Tags: oug 9/2021, modificarea fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, creante salariale
Ordonanta de urgenta nr. 9/2021 pentru modificarea Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale.
Redam textul actului normativ:
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I. -
Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 453 din 25 mai 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 2. -Din Fondul de garantare se asigura plata creantelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si din contractele colective de munca incheiate de salariati cu angajatorii impotriva carora au fost pronuntate hotarari judecatoresti definitive de deschidere a procedurii insolventei, denumiti in continuare angajatori in stare de insolventa."
2. La articolul 15, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"
(2) Perioada prevazuta la alin. (1) este perioada anterioara datei la care se solicita acordarea drepturilor."
3. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 17. -
(1) In situatia in care se pronunta inchiderea procedurii de insolventa, ca urmare a redresarii angajatorilor, inclusiv in perioada de observatie, definita la art. 5 alin. (1) pct. 42 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, acestia sunt obligati sa restituie sumele suportate din Fondul de garantare, in termen de 6 luni de la pronuntarea hotarârii de inchidere a procedurii.
(2) Angajatorii prevazuti la alin. (1) au totodata obligatia de a plati dobanda la nivelul ratei dobânzii de referinta a Bancii Nationale a României, in vigoare la data efectuarii platii creantelor salariale cuvenite salariatilor, pentru sumele suportate in plus din Fondul de garantare, in raport cu contributiile platite de acestia la Fondul de garantare, restituite in conditiile prevazute la alin. (1)."
4. La articolul 19, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
(3) Cererile prevazute la alin. (1) si (2) sunt insotite de documente care atesta ca impotriva angajatorului a fost pronuntata o hotarâre judecatoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolventei."
5. La articolul 22, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 22. -
(1) In cazul in care angajatorii aflati in situatiile prevazute la art. 17 nu restituie de bunavoie sumele suportate din Fondul de garantare, agentiile teritoriale vor proceda la actiuni de executare silita."
Art. II. -
Cererile prevazute la art. 19 alin. (1) si (2) din Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, depuse anterior datei intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se solutioneaza potrivit prevederilor legale in vigoare la momentul depunerii acestora.
Art. III. -
In termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Guvernul va modifica, in mod corespunzator, Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 1.850/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale
Intrebare:
Am nevoie sa ma consiliati si sa ma corectati, daca am gresit la interpretarea legii 16/2017.
Stiu ce este A1 si care sunt conditiile de obtinere.
Astfel, ma intereseza, strict urmatoarele aspecte:
1. O societate X SRL din Romania, isi detaseaza transnational un angatat al sau (A), in Germania, pentru o perioada 24 luni. Peste 10 luni, acest angatat se muta la o alta societate Y SRL, care il detaseaza tot in Germania.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul investitiei executate de tert pe terenul persoanei impozabile
Intrebare:
Suntem un SRL. Exista un Contract de Comodat pentru un teren intre doua parti (A FIRMA SRL SI B TERTUL). Firma B a luat spre folosinta acest teren pe o perioada de 5 ani. In aceasta perioada s-au efectuat amenajari pe teren pentru a se putea depozita materiale. Cheltuielile sunt suportate de firma B dupa cum este stiplulat si in contract, ca orice imbunatatire a terenului o va suporta firma B fara posibilitatea recuperarii cheltuielilor (acestea fiind executate de comun acord intre...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Contract de imprumut
Intrebare:
Care este diferenta dintre contractul de imprumut si cel de creditare?
De exemplu, daca o societate imprumuta o alta societate, care contract trebuie folosit, cel de imprumut ori cel de creditare?
In opinia mea, un asociat crediteaza societatea, iar intre societati este de imprumut, e corect ceea ce zic eu?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Organizarea si efectuarea inventarierii
Intrebare:
O microinteprindere are doar 2 angajati dintre care unul este administrator si raspunde de departamentul financiar-contabil.
In vederea efectuarii inventarierii anuale conform legislatiei in vigoare nu putem indeplini criteriile privind constituirea comisiei de inventariere din cel putin 2 persoane presedinte.
Exista un temei legal sau exceptii legale care sa permita efectuarea inventarierii cu o singura persoana sau asociatul/asociatii pot face parte din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<