Tags: fiducie, inregistrarea fiscala a contractului de fiducie
Sub sanctiunea nulitatii absolute, contractul de fiducie si modificarile sale trebuie sa fie inregistrate, la cererea fiduciarului, in termen de o luna de la data incheierii acestora, la organul fiscal competent sa administreze sumele datorate de fiduciar bugetului general consolidat al statului.
Cand masa patrimoniala fiduciara cuprinde drepturi reale imobiliare, acestea sunt inregistrate, in conditiile prevazute de lege, sub aceeasi sanctiune, la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale competente pentru administrarea sumelor datorate bugetelor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale in raza carora se afla imobilul, dispozitiile de carte funciara ramanand aplicabile.
Desemnarea ulterioara a beneficiarului, in cazul in care acesta nu este precizat chiar in contractul de fiducie, trebuie sa fie facuta, sub aceeasi sanctiune, printr-un act scris inregistrat in aceleasi conditii.
Daca pentru transmiterea unor drepturi este necesara indeplinirea unor cerinte speciale de forma, se va incheia un act separat cu respectarea cerintelor legale.
In aceste cazuri, lipsa inregistrarii fiscale atrage aplicarea sanctiunilor administrative prevazute de lege.
Impozitul pe venitul rezultat din fiducie
In privinta impozitarii persoanelor fizice se instituie mai multe reguli:
* regula neimpozitarii venitului realizat la momentul transferului dreptului patrimonial de la constitutor la fiduciar;
* regula impozitarii veniturilor realizate din administrarea masei patrimoniale de catre fiduciar in functie de natura venitului;
* regula impozitarii veniturilor realizate de beneficiar ca venituri din alte surse, cu exceptia cazului in care beneficiarul este constitutorul, situatie in care veniturile nu sunt impozabile;
* regula nededucerii pierderilor fiscale ale constitutorului.
Astfel, tratamentul fiscal al veniturilor realizate din administrarea masei patrimoniale de catre fiduciar, altele decat remuneratia fiduciarului, se stabileste in functie de natura venitului respectiv si se supune impunerii potrivit regulilor proprii fiecarei categorii de venituri.
La determinarea venitului impozabil nu se deduc pierderile fiscale ale constitutorului, acestea reprezentand pierderi definitive.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Transfer in cont de garantii
Intrebare:
Daca am creat in TREZO un cont de garantii (este creat si in balanta), iar din contul curent am transferat in contul de garantii suma convenita in contract, care e monografia contabila, fiindca in contul de trezo garantii am primit si dobanda la acea suma, dar in acelasi timp vreau sa evidentiez si in 2678 suma? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Datorii la bugete. Atribuire contract
Intrebare:
Am un certificat de atestare fiscala cu datorii trecute pe coloana curent dar reprezinta impozite cladiri, teren, redeventa, toate trecute pe coloana curent. Pot exclude o firma din licitatie? Daca am taxe transport tot pe coloana curente si redeventa miniera pe aceeasi coloana, pot exclude firma?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozitul pe venit in cazul salariatei care au copil cu handicap in intretinere
Intrebare:
O societate prestatoare de servicii in domeniul medical angajeaza cu CIM de patru ore pe perioada nedeterminata. Salariata a prezentat un certificat de handicap pentru copilul minor pe care il are in intretinere. Dorim sa stim daca aceasta salariata beneficiaza de scutiri salariale pentru copilul cu handicap. Daca da, de cand ar trebui sa beneficieze de aceste scutiri si ce documente trebuie sa prezinte? Are vreo relevanta faptul ca salariata are contract de munca pentru 4...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al imobilului luat in comodat
Intrebare:
Apartament cumparat prin credit ipotecar pe persoana fizica. Se doreste realizarea unui contract de comodat intre persoana fizica si persoana juridica pentru realizarea activitatii de consultanta in spatiul respectiv. Pentru a-si deduce persoana juridica cheltuielile cu utilitatile si mici imbunatatiri aduse imobilului (mobilier achizitionat, jaluzele, sistem de supraveghere), care este procedura legala? Este necesara schimbarea destinatiei imobilulul sau doar se notifica la taxe si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Prelucrare bunuri cu transport in Elvetia
Intrebare:
O fabrica din Romania produce un component care necesita un tratament care se poate face doar in Elvetia.
Componentul fabricat in Romania pleaca in Elvetia, iar dupa tratament se intoarce in Romania.
Va rog sa ma ajutati din punct de vedere a TVA-lui si fiscal ce inregistrari/declaratii necesita acest proces.
Va multumesc anticipat pentru raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<