Tags: oug 84/2021, debransare clienti
Ordonanta de urgenta nr. 84/2021 pentru abrogarea art. 72 alin. (1) din OUG nr. 70/2020 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 768 din 06 august 2021.
Conform actului normativ, persoanele care nu platesc serviciile de energie electrica si gaze naturale vor fi debransate de la energie si gaz chiar si pe perioada starii de alerta.
Masura a fost adoptata in urma datoriilor acumulate de consumatorii casnici si noncasnici la plata energiei electrice si gazelor naturale care nu mai pot fi sustinute de catre furnizorii acestor servicii. Numarul consumatorilor care nu si-au platit aceste facturi a ajuns la 209.000.
Pana acum a fost in vigoare art. 72 alin. (1) din OUG 70/2020 care interzicea distribuitorilor sa debranseze clientii pe timpul perioadei de alerta. Acestia puteau sa amane plata facturilor pana la incetarea starii de alerta.
Extras din OUG 84/2021:
Art. I. -
La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, la articolul 72 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 394 din 14 mai 2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, alineatul (1) se abroga.
Art. II. -
Sistarea prestarii serviciilor in domeniile energie electrica si/sau de gaze naturale corespunzatoare neachitarii debitelor restante inregistrate de clientii finali pe perioada aplicarii prevederilor art. 72 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se poate realiza mai devreme de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. III. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 394 din 14 mai 2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarea adusa prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ajustare TVA client neincasat
Intrebare:
Avem in contabilitate 7 facturi neincasate ce totalizeaza 15.000 lei din perioada 2011-2012 aferente aceluiasi client. In anul 2015 acest client a intrat in insolventa. Nu am fost inscrisi la masa credala.
In iulie 2025 s-a deschis procedura falimentului pentru acest client.
Avand in vedere prevederile art 287 al d Cod fiscal se poate ajusta TVA-ul aferent acestor facturi, avand in vedere ca ele sunt mai vechi de 5 ani, iar intrarea in faliment a avut loc...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Compensatie datorii reciproce
Intrebare:
Daca am primit o factura de la un furnizor care, in acelasi timp, imi este si client si are sold de plata catre societatea mea, pot compensa factura emisa de el cu o factura sau mai multe aflate pe soldul contului de client, pe suma datoriei mele? Mentionez ca valoare care trebuie compensata este sub 10.000. Cum se poate face compensarea, numai prin SIC (sistemul informatic de compensare)?
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Abonament servicii medicale salariati
Intrebare:
Societatea a convenit prin Contractul Colectiv de Munca la acordatea de servicii medicale in favoarea salariatilor.
Serviciile sunt prestate de un furnizor specializat in baza unui abonament lunar, platit de societate.
Serviciile prestate in baza abonamentului lunar sunt recomandate salariatilor de catre medici specialisti ai prestatorului de servicii medicale.
Se califica aceste cheltuieli in categoria de cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<