Tags: oug 9/2021, modificarea fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, creante salariale
Ordonanta de urgenta nr. 9/2021 pentru modificarea Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale.
Redam textul actului normativ:
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I. -
Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 453 din 25 mai 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 2. -Din Fondul de garantare se asigura plata creantelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si din contractele colective de munca incheiate de salariati cu angajatorii impotriva carora au fost pronuntate hotarari judecatoresti definitive de deschidere a procedurii insolventei, denumiti in continuare angajatori in stare de insolventa."
2. La articolul 15, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"
(2) Perioada prevazuta la alin. (1) este perioada anterioara datei la care se solicita acordarea drepturilor."
3. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 17. -
(1) In situatia in care se pronunta inchiderea procedurii de insolventa, ca urmare a redresarii angajatorilor, inclusiv in perioada de observatie, definita la art. 5 alin. (1) pct. 42 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, acestia sunt obligati sa restituie sumele suportate din Fondul de garantare, in termen de 6 luni de la pronuntarea hotarârii de inchidere a procedurii.
(2) Angajatorii prevazuti la alin. (1) au totodata obligatia de a plati dobanda la nivelul ratei dobânzii de referinta a Bancii Nationale a României, in vigoare la data efectuarii platii creantelor salariale cuvenite salariatilor, pentru sumele suportate in plus din Fondul de garantare, in raport cu contributiile platite de acestia la Fondul de garantare, restituite in conditiile prevazute la alin. (1)."
4. La articolul 19, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
(3) Cererile prevazute la alin. (1) si (2) sunt insotite de documente care atesta ca impotriva angajatorului a fost pronuntata o hotarâre judecatoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolventei."
5. La articolul 22, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 22. -
(1) In cazul in care angajatorii aflati in situatiile prevazute la art. 17 nu restituie de bunavoie sumele suportate din Fondul de garantare, agentiile teritoriale vor proceda la actiuni de executare silita."
Art. II. -
Cererile prevazute la art. 19 alin. (1) si (2) din Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, depuse anterior datei intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se solutioneaza potrivit prevederilor legale in vigoare la momentul depunerii acestora.
Art. III. -
In termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Guvernul va modifica, in mod corespunzator, Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 1.850/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturare comision catre beneficiar din Irlanda
Intrebare:
Firma A, platitoare de tva si impozit pe profit, cumpara produse IBM de la o firma B din Romania, si le vinde catre persoane juridice tot din Romania.
Pentru aceste vanzari realizate de firma A in Romania, furnizorul IBM din Irlanda, ne plateste un comision din vanzare.
Cum emite firma A aceasta factura de comision catre IBM Irlanda ?
se aplica regula generala : art 278alin 2 locul unde este stabilit beneficiarul? IBM a decis sa nu sa dea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim TVA refacturare servicii transport
Intrebare:
Refacturam servicii de transport RO-IT, IT-RO si de manipulare marfa catre un furnizor din Italia.
Serviciile facturate sunt legate de transportul si manipularea unui echipament neconform, care a fost returnat furnizorului in vederea remedierii acestuia. Dupa remediere, acesta a fost retrimis in RO, transportul fiind facturat de o firma de transport din RO , catre noi. Consideram ca refacturarea serviciilor trebuie facuta cu TVA, este corect ? Care sunt obligatiile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facturare energiei electrica din panouri solare
Intrebare:
Facurare energie de la panouri solare cu accize sau fara? Ce declaratii trebuiesc depuse si exact cu ce suma? ce procent din ce se factureaza ?
Daca detinem panouri solare si pentru ca intram in categoria prosumatori intre 200-400 si Eonul ne-a spus ca trebuie sa facturam catre ei energia neconsumata si data la ei in retea oare trebuie facturate si accize? Sunt scutiri de la accize? Trebuie aplicata taxarea inversa? Va rog sa mi explicati pas cu pas cum se face corect...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie din Danemarca. Factura din SUA
Intrebare:
In luna Octombrie 2025 am primit o factura de la un furnizor din SUA. Factura este in EURO, valoarea facturi cuprinde si transportul. Marfa vine din Danemarca de la o societate inregistrata in scopuri de TVA, are cod valid de TVA. Marfa este o AIC pe care o inregistrez in Decont 300 si Declaratia 390. In Declaratia 390 la furnizor trec firma din SUA cu cod valid de TVA al societati din Danemarca?
Astept raspunsul dumneavoastra.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie bunuri personale pe firma
Intrebare:
In luna octombrie 2025, administratorul societatii a achizitionat un expressor de cafea din greseala pe numele companiei si achitat cu cardul personal. Factura a fost importata din SPV deoarece la momentul respectiv s-a considerat ca bunul este achizionat pentru companie.
Cum se poate remedia aceasta situatie? Putem factura bunul respectiv catre administrator din moment ce acesta ii apartine? Care este monografia contabila?
Multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<