Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Modificarile aduse de OUG nr. 24 din 2012 pentru TVA si sistemul financiar bancar

de InfoTva.ro la 09 Nov. 2012 Exclusiv

In urma aprobarii Scrisorii de intentie inaintate de Romania catre Comunitatea Euroapeana si ca urmare a aprobarii acesteia prin Decizia 2012/181/UE apar urmatoarele modificari privind Codul fiscal:


Reglementari privind taxa pe valoarea adaugata

a) Deducerea TVA pentru achizitia de vehicule rutiere si cheltuielile aferente acestora in cadrul art. 145 alin. (1), Codul fiscal are prevazute limitari speciale ale dreptului de deducere a TVA la 50% pentru achizitiile de combustibil, iar prin O.U.G. nr. 24/2012 se limiteaza si dreptul de deducere a taxei aferente achizitiei, inchirierii sau leasingului de vehicule rutiere, precum si a taxei aferente cheltuielilor legate de autovehiculele aflate in proprietate sau folosinta, care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice.

Aceste prevederi se aplica de la data de 1 iulie 2012, daca livrarea sau prestarea bunurilor intervine dupa aceasta data.

b) Aplicarea unui nou plafon de scutire de TVA pentru intreprinderi

Daca pana acum plafonul cifrei de afaceri prevazut de Codul fiscal la art. 152 pentru scutirea de taxa era, pentru intreprinderile mici, de 35.000 euro echivalent in lei la cursul de schimb comunicat de BNR la data aderarii, respectiv 119.000 lei, prin O.U.G. nr. 24/2012 acesta se mareste la 65.000 euro, respectiv 220.000 lei. Pentru persoanele impozabile inregistrate in scop de TVA, care in cursul anului precedent nu a depasit plafonul de scutire, poate solicita scoaterea din evidenta, iar solicitarea se poate depune la organele fiscale competente inainte de data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate.
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii


c) Anularea de catre organul fiscal a inregistrarii unei persoane impozabile in scop de TVA, daca aceasta nu depune niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive sau doua trimestre consecutive incepand cu decontul aferent lunii iulie 2012, conform art. 153 alin. (9).

Modificarile aduse pentru sistemul financiar-bancar

Prin introducerea la art. 22 alin. (1) lit. m), prin care se specifica anumite conditii cumulative care trebuie indeplinite pentru provizioanele sau ajustarile pentru deprecierea creantelor preluate de la institutiile de credit in vederea recuperarii acestora, in limita diferentei dintre valoarea creantei preluate prin cesionare si suma de achitat cedentului, daca:

- acestea sunt cesionate si inregistrate in contabilitatea cesionarului dupa data de 1 iulie 2012 inclusiv;
- acestea sunt transferate de la o persoana sau datorate de o persoana care nu este afiliata contribuabilului cesionar;
- acestea au fost incluse in veniturile impozabile ale contribuabilului cesionar.


Simplificarea declararii si platii impozitului pe castigul din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor

La art. 66 alin. (5) si (6) este stabilit modul de calcul pentru castigul net anual sau pierderea neta anuala din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise, care se determina ca diferenta intre castigurile si pierderile inregistrate in cursul anului respectiv. Castigul net anual sau pierderea neta anuala se determina de catre contribuabil, pe baza declaratiei privind venitul realizat, depusa conform prevederilor art. 83. Castigul net anual impozabil este determinat de catre organul fiscal competent.

In cazul tranzactiilor cu titluri de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise, efectuate in cursul anului fiscal, fiecare intermediar, societate de administrare a investitiilor in cazul rascumpararii de titluri de participare la fondurile deschise de investitii sau alt platitor de venit, dupa caz, are urmatoarele obligatii:
- calcularea castigului sau pierderii la fiecare tranzactie, efectuata pentru contribuabil;
- calcularea totalului castigurilor sau pierderilor pentru tranzactiile efectuate in cursul anului pentru fiecare
contribuabil;
- transmiterea in forma scrisa, catre fiecare contribuabil, a informatiilor privind totalul castigurilor sau pierderilor, pentru tranzactiile efectuate in cursul anului, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul expirat;
- depunerea catre organul fiscal competent a declaratiei informative privind totalul castigurilor sau pierderilor, pentru fiecare contribuabil, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul care a trecut.

Reglementarile fiscale de plata a impozitului pe dividendele primite din statele membre UE
Impozitarea dividendelor primite de o persoana juridica romana, de la o filiala situata intr-un stat membru UE, prin O.U.G. nr. 24/2012 s-a stabilit ca acestea nu sunt impozabile daca participarea persoanei juridice este de minimum 10% din capitalul social al persoanei juridice situate intr-un alt stat membru, care distribuie dividendele.

Aceleasi conditii sunt stabilite si pentru dividendele primite de sediile permanente din Romania ale unor persoane juridice straine din alte state membre, care sunt distribuite de filialele acestora, daca persoana juridica straina detine minimum 10% din capitalul social al persoanei juridice situate intr-un alt stat membru, care distribuie dividendele.

Masurile de administrare fiscala privind stingerea obligatiilor fiscale si esalonarea acestora la plata, conform art. 151 privind regimul special al obligatiilor fiscale de a caror plata depinde mentinerea autorizatiei, acordului ori a altui act administrativ similar

Pentru contribuabilii care au solicitat esalonarea la plata si care trebuie sa achite obligatiile fiscale intr-un anumit termen pentru a se mentine autorizatia, acordul ori alt act administrativ similar, autoritatea competenta nu revoca sau suspenda actul pe motiv de neplata a obligatiilor fiscale la termenul prevazut in legislatia specifica, iar garantiile constituite nu se executa pana la solutionarea cererii de acordare a esalonarii la plata.

In situatia in care cererea de acordare a esalonarii la plata a fost respinsa, contribuabilii trebuie sa achite obligatiile fiscale de a caror plata depinde mentinerea autorizatiei, acordului ori a altui act administrativ similar in scopul mentinerii actului, in termen de 15 zile de la data comunicarii deciziei de respingere. In acest caz, o noua cerere de acordare a esalonarii la plata se poate depune dupa implinirea unui termen de 12 luni de la data comunicarii deciziei de respingere.

Pe perioada de valabilitate a esalonarii la plata, autoritatea competenta nu revoca sau suspenda autorizatia, acordul sau alt act administrativ similar pe motiv de neplata a obligatiilor fiscale la termenul prevazut in legislatia specifica, iar garantiile constituite nu se executa.


Consultant fiscal Adrian Condurache

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Modificarile aduse de OUG nr. 24 din 2012 pentru TVA si sistemul financiar bancar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016