Tags: masuri sociale si economice, finantarea antreprenorilor
Ministerul Fondurilor Europene informeaza, printr-un comunicat de presa, ca Guvernul Romaniei a adoptat un nou set de masuri sociale si economice finantate din fonduri europene.
Concret, au fost adoptate actele normative care reglementeaza acordarea de mese calde pe baza de tichete electronice persoanelor defavorizate, respectiv implementarea Programului National „Innotech Student” ce va sprijini antreprenoriatul in randul tinerilor.
De asemenea, Executivul a fost informat despre stadiul implementarii proiectelor de apa si canal fazate, a caror continuare este finantata in prezent din Programul Operational Infrastructura Mare.
Mese calde pentru 290.000 batrani
Prin Programul Operational Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD) va fi finantata acordarea de mese calde pensionarilor cu varste de cel putin 75 ani si cu venituri venituri la nivelul indemnizatiei sociale, precum si persoanelor/familiilor fara adapost, celor evacuate, care nu au domiciliu stabil si in mod special familiilor monoparentale. Lista persoanelor fara adapost este separata si va fi actualizata lunar de catre autoritatile administratiei publice locale.
Valoarea lunara a unui tichet este de 180 lei/persoana, iar de acest ajutor vor beneficia aproximativ 290.000 de batrani, alaturi de celelalte categorii vulnerabile.
Mesele calde vor fi acordate prin intermediul unor tichete electronice prin Schema Nationala de Sprijin pentru Persoanele Varstnice si pentru Persoanele fara adapost (S.N.S.P.V.P.A). Bugetul alocat va fi de 640 milioane lei, finantat prin POAD.
Masura, reglementata de Ordonanta de urgenta privind unele masuri pentru sprijinirea categoriilor de persoane cele mai defavorizate care beneficiaza de mese calde pe baza de tichete electronice din fonduri externe nerambursabile, precum si unele masuri de distribuire a acestora, va sprijini persoanele aflate in risc de saracie extrema si care reprezinta o categorie sociala vulnerabila in contextul cresterii numarului de persoane infectate cu COVID-19.
20 milioane pentru finantarea tinerilor antreprenori
Executivul a adoptat si Hotararea de Guvern privind aprobarea Programului National „Innotech Student”, finantat in cadrul Programului OperaÅ£ional Capital Uman 2014 – 2020. Bugetul total al apelului este de 20 milioane euro, din care 17 milioane euro fonduri europene, iar 3 milioane euro vor fi asigurate de la bugetul de stat.
Proiectul prevede finantarea schemelor antreprenoriale ale studentilor romani din numeroase domenii care sunt inovatoare si aduc o valoare adaugata reala. Acesta isi propune sa incurajeze studentii sa isi puna in practica viziunea, dar si spiritul lor antreprenorial.
In cadrul proiectelor selectate in urma evaluarii va incepe perioada de pregatire a studentilor, dezvoltarea abilitatilor lor antreprenoriale, elaborarea planurilor de afaceri si selectarea celor mai bune dintre acestea.
Studentii ale caror planuri de afaceri vor fi finantate vor putea urma programe de internship in companii cu activitati cat mai apropiate planurilor de afaceri propuse. in aceasta etapa vor fi acordate subventiile. Dupa aceasta, timp de un an studentii antreprenori vor beneficia de sprijinul administratorilor de schema, iar pentru urmatoarele sase luni ei vor fi monitorizati, iar afacerile infiintate de ei trebuie sa se autosustina pe piata.
Valoarea maxima a proiectelor este de 2 milioane euro, urmand ca minim 70% din bugetul proiectului sa fie alocat subventiilor pentru infiintarea afacerilor. Valoarea maxima acordata pentru planurile aprobate este de 100.000 euro/ plan de afaceri, reprezentand maximum 100% din totalul cheltuielilor eligibile, si se acorda numai intreprinderilor infiintate de persoanele ale caror planuri de afaceri sunt selectate.
Banii vor fi acordati in doua transe – 75% la infiintarea companiei, iar cea de-a doua, de 25%, in momentul in care antreprenorii vor face dovada ca pot realiza profituri de 30% din grantul initial de 75%. in primul an de activitate vor fi finantate si salariile angajatilor firmelor infiintate.
Masuri pentru implementarea proiectelor de apa si apa uzata
MFE a informat Guvernul Romaniei despre stadiul proiectelor de apa si apa uzata implementate cu fonduri europene in Romania, inclusiv despre masurile luate pentru urgentarea implementarii proiectelor.
