Tags: masuri sociale si economice, finantarea antreprenorilor
Ministerul Fondurilor Europene informeaza, printr-un comunicat de presa, ca Guvernul Romaniei a adoptat un nou set de masuri sociale si economice finantate din fonduri europene.
Concret, au fost adoptate actele normative care reglementeaza acordarea de mese calde pe baza de tichete electronice persoanelor defavorizate, respectiv implementarea Programului National „Innotech Student” ce va sprijini antreprenoriatul in randul tinerilor.
De asemenea, Executivul a fost informat despre stadiul implementarii proiectelor de apa si canal fazate, a caror continuare este finantata in prezent din Programul Operational Infrastructura Mare.
Mese calde pentru 290.000 batrani
Prin Programul Operational Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD) va fi finantata acordarea de mese calde pensionarilor cu varste de cel putin 75 ani si cu venituri venituri la nivelul indemnizatiei sociale, precum si persoanelor/familiilor fara adapost, celor evacuate, care nu au domiciliu stabil si in mod special familiilor monoparentale. Lista persoanelor fara adapost este separata si va fi actualizata lunar de catre autoritatile administratiei publice locale.
Valoarea lunara a unui tichet este de 180 lei/persoana, iar de acest ajutor vor beneficia aproximativ 290.000 de batrani, alaturi de celelalte categorii vulnerabile.
Mesele calde vor fi acordate prin intermediul unor tichete electronice prin Schema Nationala de Sprijin pentru Persoanele Varstnice si pentru Persoanele fara adapost (S.N.S.P.V.P.A). Bugetul alocat va fi de 640 milioane lei, finantat prin POAD.
Masura, reglementata de Ordonanta de urgenta privind unele masuri pentru sprijinirea categoriilor de persoane cele mai defavorizate care beneficiaza de mese calde pe baza de tichete electronice din fonduri externe nerambursabile, precum si unele masuri de distribuire a acestora, va sprijini persoanele aflate in risc de saracie extrema si care reprezinta o categorie sociala vulnerabila in contextul cresterii numarului de persoane infectate cu COVID-19.
20 milioane pentru finantarea tinerilor antreprenori
Executivul a adoptat si Hotararea de Guvern privind aprobarea Programului National „Innotech Student”, finantat in cadrul Programului OperaÅ£ional Capital Uman 2014 – 2020. Bugetul total al apelului este de 20 milioane euro, din care 17 milioane euro fonduri europene, iar 3 milioane euro vor fi asigurate de la bugetul de stat.
Proiectul prevede finantarea schemelor antreprenoriale ale studentilor romani din numeroase domenii care sunt inovatoare si aduc o valoare adaugata reala. Acesta isi propune sa incurajeze studentii sa isi puna in practica viziunea, dar si spiritul lor antreprenorial.
In cadrul proiectelor selectate in urma evaluarii va incepe perioada de pregatire a studentilor, dezvoltarea abilitatilor lor antreprenoriale, elaborarea planurilor de afaceri si selectarea celor mai bune dintre acestea.
Studentii ale caror planuri de afaceri vor fi finantate vor putea urma programe de internship in companii cu activitati cat mai apropiate planurilor de afaceri propuse. in aceasta etapa vor fi acordate subventiile. Dupa aceasta, timp de un an studentii antreprenori vor beneficia de sprijinul administratorilor de schema, iar pentru urmatoarele sase luni ei vor fi monitorizati, iar afacerile infiintate de ei trebuie sa se autosustina pe piata.
Valoarea maxima a proiectelor este de 2 milioane euro, urmand ca minim 70% din bugetul proiectului sa fie alocat subventiilor pentru infiintarea afacerilor. Valoarea maxima acordata pentru planurile aprobate este de 100.000 euro/ plan de afaceri, reprezentand maximum 100% din totalul cheltuielilor eligibile, si se acorda numai intreprinderilor infiintate de persoanele ale caror planuri de afaceri sunt selectate.
Banii vor fi acordati in doua transe – 75% la infiintarea companiei, iar cea de-a doua, de 25%, in momentul in care antreprenorii vor face dovada ca pot realiza profituri de 30% din grantul initial de 75%. in primul an de activitate vor fi finantate si salariile angajatilor firmelor infiintate.
Masuri pentru implementarea proiectelor de apa si apa uzata
MFE a informat Guvernul Romaniei despre stadiul proiectelor de apa si apa uzata implementate cu fonduri europene in Romania, inclusiv despre masurile luate pentru urgentarea implementarii proiectelor.
