Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Obligativitatea transmiterii cererilor la organul fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta se va aplica incepand cu data de 1 martie 2022.
In cazul cererilor, inscrisurilor sau documentelor transmise de catre contribuabil/platitor organului fiscal central, mijloacele electronice de transmitere la distanta, procedura de transmitere a cererilor, inscrisurilor ori documentelor prin mijloace electronice de transmitere la distan?a, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice cu avizul ministrului pentru societatea informationala.
Prin O.G. nr. 11 din din 30 august 2021 care modifica Codul de procedura fiscala prin introducerea alin. (11) si (12), incepand cu data de 1 martie 2022 contribuabilii/platitorii persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, precum si persoane fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent in una dintre formele prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa transmita organului fiscal central documente de natura celor prevazute la alin. (1) prin mijloace electronice de transmitere la distanta, respectiv prin inrolarea in sistemul de comunicare electronica dezvoltat de Ministerul Finantelor/ A.N.A.F.
In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric, nu vor fi luate in considerare, urmand ca acesta sa notifice contribuabilii/platitorii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta
Baza legala:

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

SAF-T pentru Contribuabili Mici
Sursa: ANAF

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceDeclaratia Unica in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratiaCe cai avem la dispozitie pentru comunicarea actului administrativ fiscal?Proiect de ordin privind cererea de rambursare a TVADecontul de TVA pentru anul 2011 - completare si depunereUltimele articole
Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAD216 in 2024. Care este termenul limita de depunerePrecizari ANAF referitoare la Registrul RO e-Factura optionalRegistrul RO e-Factura. Cine are obligatia de a solicita inregistrarea pana la 1 iulie 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"