Tags: og 31/2022, modificare cod de procedura fiscala, material informativ anaf
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, printr-un material informativ, toate modificarile aduse Codului de procedura fiscala prin Ordonanta 31 din 31 august 2022.
Cum a fost modificat Codul de Procedura Fiscala?
Titlul III-Dispozitii procedurale generale
Cap. IV- Actele emise de organele fiscale
Prevederile Codului de procedura fiscala in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Ordonanta 31/2022
(15) Actul administrativ fiscal emis in forma electronica se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta ori de cate ori contribuabilul/platitorul a optat pentru aceasta modalitate de emitere si de comunicare, iar acesta se considera comunicat in termen de 15 zile de la data transmiterii actului catre contribuabil/platitor ori imputernicitul sau curatorul acestora.
Prevederile Codului de procedura fiscala in vigoare DUPA modificarile aduse de Ordonanta 31/2022
La articolul 47, alineatul (15) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(15) Actul administrativ fiscal emis in forma electronica se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta potrivit alin. (16) sau (17), dupa caz, iar acesta se considera comunicat la data punerii la dispozitia contribuabilului/platitorului prin aceste mijloace."
Prevederile Codului de procedura fiscala in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Ordonanta 31/2022
(1) Solutia fiscala individuala anticipata este actul administrativ emis de organul fiscal central in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului/platitorului referitoare la reglementarea unor situatii fiscale de fapt viitoare. Situatia fiscala de fapt viitoare se apreciaza in functie de data depunerii cererii.
.............................................................................
(3) Anterior depunerii cererii de emitere a unei solutii fiscale individuale anticipate sau de emitere/modificare a unui acord de pret in avans, contribuabilul/platitorul poate solicita in scris organului fiscal competent o discutie preliminara in vederea stabilirii existentei starii de fapt viitoare pentru emiterea unei solutii fiscale, respectiv pentru incheierea unui acord sau, dupa caz, a conditiilor pentru modificarea acordului.
.....................................................
(16) Emiterea unei solutii fiscale individuale anticipate se supune unei taxe de emitere dupa cum urmeaza:
a) de 5.000 euro, la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua efectuarii platii, pentru contribuabilii mari;
b) de 3.000 euro, la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua efectuarii platii, pentru celelalte categorii de contribuabili/platitori.
.........................................................
(19) Contribuabilul/Platitorul solicitant are dreptul la restituirea taxei achitate in cazul in care organul fiscal competent respinge emiterea solutiei fiscale individuale anticipate, respectiv emiterea/modificarea acordului de pret in avans.
Prevederile Codului de procedura fiscala in vigoare DUPA modificarile aduse de Ordonanta 31/2022
La articolul 52, alineatele (1), (3), (16) si (19) se modifica
si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Solutia fiscala individuala anticipata este actul administrativ emis de organul fiscal central in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului/platitorului referitoare la reglementarea unei situatii fiscale de fapt viitoare. Cererea pentru emiterea solutiei fiscale se depune pentru o singura situatie fiscala de fapt viitoare si o singura obligatie fiscala principala. Contribuabilul/Platitorul poate depune mai multe cereri in vederea reglementarii mai multor situatii fiscale de fapt viitoare. Situatia fiscala de fapt viitoare se apreciaza in functie de data depunerii cererii.
.......................................................................
(3) Anterior depunerii cererii de emitere a unei solutii fiscale individuale anticipate sau de emitere/modificare a unui acord de pret in avans, contribuabilul/Platitorul poate solicita in scris organului fiscal competent o discutie preliminara pentru emiterea unei solutii fiscale, respectiv pentru incheierea unui acord sau, dupa caz, stabilirea conditiilor pentru modificarea acordului.
........................................................................
(16) Emiterea unei solutii fiscale individuale anticipate se supune unei taxe de emitere dupa cum urmeaza:
a) de 5.000 euro, la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua efectuarii platii, pentru contribuabilii mari si contribuabilii nerezidenti;
b) de 3.000 euro, la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ziua efectuarii platii, pentru celelalte categorii de contribuabili/platitori.
........................................................................
(19) Contribuabilul/Platitorul solicitant are dreptul la restituirea taxei achitate in cazul in care organul fiscal competent respinge emiterea/modificarea acordului de pret in avans.

de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatii fiscale zilieri. Declaratia 112
Intrebare:
O persoana straina, cetatean al Republicii Moldova, poate desfasura activitati ca zilier fara sa aiba autorizatie de munca conform Ordonantei 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriului Romaniei? Cei de la ITM au spus ca da, dar cum se declara in D112 activitatea desfasurata ca zilier de catre un cetatean al Republicii Moldova, acesta avand doar buletin eliberat de catre autoritatile din Republica Moldova? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare actiuni detinute la o alta societate
Intrebare:
Societatea noastra, persoana juridica romana, detine tiluri de participare (actiuni) in capitalul social al unei persoane juridice straine, cu rezidenta fiscala in Cipru. Avand in vedere ca procentul de detinere este mai mare de 10%, pe o perioada mai mare de un an, va rugam sa ne mentionati tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obtinute din vanzarea actiunilor, precum si al cheltuielilor inregistrate la scoaterea din evidenta a acestora. Totodata, va rugam sa ne comunicati daca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<