Tags: zile libere pentru vaccinare, vaccinare anti covid-19
A fost promulgata legea privind acordarea unei zile libere platite pentru fiecare doza de vaccin efectuata.
Legea prevede ca angajatii din sistemul privat si public care se vaccineaza anti-Covid19 pot beneficia, la cerere, de cate o zi libera platita, care nu se include in durata concediului de odihna, pentru fiecare doza de vaccin efectuata.
Elevii si studentii care se vaccineaza anti-Covid19 vor primi o zi de scutire pentru frecventarea cursurilor, iar cadrele militare in activitate, soldatii si gradatii profesionisti vor primi cate o zi de permisie.
Atentie! Drepturile se acorda pe baza adeverintei de vaccinare.
Pentru a nu afecta semnificativ activitatea angajatorului, angajatii au obligatia de a informa angajatorul cu privire la optiunile de programare ale zilelor libere pe care urmeaza sa le solicite, in vederea asigurarii in conditii optime a functionarii activitatii acestuia.
Legea NU se aplica retroactiv. Persoanele care sunt deja vaccinate nu mai pot primi zilele libere.
Articol unic. – Dupa articolul 21 din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 396 din 15 mai 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou articol, art. 21^1, cu urmatorul cuprins:
„Art. 21^1. - (1) Persoanele care se vaccineaza impotriva Covid-19 beneficiaza, la cerere, de urmatoarele drepturi:
a) cate o zi libera platita, care nu se include in durata concediului de odihna, pentru fiecare doza de vaccin efectuata, in cazul angajatilor din sistemul public si privat;
(2) Drepturile persoanelor prevazute la alin. (1) se acorda pe baza adeverintei de vaccinare eliberata potrivit legii. in situatia in care ziua libera coincide cu ziua vaccinarii, persoanele prevazute la alin. (1) au obligatia depunerii adeverintei de vaccinare in prima zi lucratoare de la vaccinare.
(3) Beneficiaza de drepturile prevazute la alin. (1) si unul dintre parinti sau reprezentantul legal al copilului cu varsta de pana la 18 ani, precum si al persoanei cu dizabilitati cu varsta de pana la 26 de ani, in ziua vaccinarii copilului, respectiv a persoanei cu dizabilitati.
(4) Drepturile persoanelor prevazute la alin. (3) se acorda pe baza adeverintei de vaccinare si a declaratiei pe propria raspundere a celuilalt parinte sau a reprezentantului legal, potrivit careia acesta nu a solicitat si nu va solicita zile libere pentru insotirea, la efectuarea vaccinului, a copilului cu varsta sub 18 ani, respectiv a persoanei cu dizabilitati cu varsta de pana la 26 de ani. in cazul familiilor monoparentale, in declaratia pe propria raspundere se va mentiona faptul ca parintele se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 3 din Legea nr. 277/2010 privind aloca?ia pentru sus?inerea familiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) Pentru a nu afecta semnificativ activitatea angajatorului, angajatii au obligatia de a informa angajatorul cu privire la optiunile de programare ale zilelor libere pe care urmeaza sa le solicite in temeiul prezentului articol, in vederea asigurarii in conditii optime a functionarii activitatii acestuia.?

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inregistrare cu intarziere factura achizitie servicii intracomunitare
Intrebare:
Va rog sa ne precizati la ce rand din decontul de tva se va evidentia valoarea serviciilor intracomunitare facturate in iulie 2025, dar inregistrate in contabilitate in septembrie 2025. La inregistrare s-a folosit taxarea inversa cu cota de 19% in vigoare la data emiterii facturii. Se vor cumula in D300 cu valoarea serviciilor purtatoare de tva 21% in randurile 7 si 7.1 sau se vor inscrie la randul 8 de regularizari? Ex: valoare servicii intracomunitare cu taxare inversa 19%=10.000,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Repartizare profit. Impozit pe dividende
Intrebare:
Profitul unei societati comerciale realizat in trimestrul IV 2025 si repartizat integral la dividende cum se va impozita din punct de vedere al impozitului pe dividende cu 10% sau cu 16% ?
Dar profitul nerepartizat aflat in contul 1171 precum si cel realizat in primele 3 trimestre ale anului 2025 pentru care adunarea generala decide repartizarea la dividende doar in luna decembrie 2025, cum se va impozita din punct de vedere al impozitului pe dividende?
Va...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Scutire TVA servicii fertilizare in vitro si diverse taxe
Intrebare:
Suntem unitate sanitara acreditata care prestam servicii de fertilizare in vitro si embriotransfer.
Daca, in considerarea prevederilor Codului Fiscal si normelor de aplicare a Codului Fiscal, serviciile enumerate sunt sau nu scutite de TVA, in special: serviciile de vitrificare si taxa anuala de crioprezervare (embrioni, sperma, ovocite).
Taxa anuala de crioprezervare sperma
Taxa crioprezervare 1 - 4 embrioni
Taxa crioprezervare...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<CIF punct de lucru
Intrebare:
Cum se procedeaza cu declararea unui punct de lucru existent care a avut sub 5 salariati, iar acum are 5 si trebuie declarat prin D60 in vederea obtinerii CIF punct de lucru? Care sunt documentele necesare, cum se transmite declaratia pe SPV?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura de stornare servicii intracomunitare
Intrebare:
In luna Martie 2025 am primit de la o firma din Franta inregistrata in scopuri de tva o factura de servicii intracomunitare in valoare de 5.000 eur. Am inregistrat-o in contabilitate pe cont de cheltuiala si am facut taxare inversa 4426 = 4427, am declarat-o in decontul de tva la Rd 7.1 si am trecut-o si in D390. In luna sept.2025 am primit in cont 1.000 euro cu specificatia 'retur suma pt. servicii neefectuate" si nimic altceva (factura cu minus...). Am inregistrat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim cheltuieli cu autoturismul. Sector constructii
Intrebare:
Angajatii unei societati cu activitate de proiectare in constructii utilizeaza autovehiculele din patrimoniul societatii pentru a se deplasa pe santiere sau la sediul clientilor, atat din localitatea unde are sediul societatea cat si in tara. Autovehiculele sunt autoturisme cu 5 locuri. Se intocmesc foi de parcurs pentru fiecare deplasare. Va rog sa-mi spuneti daca cheltuielile cu combustibililul si tva-ul aferent sunt deductibile. De asemenea, in caz contrar va rugam sa ne trimiteti...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<