Tags: opanaf nr3049/2017, raportul pentru fiecare tara, intreprinderi multinationale
In Monitorul Oficial nr. 894 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3049 din 24 octombrie 2017 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte".
Potrivit art. 291^3 din Codul de procedura fiscala, o societate-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania are obligatia sa depuna un raport pentru fiecare tara in parte, pentru fiecare an fiscal de raportare, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale.
Prin ordin se aproba modelul si continutul raportului care trebuie depus in format electronic (PDF) la organul fiscal competent, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale.
OpANAF nr. 3049/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte" Monitorul Oficial nr. 0894 din 14 noiembrie 2017
Emitent AGENtIA NAtIONALa DE ADMINISTRARE FISCALA
in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si avand in vedere dispozitiile art. 2913 si art. 303 alin. (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Articolul 1
Se aproba modelul si continutul formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte", prevazut in anexa nr. 1.
Articolul 2
Formularul "Raportul pentru fiecare tara in parte" se completeaza si se depune conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 2.
Articolul 3
(1) Formularul prevazut la art. 1 se depune incepand cu anul fiscal 2016.
(2) Formularul prevazut la art. 1 se va transmite organului fiscal competent pentru administrarea creantelor contribuabililor care au obligatia depunerii acestuia in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale.
(3) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica si in cazul contribuabililor ce au obligatia depunerii formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte" si care au optat, in conditiile legii, pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic.
Articolul 4
(1) Fiecare entitate constitutiva a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania are obligatia de a notifica pana cel tarziu in ultima zi a anului fiscal de raportare al respectivului grup de intreprinderi multinationale, dar nu mai tarziu de termenul-limita de depunere a declaratiei fiscale anuale privind impozitul pe profit (declaratia 101 "Declaratie privind impozitul pe profit"), prevazut de actele normative in vigoare, a respectivei entitati constitutive pentru anul fiscal precedent, dupa formatul continut in anexa nr. 3, organul fiscal competent din Romania pentru administrarea creantelor acesteia, cu privire la calitatea acesteia in cadrul grupului de intreprinderi multinationale, respectiv identitatea si rezidenta fiscala ale entitatii raportoare.
(2) Notificarea se depune la organul fiscal competent, in format PDF, cu fisier XML atasat, pe suport CD, insotit de formatul hartie, semnat conform legii, sau se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
(3) Prevederea de la alin. (1) si (2) se aplica si in cazul entitatilor constitutive ale grupurilor de intreprinderi multinationale care isi au rezidenta fiscala in Romania si sunt obligate la plata impozitului specific.
Articolul 5
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte" sunt prezentate in anexa nr. 4.
Articolul 6
Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Articolul 7
Directia generala de informatii fiscale, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si structurile subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 8
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Mirela Calugareanu
Bucuresti,
24 octombrie 2017.
Nr. 3.049.

de
Ionut UdristeEditor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Calculul CASS pentru PFA si C.I.M. 2024
Intrebare:
Un PFA care in 2024 a avut activitatea pe pierdere, a fost si salariat in perioada ianuarie - decembrie 24 obtinand venituri astfel: ian. 24 cu un venit de 660 lei, febr. 24 = 1414 lei, martie 24 = 786 lei, nov. 24 = 2643 lei si dec. 24 = 185 lei, in restul timpului avand contractul suspendat. Este si coasigurat pe pensia de handicap a sotiei - deci asigurat la sanatate.
Intrebare: Plateste cass pentru activitatea de la PFA la nivelul a 6 salarii minime (1980 lei) sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie servicii transport din afara UE
Intrebare:
Suntem casa de expeditii. Se exporta marfuri din RO catre Republica Moldova. Factura de transport aferenta exportului o emitem catre exportatorul roman fara tva (scutit cf. art. 294 alin.1 Cod Fiscal; avem documentele necesare). Transportul se realizeaza efectiv de catre un transportator cu sediul in Moldova, care ne emite factura fara TVA. Cum trebuie inregistrata factura de transport de la societatea din Moldova? Cu tva 0 sau se face taxare inversa? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Descriere servicii in factura emisa
Intrebare:
In cadrul societatii noastre se desfasoara diverse proceduri de chirurgie plastica (augumentare mamara, rinoseptoplastie, injectari, abdominoplastie, blefaroplastie etc).
Este obligatorie detalierea serviciului prestat pe factura?
Care este impactul fiscal daca nu detaliem serviciile?
Putem trece doar servicii medicale? Exista riscul sanctionarii la un eventual control Anaf?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<