Tags: og 31/2022, modificare cod de procedura fiscala, material informativ anaf
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, printr-un material informativ, toate modificarile aduse Codului de procedura fiscala prin Ordonanta 31 din 31 august 2022.
Cum a fost modificat Codul de Procedura Fiscala?
Titlul III-Dispozitii procedurale generale
Cap. IV- Actele emise de organele fiscale
Prevederile Codului de procedura fiscala in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Ordonanta 31/2022
(15) Actul administrativ fiscal emis in forma electronica se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta ori de cate ori contribuabilul/platitorul a optat pentru aceasta modalitate de emitere si de comunicare, iar acesta se considera comunicat in termen de 15 zile de la data transmiterii actului catre contribuabil/platitor ori imputernicitul sau curatorul acestora.
Prevederile Codului de procedura fiscala in vigoare DUPA modificarile aduse de Ordonanta 31/2022
La articolul 47, alineatul (15) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(15) Actul administrativ fiscal emis in forma electronica se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta potrivit alin. (16) sau (17), dupa caz, iar acesta se considera comunicat la data punerii la dispozitia contribuabilului/platitorului prin aceste mijloace."
Prevederile Codului de procedura fiscala in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Ordonanta 31/2022
(1) Solutia fiscala individuala anticipata este actul administrativ emis de organul fiscal central in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului/platitorului referitoare la reglementarea unor situatii fiscale de fapt viitoare. Situatia fiscala de fapt viitoare se apreciaza in functie de data depunerii cererii.
.............................................................................
(3) Anterior depunerii cererii de emitere a unei solutii fiscale individuale anticipate sau de emitere/modificare a unui acord de pret in avans, contribuabilul/platitorul poate solicita in scris organului fiscal competent o discutie preliminara in vederea stabilirii existentei starii de fapt viitoare pentru emiterea unei solutii fiscale, respectiv pentru incheierea unui acord sau, dupa caz, a conditiilor pentru modificarea acordului.
.....................................................
(16) Emiterea unei solutii fiscale individuale anticipate se supune unei taxe de emitere dupa cum urmeaza:
a) de 5.000 euro, la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua efectuarii platii, pentru contribuabilii mari;
b) de 3.000 euro, la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua efectuarii platii, pentru celelalte categorii de contribuabili/platitori.
.........................................................
(19) Contribuabilul/Platitorul solicitant are dreptul la restituirea taxei achitate in cazul in care organul fiscal competent respinge emiterea solutiei fiscale individuale anticipate, respectiv emiterea/modificarea acordului de pret in avans.
Prevederile Codului de procedura fiscala in vigoare DUPA modificarile aduse de Ordonanta 31/2022
La articolul 52, alineatele (1), (3), (16) si (19) se modifica
si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Solutia fiscala individuala anticipata este actul administrativ emis de organul fiscal central in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului/platitorului referitoare la reglementarea unei situatii fiscale de fapt viitoare. Cererea pentru emiterea solutiei fiscale se depune pentru o singura situatie fiscala de fapt viitoare si o singura obligatie fiscala principala. Contribuabilul/Platitorul poate depune mai multe cereri in vederea reglementarii mai multor situatii fiscale de fapt viitoare. Situatia fiscala de fapt viitoare se apreciaza in functie de data depunerii cererii.
.......................................................................
(3) Anterior depunerii cererii de emitere a unei solutii fiscale individuale anticipate sau de emitere/modificare a unui acord de pret in avans, contribuabilul/Platitorul poate solicita in scris organului fiscal competent o discutie preliminara pentru emiterea unei solutii fiscale, respectiv pentru incheierea unui acord sau, dupa caz, stabilirea conditiilor pentru modificarea acordului.
........................................................................
(16) Emiterea unei solutii fiscale individuale anticipate se supune unei taxe de emitere dupa cum urmeaza:
a) de 5.000 euro, la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua efectuarii platii, pentru contribuabilii mari si contribuabilii nerezidenti;
b) de 3.000 euro, la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua efectuarii platii, pentru celelalte categorii de contribuabili/platitori.
........................................................................
(19) Contribuabilul/Platitorul solicitant are dreptul la restituirea taxei achitate in cazul in care organul fiscal competent respinge emiterea/modificarea acordului de pret in avans.
de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aplicarea amnistiei fiscale in cazul unui control fiscal in derulare
Intrebare:
Societatea a fost supusa unei inspectii fiscale privind impozitul pe profit, in cadrul careia a fost solicitat dosarul preturilor de transfer. Organele fiscale au efectuat cateva ajustari, rezultand obligatii de plata suplimentare privind impozitul pe profit. Inspectia fiscala a inceput in octombrie 2023 si s-a finalizat in decembrie 2024. Inspectorii ne-au comunicat ca se vor calcula si accesorii la obligatile de plata suplimentare. Ajustarile au privit anul 2018 si 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Eliminare stocuri din evidenta
Intrebare:
O societate neplatitoare de tva, platitoare de impozit pe profit, fara salariati, a fost preluata incepand cu aprilie 2024 de alt asociat, alt administrator si are alt obiect principal de actibitate - CAEN 8559.
Inainte de modificarea CAEN 8559, societatea a desfasurat si activitati de comert stradal in perioada 2005- 2010. Incepand cu anul 2013 societatea nu a mai desfasurat activitate pana la 31.12.2023. La preluare are in evidentele contabile solduri la conturile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<