Tags: certificate de stare de urgenta, sprijinirea operatorilor economici
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a informat, printr-un comunicat de presa, ca Executivul a adoptat modificarea emiterii Certificatelor de Situatie de Urgenta pentru sprijinirea operatorilor economici.
Executivul, a adoptat, la propunerea Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, modificarea si completarea reglementarilor privind eliberarea Certificatelor de Situatie de Urgenta prin includerea lunii aprilie ca baza de raportare pentru diminuarea veniturilor sau incasarilor operatorilor economici.
“Revenim asupra metodologiei de eliberare a Certificatelor de Situatie de Urgenta, largind aria de aplicabilitate pentru a veni in spriijnul operatorilor a caror activitate a fost afectata de criza generata de raspandirea coronavirusului SARS–CoV-2. In tot acest timp, de la lansarea platformei csu.prevenire.gov.ro, am pastrat un dialog deschis cu acestia si le-am ascultat propunerile, pe care, iata, astazi le includem in legislatie. Ne dorim ca un numar cat mai mare de operatori economici aflati in dificultate sa intre in posesia unui astfel de certificat, care sa le permita reintrarea in circuitul economic si continuarea activitatii, fiecare dintre ei reprezentand un pion in relansarea economiei romanesti”, a spus ministrul Virgil Popescu.
Actul normativ modifica art. 3 al OUG 33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative si art. 6, lit. a) din OUG 37/2020 privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de institutii de credit si institutii financiare nebancare anumitor categorii de debitori, cu modificarile si completarile ulterioare, introducand luna aprilie in descrierea conditiilor de solicitare a Certificatului de Situatie de Urgenta.
”Totodata, am mai prelungit, cu 12 luni de la data emiterii, valabilitatea documentelor emise pe perioada situatiei de urgenta in baza articolului 10 al Ordonantei Militare nr. 4, de catre Centrul de Cercetari Stiintifice Medico-Militare, Centrul de Cercetare Stiintifica pentru Aparare CBRN1 si Ecologie, Agentia de Cercetare pentru Tehnica si Tehnologii Militare si Institutul National de Cercetare Dezvoltare Medico-Militara „Cantacuzino”, la solicitarea operatorilor economici, pentru avizarea/autorizarea materialelor, componentelor, echipamentelor si dispozitivelor medicale necesare pentru prevenirea si combaterea raspandirii, precum si pentru tratamentul infectiei cu virusul SARS-CoV-2, respectiv a biocidelor”, a declarat ministrul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.
Sursa: MEEMA
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura despagubire marfa deteriorata la transport
Intrebare:
Societatea noastra a vandut marfa unui client. In timpul transportului, marfa a fost deteriorata de catre transportator (costul de transport este asigurat de catre societatea noastra avand contract cu furnizorul de transport).
Ce factura trebuie sa emit transportatorului pentru prejudiciul adus? Cum se emite aceasta factura? Ce explicatii se scriu?
Cum se face descarcarea de gestiune (mentionez ca marfa a ramas la transportator)?
Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<