Atentie contabili!


Modificari importante privind planul de conturi!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Noutati Legislatie Fiscala 14 - 20 aprilie 2008

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 23 Apr. 2008

ORDIN nr. 552 din 28 martie 2008pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri"Emitent: AGENTIA NATIONALA ...

ORDIN nr. 552 din 28 martie 2008
pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri"

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 294 din 15 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care depun declaratie recapitulativa.

Important!
Declaratia recapitulativa se depune trimestrial, in conditiile prevazute de art. 1564 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile
ulterioare, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare incheierii trimestrului, de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153 si 1531 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, care au efectuat livrari si/sau achizitii intracomunitare de bunuri, precum si livrari si achizitii de bunuri in cadrul unei operatiuni triunghiulare, asa cum sunt definite in titlul VI din Codul fiscal.

Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA vor depune declaratia recapitulativa numai in trimestrul de raportare in care ia nastere exigibilitatea taxei pentru livrarile/achizitiile intracomunitare, precum si pentru livrarile si achizitiile in cadrul unei operatiuni triunghiulare efectuate.

Declaratia recapitulativa se depune in format electronic astfel:
- la registratura organului fiscal competent;
- la posta, prin scrisoare recomandata;
- prin completare, pe pagina de web a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;

Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi insotit de formularul editat de persoana impozabila cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Agentia

Nationala de Administrare Fiscala, semnat si stampilat, conform legii.

Formularul se editeaza in doua exemplare:

- un exemplar se depune la unitatea fiscala impreuna cu suportul electronic;

- un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.

Formatul electronic al declaratiei recapitulative se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si se transmite organului competent pe suport electronic.

Programul de asistenta este pus la dispozitia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa www.mfinante.ro/portal ANAF.

Organizarea bazei centrale de date "Declaratii recapitulative"

Informatiile din declaratiile recapitulative depuse la termenele legale de depunere, precum si cele depuse ca urmare a notificarilor transmise de organele fiscale competente se introduc intr-o baza de date denumita "Declaratii recapitulative".

Baza de date "Declaratii recapitulative" cuprinde doua sectiuni:

- livrari - in care se inscriu toate livrarile intracomunitare de bunuri (cod L) si toate livrarile ulterioare de bunuri efectuate in cadrul unei operatiuni triunghiulare (cod T);

- achizitii - in care se inscriu achizitiile intracomunitare de bunuri si achizitiile de bunuri efectuate in cadrul unei operatiuni triunghiulare (cod A).

Informatiile din declaratiile recapitulative rectificative depuse de persoanele impozabile se introduc in aceeasi baza centrala de date. Se marcheaza corespunzator,

ca declaratii recapitulative rectificative, numai informatiile care reprezinta diferente intre declaratia recapitulativa rectificativa si declaratia recapitulativa initiala.

Centralizarea datelor din declaratiile recapitulative rectificative

La sfarsitul fiecarei luni, organul fiscal competent transmite directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti baza de date cuprinzand diferentele dintre declaratiile recapitulative rectificative depuse in luna respectiva si declaratiile recapitulative initiale.

Organul fiscal competent este responsabil pentru completitudinea si corectitudinea informatiilor transmise.
============================================================

ORDIN nr. 605 din 8 aprilie 2008
privind aprobarea Procedurii de anulare din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care figureaza in lista
contribuabililor inactivi

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 301 din 17 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Acest ordin intereseaza persoanele impozabile inregistrate in scopuri TVA care figureaza in lista contribuabililor inactivi.

Important!
1. Organele fiscale anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care figureaza in lista contribuabililor inactivi constituita potrivit
reglementarilor legale in vigoare.

2. Procedura de anulare din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA a contribuabililor inactivi se aplica ori de cate ori se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, un ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea listei contribuabililor inactivi, in termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii acestuia.

3. Dupa publicarea ordinului pentru aprobarea listei contribuabililor inactivi, directia de specialitate transmite Directiei generale de tehnologia informatiei lista contribuabililor declarati inactivi, care contine:

a) codul de identificare fiscala;

b) denumirea contribuabilului;

c) numarul ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin care au fost declarati inactivi;

d) data de la care au fost declarati inactivi.

