Tags: oug 9/2021, modificarea fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, creante salariale
Ordonanta de urgenta nr. 9/2021 pentru modificarea Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale.
Redam textul actului normativ:
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I. -
Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 453 din 25 mai 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 2. -Din Fondul de garantare se asigura plata creantelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si din contractele colective de munca incheiate de salariati cu angajatorii impotriva carora au fost pronuntate hotarari judecatoresti definitive de deschidere a procedurii insolventei, denumiti in continuare angajatori in stare de insolventa."
2. La articolul 15, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"
(2) Perioada prevazuta la alin. (1) este perioada anterioara datei la care se solicita acordarea drepturilor."
3. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 17. -
(1) In situatia in care se pronunta inchiderea procedurii de insolventa, ca urmare a redresarii angajatorilor, inclusiv in perioada de observatie, definita la art. 5 alin. (1) pct. 42 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, acestia sunt obligati sa restituie sumele suportate din Fondul de garantare, in termen de 6 luni de la pronuntarea hotarârii de inchidere a procedurii.
(2) Angajatorii prevazuti la alin. (1) au totodata obligatia de a plati dobanda la nivelul ratei dobânzii de referinta a Bancii Nationale a României, in vigoare la data efectuarii platii creantelor salariale cuvenite salariatilor, pentru sumele suportate in plus din Fondul de garantare, in raport cu contributiile platite de acestia la Fondul de garantare, restituite in conditiile prevazute la alin. (1)."
4. La articolul 19, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
(3) Cererile prevazute la alin. (1) si (2) sunt insotite de documente care atesta ca impotriva angajatorului a fost pronuntata o hotarâre judecatoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolventei."
5. La articolul 22, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 22. -
(1) In cazul in care angajatorii aflati in situatiile prevazute la art. 17 nu restituie de bunavoie sumele suportate din Fondul de garantare, agentiile teritoriale vor proceda la actiuni de executare silita."
Art. II. -
Cererile prevazute la art. 19 alin. (1) si (2) din Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, depuse anterior datei intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se solutioneaza potrivit prevederilor legale in vigoare la momentul depunerii acestora.
Art. III. -
In termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Guvernul va modifica, in mod corespunzator, Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 1.850/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Export bunuri. Tranzit vamal
Intrebare:
O societate face import marfa-paste tomate din CAIRO - EGIPT, dar marfa nu ajunge la sediul societatii, ci din CONSTANTA, se livreaza direct la o alta societate din CHISINAU -MOLDOVA. Mentionam ca factura de vanzare catre firma din MOLDOVA, a fost emisa de societatea noastra in data de 14.07.2025. In aceste conditii fiind marfa in tranzit nu s-a intocmit DVI si nu s-au stabilit taxe vamale si tva in VAMA, nu s-a intocmit nici NIR.
Intrebarea este cum se inregistreaza in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Clarificari privind facturarea biletelor achizitionate prin platforme de ticketing
Intrebare:
Va scriem in legatura cu procedura de facturare a biletelor vandute prin platforma iabilet si am aprecia mult ajutorul vostru pentru a intelege mai bine cum se desfasoara acest proces.
Avand in vedere ca incasarile sunt realizate direct prin iabilet, am dori sa intelegem de ce responsabilitatea emiterii facturilor catre cumparatori ar reveni organizatorului. Ne-ar fi de mare ajutor cateva clarificari in acest sens, astfel incat sa ne putem alinia corect cu procedurile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchidere cont 542
Intrebare:
O societate care va intra in faliment are urmatoarea situatie:
in contul 117 debit 150812,65 lei
in contul 121 credit 67625,28 lei
in contul 542 debit 1609687,38 lei.
Intrebarea este, in aceasta situatie, cum se va inchide contul 542? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare cheltuieli intre sucursala din Romania si societatea mama
Intrebare:
O sucursala din Romania (inregistrata la Registrul Comertului) este administrata de un salariat al firmei-mama stabilita in alt stat membru UE.
Care sunt documentele in baza carora sucursala poate deduce aceste cheltuieli de administrare / management in contextul in care sucursala este un dezmembramant al firmei-mama?
Sucursala este platitoare de TVA in Romania.
Va multumesc anticipat pentru raspuns!
Toate cele bune!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<