Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Obligativitatea transmiterii cererilor la organul fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta se va aplica incepand cu data de 1 martie 2022.
In cazul cererilor, inscrisurilor sau documentelor transmise de catre contribuabil/platitor organului fiscal central, mijloacele electronice de transmitere la distanta, procedura de transmitere a cererilor, inscrisurilor ori documentelor prin mijloace electronice de transmitere la distan?a, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice cu avizul ministrului pentru societatea informationala.
Prin O.G. nr. 11 din din 30 august 2021 care modifica Codul de procedura fiscala prin introducerea alin. (11) si (12), incepand cu data de 1 martie 2022 contribuabilii/platitorii persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, precum si persoane fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent in una dintre formele prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa transmita organului fiscal central documente de natura celor prevazute la alin. (1) prin mijloace electronice de transmitere la distanta, respectiv prin inrolarea in sistemul de comunicare electronica dezvoltat de Ministerul Finantelor/ A.N.A.F.
In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric, nu vor fi luate in considerare, urmand ca acesta sa notifice contribuabilii/platitorii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta
Baza legala:
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.5 din 5 din 11 voturi
Articole similare
Ce cai avem la dispozitie pentru comunicarea actului administrativ fiscal?Formularul 101: Declaratie privind impozitul pe profit pentru anul 2014. Documentar fiscalDin 1 iulie 2022 Declaratia privind fondul de mediu ar putea fi depusa exclusiv online (Proiect)Vezi in ce conditii se depune Formularul 208ANULAREA contributiilor recalculate de ANAF, pentru aproape 5 milioane de romani! (Propunere legislativa)Ultimele articole
D216 in 2024. Care este termenul limita de depunerePrecizari ANAF referitoare la Registrul RO e-Factura optionalRegistrul RO e-Factura. Cine are obligatia de a solicita inregistrarea pana la 1 iulie 2025D216 in 2024: Pana cand poate fi depus formularul si cine are aceasta obligatieModelul formularului 216 a fost aprobat prin Ordinul 3738/2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"