In actuala perioada de programare (2014-2020), pentru proiecte de apa si apa uzata Romania beneficiaza de o alocare de 2,616 miliarde euro (85% contributie UE nerambursabila si 15 fonduri de la bugetul de stat).
Portofoliul POIM cuprinde 115 proiecte dintre care:
• 29 proiecte sunt fazate si au o valoare de 724 milioane euro
• 17 proiecte sunt din actuala perioada de programare si au o valoare de 3,3 miliarde euro
• 41 de proiecte de asistenta tehnica in valoare de 104 milioane euro
Cu un grad de contractare de 160,19%, aceste proiecte au o valoare totala de 4,1 miliarde euro. Dintre cele 17 noi proiecte, 7 dintre ele, cu o valoare de 1,19 miliarde euro au fost aprobate dupa data de 4 noiembrie 2019.
Atat proiectele fazate, cat si cele de asistenta tehnica, dar si cele noi se afla in implementare in diferite stadii. Pana acum aceste proiecte au generat un nivel de absorbtie de 14% din totalul sumei disponibile, si anume 309 milioane euro.
In ceea ce priveste proiectele fazate (29 de proiecte), implementarea lor se desfasoara astfel:
• Progres financiar – 36% – 231,8 milioane euro, din care 35,5 milioane euro dupa data de 4 noiembrie 2019.
• Progres fizic:
– sub 25%: 1 proiect;
– intre 25% si 50%: 1 proiect;
– intre 50% si 80%: 5 proiecte;
– peste 85%: 22 proiecte, din care 4 proiecte finalizate (2 proiecte finalizate dupa 4 noiembrie 2019).
Proiectele noi de investitii (17 proiecte) se afla in urmatorul stadiu al implementarii:
• Progres financiar – 0,85% – 25 milioane euro, din care 22,7 milioane euro dupa 4 noiembrie 2019
• Progres fizic:
– sub 1%: 9 proiecte;
– intre 1% si 5%: 3 proiecte;
– intre 5% si 20%: 1 proiect;
– peste 20%: 4 proiecte.
In paralel sunt pregatite 28 de proiecte de investitii in sectorul de apa si apa uzata a caror valoare estimata este 5,769 miliarde euro.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Societate civila profesionala de avocati (platitoare de TVA) doreste reorganizarea prin divizare totala - constituirea de 2 cabinete individuale de avocat, ce se intampla cu TVA -ul societatii civile profesionale? Se verifica daca incasarile obtinute de fiecare avocat sunt sub 300.000 lei si atunci cabinetele vor fi neplatitoare de TVA?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
PFA infiintata in data de 10.10.2024, sistem real. Persoana fizica titulara PFA nu realizeaza si alte venituri. Doreste sa achite CAS prin optiune. Estimeaza ca in anul 2024 va obtine venit net de 1.500 lei. Cum va calcula valoarea CAS si CASS de plata in declaratia unica estimativa pentru anul 2024? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Vreau sa instrainez (sa vand) o cladire de pe un SRL la un ONG. ONG-ul este asociat majoritar in SRL, deci sunt persoane afiliate. Cladirea este achizitionata in 2007, si la vremea respectiva s-a aplicat taxare inversa. Precizez ca pentru a achzitiona cladirea respectica, ONG-ul a venit cu fondurii proprii in ajutorul SRL-ului pentru a o achizitiona. Vream sa inchidem SRL-ul si sa mutam cladirea respectiva pe ONG.
Se poate realiza? Daca da, din punct de vedere fiscal,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In cazul unei microintreprinderi care nu a depus Bilant Interimar pentru anul 2021 si 2022, daca depune ulterior (in 2024) Bilantul Interimar va deveni platitor impozit pe profit?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In cazul in care in data de 10.10.2024 am primit pe SPV o decizie de calcul accesorii, iar dobanzile si penalitatile sunt calculate pentru cateva perioade cuprinse intre 27.06.2022 si 26.04.2024, se poate beneficia de aministia fiscala, conform OUG 107/2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Va rog frumos sa ma ajutati cu monografia contabila pentru creditare firma.
Societatea noastra a primit de la firma mama (Turcia) creditare in eur cu termen rambursare de 3 ani.
Care este contul in care se inregistreaza creditarea?
Cum se inregistreaza dobanda aferenta creditului?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<