B. Inregistrarea in scopuri de TVA a contribuabililor reactivati

1.1. Contribuabilii pentru care organul fiscal a anulat din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA pot solicita organului fiscal competent inregistrarea in scopuri de TVA, potrivit art. 153 alin. (8) teza 4 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin care sunt reactivati.

1.2. Inregistrarea devine valabila incepand cu prima zi a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila solicita inregistrarea.

2.1. In cazul contribuabililor declarati inactivi ca urmare a unei erori a organului fiscal si eliminati din lista prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se anuleaza si scoaterea din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA.

2.2. In termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Directia generala de tehnologia informatiei primeste de la directia de specialitate si transmite organelor fiscale competente pozitiile eliminate din lista contribuabililor inactivi.
============================================================

LEGE nr. 72 din 8 aprilie 2008
pentru modificarea alin. (11) al art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal

Emitent: PARLAMENTUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 11 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza atat organele fiscale cat si contribuabilii, persoanele fizice sau juridice care au savarsit fapte de natura fiscala a caror evidenta este tinuta in
cazierul fiscal gestionat de organele competente.

Important!
Modificarea adusa de acest act normativ se refera la faptul ca incepand cu data de 1 ianuarie 2009, unitatile teritoriale competente sunt directiile generale ale
finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile finantelor publice ale municipiilor, precum si cele ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
============================================================

LEGE nr. 86 din 8 aprilie 2008
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2007 pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii nr. 82/1991

Emitent: PARLAMENTUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 15 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza persoanelor cu atributii de control in domeniul fiscal.

Important!
Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor se fac de persoanele cu atributii de inspectie fiscala si de comisarii Garzii Financiare, precum si de personalul
altor directii din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, stabilit prin ordin al ministrului economiei si finantelor.
============================================================

ORDONANTA DE URGENTA nr. 38 din 26 martie 2008
pentru modificarea si completarea Legii nr. 59/1934 asupra cecului

Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 284 din 11 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru toate persoanele care utilizeaza cec-ul ca mijloc de plata, dar si pentru institutiile de credit.

Important!
Prezentarea unui cec la plata se poate face in original sau prin trunchiere.
In sensul prezentei legi, prin trunchiere se intelege procedeul informatic care consta in urmatoarele operatiuni succesive:

a) transpunerea in format electronic a informatiilor relevante de pe cecul original;

b) reproducerea imaginii cecului original in format electronic;
si
c) transmiterea informatiei electronice obtinute prin operatiunile prevazute la lit. a) si b) catre institutia de credit platitoare.

Prezentarea la plata a unui cec prin trunchiere produce aceleasi efecte juridice ca si prezentarea la plata a cecului original, cu conditia ca acesta din urma sa fi fost emis cu respectarea prevederilor legii.

Institutiile de credit pot recurge la procedeul trunchierii, cu conditia ca intre ele sa existe o conventie prealabila in contextul unui aranjament de plata sau o conventie constand in aderarea lor la un sistem de plati.

Informatiile relevante pentru trunchiere, cuprinse in cecul original, sunt stabilite potrivit conventiilor prevazute la alin. 4.

Imaginea cecului original reprezinta copia electronica a cecului original. Imaginea cecului original trebuie sa respecte standardele stabilite potrivit conventiilor prevazute la alin. 4.

Momentul receptionarii de catre institutia de credit platitoare, respectiv de catre un sistem de plati a informatiilor relevante pentru trunchiere si a imaginii electronice a respectivului cec, potrivit alin. 2, constituie momentul prezentarii la plata.

Transmiterea catre institutia de credit platitoare a informatiilor relevante si a imaginii cecului, prin trunchiere, trebuie realizata astfel incat sa se asigure autenticitatea si integritatea acestora, prin utilizarea oricaror procedee tehnice admise de lege.

Cand prezinta la plata un cec prin trunchiere, institutia de credit este obligata:

a) sa verifice daca cecul original respecta in forma si continut prevederile legale, inclusiv regularitatea succesiunii girurilor, cu exceptia autenticitatii semnaturilor tragatorului si girantilor;

b) sa garanteze acuratetea si conformitatea informatiilor relevante pentru trunchiere transmise electronic cu datele din cecul original, precum si conformitatea imaginii cecului cu cecul original.

