Tags: codul insolventei, ministerul de justitie
MJ anunta initierea lucrarilor de elaborare a Codului Insolventei, proiect care face parte din obiectivele asumate in cadrul Proiectului "Reforma sistemului judiciar", finantat prin Acordul de imprumut cu Banca Mondiala, valoarea totala a contractului fiind de peste 1,5 milioane de lei.
In cadrul demersurilor de elaborare a Codului Insolventei, Ministerul Justitiei va primi asistenta tehnica din partea consortiului format din PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services SPRL (Romania), D&B David si Baias SCA (Romania) si RVA Insolvency Specialists SPRL (Romania).
Selectionarea consortiului castigator pentru acordarea consultantei s-a facut in conformitate cu criteriile Bancii Mondiale, respectiv "Selectia pe baza calificarii si costului Consultantului", agreata prin Acordul de imprumut si prevazuta in planul de achizitii. Valoarea totala a contractului este de 1.568.809,19 lei (inclusiv TVA), iar durata de implementare este de 17 luni, spun reprezentantii MJ, printr-un comunicat remis NewsIn.
Potrivit sursei citate, in cadrul proiectului vor fi sistematizate si corelate actele normative in domeniul insolventei, pre-insolventei si cele privind exercitarea profesiei de practician in insolventa. De asemenea, se va elabora un instrument de lucru unitar, armonizat, care asambleaza si explica piesele legislative disparate. "Codul Insolventei va fi, asadar, un corpus de norme, dar si un corpus de explicatii fundamentate pe jurisprudenta instantelor interne si a Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene, pe bunele practici in domeniu", se arata in comunicatul MJ.
Odata elaborat, Codul insolventei va fi tiparit si distribuit la nivelul instantelor judecatoresti si va fi postat pe site-ul Ministerului Justitiei, pentru ca toate persoanele interesate sa il poata folosi.
In acelasi timp, proiectul are si o componenta institutionala, de imbunatatire a competentelor profesionale ale specialistilor in domeniul insolventei si pre-insolventei, astfel ca, in programul de pregatire profesionala, vor fi cuprinse 60 de persoane (judecatori, grefieri, practicieni in insolventa), care vor beneficia de doua sesiuni de cursuri, precizeaza MJ.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Refuz factura in SPV
Intrebare:
Un furnizor ne-a facturat in luna august 2025 un serviciu folosind pentru facturare codul de inregistrare fiscala a unui sediu secundar si nu codul unic de inregistrare. Furnizorul sustine ca a transmis factura in e-factura dar noi nu o putem vizualiza! Am solicitat furnizorului stornarea facturii gresite si refacturarea pe codul unic de inregistrare dar nu este de acord! Va rog sa ne spuneti cum trebuie sa procedam in acest caz pentru a inregistra cheltuiala!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal cu beneficiile oferite salariatilor partenerilor de business
Intrebare:
Pentru a mentine bune relatii cu angajatii clientilor, de cateva ori pe an se organizeaza competitii sportive care se deruleaza pe parcursul a cateva zile, cu participarea membrilor echipei de vanzari si a reprezentantilor firmelor colaboratoare. Actiunile nu au numai scop recreativ, in cadrul acestora sunt si sesiuni de informare privind promotii, caracteristici tehnice ale produselor. Fiind un concurs, la final se acorda si premii, care constau in cupe, medalii si articole sportive...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Trecere de la profit la micro in anul 2026
Intrebare:
Societate infiintara in anul 2014, care a figurat de la infiintare (17/06/2014) pana la 31.12.2024 cu impozit microintreprinderi, de la 01.01.2025 trece la impozit pe profit (era sub plafon) dar fara salariat. Se poate intoarce la impozit pe microintreprindere de la 01.01.2026, avand salariat incepand cu 01.11.2025 si este sub plafonul de 100.000 euro cifra de afaceri. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Drepturi acordate pe perioada maternitatii si cresterii copilului
Intrebare:
PFA cu activitate din iunie 2024, si avand rezultat pierdere (a avut venituri care sunt sub nivelul cheltuielilor) conform DU depus pentru anul 2024. Activitate ei va fi profitabila in anul 2025, venitul net va fi aproximativ intre 6-12 salarii minime. Va continua activitate PFA-ului si in anul 2026, care tot se estimeaza sa fie profitabila. Titularul, pe langa PFA va fi angajata din octombrie 2025 cu norma intreaga si intr-un SRL.
Titularul va naste in luna mai 2026 si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<