Tags: certificate de stare de urgenta, sprijinirea operatorilor economici
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a informat, printr-un comunicat de presa, ca Executivul a adoptat modificarea emiterii Certificatelor de Situatie de Urgenta pentru sprijinirea operatorilor economici.
Executivul, a adoptat, la propunerea Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, modificarea si completarea reglementarilor privind eliberarea Certificatelor de Situatie de Urgenta prin includerea lunii aprilie ca baza de raportare pentru diminuarea veniturilor sau incasarilor operatorilor economici.
“Revenim asupra metodologiei de eliberare a Certificatelor de Situatie de Urgenta, largind aria de aplicabilitate pentru a veni in spriijnul operatorilor a caror activitate a fost afectata de criza generata de raspandirea coronavirusului SARS–CoV-2. In tot acest timp, de la lansarea platformei csu.prevenire.gov.ro, am pastrat un dialog deschis cu acestia si le-am ascultat propunerile, pe care, iata, astazi le includem in legislatie. Ne dorim ca un numar cat mai mare de operatori economici aflati in dificultate sa intre in posesia unui astfel de certificat, care sa le permita reintrarea in circuitul economic si continuarea activitatii, fiecare dintre ei reprezentand un pion in relansarea economiei romanesti”, a spus ministrul Virgil Popescu.
Actul normativ modifica art. 3 al OUG 33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative si art. 6, lit. a) din OUG 37/2020 privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de institutii de credit si institutii financiare nebancare anumitor categorii de debitori, cu modificarile si completarile ulterioare, introducand luna aprilie in descrierea conditiilor de solicitare a Certificatului de Situatie de Urgenta.
”Totodata, am mai prelungit, cu 12 luni de la data emiterii, valabilitatea documentelor emise pe perioada situatiei de urgenta in baza articolului 10 al Ordonantei Militare nr. 4, de catre Centrul de Cercetari Stiintifice Medico-Militare, Centrul de Cercetare Stiintifica pentru Aparare CBRN1 si Ecologie, Agentia de Cercetare pentru Tehnica si Tehnologii Militare si Institutul National de Cercetare Dezvoltare Medico-Militara „Cantacuzino”, la solicitarea operatorilor economici, pentru avizarea/autorizarea materialelor, componentelor, echipamentelor si dispozitivelor medicale necesare pentru prevenirea si combaterea raspandirii, precum si pentru tratamentul infectiei cu virusul SARS-CoV-2, respectiv a biocidelor”, a declarat ministrul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.
Sursa: MEEMA
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<