Tags: regulament nou, reabilitare fatade
In sedinta de joi, 26 iulie 2018, a Consiliului General al Primariei Municipiului Bucurseti (PMB)s-a votat proiectul care vizeaza "aprobarea Regulamentului de Interventie cu privire la reabilitarea fatadelor pentru cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor in Municipiul Bucuresti".
"Un alt proiect propus astazi (joi, n.r.) are in vedere reducerea starii de degradare a multor cladiri din Bucuresti. In orice tara civilizata, in tarile pe care le vizitam si le admiram, proprietatea naste drepturi, dar si obligatii. Lasand la o parte calitatea arhitecturala a orasului, faptul ca ne dorim un mediu urban coerent si armonios din punct de vedere vizual, problematica fatadelor este una care tine de sanatatea, viata, integritatea fizica si siguranta locuitorilor si trecatorilor. Avem deja cateva cazuri extrem de mediatizate si dorim ca ele sa nu se mai repete.
Primii care trebuie sa inteleaga responsabilitatea pe care o poarta fata de concetatenii lor sunt proprietarii – este natural sa intretina bunul pe care il detin asa incat sa nu dauneze altcuiva. Avem o legislatie cuprinzatoare in domeniu, inca din anul 2011 avem Legea calitatii arhitecturale – ambientale a cladirilor, care a suferit unele modificari in timp, ultimele din anul 2016. Regulamentul propus astazi nu este o noutate, acum preluam unele amendamente formulate de Directia pentru Cultura a Municipiului Bucuresti", spune primarul general al Capitalei.
Potrivit primarului general al Capitalei, proprietarul are obligatia de reabilitare a bunului sau, acesta trebuie sa realizeze aceste lucrari din proprie initiativa, atunci cand nivelul de degradare a cladirii o impune. Aceasta a mai precizat ca obligatia Primariei este de a monitoriza acest tip de lucrari, de a-i notifica pe cei care intarzie sa-si indeplineasca obligatia de proprietar, inclusiv de a stabili zonele prioritare de interventie, in cadrul unor programe anuale.
In principiu, lucrarile de reabilitare se fac pe cheltuiala proprie a detinatorilor, insa exista o serie de facilitati prevazute in Regulament:
“Pentru zonele declarate prioritare, cheltuielile pot fi preluate de primarii fie ca masura sociala, pentru proprietarii cu venituri nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net pe economie, fie sub forma de co-finantare, pentru cladirile monument-istoric. Cazurile sunt detaliate in regulament", se mai arata in sursa citata.
Dintre facicilitati amintim:
– nu se achita cota de 0,7% si 0,1% catre ISC;
– cota de 0,5% catre Casa Sociala a Constructorului;
– certificatul de urbanism si autorizatia de contruire se acorda in regim de urgenta;
– avizul tehnic prealabil al arhitectului sef se emite cu titlu gratuit.
Proprietarul va executa lucrarile de interventie in termen de 12 luni de la primirea notificarii in acest sens, cu posibilitatea de prelungire cu inca 6 pana la 12 luni, in anumite conditii prevazute in Regulament.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit construieste in regie proprie o hala de productie pe structura metalica si panouri sandwich. Care sunt documentele justificative de inregistrare a constructiei finalizate in contabilitate? Care este codul mijloacelor fixe si care este durata de amortizare a constructiei finalizate?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: As vrea sa stiu opinia dvs. cu privire la aplicarea sau nu a taxei pe valoarea adaugata pentru servicii prestate intr-o clinica in care se desfasoara activitati de ingrijire medicala, de estetica si infrumusetare, precum: consultatii diverse (cardio, dermato, gastro, etc.), analize medicale, aplicare Holter EKG, tratament laser epilare definitiva, terapia PRP, etc. Care dintre aceste servicii sunt taxabile si care sunt scutite? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Dintr-o eroare a unei colege la facturare, s-au sarit in intervalul 01.04-15.04, 3.000 de numere care au fost transmise in SPV. Dupa constatarea erorii, am procedat la corectarea facturilor cu numerele corecte deoarece si in SPV ne-au recunoscut dupa modificarea cu noile numere ca transmise si ne-a permis sa le trimitem ca rectificative (nefiind modificare de valoare). La noi in acest moment apare ok in SPV, numerele sunt in ordine cronologica, problema este ca la clienti apare si cu numarul...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate neplatitoare de tva si care face achizitii de servicii, ocazional, din state UE si non UE, are vreo obligatie declarativa la ANAF pentru aceste tranzactii?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Cand se depune DU pentru fiecare situatie in parte: - pentru dividendele de la un SRL din Romania aferente bilantului intermediar la sept.2023 si ridicate in luna oct.2023 - pentru dividendele aferente bilantului intermediar la dec.2023 si ridicate in 09.02.2024? Daca am omis sa depun Declaratia Unica la 30 zile de la oct 2023 si 09.02.2024 si depun acum DU platesc amenda? Dividendele nete se declara in DU la ce rand? Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<