Institutia de credit raspunde de orice pierdere suferita prin nerespectarea obligatiilor prevazute la alin. 1.
============================================================

ORDONANTA DE URGENTA nr. 39 din 26 martie 2008
pentru modificarea si completarea Legii nr. 58/1934 asupra cambiei si biletului la ordin

Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 284 din 11 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru toate persoanele care utilizeaza cambia si biletul la ordin ca mijloc de plata, dar si pentru institutiile de credit.

Important!
Prezentarea unei cambii la plata se poate face in original sau prin trunchiere.

In sensul prezentei legi, prin trunchiere se intelege procedeul informatic care consta in urmatoarele operatiuni succesive:

a) transpunerea in format electronic a informatiilor relevante de pe cambia originala;

b) reproducerea imaginii cambiei originale in format electronic; si

c) transmiterea informatiei electronice obtinute prin operatiunile prevazute la lit. a) si b) catre institutia de credit platitoare.

Pot face obiectul trunchierii numai cambiile acceptate.

Prezentarea la plata a unei cambii prin trunchiere produce aceleasi efecte juridice ca si prezentarea la plata a cambiei originale, cu conditia ca aceasta din urma sa fi fost emisa cu respectarea prevederilor legii.

Institutiile de credit pot recurge la procedeul trunchierii, cu conditia ca intre ele sa existe conventie prealabila in contextul unui aranjament de plata sau o conventie constand in aderarea lor la un sistem de plati.

Informatiile relevante pentru trunchiere, cuprinse in cambia originala, sunt stabilite potrivit conventiilor prevazute la alin. 5.

Imaginea cambiei originale reprezinta copia electronica a cambiei originale. Imaginea cambiei originale trebuie sa respecte standardele stabilite potrivit conventiilor prevazute la alin. 5.

Momentul receptionarii de catre institutia de credit platitoare, respectiv de catre un sistem de plati a informatiilor relevante pentru trunchiere si a imaginii electronice a respectivei cambii, potrivit alin. 2, constituie momentul prezentarii la plata.

Transmiterea catre institutia de credit platitoare a informatiilor relevante si a imaginii cambiei, prin trunchiere, trebuie realizata astfel incat sa se asigure autenticitatea si integritatea acestora, prin utilizarea oricaror procedee tehnice admise de lege.

Cand prezinta la plata o cambie prin trunchiere, institutia de credit este obligata:

a) sa verifice daca acea cambie in original respecta in forma si continut prevederile legale, inclusiv regularitatea succesiunii girurilor, cu exceptia autenticitatii semnaturilor tragatorului si girantilor;

b) sa garanteze acuratetea si conformitatea informatiilor relevante pentru trunchiere transmise electronic cu datele din cambia in original, precum si conformitatea imaginii cambiei cu cambia in original.

Institutia de credit raspunde de orice pierdere suferita prin nerespectarea obligatiilor prevazute la alin. 1.
============================================================

ORDONANTA DE URGENTA nr. 42 din 16 aprilie 2008
privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National al Produselor Traditionale si Ecologice Romanesti

Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 305 din 18 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza in primul rand producatorii de produse traditionale si ecologice romanesti  ale caror drepturi sunt aparate prin Oficiul National al Produselor
Traditionale si Ecologice Romanesti.

Important!
Pentru realizarea obiectivelor sale, Oficiul National are urmatoarele atributii principale:

a) asigura promovarea conceptului "Produse de calitate", precum si a conceptului "Produse ecologice".

b) asigura asistenta tehnica producatorilor sau procesatorilor la elaborarea documentatiei, conform legislatiei comunitare si nationale, pentru a solicita protectia indicatiilor geografice, denumirilor de origine si specialitatilor traditionale garantate ale produselor agricole sau alimentare romanesti, la nivel national si comunitar;

c) asigura asistenta tehnica in elaborarea de proiecte pentru promovarea produselor traditionale si ecologice romanesti;

d) asigura promovarea imaginii produselor traditionale si ecologice romanesti prin mijloace de comunicare;

e) organizeaza seminarii, cursuri si activitati de formare si informare pentru grupuri de producatori sau procesatori, fermieri, asociatii profesionale etc.;

f) furnizeaza Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale informatii in vederea elaborarii de studii, rapoarte si analize in domeniul sau de activitate;

g) editeaza materiale informative, brosuri, pliante, postere si altele in domeniul de activitate.
============================================================

LEGE nr. 73 din 8 aprilie 2008
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 79/2006 privind majorarea tarifelor in transportul feroviar de calatori pe teritoriul Romaniei

Emitent: PARLAMENTUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 11 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza operatorilor de transport feroviar cat si persoanelor care utilizeaza serviciile Companiei Nationale Cai Ferate „C.F.R.” – S.A.

