Tags: codul insolventei, ministerul de justitie
MJ anunta initierea lucrarilor de elaborare a Codului Insolventei, proiect care face parte din obiectivele asumate in cadrul Proiectului "Reforma sistemului judiciar", finantat prin Acordul de imprumut cu Banca Mondiala, valoarea totala a contractului fiind de peste 1,5 milioane de lei.
In cadrul demersurilor de elaborare a Codului Insolventei, Ministerul Justitiei va primi asistenta tehnica din partea consortiului format din PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services SPRL (Romania), D&B David si Baias SCA (Romania) si RVA Insolvency Specialists SPRL (Romania).
Selectionarea consortiului castigator pentru acordarea consultantei s-a facut in conformitate cu criteriile Bancii Mondiale, respectiv "Selectia pe baza calificarii si costului Consultantului", agreata prin Acordul de imprumut si prevazuta in planul de achizitii. Valoarea totala a contractului este de 1.568.809,19 lei (inclusiv TVA), iar durata de implementare este de 17 luni, spun reprezentantii MJ, printr-un comunicat remis NewsIn.
Potrivit sursei citate, in cadrul proiectului vor fi sistematizate si corelate actele normative in domeniul insolventei, pre-insolventei si cele privind exercitarea profesiei de practician in insolventa. De asemenea, se va elabora un instrument de lucru unitar, armonizat, care asambleaza si explica piesele legislative disparate. "Codul Insolventei va fi, asadar, un corpus de norme, dar si un corpus de explicatii fundamentate pe jurisprudenta instantelor interne si a Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene, pe bunele practici in domeniu", se arata in comunicatul MJ.
Odata elaborat, Codul insolventei va fi tiparit si distribuit la nivelul instantelor judecatoresti si va fi postat pe site-ul Ministerului Justitiei, pentru ca toate persoanele interesate sa il poata folosi.
In acelasi timp, proiectul are si o componenta institutionala, de imbunatatire a competentelor profesionale ale specialistilor in domeniul insolventei si pre-insolventei, astfel ca, in programul de pregatire profesionala, vor fi cuprinse 60 de persoane (judecatori, grefieri, practicieni in insolventa), care vor beneficia de doua sesiuni de cursuri, precizeaza MJ.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate A din Romania inregistrata in scopuri de TVA realizeaza operatiuni triunghiulare achizitionand marfuri din Ungaria si livrandu-le in Franta, cu transport direct din Ungaria in Franta. Societatea A tocmai a solicitat si a primit cod de TVA si in Franta. In acest caz, achizitiile de bunuri descrise mai sus dintr-un stat UE cu livrare in Franta mai pot fi tratate ca pana acum, ca operatiuni triunghiulare sau societatea A are obligatia sa furnizeze furnizorului din Ungaria codul de TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate achizitioneaza un auto avariat (asa este specificat pe factura); poate aceasta si in ce conditii acest auto sa il inregistreze direct ca marfa? Eventual piese auto in vederea revanzarii? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea a incheiat o conventie privind cesionarea drepturilor si obligatiilor din promisiunea de vanzare a unui imobil. Societatea este cesionar. Valoarea cesiunii este mai mare decat avansul platit. Cedentul a emis factura catre cesionar, aceasta fiind cu tva. Intrebarea este daca conventia de cesiune intra in sfera de aplicare a tva si daca factura este corect emisa cu tva? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania, plateste chirie pentru un depozit logistic in SUA, trimite paleti de marfa catre acest depozit. Ulterior marfa este preluata de catre Amazon, in regim de magazin online, cu amanuntul, catre diversi clienti persoane fizice. Marfa va fi facturata catre clientul final de catre societatea din Romania. Ce documente trebuie intocmite in acest caz? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societate platitoare de impozit pe profit acorda in luna martie cadouri in bani salariatilor (8 martie si sarbatori pascale catolice). Suma acordata se incadreaza in limita a 300 lei/ salariat pe fiecare eveniment/sarbatoare. Valoarea cheltuielilor sociale depaseste limita de 5% aplicabila asupra valorii cheltuielilor cu salariile. Va rog sa-mi spuneti daca diferenta nedeductibila a cheltuielilor sociale este considerata avantaj in bani. Se calculeaza la aceste sume contributii salariale?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<