Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza urmatoare vom analiza cine va fi obligat sa aplice plata TVA defalcata. De asemenea, vom mentiona pana la ce data trebuie platit TVA-ul pentru ca o persoana sa nu fie obligata sa aplice plata TVA defalcata.
Potrivit proiectului de lege adoptat de Camera Deputatilor si trimis spre promulgare, articolul 2 din OG 23/2017 privind plata defalcata a TVA se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) Au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, pentru incasarea si plata TVA, si institutiile publice inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal pentru incasarea TVA, care se afla in cel putin una dintre urmatoarele situatii:
a) la 31 decembrie 2017 inregistreaza obligatii fiscale reprezentand TVA, restante conform art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala, cu exceptia celor a caror executare silita este suspendata in conditiile art. 235 din Codul de procedura fiscala, in cuantum mai mare de 15.000 de lei in cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei in cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor, daca aceste obligatii nu sunt achitate pana la data de 31 ianuarie 2018;
b) incepand cu data de 1 ianuarie 2018 inregistreaza obligatii fiscale reprezentand TVA, restante conform art. 157 din Codul de procedura fiscala, neachitate in termen de 60 de zile lucratoare de la scadenta, cu exceptia celor a caror executare silita este suspendata in conditiile art. 235 din Codul de procedura fiscala, in cuantum mai mare de 15.000 de lei in cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei in cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor;
c) se afla sub incidenta legislatiei nationale privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.
(2) Persoanele impozabile si institutiile publice, inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, altele decat cele prevazute la alin.(1), pot opta pentru plata defalcata a TVA. Persoanele care opteaza pentru aplicarea platii defalcate a TVA notifica organul fiscal competent in acest sens.
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Calendarul contabilului vesel 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
(8) Inscrierea persoanelor prevazute la alin. (2) si (6) in Registrul persoanelor care aplica plata defalcata a TVA se face de catre organul fiscal competent, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii notificarii. Inscrierea persoanelor prevazute la alin. (1) lit. a) si b) in Registrul persoanelor care aplica plata defalcata a TVA se face de catre organul fiscal competent, astfel:
a) persoanele prevazute la alin. (1) lit. a), incepand cu 1 martie 2018;
b) persoanele prevazute la alin. (1) lit. b), incepand cu data de 1 a celei de-a doua luni urmatoare celei in care s-a implinit termenul prevazut la alin. (1) lit. b). (….)
(9) a) cu data de 1 martie 2018 pentru persoanele care se afla in situatia prevazuta la alin. (1) lit. c) la data de 31 decembrie 2017".
Asadar, vor trece obligatoriu la sistemul platii defalcate a TVA, incepand cu 01.03.2018, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal care, la data de 31.12.2017, inregistreaza obligatii fiscale reprezentand TVA restante in cuantum mai mare de 15.000 lei, in cazul contribuabililor mari, 10.000 lei, in cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 lei, pentru restul contribuabililor, dar numai daca aceste obligatii nu sunt achitate pana la data de 31 ianuarie 2018.
De asemenea, vor trece obligatoriu la sistemul platii defalcate a TVA incepand cu 01.03.2018 , societatile care la 31.12.2017 se afla in stare de insolventa.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga, consultant fiscal.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
MFP: amenzi noi in 2013. Vezi proiectulE-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineControlul preventiv si platile restante. Noile prevederi MFP!CDR nu sustine sistemul de plata defalcata a TVA si anunta ca va duce la blocaje majoreD112 si perioada fiscala TVA. 7 cazuri explicate de specialistUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Vesti bune pentru platitorii de TVA: Comisia Europeana solicita Romaniei sa elimine PLATA DEFALCATA A TVAMonitorul Oficial: Lista conturilor in care se plateste TVA de catre cei care aplica Split TVASocietate in insolventa. Procedura split TVAGabriel Biris vede in split TVA mai degraba crearea unui nou instrument de controlPuteti renunta la optiunea de aplicare Split TVA daca optati de la 1 octombrie?Ultimele articole
ANAF ofera 8 servicii electronice adaptate diferitelor categorii de contribuabiliManual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!Informare ANAF: Stabilirea perioadei fiscale la platitorii de TVA. Completarea Formularului 094REMINDER de la ANAF: De la 1 februarie 2020, PLATA DEFALCATA A TVA se abroga!Modificari, completari si abrogari ale legislatiei fiscale privind TVA, valabile din 2020
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