Important!
Incepand cu anul 2008, tarifele maximale si orice alte majorari de tarife care pot fi percepute de operatorii de transport feroviar public de calatori pentru deservire
generala in transportul feroviar de calatori se vor stabili numai pe baza unei metodologii de calcul al tarifului intern de calatori in transportul feroviar.

Metodologia de calcul se elaboreaza pe baza principiului eficientizarii si al optimizarii costurilor si se aproba prin ordin comun al ministrului transporturilor si al ministrului economiei si finantelor.

Termenul de elaborare a metodologiei este de maximum 60 de zile de la data intrarii in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta.

Ordinul se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
============================================================

HOTARARE nr. 380 din 31 martie 2008
pentru modificarea si completarea art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 534/2007 privind infiintarea, atributiile, competentele si modul de functionare ale Comitetului
Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari si reglementarea operatiunilor de finantare, garantare si asigurare efectuate de Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A. in numele si contul statului

Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 14 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza Comitetului Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari organism fara personalitate juridica, functionand pe langa Ministerul Economiei si
Finantelor, cu scopul de a examina si aproba operatiunile de finantare, garantare si asigurare ce se efectueaza de catre Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A. in numele si in contul statului.

Important!
Acest act normativ prevede ca pe langa atributiile exercitate pana acum, Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari aproba acordarea plafoanelor de
garantare pentru bancile comerciale din Romania in limita sumei prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a).

Plafoanele de garantare sunt destinate garantarii finantarilor acordate de bancile comerciale beneficiarilor de finantari si vor fi utilizate conform normelor emise de Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari.

De asemenea, acest organism poate stabili orice alte instrumente destinate sa asigure dezvoltarea infrastructurii, dezvoltarea utilitatilor de interes public, dezvoltarea regionala, sustinerea activitatii de cercetare-dezvoltare, protectia mediului inconjurator, ocuparea si formarea personalului, sustinerea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii, precum si sustinerea tranzactiilor internationale, in concordanta cu politica Guvernului Romaniei.
============================================================

ORDIN nr. 724 din 13 martie 2008
privind aprobarea listelor de cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate in cadrul operatiunii 3.1.1 din cadrul domeniului major de interventie 1 - Sustinerea utilizarii
tehnologiei informatiei si comunicatiilor si al operatiunilor 3.3.1 si 3.3.2 din cadrul domeniului major de interventie 3 - Dezvoltarea e-economiei, axa prioritara 3 "Tehnologia informatiei si comunicatiilor pentru sectoarele public si privat" din cadrul Programului operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice" (POS CCE) 2007-2013

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 11 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza beneficiarilor finantati prin intermediul programelor operationale si schemelor de ajutor de stat aprobate pentru operatiunile axei prioritare 3
"Tehnologia informatiei si comunicatiilor pentru sectoarele public si privat".

Important!
Pentru a fi eligibile pentru finantarea prin operatiunile mentionate la art. 1, toate cheltuielile trebuie sa faca parte din categoriile de cheltuieli mentionate in acest
ordin, sa corespunda obiectivelor axei prioritare 3 "Tehnologia informatiei si comunicatiilor pentru sectoarele public si privat" si sa fie coerente cu obiectivele si rezultatele proiectelor propuse spre finantare.

Cheltuielile efectuate de beneficiar sunt considerate eligibile de la data intrarii in vigoare a contractului de finantare semnat intre beneficiar si organismul intermediar pentru implementarea axei prioritare 3 din cadrul Programului operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice" (POS CCE) 2007-2013, in numele si pentru Autoritatea de management a POS CCE.

LISTA CHELTUIELILOR ELIGIBILE

- pentru proiectele finantate in cadrul operatiunii 3.1.1

-„Sprijinirea accesului la broadband si la serviciile conexe"

- Cheltuieli de conectare la internet broadband

- Cheltuieli cu abonamentul pentru accesul la internet broadband pentru o perioada de maximum 12 luni consecutive de la data conectarii

- Cheltuieli pentru achizitionarea de echipamente de tehnologia informatiei si comunicatiilor (TIC) (server, calculatoare personale tip desktop/portabile, monitoare,

echipamente de retea, echipamente periferice etc.)