In actuala perioada de programare (2014-2020), pentru proiecte de apa si apa uzata Romania beneficiaza de o alocare de 2,616 miliarde euro (85% contributie UE nerambursabila si 15 fonduri de la bugetul de stat).
Portofoliul POIM cuprinde 115 proiecte dintre care:
• 29 proiecte sunt fazate si au o valoare de 724 milioane euro
• 17 proiecte sunt din actuala perioada de programare si au o valoare de 3,3 miliarde euro
• 41 de proiecte de asistenta tehnica in valoare de 104 milioane euro
Cu un grad de contractare de 160,19%, aceste proiecte au o valoare totala de 4,1 miliarde euro. Dintre cele 17 noi proiecte, 7 dintre ele, cu o valoare de 1,19 miliarde euro au fost aprobate dupa data de 4 noiembrie 2019.
Atat proiectele fazate, cat si cele de asistenta tehnica, dar si cele noi se afla in implementare in diferite stadii. Pana acum aceste proiecte au generat un nivel de absorbtie de 14% din totalul sumei disponibile, si anume 309 milioane euro.
In ceea ce priveste proiectele fazate (29 de proiecte), implementarea lor se desfasoara astfel:
• Progres financiar – 36% – 231,8 milioane euro, din care 35,5 milioane euro dupa data de 4 noiembrie 2019.
• Progres fizic:
– sub 25%: 1 proiect;
– intre 25% si 50%: 1 proiect;
– intre 50% si 80%: 5 proiecte;
– peste 85%: 22 proiecte, din care 4 proiecte finalizate (2 proiecte finalizate dupa 4 noiembrie 2019).
Proiectele noi de investitii (17 proiecte) se afla in urmatorul stadiu al implementarii:
• Progres financiar – 0,85% – 25 milioane euro, din care 22,7 milioane euro dupa 4 noiembrie 2019
• Progres fizic:
– sub 1%: 9 proiecte;
– intre 1% si 5%: 3 proiecte;
– intre 5% si 20%: 1 proiect;
– peste 20%: 4 proiecte.
In paralel sunt pregatite 28 de proiecte de investitii in sectorul de apa si apa uzata a caror valoare estimata este 5,769 miliarde euro.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declarare deseuri in declaratia Intrastat
Intrebare:
Care sunt codurile intrastat pentru deseuri nepericuloase (deseu ambalaj carton, deseu ambalaj plastic, deseu ambalaj sticla) rezultate in urma vanzarii engros produselor tip bere, suc, apa?
Aceste deseuri sunt colectate de o firma specializata, iar noi trebuie sa facturam aceste deseuri.
Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul contabil si fiscal la dezvoltarea imobiliara
Intrebare:
Un dezvoltator imobiliar a inceput contruirea unui ansamblu rezidential in anul 2022 cu termen limita de finalizare 2025. Toata investitia ansamblului a fost contabilizata in contul 231.
Cum va fi stabilita valoarea contabila a fiecarui apartament la receptia ansamblului?
Care vor fi inregistrarile contabile pentru vanzarea locuintelor catre clienti?
Terenul aferent ansamblului rezidential a fost inregistrat in contul 2111 - Terenuri si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cota de TVA servicii veterinare
Intrebare:
Un SRL (cabinet veterinar) devine platitor de tva cu 01.12.2024, prin depasire plafon. Are in stoc materii prime si marfuri, majoritatea cu tva 9%. Administratorul vrea sa marcheze pe casa de marcat, astfel: materia prima cu pretul de intrare, inclusiv tva 9% si separat tratamentul (manopera) cu tva 19%. Este corect asa sau exista si o alta posibilitate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament fiscal TVA si impozit pe profit pentru bunuri degradate, distruse
Intrebare:
Prin decizie a fost numita comisie de inventariere in data de 01 iulie 2023 pentru inventarierea stocurilor.
In urma procesului de inventariere, comisia intocmeste procesul verbal de inventariere in data de 07 iulie 2023 prin care propune casarea/scoaterea din evidenta a unei cantitati de 10.000 kg produs degradat calitativ *1 leu/kg : 10.000 lei, produse care nu mai pot fi comercializate.
Administratorul societatii aproba propunerile comisiei de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Revenire la impozit micro in anul 2025
Intrebare:
Aceasta societate este platitoare de impozit pe profit de la 01.01.2023, pana la 31.12.2022 a fost platitor de impozit micro, dar nu mai indeplinea conditia de a avea angajat. In momentul de fata are un angajat cu 8 ore si indeplineste si celelalte conditii pentru a fi platitor de impozit micro. Poate sa treaca de la 01.01.2025 de la impozit profit la impozit micro?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<