Tags: imm invest romania
Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii a transmis recent, printr-un comunicat de presa, ca numarul total de inregistrari afisat de interfata aplicatiei nu reprezinta numarul de IMM-uri inscrise.
Programul IMM INVEST ROMANIA se deruleaza in parametri normali. In a treia zi de la deschiderea sesiunii de inscriere, care a avut loc in data de 28.04.2020, in aplicatia programului sunt inregistrate deja peste 37.000 de cereri de inregistrare.
Inca de la inceput FNGCIMM face o precizare importanta: numarul total de inregistrari afisat de interfata aplicatiei nu reprezinta numarul de IMM-uri inscrise. In numarul total de inregistrari se regasesc si IMM -urile care au inscrieri repetate in aplicatie, ca raspuns la CLARIFICARILE solicitate de operatori!
Punerea solicitarii in starea CLARIFICARI presupune ca operatorul a verificat solicitarea si a constatat ca sunt necesare corectii sau completari care trebuie aduse de catre aplicant. In acesta situatie, solicitarea este retransmisa la beneficiar, insotita de un mesaj care contine comentariul operatorului, prin care sunt punctate corectiile care trebuie aduse.
Operatorii FNGCIMM depun eforturi deosebite pentru a prelucra cat mai eficient fiecare cerere inregistrata in aplicatie si avand in vedere volumul imens de solicitari nou venite, dar si al celor care se reintorc pentru a fi reanalizate, pentru a avansa cu implementarea programului si a se putea observa un progres in procesul de transmitere catre banci in vederea obtinerii finantarilor este deosebit de important ca IMM-urile aplicante sa parcurga procesul de inscriere o singura data.
Este foarte bine sa se stie ca aceste corectii aduse formularului de inscriere sau a Declaratiei pe propria raspundere de incadrare in categoria IMM trebuie completate de catre beneficiari numai in aplicatie si nu vor fi transmise prin posta electronica la adresa imminvest@fngcimm.ro, de pe adresa de e-mail a aplicantului. Acesta modalitate de a raspunde, nu este valida si conforma cu mecanismul de implementare al programului. Deasemenea, subliniem ca punerea solicitarii in starea CLARIFICARI atrage dupa sine necesitatea reintrarii in cont si reluarea inscrierii.
Din cele peste 37.000 de cereri aflate in aplicatie, sunt in starea de TRANSMIS LA BANCA un numar de 1685 solicitari, in starea de cerere CLARIFICARI sunt peste 6100 de solicitari, in diferite stadii de PRELUCRARE sunt 263 de solicitari, iar in starea RESPINS, sunt 13 solicitari, motivul fiind ca nu indeplinesc criteriile de eligibilitate ale programului. Un numar de peste 28.000 asteapta sa fie luate in analiza.
Atentie! Incepand cu data de 4 mai 2020, solicitarile aprobate vor incepe a fi exportate catre banci si vor trece in faza de analiza, conform normelor interne de creditare, in vederea emiterii acordurilor de finantare.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Pentru majoritatea livrarilor de produse finite, clientii nostri isi organizeaza transportul prin diversi transportatori. In multe situatii camionul / masina care ridica marfa de la noi nu este cea care o livreaza. Marfa este descarcata intr-unul sau mai multe Hub-uri din RO, pana ajunge in camionul care paraseste RO. Pentru generarea codului UIT este OK sa trecem camionul care vine la noi la incarcare, iar mai apoi daca marfa este mutata cine face update la aceasta informatie? Noi sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea a trecut de la impozit pe venit la impozit pe profit la 01.01.2023. La 31.12.2023 inregistreaza in D101 la rd. 40, pierdere fiscala de 5637 ron. La 30.03.2024 inregistreaza profit impozabil in valoare de 4418 ron. Calculul pentru impozitul pe profit aferent trim. I 2024: determinare suma neimpozabila prin recuperarea pierderii fiscale - 4418 x 70% = 3092 ron; determinare suma impozabila pt trim I 2024 - 4418 - 3092 = 1326 ron; impozit pe profit aferent trim. I 2024 - 1326 x 16% = 212...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a achizitionat un autobuz, a obtinut toate licentele si dorim sa efectuam transport international de persoane. Facem numai curse ocazionale pentru diferite grupuri de persoane, nu avem curse regulate. Ce cote de TVA folosim daca: - facem curse in interiorul tarii? - facem curse in Uniunea Europeana? - facem curse extracomunitare (ex. Serbia)? Comenzile sunt facute in majoritatea cazurilor de persoane fizice, parohii, deci neplatitori de TVA.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Achizitie produse - materiale pentru design, in valoare de aproximativ 80 E, de pe platforma Emag. Firma nu are cod special de TVA. Factura primita este emisa de catre o SC din Slovacia inregistrata ca platitoare tva, este in Vies (nu are si cod tva in Ro) si contine tva 19%. Este obligatoriu ca firma din Romania sa solicite cod special pentru achizitii intracomunitare in urma acestei achizitii? Care sunt obligatiile fiscale? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea X, platitoare de TVA, aplica regimul special pentru aur de investitii prevazut la art. 313 din Codul fiscal, operatiuni scutite. Bunurile indeplinesc conditiile de la art. 313, alin. 1, lit a, sunt aprovizionate pe factura de la societate de amanet (trasabilitatea la aceasta societate este foarte clara, contract, proprietate prin neplata, vanzare). Societatea X vinde aurul de investitii in regim en-detail, valoarea veniturilor realizate fiind inregistrata pe analitic distinct, la fel...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatii in care producem piese, le trimitem in Germania pentru o prelucrare suplimentara la furnizorul X, dupa care X trimite piesele la firma noastra din Germania, care le trimite la clientul final. Factura de vanzare catre clientul final o facem de pe firma din RO. Facem acest lucru pentru a scuti costurile suplimentare de transport de la furnizorul X inapoi in Ro si apoi catre clientul final, care este tot in Germania. In acest caz este suficient sa cream un cod UIT pentru avizul cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<