- Cheltuieli pentru realizarea retelei LAN necesare pentru implementarea proiectului

- Cheltuieli pentru achizitionarea licentelor software pentru server, licentelor necesare operarii calculatoarelor personale tip desktop/portabile, licentelor software antivirus, precum si pachetelor software tip office

- Cheltuieli pentru achizitionarea unui website

- Cheltuieli pentru achizitionarea unui nume de domeniu nou ".ro" direct de la furnizorul national de domenii ".ro"

- Cheltuieli privind achizitionarea solutiei de semnatura electronica

- Cheltuieli privind achizitionarea de aplicatii informatice specifice pentru persoanele cu dizabilitati

- Cheltuieli de informare si publicitate pentru proiect.
============================================================

ORDIN nr. 1 din 4 martie 2008
pentru punerea in aplicare a Normelor privind Fondul de protectie a victimelor strazii

Emitent: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 287 din 14 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza asiguratorilor care constituie Fondul de protectie a victimelor strazii, cat si persoanelor fizice, juridice si rezidentilor din Romania care au suferit
prejudicii prin accidentele de vehicule si pot obtine despagubiri de la acest Fond.

Important!
Fondul acorda despagubiri persoanelor pagubite prin accidente de vehicule, daca vehiculul, respectiv tramvaiul, care a provocat accidentul a ramas neidentificat ori
nu era asigurat pentru raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, cu toate ca legea prevedea obligativitatea asigurarii.

Daca autorul accidentului ramane neidentificat, Fondul acorda despagubiri numai pentru vatamari corporale sau decese.

In cazul in care, in urma accidentului cu autor neidentificat, s-a pricinuit integritatii corporale sau sanatatii unei persoane o vatamare care necesita pentru vindecare ingrijiri medicale mai mult de 60 de zile, Fondul acorda despagubiri si pentru daunele materiale produse in accidentul respectiv.

In aceste cazuri va ramane in sarcina persoanei pagubite, pentru daune materiale, o fransiza de 500 euro ori echivalentul in lei la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data producerii accidentului.

Accidentul de vehicul cu autor neidentificat este accidentul in care vehiculul agresor a intrat in coliziune directa cu persoana accidentata sau cu bunul pe care l-a avariat, dupa care a parasit locul accidentului.

Daca pentru vehiculul, respectiv tramvaiul, care a provocat accidentul nu a fost indeplinita obligatia de a incheia asigurarea R.C.A., Fondul acorda persoanelor prejudiciate despagubiri atat pentru daune materiale, cat si pentru vatamari corporale sau decese.

In situatia prevazuta la art. 20 alin. (1) lit. b) au dreptul sa depuna cerere de despagubire la Fond persoanele fizice, juridice si rezidentii din Romania care au suferit prejudicii prin accidente de vehicule:

a) produse pe teritoriul unui stat din Spatiul Economic European, altul decat Romania, de un vehicul care are locul obisnuit de stationare pe teritoriul unuia dintre aceste state, daca societatea de asigurare a vehiculului respectiv nu poate fi identificata intr-un termen de doua luni de la data producerii accidentului.

Daca accidentul s-a produs pe teritoriul unui stat al carui Birou national a aderat la Sistemul Carte Verde, altul decat cele din Spatiul Economic European, cererea de despagubire poate fi depusa la Fond numai daca legea statului pe teritoriul caruia s-a produs accidentul permite acest lucru;

b) produse pe teritoriul unui stat din Spatiul Economic European de un vehicul neidentificat ori de un vehicul neasigurat dintr-un alt stat decat statul in care se aplica Acordul multilateral.

Veniturile Fondului se realizeaza din:

a) contributia membrilor asociati;

b) recuperarea sumelor platite cu titlu de despagubiri si a cheltuielilor legate de plata despagubirilor de la toate entitatile care erau obligate la plata si in numele carora Fondul a efectuat aceste cheltuieli;

c) dobanzile rezultate din fructificarea disponibilitatilor financiare;

d) sponsorizari, donatii, legate si orice alte surse de venituri permise de legislatia in vigoare privind asociatiile.

Rezultatul fiecarui exercitiu financiar se reporteaza pentru exercitiul financiar urmator.

