Tags: codul insolventei, ministerul de justitie
MJ anunta initierea lucrarilor de elaborare a Codului Insolventei, proiect care face parte din obiectivele asumate in cadrul Proiectului "Reforma sistemului judiciar", finantat prin Acordul de imprumut cu Banca Mondiala, valoarea totala a contractului fiind de peste 1,5 milioane de lei.
In cadrul demersurilor de elaborare a Codului Insolventei, Ministerul Justitiei va primi asistenta tehnica din partea consortiului format din PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services SPRL (Romania), D&B David si Baias SCA (Romania) si RVA Insolvency Specialists SPRL (Romania).
Selectionarea consortiului castigator pentru acordarea consultantei s-a facut in conformitate cu criteriile Bancii Mondiale, respectiv "Selectia pe baza calificarii si costului Consultantului", agreata prin Acordul de imprumut si prevazuta in planul de achizitii. Valoarea totala a contractului este de 1.568.809,19 lei (inclusiv TVA), iar durata de implementare este de 17 luni, spun reprezentantii MJ, printr-un comunicat remis NewsIn.
Potrivit sursei citate, in cadrul proiectului vor fi sistematizate si corelate actele normative in domeniul insolventei, pre-insolventei si cele privind exercitarea profesiei de practician in insolventa. De asemenea, se va elabora un instrument de lucru unitar, armonizat, care asambleaza si explica piesele legislative disparate. "Codul Insolventei va fi, asadar, un corpus de norme, dar si un corpus de explicatii fundamentate pe jurisprudenta instantelor interne si a Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene, pe bunele practici in domeniu", se arata in comunicatul MJ.
Odata elaborat, Codul insolventei va fi tiparit si distribuit la nivelul instantelor judecatoresti si va fi postat pe site-ul Ministerului Justitiei, pentru ca toate persoanele interesate sa il poata folosi.
In acelasi timp, proiectul are si o componenta institutionala, de imbunatatire a competentelor profesionale ale specialistilor in domeniul insolventei si pre-insolventei, astfel ca, in programul de pregatire profesionala, vor fi cuprinse 60 de persoane (judecatori, grefieri, practicieni in insolventa), care vor beneficia de doua sesiuni de cursuri, precizeaza MJ.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
SRL platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor doreste sa sponsorizeze un ONG prin depunerea unei cereri de redirectionare impozit. Va rog sa imi spuneti daca pana la sfarsitul anului 2024 se mai pot depune aceste cereri pentru redirectionarea impozit pe venitul microintreprinderilor aferent anului 2023? In anul 2024 microintreprinderile mai pot sponsoriza ONG-urile ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In urma cu cateva luni societatea noastra a achizitionat un echipament de la un furnizor din Olanda pentru a-l vinde clientului X. In luna septembrie, clientul X a avut nevoie sa achizitioneze inca un echipament, insa a luat legatura direct cu furnizorul nostru din Olanda, care a fost de acord sa ii vanda direct echipamentul, fara a mai face tranzactia prin intermediul societatii noastre, asa cum fusese intelegerea initiala (intelegere verbala, nu scrisa).
Astfel,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea X inregistrata in scop de tva in Romania, inregistrata in VIES, cod caen 4941 primeste de la societatea Y (VAT-GB 296262669) din Marea Britanie o comanda de transport (incarcare Spania-descarcare Franta).
Cum emite societatea X factura din punct de vedere al TVA-ului? Rog tratament fiscal.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate a achizitionat doua apartamente cu scopul inchirierii. Lunar se factureaza catre doua persoane fizice chiria fara tva. In valoarea chiriei nu sunt incluse si cheltuielile cu utilitatile, acestea sunt suportate separat de chirias. Facturile pentru utilitati sunt primite de societate si platite, ulterior recuperand banii de la chirias.
Care este procedura fiscala corecta in ceea ce privesc utilitatile, societatea ar trebui sa refactureze valoarea acestora...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In data de 09.09.2024 am depus catre Autoritatea Vamala Romana anexa 23 privind utilizarea produselor energetice si energiei electrice in exceptare de la regimul de accizare, cu intarziere. Mi s-a spus ca trebuie sa platesc acciza retroactiv pentru perioada in care nu am avut aceasta declaratie depusa, urmand ca dupa aceasta data sa declar in D100 valoarea accizelor cu zero.
Trebuie sa emit o autofactura pentru suma pe care trebuie sa o platesc? Am cantitatea de energie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<