Tags: imm invest romania
Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii a transmis recent, printr-un comunicat de presa, ca numarul total de inregistrari afisat de interfata aplicatiei nu reprezinta numarul de IMM-uri inscrise.
Programul IMM INVEST ROMANIA se deruleaza in parametri normali. In a treia zi de la deschiderea sesiunii de inscriere, care a avut loc in data de 28.04.2020, in aplicatia programului sunt inregistrate deja peste 37.000 de cereri de inregistrare.
Inca de la inceput FNGCIMM face o precizare importanta: numarul total de inregistrari afisat de interfata aplicatiei nu reprezinta numarul de IMM-uri inscrise. In numarul total de inregistrari se regasesc si IMM -urile care au inscrieri repetate in aplicatie, ca raspuns la CLARIFICARILE solicitate de operatori!
Punerea solicitarii in starea CLARIFICARI presupune ca operatorul a verificat solicitarea si a constatat ca sunt necesare corectii sau completari care trebuie aduse de catre aplicant. In acesta situatie, solicitarea este retransmisa la beneficiar, insotita de un mesaj care contine comentariul operatorului, prin care sunt punctate corectiile care trebuie aduse.
Operatorii FNGCIMM depun eforturi deosebite pentru a prelucra cat mai eficient fiecare cerere inregistrata in aplicatie si avand in vedere volumul imens de solicitari nou venite, dar si al celor care se reintorc pentru a fi reanalizate, pentru a avansa cu implementarea programului si a se putea observa un progres in procesul de transmitere catre banci in vederea obtinerii finantarilor este deosebit de important ca IMM-urile aplicante sa parcurga procesul de inscriere o singura data.
Este foarte bine sa se stie ca aceste corectii aduse formularului de inscriere sau a Declaratiei pe propria raspundere de incadrare in categoria IMM trebuie completate de catre beneficiari numai in aplicatie si nu vor fi transmise prin posta electronica la adresa imminvest@fngcimm.ro, de pe adresa de e-mail a aplicantului. Acesta modalitate de a raspunde, nu este valida si conforma cu mecanismul de implementare al programului. Deasemenea, subliniem ca punerea solicitarii in starea CLARIFICARI atrage dupa sine necesitatea reintrarii in cont si reluarea inscrierii.
Din cele peste 37.000 de cereri aflate in aplicatie, sunt in starea de TRANSMIS LA BANCA un numar de 1685 solicitari, in starea de cerere CLARIFICARI sunt peste 6100 de solicitari, in diferite stadii de PRELUCRARE sunt 263 de solicitari, iar in starea RESPINS, sunt 13 solicitari, motivul fiind ca nu indeplinesc criteriile de eligibilitate ale programului. Un numar de peste 28.000 asteapta sa fie luate in analiza.
Atentie! Incepand cu data de 4 mai 2020, solicitarile aprobate vor incepe a fi exportate catre banci si vor trece in faza de analiza, conform normelor interne de creditare, in vederea emiterii acordurilor de finantare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Promotii vanzare produse 1+1 acordate prin distribuitori
Intrebare:
O societate comerciala hotaraste printr-o decizie interna a administratorilor, implementarea unei promotii de 1+1 gratis pentru stimularea vanzarii.
Acesta promotie este implementata cu ajutorul distribuitorilor in sensul in care produsele pleaca de la societatea comerciala la distribuitori care ulterior ofera clientilor finali, persoane fizice un produs gratuit la unul cumparat.
Care este monografia contabila, documentele fiscale necesare, regim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistari decizie de impunere
Intrebare:
In urma unui control fiscal s-a ajuns la concluzia ca am incadrat gresit niste mijloace fixe, ce nu se incadreaza la subgrupa 2.1 sau clasa 2.2.9 din catalogul mijloacelor fixe si nu beneficiaza de facilitatea privind profitul reinvestit.
Inregistrarile facute de mine sunt urmatoarele:
1171 = 4411 78.770 impozit pe profit stabilit suplimentat conf Dec Impunere
4411 = 5121 78.770 plata impozitului pe profit
129 = 1061 -78.770...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plafoane grad de indatorare. Cursul valutar utilizat
Intrebare:
O companie platitoare de impozit pe profit care are imprumuturi de la grup ce curs de schimb are trebui sa ia in considerare la aplicarea art 40.2 alin (4) din Codul Fiscal unde se specifica: Cursul de schimb utilizat pentru determinarea echivalentul in lei a plafoanelor respective este cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ultima zi a trimestrului/anului fiscal.
Cursul pentru ultima zi este cursul publicat in ultima zi sau cel valabil in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cota TVA aplicabila livrare imobil
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns concret:
Speta este vanzarea unui imobil tip casa 120 mp suprafata utila; valoarea 735000 lei (148.704 000 euro) pret cu TVA calculat de 5%.
In cazul unei promisiuni de vanzare facuta in 2022 si cu un avans achitat la acel moment de 25%.
Vanzarea imobilului se va face in luna iulie 2025.
Intrebarea este: care este cota de TVA corecta de calculat la accest moment, in iunie 2025? Se incadreaza la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura si bon fiscal, bransamete de apa si canalizare
Intrebare:
Un ONG, care are si activitate economica, face bransamente de apa si canalizare, si la persoane fizice, pe baza de contract si factura, cod factura 751, incasarile facandu-se pana acum cu casa de marcat, pe baza bonului, dar Finantele inregistreaza aceste bonuri ca venituri si TVA, dubland astfel suma TVA-ului si ne vin notificari. Intrebarea este daca putem sa emitem la persoanele fizice chitanta de incasare in locul bonului. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<