Tags: oug 9/2021, modificarea fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, creante salariale
Ordonanta de urgenta nr. 9/2021 pentru modificarea Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale.
Redam textul actului normativ:
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I. -
Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 453 din 25 mai 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 2. -Din Fondul de garantare se asigura plata creantelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si din contractele colective de munca incheiate de salariati cu angajatorii impotriva carora au fost pronuntate hotarari judecatoresti definitive de deschidere a procedurii insolventei, denumiti in continuare angajatori in stare de insolventa."
2. La articolul 15, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"
(2) Perioada prevazuta la alin. (1) este perioada anterioara datei la care se solicita acordarea drepturilor."
3. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 17. -
(1) In situatia in care se pronunta inchiderea procedurii de insolventa, ca urmare a redresarii angajatorilor, inclusiv in perioada de observatie, definita la art. 5 alin. (1) pct. 42 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, acestia sunt obligati sa restituie sumele suportate din Fondul de garantare, in termen de 6 luni de la pronuntarea hotarârii de inchidere a procedurii.
(2) Angajatorii prevazuti la alin. (1) au totodata obligatia de a plati dobanda la nivelul ratei dobânzii de referinta a Bancii Nationale a României, in vigoare la data efectuarii platii creantelor salariale cuvenite salariatilor, pentru sumele suportate in plus din Fondul de garantare, in raport cu contributiile platite de acestia la Fondul de garantare, restituite in conditiile prevazute la alin. (1)."
4. La articolul 19, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
(3) Cererile prevazute la alin. (1) si (2) sunt insotite de documente care atesta ca impotriva angajatorului a fost pronuntata o hotarâre judecatoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolventei."
5. La articolul 22, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 22. -
(1) In cazul in care angajatorii aflati in situatiile prevazute la art. 17 nu restituie de bunavoie sumele suportate din Fondul de garantare, agentiile teritoriale vor proceda la actiuni de executare silita."
Art. II. -
Cererile prevazute la art. 19 alin. (1) si (2) din Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, depuse anterior datei intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se solutioneaza potrivit prevederilor legale in vigoare la momentul depunerii acestora.
Art. III. -
In termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Guvernul va modifica, in mod corespunzator, Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 1.850/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inlocuire acoperis, inregistrare cheltuieli
Intrebare:
Societate SRL (STATIE PECO) si-a schimbat acoperisul cu forte proprii (acoperisul era foarte vechi si ploua pe pompe, birou magazin).
A cumparat materialele si si-a acoperit obiectivul.
Va rog monografia contabila si documentele care trebuie sa le anexez.
Pot sa le trec pe valoare si sa le amortizez sau le consider o cheltuiala acum?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Autofactura in scopuri de accize
Intrebare:
O SRL, platitoare de tva, are instalate panouri fotovoltaice.
A depus la Vama notificarea ANEXA 23 la normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal pentru a beneficia de scutirea de accize pentru consumul propriu prevazut la art. 399 alin. (1) lit. m) bifat la energie electrica.
De la vama i s-a comunicat ca trebuie lunar sa se emita o autofactura in scopuri de accize pentru consumul propriu.
Ce trebuie sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare in RO e-Transport
Intrebare:
1. Returnam ambalaje (europaleti) firmei furnizoare de marfa din Ungaria cu aviz de insotire a marfurilor si CMR. Nu emitem factura pentru livrare intracomunitara, deoarece furnizorul emite factura cu semnul minus.
Ce "tip operatiune" trebuie selectat pentru obtinerea codului UIT la returnarea ambalajelor pe baza de aviz? In cazul nostru, europaleti.
2. Emitem factura pentru client din Romania, dar livrarea marfurilor se face in Ungaria...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<