Tags: codul insolventei, ministerul de justitie
MJ anunta initierea lucrarilor de elaborare a Codului Insolventei, proiect care face parte din obiectivele asumate in cadrul Proiectului "Reforma sistemului judiciar", finantat prin Acordul de imprumut cu Banca Mondiala, valoarea totala a contractului fiind de peste 1,5 milioane de lei.
In cadrul demersurilor de elaborare a Codului Insolventei, Ministerul Justitiei va primi asistenta tehnica din partea consortiului format din PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services SPRL (Romania), D&B David si Baias SCA (Romania) si RVA Insolvency Specialists SPRL (Romania).
Selectionarea consortiului castigator pentru acordarea consultantei s-a facut in conformitate cu criteriile Bancii Mondiale, respectiv "Selectia pe baza calificarii si costului Consultantului", agreata prin Acordul de imprumut si prevazuta in planul de achizitii. Valoarea totala a contractului este de 1.568.809,19 lei (inclusiv TVA), iar durata de implementare este de 17 luni, spun reprezentantii MJ, printr-un comunicat remis NewsIn.
Potrivit sursei citate, in cadrul proiectului vor fi sistematizate si corelate actele normative in domeniul insolventei, pre-insolventei si cele privind exercitarea profesiei de practician in insolventa. De asemenea, se va elabora un instrument de lucru unitar, armonizat, care asambleaza si explica piesele legislative disparate. "Codul Insolventei va fi, asadar, un corpus de norme, dar si un corpus de explicatii fundamentate pe jurisprudenta instantelor interne si a Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene, pe bunele practici in domeniu", se arata in comunicatul MJ.
Odata elaborat, Codul insolventei va fi tiparit si distribuit la nivelul instantelor judecatoresti si va fi postat pe site-ul Ministerului Justitiei, pentru ca toate persoanele interesate sa il poata folosi.
In acelasi timp, proiectul are si o componenta institutionala, de imbunatatire a competentelor profesionale ale specialistilor in domeniul insolventei si pre-insolventei, astfel ca, in programul de pregatire profesionala, vor fi cuprinse 60 de persoane (judecatori, grefieri, practicieni in insolventa), care vor beneficia de doua sesiuni de cursuri, precizeaza MJ.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rezerve din reevaluare vanzare mijloace fixe
Intrebare:
Societatea detine:
- un teren 30.000 lei cu valoare inventar si rezerve din reevaluare 200.000 lei (cont 105)
- cladire aferenta cu valoare de inventar 230.000 lei (din care valoarea neamortizata 30.000 lei) si rezerve din reevaluare 35.000 lei (cont 105)
Se doreste vanzarea lor la pretul de vanzare: teren, 150.000 lei si cladirea 100.000 lei, conform raport evaluator.
La cladire, dupa reevaluarile din 2006, 2009 si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Deschidere punct de lucru
Intrebare:
O firma cu sediul in localitatea Boldesti, deschide un punct de lucru, tot in Boldesti. Activitatea desfasurata la punctul de lucru va fi activitatea specifica departamentului de vanzari si TESA . Firma are 6 angajati, din care 3 muncitori mobili.
Ce implica pentru societate, din punct de vedere fiscal, deschiderea acestui punct de lucru?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<IMCA. Aplicare facilitati conform OUG 1532020
Intrebare:
Societatea inregistreaza la sfarsitul anului profit dar prin comparare are de achitat IMCA.
Conform calculelor OUG 153/2020, dupa capital propriu ajustat, se incadreaza la o reducere a impozitului pe profit de 5%.
Din IMCA de achitat la sfarsitul anului se poate scadea sau nu reducerea de 5% determinata conform OUG 153 la calculul impozitului pe profit?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Semnare situatii financiare anuale
Intrebare:
Sunt asociat unic in SRL, si administrator, sunt angajata in alta societate cu contract de munca 8 ore/zi si membra Ceccar inactiva. Imi tin singura contabilitatea la SRL si imi fac si bilantul, si pana acum am semnat bilantul cu semnatura mea electronica, in calitate de administrator. Am voie sa semnez bilantul pentru anul 2024? Daca nu, ce ar trebui sa fac sa pot sa il semnez singura? Multumesc mult.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<