Tags: og 31/2022, modificare cod de procedura fiscala, material informativ anaf
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, printr-un material informativ, toate modificarile aduse Codului de procedura fiscala prin Ordonanta 31 din 31 august 2022.
Cum a fost modificat Codul de Procedura Fiscala?
Titlul III-Dispozitii procedurale generale
Cap. IV- Actele emise de organele fiscale
Prevederile Codului de procedura fiscala in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Ordonanta 31/2022
(15) Actul administrativ fiscal emis in forma electronica se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta ori de cate ori contribuabilul/platitorul a optat pentru aceasta modalitate de emitere si de comunicare, iar acesta se considera comunicat in termen de 15 zile de la data transmiterii actului catre contribuabil/platitor ori imputernicitul sau curatorul acestora.
Prevederile Codului de procedura fiscala in vigoare DUPA modificarile aduse de Ordonanta 31/2022
La articolul 47, alineatul (15) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(15) Actul administrativ fiscal emis in forma electronica se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta potrivit alin. (16) sau (17), dupa caz, iar acesta se considera comunicat la data punerii la dispozitia contribuabilului/platitorului prin aceste mijloace."
Prevederile Codului de procedura fiscala in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Ordonanta 31/2022
(1) Solutia fiscala individuala anticipata este actul administrativ emis de organul fiscal central in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului/platitorului referitoare la reglementarea unor situatii fiscale de fapt viitoare. Situatia fiscala de fapt viitoare se apreciaza in functie de data depunerii cererii.
.............................................................................
(3) Anterior depunerii cererii de emitere a unei solutii fiscale individuale anticipate sau de emitere/modificare a unui acord de pret in avans, contribuabilul/platitorul poate solicita in scris organului fiscal competent o discutie preliminara in vederea stabilirii existentei starii de fapt viitoare pentru emiterea unei solutii fiscale, respectiv pentru incheierea unui acord sau, dupa caz, a conditiilor pentru modificarea acordului.
.....................................................
(16) Emiterea unei solutii fiscale individuale anticipate se supune unei taxe de emitere dupa cum urmeaza:
a) de 5.000 euro, la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua efectuarii platii, pentru contribuabilii mari;
b) de 3.000 euro, la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua efectuarii platii, pentru celelalte categorii de contribuabili/platitori.
.........................................................
(19) Contribuabilul/Platitorul solicitant are dreptul la restituirea taxei achitate in cazul in care organul fiscal competent respinge emiterea solutiei fiscale individuale anticipate, respectiv emiterea/modificarea acordului de pret in avans.
Prevederile Codului de procedura fiscala in vigoare DUPA modificarile aduse de Ordonanta 31/2022
La articolul 52, alineatele (1), (3), (16) si (19) se modifica
si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Solutia fiscala individuala anticipata este actul administrativ emis de organul fiscal central in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului/platitorului referitoare la reglementarea unei situatii fiscale de fapt viitoare. Cererea pentru emiterea solutiei fiscale se depune pentru o singura situatie fiscala de fapt viitoare si o singura obligatie fiscala principala. Contribuabilul/Platitorul poate depune mai multe cereri in vederea reglementarii mai multor situatii fiscale de fapt viitoare. Situatia fiscala de fapt viitoare se apreciaza in functie de data depunerii cererii.
.......................................................................
(3) Anterior depunerii cererii de emitere a unei solutii fiscale individuale anticipate sau de emitere/modificare a unui acord de pret in avans, contribuabilul/Platitorul poate solicita in scris organului fiscal competent o discutie preliminara pentru emiterea unei solutii fiscale, respectiv pentru incheierea unui acord sau, dupa caz, stabilirea conditiilor pentru modificarea acordului.
........................................................................
(16) Emiterea unei solutii fiscale individuale anticipate se supune unei taxe de emitere dupa cum urmeaza:
a) de 5.000 euro, la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua efectuarii platii, pentru contribuabilii mari si contribuabilii nerezidenti;
b) de 3.000 euro, la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua efectuarii platii, pentru celelalte categorii de contribuabili/platitori.
........................................................................
(19) Contribuabilul/Platitorul solicitant are dreptul la restituirea taxei achitate in cazul in care organul fiscal competent respinge emiterea/modificarea acordului de pret in avans.
![Ion Mihai](https://infotva.manager.ro/images/autori//ion-mihaiautor_avatar.jpg)
de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Suntem o societate de expertiza contabila si am fost anuntati ca vom avea control de la Oficiul de spalare al banilor. Va rog sa ne ajutati cu continutul dosarului pe care ar trebui sa-l pregatim. Intelegem din experienta altor colegi ca ar trebui sa avem un dosar pentru fiecare client privind ONSPB.<br />
Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Pentru un salariat al societatii care este angajat cu Contract de Munca de 5 luni si care anterior a fost angajat in strainatate tot cu Contract de Munca se poate cumula venitul din Romania cu cel din strainatate pentru a beneficia de indemnizatie crestere copil sau stimulent de insertie?</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Agro Oil Service (AOS) a incheiat un contract de prestare servicii de depozitare (grau) cu un beneficiar bulgar (cod TVA de Bulgaria). Marfa a intrat in depozitul AOS pe baza de avize de la parteneri romani, marfa origine Romania, loc de incarcare Romania. Bulgarul vine si ridica marfa si solicita AOS emiterea codului UIT pe motiv ca marfa sa este in tranzit si este obligatia depozitarului sa emita UIT. Atasez punctul nostru de vedere.<br />
<br />
Din situatia...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O societate comercializeaza si transporta cabluri de tractiune din otel cu rezistenta inalta (1770 N/MM2, 1960 N/MM2, 2160N/MM2 - (2 reprezinta mm patrat)). Mentionam ca nu este cablu electric, nu este cablu comercial si nu este cablu de amarare.<br />
Intrebarea este daca se incadreaza prin lege la bunurile cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport.<br />
Va multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Administratorul societatii, fara contract de mandat, doar in statut este asociat si administrator, poate sa isi faca asigurare medicala privata? Este deductibila sau poate sa isi faca si sa fie cheltuiala nedeductibila? Multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Societatea noastra, cu activitate preponderent de productie, efectueaza multiple tranzactii intracomunitare si extracomunitare, atat ca fluxuri de intrare cat si de iesire. Bunurile NU sunt cu grad fiscal ridicat.<br />
In contextul e-Transport va rugam sa ne precizati daca este necesar cod UIT pentru urmatoarele cazuri:<br />
1. Colet sub 31.5 Kg, sub 10.000 RON, dar masina cu greutate peste 2.5 Tone;<br />
2. Marfa sub 500 KG, sub 10.000 RON, dar masina cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<