Tags: itm, ordinul 874/2020, masuri active de protectie
In aplicarea Ordinului comun al Ministerului Sanatatii nr. 874/2020 si al Ministerului Afacerilor Interne nr. 81/2020 privind instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 pe durata starii de alerta, ITM Harghita a luat cateva masuri preventive.
- programul de lucru cu clientii este stabilit, pe durata starii de alerta, intre orele 9 si 13
- modul de comunicare cu ITM prin intermediul postei electronice este in continuare recomandat
Pentru a facilita transmiterea in format electronic a solicitarilor dvs. ITM va propune urmatorul mod de lucru:
1. descarcati de pe pagina de internet a ITM formularele de care aveti nevoie, daca acestea nu exista, trimiteti un e-mail de solicitare
2. le completati si semnati – olograf sau electronic – un simplu document text/word nefiind suficient pentru a identifica un expeditor
3. scanati cererea si documentele care trebuie sa insoteasca cererea, conform precizarilor din aceasta
4. trimiteti fisierele astfel obtinute la adresa de e-mail itmjudet@itmjudet.ro
5. pentru a primi eventualele raspunsuri pe e-mail, va rugam sa faceti precizarea expresa pentru acest lucru, precum si faptul ca va asumati raspunderea pentru a primi raspunsul printr-o retea publica nesecurizata
De asemenea, recomandam pastarea distantei de siguranta, dezinfectarea mainilor si portul mastii de protectie.
Masca trebuie purtata in orice spatiu public inchis, spatii comerciale, mijloace de transport in comun si la locul de munca, pe toata durata prezentei in aceste spatii.
In functie de evaluarea riscului, efectuata de medicul de medicina muncii al unitatii, pot exista unele exceptii, stabilite expres in ordinul mai sus mentionat.
Intrarea intr-o incinta este permisa doar pentru persoanele care, in mod rezonabil, au motive justificate de a se afla in acea incinta. In cazul in care este necesara doar predarea unor documente, colete etc., aceasta se va realiza in afara incintei, direct persoanei careia ii sunt destinate, cu respectarea masurilor de precautie.
Daca este necesara intrarea in incinta, sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor.
Obligativitatea triajului epidemiologic la intrarea intr-o incinta
Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in:
a) masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3ºC);
b) observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata).
Atentie! In cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3ºC, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus. Daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3ºC sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoanei nu i se permite accesul in incinta.
Daca temperatura inregistrata nu depaseste 37,3ºC, iar persoana nu prezinta alte simptome respiratorii, i se permite accesul doar insotita de catre o persoana din sediu si dupa inregistrarea biroului / camerei / departamentului unde va merge.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturare comision catre beneficiar din Irlanda
Intrebare:
Firma A, platitoare de tva si impozit pe profit, cumpara produse IBM de la o firma B din Romania, si le vinde catre persoane juridice tot din Romania.
Pentru aceste vanzari realizate de firma A in Romania, furnizorul IBM din Irlanda, ne plateste un comision din vanzare.
Cum emite firma A aceasta factura de comision catre IBM Irlanda ?
se aplica regula generala : art 278alin 2 locul unde este stabilit beneficiarul? IBM a decis sa nu sa dea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim TVA refacturare servicii transport
Intrebare:
Refacturam servicii de transport RO-IT, IT-RO si de manipulare marfa catre un furnizor din Italia.
Serviciile facturate sunt legate de transportul si manipularea unui echipament neconform, care a fost returnat furnizorului in vederea remedierii acestuia. Dupa remediere, acesta a fost retrimis in RO, transportul fiind facturat de o firma de transport din RO , catre noi. Consideram ca refacturarea serviciilor trebuie facuta cu TVA, este corect ? Care sunt obligatiile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facturare energiei electrica din panouri solare
Intrebare:
Facurare energie de la panouri solare cu accize sau fara? Ce declaratii trebuiesc depuse si exact cu ce suma? ce procent din ce se factureaza ?
Daca detinem panouri solare si pentru ca intram in categoria prosumatori intre 200-400 si Eonul ne-a spus ca trebuie sa facturam catre ei energia neconsumata si data la ei in retea oare trebuie facturate si accize? Sunt scutiri de la accize? Trebuie aplicata taxarea inversa? Va rog sa mi explicati pas cu pas cum se face corect...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie din Danemarca. Factura din SUA
Intrebare:
In luna Octombrie 2025 am primit o factura de la un furnizor din SUA. Factura este in EURO, valoarea facturi cuprinde si transportul. Marfa vine din Danemarca de la o societate inregistrata in scopuri de TVA, are cod valid de TVA. Marfa este o AIC pe care o inregistrez in Decont 300 si Declaratia 390. In Declaratia 390 la furnizor trec firma din SUA cu cod valid de TVA al societati din Danemarca?
Astept raspunsul dumneavoastra.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie bunuri personale pe firma
Intrebare:
In luna octombrie 2025, administratorul societatii a achizitionat un expressor de cafea din greseala pe numele companiei si achitat cu cardul personal. Factura a fost importata din SPV deoarece la momentul respectiv s-a considerat ca bunul este achizionat pentru companie.
Cum se poate remedia aceasta situatie? Putem factura bunul respectiv catre administrator din moment ce acesta ii apartine? Care este monografia contabila?
Multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<