Fondul transmite trimestrial Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, pana la sfarsitul lunii urmatoare trimestrului expirat, raportarea privind contributia la Fond si platile de despagubiri efectuate, conform anexei nr. 1, care face parte integranta din prezentele norme, precum si contul de executie al bugetului de venituri si cheltuieli al Fondului pentru trimestrul respectiv.
============================================================

REGULAMENT nr. 6 din 7 aprilie 2008
privind modificarile in situatia institutiilor de credit, persoane juridice romane, si a  sucursalelor din Romania ale institutiilor de credit din state terte

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 296 din 16 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit persoane juridice romane, organizate ca banci, banci de economisire si creditare in domeniul locativ, banci de credit ipotecar,
institutii emitente de moneda electronica si organizatii cooperatiste de credit, precum si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit din state terte si reglementeaza conditiile in care pot fi operate modificari in situatia acestora, in scopul asigurarii supravegherii prudentiale.

Important!
Orice modificare a obiectului de activitate al unei institutii de credit, persoana juridica romana, in sensul completarii acestuia, este supusa aprobarii prealabile.

Completarea obiectului de activitate se va aproba doar in privinta activitatilor pentru care este fundamentata in mod corespunzator capacitatea institutiei de credit de a le desfasura.

Cererea de aprobare a completarii obiectului de activitate va fi insotita de urmatoarele documente:

a) hotararea organului competent privind modificarea obiectului de activitate;

b) in cazul completarii obiectului de activitate, planul de activitate, insusit de directori si administratori sau, dupa caz, de membrii directoratului, care sa fundamenteze capacitatea institutiei de credit de a desfasura noile activitati;

c) raportul unui auditor independent specializat privind gradul de adecvare a sistemului informatic la specificul activitatii ce urmeaza a fi desfasurata, in cazul in care noua activitate presupune utilizarea unor programe informatice suplimentare.

Planul de activitate prevazut la alin. (1) lit. b) va cuprinde, cu respectarea dispozitiilor specifice prevazute de Regulamentul nr. 11/2007, cel putin urmatoarele:

a) descrierea clientelei si a segmentului de piata carora le sunt adresate noile activitati;

b) descrierea noilor produse si servicii oferite si a politicii de pret/tarifare aferente acestora;

c) volumul noilor activitati si cotele de piata aferente, pentru urmatorii 3 ani de activitate;

d) strategia de investitii cel putin in legatura cu crearea suportului tehnic necesar desfasurarii noilor activitati si realizarea structurii organizatorice;

e) politica de personal, care se va referi cel putin la recrutarea si instruirea personalului, dupa caz;

f) impactul noii activitati asupra conturilor bilantiere si a contului de profit si pierdere pentru anul urmator;

g) prezentarea proceselor de identificare, administrare, monitorizare si raportare a riscurilor aferente noilor activitati, precum si a calculului efectuat in cadrul procesului intern de evaluare a adecvarii capitalului la profilul de risc, cu luarea in considerare a riscurilor aferente noilor activitati.

In cazul deschiderii unei sucursale intr-un stat tert, cererea de aprobare va indica tara in care se intentioneaza deschiderea sucursalei si va fi insotita de urmatoarea documentatie:

a) hotararea organului competent, din care sa rezulte: obiectul de activitate si, daca este cazul, capitalul de dotare al sucursalei, identitatea persoanei/persoanelor desemnate sa asigure conducerea sucursalei si limitele mandatului ce ii/le este acordat, precum si adresa sucursalei;

b) un program de activitate, care sa fundamenteze oportunitatea deschiderii respectivei sucursale si care sa cuprinda cel putin informatii cu privire la: tipurile de activitati care vor fi desfasurate prin intermediul sucursalei, volumul estimat al activitatii in primii 3 ani de activitate, estimari ale pozitiei financiare si ale performantei aferente activitatii ce urmeaza a fi desfasurata de sucursala si structura organizatorica a sucursalei;

c) prezentarea cadrului legislativ si institutional din statul tert, care sa cuprinda cel putin informatii referitoare la: autoritatea responsabila cu supravegherea si sistemul de supraveghere bancara, legislatia in domeniul secretului bancar, al prevenirii spalarii banilor si al finantarii terorismului, standardele privind cunoasterea clientelei si orice alte informatii relevante privind eventuale impedimente in realizarea supravegherii prudentiale de catre Banca Nationala a Romaniei, cum ar fi restrictionarea accesului la informatii ori a posibilitatii efectuarii unor verificari la fata locului;

d) copia de pe actul de identitate, curriculum vitae si certificatul de cazier judiciar ale fiecarei persoane desemnate sa asigure conducerea sucursalei, insotite de o declaratie pe propria raspundere a persoanei in cauza privind sanctiunile care i-au fost aplicate in ultimii 10 ani, dispuse de autoritati de supraveghere ori de institutii de credit sau financiare in care a desfasurat activitate.

