Tags: audit intern, organizarea auditului intern
Se ia urmatoarea situatie: o companie trebuie sa auditeze situatiile financiare. In acest caz, este obligatorie organizarea si asigurarea exercitarii de audit intern?
Iata care este raspunsul specialistului
Potrivit prevederilor art. 160, alin. (2) din Legea societatilor nr. 31/1990, entitatile ale caror situatii financiare sunt auditate, potrivit legii sau hotararii actionarilor, vor organiza auditul intern in conformitate cu normele elaborate de Camera Auditorilor Financiari din Romania (CAFR).
Prevederile art. 34 din Legea 82/1991 arata ca situatiile financiare anuale ale persoanelor juridice de interes public sunt supuse auditului financiar, care se efectueaza de catre auditori financiari, persoane fizice sau juridice autorizate, in conditiile legii.
Conform prevederilor de la art. 23 din OUG nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele responsabile pentru organizarea activitatii de audit intern, coordonarea lucrarilor/angajamentelor si imputernicite pentru semnarea rapoartelor de audit intern trebuie sa aiba calitatea de auditor financiar, desigur membru CAFR.
Prin urmare, daca o firma are obligatia de auditare a situatiilor financiare, are si obligatia organizarii auditului intern.
Desi legea 162/2017 prevede obligativitatea organizarii si asigurarii exercitarii activitatii de audit intern, nici Legea societatilor nr. 31/1990, nici cea a contabilitatii 82/1991 si nici OUG 75/1999 nu prevad sanctiuni pentru faptul ca nu este organizata activitatea de audit intern.
Sunt prevazute sanctiuni in Legea 672/2002 privind auditul public intern, in situatia entitatilor publice.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Amortizare investitii la un spatiu inchiriat
Intrebare:
Societatea a inchiriat un spatiu pe o durata de 10 ani.
Pentru a-si putea desfasura activitatea, a facut urmatoarele investitii in acest spatiu:
1. Sistem de detectie incendiu 15.500 lei
2. Sisteme de securitate (efractie, CCTV, control acces, date voce) 40.600 lei
3. Instalatie electrica 47.800 lei
4. Climatizare 54.600 lei
5. Inlocuire geamuri si usi 45.000 lei
Avand in vedere ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare microplante
Intrebare:
Un laborator de inmultire a plantelor prin Vitro, importa microplante pe care le creste si le multiplica prin vitro iar dupa ce ajung la dimensiunea dorita le pune in vanzare, cum tratez aceste importuri, ca marfa sau ca materie prima?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<TVA transport aferent importului de bunuri
Intrebare:
Situatia 1: Import din China care s-a facut cu firma de transport DHL. Pentru transportul din China pana la Constanta factura s-a facut fara TVA si este inclusa alaturi de factura de marfa + taxe vamale in baza de calcul al TVA-ului ce se plateste in vama. De la Constanta la Sibiu s-a facut o declaratie de regim transport T1, declaratia vamala este intocmita la Sibiu iar bunurile sunt puse in circulatie dupa ce s-a facut DVI-ul la Sibiu (art.294 alin 1 lit d).
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<