Tags: oug 9/2021, modificarea fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, creante salariale
Ordonanta de urgenta nr. 9/2021 pentru modificarea Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale.
Redam textul actului normativ:
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I. -
Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 453 din 25 mai 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 2. -Din Fondul de garantare se asigura plata creantelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si din contractele colective de munca incheiate de salariati cu angajatorii impotriva carora au fost pronuntate hotarari judecatoresti definitive de deschidere a procedurii insolventei, denumiti in continuare angajatori in stare de insolventa."
2. La articolul 15, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"
(2) Perioada prevazuta la alin. (1) este perioada anterioara datei la care se solicita acordarea drepturilor."
3. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 17. -
(1) In situatia in care se pronunta inchiderea procedurii de insolventa, ca urmare a redresarii angajatorilor, inclusiv in perioada de observatie, definita la art. 5 alin. (1) pct. 42 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, acestia sunt obligati sa restituie sumele suportate din Fondul de garantare, in termen de 6 luni de la pronuntarea hotarârii de inchidere a procedurii.
(2) Angajatorii prevazuti la alin. (1) au totodata obligatia de a plati dobanda la nivelul ratei dobânzii de referinta a Bancii Nationale a României, in vigoare la data efectuarii platii creantelor salariale cuvenite salariatilor, pentru sumele suportate in plus din Fondul de garantare, in raport cu contributiile platite de acestia la Fondul de garantare, restituite in conditiile prevazute la alin. (1)."
4. La articolul 19, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
(3) Cererile prevazute la alin. (1) si (2) sunt insotite de documente care atesta ca impotriva angajatorului a fost pronuntata o hotarâre judecatoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolventei."
5. La articolul 22, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 22. -
(1) In cazul in care angajatorii aflati in situatiile prevazute la art. 17 nu restituie de bunavoie sumele suportate din Fondul de garantare, agentiile teritoriale vor proceda la actiuni de executare silita."
Art. II. -
Cererile prevazute la art. 19 alin. (1) si (2) din Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, depuse anterior datei intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se solutioneaza potrivit prevederilor legale in vigoare la momentul depunerii acestora.
Art. III. -
In termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Guvernul va modifica, in mod corespunzator, Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 1.850/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Venituri vanzare active necorporale intr-un stat non UE
Intrebare:
O societate din Romania (SRL), doreste sa vanda active necorporale (drepturile de marca proprie) catre un stat NON UE (ex: Elvetia).
Care sunt implicatiile fiscale din punct de vedere impozit pe profit? Se plateste 16%?
Ce obligatii sunt la nivel declarativ? Elvetia are o obligatie in acest sens?
Din punct de vedere TVA, WHT sunt implicatii?
Daca avem venituri impozabile din castigul din vanzarea activului necorporal, poate fi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie marfuri din Polonia cu livrare ulterioara in Ungaria
Intrebare:
Avem o livrare triunghiulara: Marfa este achizitionata de catre noi din Polonia, de la un stochist, nu producator.Provenienta marfii este Rusia, marfa achizitionata inainte de restrictii. Marfa va ajunge in depozitul nostru din Romania, dupa va fi livrata de catre noi in Ungaria, catre clientul final. Avand in vedere ca este embargou pe produsele din Rusia, avem voie sa efectuam aceasta livrare (mentionand deja ca marfa este in UE). Ce implicatii fiscale pot aparea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul contabil al finantarii asociatiilor de catre membri
Intrebare:
Se infiinteaza o Asociatie pentru copii cu autism si ADHD.
Ca tipuri de venituri, noi consideram si folosim pentru inregistrare urmatoarele conturi:
- Venituri din donatii, noi am considerat banii ce vin din D230, cont 7331;
- Venituri din sponsorizari, noi am considerat banii ce vin de la persoane juridice, cont 7332.
Asociatia nu are membri cotizanti ci doi parinti care infuzeaza la inceput bani pentru bunul mers al...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitii servicii platforma online
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu opinia dumneavoastra referitor la tratamentul fiscal al facturii atasate.
Mai exact, ma intereseaza opinia privind urmatoarele aspecte:
- La inregistrarea facturii trebuie operata taxarea inversa sau este o operatiune scutita?
- D p d v al impozitului pe nerezidenti, conform Conventiei de evitare a dublei impuneri cu Anglia, operatiunea este scutita de impozit sau se incadreaza in vreuna dintre categoriile de venit...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Majorare capital social din rezerve. Pierdere contabila
Intrebare:
O societate comerciala inregistreaza la 31.12.2024 o pierdere cumulata de 1.000.000 lei, s-au inclus si pierderile din anii precedenti si are inregistrate in 1068 = 900.000 lei, reprezentand profituri anterioare repartizate la alte rezerve, va putea majora capitalul social din 1068 sau este necesar sa se realizeze mai intai acoperirea pierderilor? In conditiile in care se poate majora capitalul social, va rog sa-mi precizati care sunt obligatiile fiscale, se va trata ca o distribuire...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<