Tags: opanaf nr3049/2017, raportul pentru fiecare tara, intreprinderi multinationale
In Monitorul Oficial nr. 894 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3049 din 24 octombrie 2017 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte".
Potrivit art. 291^3 din Codul de procedura fiscala, o societate-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania are obligatia sa depuna un raport pentru fiecare tara in parte, pentru fiecare an fiscal de raportare, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale.
Prin ordin se aproba modelul si continutul raportului care trebuie depus in format electronic (PDF) la organul fiscal competent, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale.
OpANAF nr. 3049/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte" Monitorul Oficial nr. 0894 din 14 noiembrie 2017
Emitent AGENtIA NAtIONALa DE ADMINISTRARE FISCALA
in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si avand in vedere dispozitiile art. 2913 si art. 303 alin. (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Articolul 1
Se aproba modelul si continutul formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte", prevazut in anexa nr. 1.
Articolul 2
Formularul "Raportul pentru fiecare tara in parte" se completeaza si se depune conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 2.
Articolul 3
(1) Formularul prevazut la art. 1 se depune incepand cu anul fiscal 2016.
(2) Formularul prevazut la art. 1 se va transmite organului fiscal competent pentru administrarea creantelor contribuabililor care au obligatia depunerii acestuia in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale.
(3) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica si in cazul contribuabililor ce au obligatia depunerii formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte" si care au optat, in conditiile legii, pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic.
Articolul 4
(1) Fiecare entitate constitutiva a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania are obligatia de a notifica pana cel tarziu in ultima zi a anului fiscal de raportare al respectivului grup de intreprinderi multinationale, dar nu mai tarziu de termenul-limita de depunere a declaratiei fiscale anuale privind impozitul pe profit (declaratia 101 "Declaratie privind impozitul pe profit"), prevazut de actele normative in vigoare, a respectivei entitati constitutive pentru anul fiscal precedent, dupa formatul continut in anexa nr. 3, organul fiscal competent din Romania pentru administrarea creantelor acesteia, cu privire la calitatea acesteia in cadrul grupului de intreprinderi multinationale, respectiv identitatea si rezidenta fiscala ale entitatii raportoare.
(2) Notificarea se depune la organul fiscal competent, in format PDF, cu fisier XML atasat, pe suport CD, insotit de formatul hartie, semnat conform legii, sau se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
(3) Prevederea de la alin. (1) si (2) se aplica si in cazul entitatilor constitutive ale grupurilor de intreprinderi multinationale care isi au rezidenta fiscala in Romania si sunt obligate la plata impozitului specific.
Articolul 5
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte" sunt prezentate in anexa nr. 4.
Articolul 6
Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Articolul 7
Directia generala de informatii fiscale, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si structurile subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 8
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Mirela Calugareanu
Bucuresti,
24 octombrie 2017.
Nr. 3.049.
de
Ionut UdristeEditor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura despagubire marfa deteriorata la transport
Intrebare:
Societatea noastra a vandut marfa unui client. In timpul transportului, marfa a fost deteriorata de catre transportator (costul de transport este asigurat de catre societatea noastra avand contract cu furnizorul de transport).
Ce factura trebuie sa emit transportatorului pentru prejudiciul adus? Cum se emite aceasta factura? Ce explicatii se scriu?
Cum se face descarcarea de gestiune (mentionez ca marfa a ramas la transportator)?
Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<