Institutiile de credit, persoane juridice romane, care intentioneaza sa dobandeasca participatii calificate intr-o entitate dintr-un stat tert trebuie sa solicite aprobarea Bancii Nationale a Romaniei daca, in urma dobandirii, entitatea ar intra in sfera de consolidare prudentiala a institutiei de credit.

Cererea de aprobare trebuie insotita de urmatoarea documentatie:

a) hotararea organului competent privind dobandirea participatiei calificate, din care sa rezulte entitatea in care urmeaza sa fie dobandita participatia, valoarea acestei participatii, in marime absoluta si prin raportare la nivelul fondurilor proprii ale institutiei de credit, precum si proportia din capitalul social al entitatii in cauza si din drepturile de vot pe care o reprezinta participatia calificata;

b) un plan de activitate, care sa fundamenteze oportunitatea dobandirii participatiei calificate;

c) pentru entitatea in care urmeaza sa fie dobandita participatia calificata, actul constitutiv si certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comertului sau orice alt document oficial echivalent eliberat de o autoritate din statul tert in care este situata entitatea, care sa ateste cel putin data inmatricularii, denumirea, obiectul de activitate, actionarii semnificativi si persoanele imputernicite legal sa reprezinte societatea;
============================================================

CIRCULARA nr. 10 din 14 aprilie 2008
privind rata dobanzii platita la rezervele minime obligatorii constituite in euro incepand cu perioada de aplicare 24 martie-23 aprilie 2008

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 18 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza in primul rand institutiile de credit care au obligatia constituirii de rezerve minime obligatorii.

Important!
Ratele rezervelor minime obligatorii se stabilesc de Banca Nationala a Romaniei in functie de obiectivele sale de politica monetara si se comunica prin circulara.

Incepand cu perioada de aplicare 24 martie-23 aprilie 2008, rata dobanzii platita la rezervele minime obligatorii constituite in euro este de 1,35% pe an.
============================================================

ORDIN nr. 432 din 31 martie 2008
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului internelor si reformei administrative nr. 371/2007 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de
Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara si unitatile sale subordonate

Emitent: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 18 aprilie 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care apeleaza la serviciile Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara.

Important!
Tarifele platite pentru cererile respinse nu se restituie. Cererile respinse pot fi redepuse, in limita cererii initiale, fara plata unui tarif suplimentar, in termen de
maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicarii incheierii.

Ulterior implinirii acestui termen, redepunerea cererii se tarifeaza cu 60 lei. In situatia in care la redepunerea cererii respinse se solicita furnizarea serviciului in regim de urgenta, se va proceda in felul urmator:

a) daca, in vederea solutionarii cererii respinse, s-a achitat tariful de urgenta, nu se va mai achita un nou tarif de urgenta;

b) daca, in vederea solutionarii cererii respinse, nu s-a achitat tariful de urgenta, se va achita un tarif suplimentar al carui cuantum este de patru ori valoarea tarifului normal perceput in vederea solutionarii cererii respinse."

Sunt scutite de la plata tarifelor serviciile de receptie a lucrarilor de cadastru si cele de publicitate imobiliara, cu privire la imobilele ce fac obiectul Legii nr. 211/2005 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2005 privind desemnarea Agentiei Nationale pentru Locuinte sa realizeze lucrari de construire si/sau de reabilitare a caselor de locuit din zonele calamitate.

Sunt scutite de la plata tarifelor prevazute de prezentul ordin serviciile prevazute la pct. 7.4.2, 7.7.1 - 7.7.3, 7.7.5 si 7.7.6 din anexa, solicitate de instantele de judecata, organele de cercetare si de urmarire penala.


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Noutati Legislatie Fiscala 14 - 20 aprilie 2008":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016