Tags: opanaf nr3049/2017, raportul pentru fiecare tara, intreprinderi multinationale
In Monitorul Oficial nr. 894 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3049 din 24 octombrie 2017 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte".
Potrivit art. 291^3 din Codul de procedura fiscala, o societate-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania are obligatia sa depuna un raport pentru fiecare tara in parte, pentru fiecare an fiscal de raportare, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale.
Prin ordin se aproba modelul si continutul raportului care trebuie depus in format electronic (PDF) la organul fiscal competent, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale.
OpANAF nr. 3049/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte" Monitorul Oficial nr. 0894 din 14 noiembrie 2017
Emitent AGENtIA NAtIONALa DE ADMINISTRARE FISCALA
in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si avand in vedere dispozitiile art. 2913 si art. 303 alin. (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Articolul 1
Se aproba modelul si continutul formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte", prevazut in anexa nr. 1.
Articolul 2
Formularul "Raportul pentru fiecare tara in parte" se completeaza si se depune conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 2.
Articolul 3
(1) Formularul prevazut la art. 1 se depune incepand cu anul fiscal 2016.
(2) Formularul prevazut la art. 1 se va transmite organului fiscal competent pentru administrarea creantelor contribuabililor care au obligatia depunerii acestuia in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale.
(3) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica si in cazul contribuabililor ce au obligatia depunerii formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte" si care au optat, in conditiile legii, pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic.
Articolul 4
(1) Fiecare entitate constitutiva a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania are obligatia de a notifica pana cel tarziu in ultima zi a anului fiscal de raportare al respectivului grup de intreprinderi multinationale, dar nu mai tarziu de termenul-limita de depunere a declaratiei fiscale anuale privind impozitul pe profit (declaratia 101 "Declaratie privind impozitul pe profit"), prevazut de actele normative in vigoare, a respectivei entitati constitutive pentru anul fiscal precedent, dupa formatul continut in anexa nr. 3, organul fiscal competent din Romania pentru administrarea creantelor acesteia, cu privire la calitatea acesteia in cadrul grupului de intreprinderi multinationale, respectiv identitatea si rezidenta fiscala ale entitatii raportoare.
(2) Notificarea se depune la organul fiscal competent, in format PDF, cu fisier XML atasat, pe suport CD, insotit de formatul hartie, semnat conform legii, sau se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
(3) Prevederea de la alin. (1) si (2) se aplica si in cazul entitatilor constitutive ale grupurilor de intreprinderi multinationale care isi au rezidenta fiscala in Romania si sunt obligate la plata impozitului specific.
Articolul 5
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte" sunt prezentate in anexa nr. 4.
Articolul 6
Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Articolul 7
Directia generala de informatii fiscale, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si structurile subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 8
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Mirela Calugareanu
Bucuresti,
24 octombrie 2017.
Nr. 3.049.

de
Ionut UdristeEditor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ONG achizitionarea de echipamente. Nedeductibilitate tva
Intrebare:
Un ONG, neplatitor de TVA, aplica pentru obtinere de fonduri europene si inchee un contract aferent pentru achizitionarea de echipamente pentru un laborator inteligent in domeniul invatamantului (calculatoare, imprimante 3d, scaner etc). Achizitia acestora se face de la o firma platitoare de TVA. Inregistrarea acestei taxe TVA, conform facturii furnizorului de echipamrnte, poate fi incadrata in valoarea mijlocului fix? Sau se face pe un cont de cheltuiala?
Care este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Imprumut acordat salariatului
Intrebare:
Avem un salariat cu norma intreaga care solicita societatii un imprumut de 5000 lei pe care sa ii restituie in termen de 5 luni de zile in transe egale de 1000 lei/luna (societatea nu percepe dobanda), la virarea salariului catre acesta, practic sa se retina rata lunara din salariu. Este legala aceasta procedura? Care este temeiul legal si cum ar trebui sa procedam? Va rog sa imi transmiteti si o monografie contabila in acest sens.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament TVA si detasare salariati - santier Germania
Intrebare:
Fie (A) SRL, platitor de impozit pe profit si inregistrat in scopuri de TVA in Romania, care presteaza in baza unui contract de prestari servicii, lucrari asimilate constructiilor (proiectare parc fotovoltaic si montaj panouri fotovoltaice).
Angajatii sunt ai societatii (A).
Clientul societatii (A )este o societate, (B) SRL, platitor de impozit pe profit si inregistrat in scopuri de TVA in Romania, insa serviciile descrise mai sus, sunt prestate pe...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Redirectionare sume sponsorizare
Intrebare:
Am urmatoarele date la 31.12.2024:
Cifra de afaceri = 9.000.000 lei
Impozit pe profit inainte de a scadea bonificatia si sponsorizarea din cursul anului = 300.000 lei
Bonificatie conform OUG 153/2022 este 33.000 lei
Sponsorizare in cursul anului 24.000 lei
Va rog sa imi spuneti care este modu de calcul si suma ce mai poate fi redirectionata prin D177.
Multumesc anticipat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<