Tags: opanaf nr3049/2017, raportul pentru fiecare tara, intreprinderi multinationale
In Monitorul Oficial nr. 894 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3049 din 24 octombrie 2017 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte".
Potrivit art. 291^3 din Codul de procedura fiscala, o societate-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania are obligatia sa depuna un raport pentru fiecare tara in parte, pentru fiecare an fiscal de raportare, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale.
Prin ordin se aproba modelul si continutul raportului care trebuie depus in format electronic (PDF) la organul fiscal competent, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale.
OpANAF nr. 3049/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte" Monitorul Oficial nr. 0894 din 14 noiembrie 2017
Emitent AGENtIA NAtIONALa DE ADMINISTRARE FISCALA
in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si avand in vedere dispozitiile art. 2913 si art. 303 alin. (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Articolul 1
Se aproba modelul si continutul formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte", prevazut in anexa nr. 1.
Articolul 2
Formularul "Raportul pentru fiecare tara in parte" se completeaza si se depune conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 2.
Articolul 3
(1) Formularul prevazut la art. 1 se depune incepand cu anul fiscal 2016.
(2) Formularul prevazut la art. 1 se va transmite organului fiscal competent pentru administrarea creantelor contribuabililor care au obligatia depunerii acestuia in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale.
(3) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica si in cazul contribuabililor ce au obligatia depunerii formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte" si care au optat, in conditiile legii, pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic.
Articolul 4
(1) Fiecare entitate constitutiva a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania are obligatia de a notifica pana cel tarziu in ultima zi a anului fiscal de raportare al respectivului grup de intreprinderi multinationale, dar nu mai tarziu de termenul-limita de depunere a declaratiei fiscale anuale privind impozitul pe profit (declaratia 101 "Declaratie privind impozitul pe profit"), prevazut de actele normative in vigoare, a respectivei entitati constitutive pentru anul fiscal precedent, dupa formatul continut in anexa nr. 3, organul fiscal competent din Romania pentru administrarea creantelor acesteia, cu privire la calitatea acesteia in cadrul grupului de intreprinderi multinationale, respectiv identitatea si rezidenta fiscala ale entitatii raportoare.
(2) Notificarea se depune la organul fiscal competent, in format PDF, cu fisier XML atasat, pe suport CD, insotit de formatul hartie, semnat conform legii, sau se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
(3) Prevederea de la alin. (1) si (2) se aplica si in cazul entitatilor constitutive ale grupurilor de intreprinderi multinationale care isi au rezidenta fiscala in Romania si sunt obligate la plata impozitului specific.
Articolul 5
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte" sunt prezentate in anexa nr. 4.
Articolul 6
Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Articolul 7
Directia generala de informatii fiscale, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si structurile subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 8
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Mirela Calugareanu
Bucuresti,
24 octombrie 2017.
Nr. 3.049.

de
Ionut UdristeEditor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare produse pentru promovare online. Persoana fizica
Intrebare:
Am incheiat cu o persoana fizica, neautorizata in vreun fel, un contract de barter prin care firma noastra ii vinde un produs cu un discount de 70%, in schimbul promovarii acelui produs de catre persoana fizica respectiva, pe diverse canale mass media. Practic, barterul e la nivelul acelui discount acordat. Noi am emis factura de vanzare cu discountul inclus. Adica pretul de vanzare intreg 10000 ron (inclus TVA) MINUS 7000 (discount 70%) = 3000 rest de plata. E corect asa? Prin acel...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie garantie suplimentara
Intrebare:
Societatea "X" a achizitionat echipamente din SUA prin import definitiv in valoare de 5.000 usd necesare activitatii firmei. Aceste echipamamente au o garantie initiala de 1 an de zile. Conducerea societatii "X" doreste prelungirea garantiei echipamentelor importate cu inca 2 ani, pentru care primeste un invoice din SUA in suma de 1.000 usd pe care societatea "X" o va achita. Intrebare: Cum interpretati extinderea garantiei cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Fuziune societati
Intrebare:
In cazul fuziunii prin absorbtie, societatea A (absorbanta) si societatea B (absorbita) au aprobat proiectul de fuziune, care a fost ulterior publicat in Monitorul Oficial la data de 13.06.2025. Proiectul de fuziune a fost intocmit in baza datelor cuprinse in situatiile financiare de fuziune intocmite cu ocazia fuziunii, de cele doua societati, aferente datei de 31.03.2025. AGA societatii absorbante de aprobarea finalizarii procedurii de fuziune prin absorbtie va avea loc in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontarea ochelarilor de vedere pentru salariati. Tratament fiscal
Intrebare:
Compania imi ofera asigurare de sanatate prin care imi pot deconta pretul ochelariilor de vedere numai o data. Deoarece jobul este cel in contabilitate unde este necesar a sta in fata calculatorului cel putin 8 ore pe zi, sunt in situatia in care trebuie sa imi schimb dioptriile ochelarilor de vedere.
De la departamentul HR mi s-a comunicat ca, compania deconteaza ochelari de vedere in suma maxima de 1000 lei insa trebuie trebuie urmata urmatoarea procedura:
vezi AICI raspunsul specialistilor <<