1. Depuneti documentele, respectiv:
- Cererea de inregistrare (a se vedea formularul din Anexa nr. 3 la prezentul produs, formular pe care se poate scrie direct si il listati la imprimanta, daca doriti). Veti bifa pct. II – „radiere” si pct. 7.6. pentru motivul radierii – „la cerere”;
- Documentul care atesta motivul radierii, daca este cazul (e decizia titularului; nu prea e cazul sa dati explicatii);
-Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare (original);
- Chitantele de plata a taxelor/tarifelor legale, respectiv:
1. 45 lei - taxele de registru;
2. 27 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014.
Documentele le depuneti la Oficiul Registrului Comertului in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
2. Decizia Directorului Oficiului Registrului comertului
Directorul poate sa solicite administrarea si a altor acte doveditoare, dar de obicei nu e cazul.
- Formularele se distribuie la sediul ORC.
- Documentele se depun la ORC in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
Daca nu vi se solicita alte documente, in cateva
zile lucratoare PFA/II/IF este desfiintata. Urmeaza sa anuntati si la Finante desfiintarea, prin completarea unei declaratii-tip pe care o primiti acolo si… gata!

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Calcul profit impozabil. Pierderi fiscale
Intrebare:
O societate inregistreaza la 31 decembrie 2024 o pierdere fiscala in valoare de 100.000 lei.
In anul 2025 inregistreaza urmatoarea situatie:
Trim I: Profit impozabil: 10.000 lei. Pierdere fiscala de recuperat 7.000 lei. Profit impozabil dupa scaderea pierderii fiscale: 10.000 7.000 = 3.000 lei. Impozit pe profit de plata: 3.000 * 16% = 480 lei
Trim II: Profit impozabil: 20.000 lei. Pierdere fiscala de recuperat 14.000 lei. Profit...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Preluare contract de cesiune achizitie apartament
Intrebare:
Societate comerciala a preluat prin contract de cesiune o promisiune de achizitie a unui apartament in curs de executie de la o alta societate comerciala, ambele societati (cedent si cesionar) fiind platitoare de TVA . Desi contractul de cesiune dintre cele 2 parti a fost realizat la o valoare mai mare decat avansul platit de cedent, cedentul a utilizat 2 regimuri de TVA pentru aceasta tranzactie mentionate atat in actele juridice autentice, cat si in facturile emise: a aplicat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzarea unui drum de acces realizat de o persoana fizica. Se aplica TVA?
Intrebare:
O persoana fizica achizitioneaza un teren intravilan categoria curti/constructii cu pretul de 300.000 lei. Terenul se invecineaza cu cel al unei societati comerciale care construieste o hala de productie in acea zona si are nevoie de o cale de acces prin terenul persoanei fizice. Conform unei intelegeri intre cei doi vecini, persoana fizica amenajeaza un drum de acces pe cheltuiala proprie pentru societatea comerciala, urmand ca dupa finalizarea drumului sa-i vanda societatii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Calcul sponsorizare deductibila trimestrial
Intrebare:
Am urmatoarele venituri cumulate la trimestrele 1, 2 si 3:
T1 venituri si cheltuieli cumulate:
Venituri totale = 2.378.816,53 lei
Cheltuieli totale de = 2.192.203,37 lei
Cheltuieli nedeductibile = 48022 lei (din care sponsorizare platita = 9000 lei)
CA (cifra afaceri) = 2.352.699,35 lei
Impozit 16% = 34.872
Sponsorizari deductibile= Min (0.75% CA,20% IP) = 6.974 lei
T2...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<