Tags: codul insolventei, ministerul de justitie
MJ anunta initierea lucrarilor de elaborare a Codului Insolventei, proiect care face parte din obiectivele asumate in cadrul Proiectului "Reforma sistemului judiciar", finantat prin Acordul de imprumut cu Banca Mondiala, valoarea totala a contractului fiind de peste 1,5 milioane de lei.
In cadrul demersurilor de elaborare a Codului Insolventei, Ministerul Justitiei va primi asistenta tehnica din partea consortiului format din PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services SPRL (Romania), D&B David si Baias SCA (Romania) si RVA Insolvency Specialists SPRL (Romania).
Selectionarea consortiului castigator pentru acordarea consultantei s-a facut in conformitate cu criteriile Bancii Mondiale, respectiv "Selectia pe baza calificarii si costului Consultantului", agreata prin Acordul de imprumut si prevazuta in planul de achizitii. Valoarea totala a contractului este de 1.568.809,19 lei (inclusiv TVA), iar durata de implementare este de 17 luni, spun reprezentantii MJ, printr-un comunicat remis NewsIn.
Potrivit sursei citate, in cadrul proiectului vor fi sistematizate si corelate actele normative in domeniul insolventei, pre-insolventei si cele privind exercitarea profesiei de practician in insolventa. De asemenea, se va elabora un instrument de lucru unitar, armonizat, care asambleaza si explica piesele legislative disparate. "Codul Insolventei va fi, asadar, un corpus de norme, dar si un corpus de explicatii fundamentate pe jurisprudenta instantelor interne si a Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene, pe bunele practici in domeniu", se arata in comunicatul MJ.
Odata elaborat, Codul insolventei va fi tiparit si distribuit la nivelul instantelor judecatoresti si va fi postat pe site-ul Ministerului Justitiei, pentru ca toate persoanele interesate sa il poata folosi.
In acelasi timp, proiectul are si o componenta institutionala, de imbunatatire a competentelor profesionale ale specialistilor in domeniul insolventei si pre-insolventei, astfel ca, in programul de pregatire profesionala, vor fi cuprinse 60 de persoane (judecatori, grefieri, practicieni in insolventa), care vor beneficia de doua sesiuni de cursuri, precizeaza MJ.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatia generarii codului UIT
Intrebare:
O societate din Romania a comandat anumite bunuri din China. La momentul lansarii comenzii, a comunicat si informatiile necesare pentru generarea codului UIT.
Cu toate acestea, societatea a fost pusa in situatia in care am primit bunurile direct la sediu fara a primi DVI pentru importul bunurilor in Romania si fara sa aiba posibilitatea de a genera un cod UIT pe care sa il comunice transportatorului.
Din detaliile aflate ulterior de la furnizor, bunurile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declaratia unica venituri inchiriere imobile
Intrebare:
Persoana fizica care detine doua imobile prin contract de vanzare cumparare cu procurator de fonuduri prin donatie, cumparatorul ii face procura notariala procuratorului de fonduri cu puteri depline in ceeea ce priveste imobilele. Acesta le are inchiriate in regim turistic (booking). Intrebarea este cine depune declaratia unica privind declararea veniturilor?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Arendarea unui teren intravilan intre persoane juridice
Intrebare:
Detinem un teren intravilan pe care nu il folosim si dorim sa il dam in arenda catre o persoana juridica.
Se poate face un contract de dare in arenda cu titlu gratuit, fara sa solicitam plata nici unei arende? Ce implicatii fiscale are aceasta situatie? (facturare, tva, taxe, tratament fiscal).
Daca incheiem un contract cu o suma foarte mica (pentru a nu se da in mod gratuit) ne puteti ajuta cu o monografie contabila pentru arenda si de asemenea cum se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Modificare contract inchiriere
Intrebare:
O persoana fizica a inregistrat un contract de cedare a folosintei bunirilor cu o societate (asociatie sportiva). In conditiile in care in anul fiscal 2024 Asociatia nu a platit chiria lunara convenita prin contract, persoana fizica mai are obligatia de a depune Declaratia unica? Oare nu ar fi trebuit anuntat Anaf-ul ca nu s-au mai incasat sumele din chirie si sa depuna C168 sau o conventie de amanare a platii sumelor prevazute in contract? Partile nu doresc rezilierea contractului,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<