Tags: certificate de stare de urgenta, sprijinirea operatorilor economici
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a informat, printr-un comunicat de presa, ca Executivul a adoptat modificarea emiterii Certificatelor de Situatie de Urgenta pentru sprijinirea operatorilor economici.
Executivul, a adoptat, la propunerea Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, modificarea si completarea reglementarilor privind eliberarea Certificatelor de Situatie de Urgenta prin includerea lunii aprilie ca baza de raportare pentru diminuarea veniturilor sau incasarilor operatorilor economici.
“Revenim asupra metodologiei de eliberare a Certificatelor de Situatie de Urgenta, largind aria de aplicabilitate pentru a veni in spriijnul operatorilor a caror activitate a fost afectata de criza generata de raspandirea coronavirusului SARS–CoV-2. In tot acest timp, de la lansarea platformei csu.prevenire.gov.ro, am pastrat un dialog deschis cu acestia si le-am ascultat propunerile, pe care, iata, astazi le includem in legislatie. Ne dorim ca un numar cat mai mare de operatori economici aflati in dificultate sa intre in posesia unui astfel de certificat, care sa le permita reintrarea in circuitul economic si continuarea activitatii, fiecare dintre ei reprezentand un pion in relansarea economiei romanesti”, a spus ministrul Virgil Popescu.
Actul normativ modifica art. 3 al OUG 33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative si art. 6, lit. a) din OUG 37/2020 privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de institutii de credit si institutii financiare nebancare anumitor categorii de debitori, cu modificarile si completarile ulterioare, introducand luna aprilie in descrierea conditiilor de solicitare a Certificatului de Situatie de Urgenta.
”Totodata, am mai prelungit, cu 12 luni de la data emiterii, valabilitatea documentelor emise pe perioada situatiei de urgenta in baza articolului 10 al Ordonantei Militare nr. 4, de catre Centrul de Cercetari Stiintifice Medico-Militare, Centrul de Cercetare Stiintifica pentru Aparare CBRN1 si Ecologie, Agentia de Cercetare pentru Tehnica si Tehnologii Militare si Institutul National de Cercetare Dezvoltare Medico-Militara „Cantacuzino”, la solicitarea operatorilor economici, pentru avizarea/autorizarea materialelor, componentelor, echipamentelor si dispozitivelor medicale necesare pentru prevenirea si combaterea raspandirii, precum si pentru tratamentul infectiei cu virusul SARS-CoV-2, respectiv a biocidelor”, a declarat ministrul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.
Sursa: MEEMA

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Eroare radiere cabinet PFA
Intrebare:
Am depus o declaratie 700 pentru radierea cabinetului. Cand am listat recipisa am constatat ca desi are bifa verde sunt atentionata ca au fost identificate erori E-validari globale
eroare Sectiunea VI nu a fost gasit codul CAEN 8623. Am nevoie de o indrumare. Va multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Transportul salariatilor la si de la locul de munca. Cheltuieli sociale
Intrebare:
Va rog sa confirmati daca cheltuielile cu transportul angajatilor de la locul de munca la locul de munca realizat de o firma de transport externa se incadreaza in limita de deductibilitate de 5% cheltuieli sociale, daca firma este situata in afara orasului este intr-un sat, nu exista mijloace de transport in comun asigurat pe ruta la orele care vin angajatii la serviciu si se reintorc, unii angajati vin de la distanta de 60km din alte sate / sens, nu se asigura cheltuieli de cazare...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Indemnizatie concediu medical
Intrebare:
In luna octombrie 2025, un salariat prezinta un certificat de CM de 10 zile, acordat in perioada 22.10-31.10, boala obisnuita pentru care se aplica un procent de 65% asupra bazei stabilite. In luna noiembrie salariatul prezinta un alt certificat de CM, in continuarea primului, pentru perioada 01.11-07.11. Conform aceleiasi legi, procentul aplicabil asupra bazei este de 75%, episodul de boala fiind de 17 zile.
Lichidarea lunii octombrie este pe data de 15 noiembrie, deci...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Contracte de comodat imobil. Decontare cheltuieli
Intrebare:
Contractele de comodat incheiate intre persoane fizice care au calitatea de administratori intr-o societate comerciala si persoana juridica in cauza trebuie sa fi declarate/ inregistrate la ANAF? Daca da, care este procedura?
In cazul cladirilor cu proprietari persoane fizice dar care au utilizare mixta, cum se procedeaza cu decontarea impozitului pe cladiri calculat pentru suprafata folosita in scop economic?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Refacturarea utilitatilor intre asociatii de proprietari
Intrebare:
In cazul unei Asociatii de proprietari mama - A1, care are contracte de utilitati (apa, gaz, energie) in sarcina (din cauza lipsei bransamentelor separate), asociatie din care s-a desprins o alta Asociatie de proprietari - A2, dar contractele au ramas la A1, neputandu-se incheia contracte separate din cauza lipsei bransamentelor, cum se procedeaza:
A1 TREBUIE SA EMITA FACTURA FISCALA pentru refacturarea cotei-parti din utilitati care revine celeilalte...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<