre acest depozit. Ulterior marfa este preluata de catre Amazon, in regim de magazin online, cu amanuntul, catre diversi clienti persoane fizice. Marfa va fi facturata catre clientul final de catre societatea din Romania. Ce documente trebuie intocmite in acest caz? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societate platitoare de impozit pe profit acorda in luna martie cadouri in bani salariatilor (8 martie si sarbatori pascale catolice). Suma acordata se incadreaza in limita a 300 lei/ salariat pe fiecare eveniment/sarbatoare. Valoarea cheltuielilor sociale depaseste limita de 5% aplicabila asupra valorii cheltuielilor cu salariile. Va rog sa-mi spuneti daca diferenta nedeductibila a cheltuielilor sociale este considerata avantaj in bani. Se calculeaza la aceste sume contributii salariale?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<