Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin OANAF 1855/2018 publicat in Monitorul Oficial nr. 721 din 21/08/2018 a fost aprobata procedura de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plati anticipate.
In situatia in care sumele individualizate in deciziile de plati anticipate comunicate contribuabililor, care fac obiectul anularii au fost stinse, compartimentul de specialitate va reanaliza evidenta fiscala si va reface stingerile astfel incat obiectul anularii sa il reprezinte obligatiile fiscale individualizate in deciziile de plati anticipate pentru impozitul pe venit stabilit pentru anul 2018. Compartimentul de specialitate procedeaza la intocmirea unui referat de aprobare a anularii obligatiilor fiscale si emiterea Deciziei de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plati anticipate.
In situatia in care sumele individualizate in deciziile de plati anticipate comunicate contribuabililor, care fac obiectul anularii nu au fost stinse, compartimentul de specialitate intocmeste un referat de aprobare a anularii obligatiilor fiscale si emite Decizia de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plati anticipate.
Decizia de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plati anticipate se comunica de catre organul fiscal central competent contribuabilului, potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
In cazul in care obligatiile fiscale care au fost anulate potrivit acestei proceduri, au fost stinse, contribuabilii pot solicita restituirea acestora, prin depunerea unei cereri la organul fiscal central competent, prevederile art. 168 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, fiind aplicabile in mod corespunzator.
Cererea de restituire se depune la organul fiscal central competent, in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere dreptul la restituire.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Manual de politici contabile - Stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Incadrarea veniturilor. Cum procedam referitor la TVA si impozitare?Precizare ANAF: contributiile sociale care se retin pentru Drepturile de AutorDocumentar fiscal: Modificarile aduse prin OG nr. 4/2015 Titlului III Impozit pe venit din Codul fiscalD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica datelePlatile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale Trim. II au termen la 26 iunie 2017Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiImpozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"