Tags: lucratori sezonieri, conditii de munca pentru angajati
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a informat recent, printr-un comunicat de presa, ca Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 au fost publicate de Comisia Europeana.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Externe saluta publicarea de catre Comisia Europeana, la 16 iulie a.c., a Liniilor Directoare privind lucratorii sezonieri din Uniunea Europeana in contextul pandemiei de COVID-19.
Liniile Directoare evidentiaza drepturile de care beneficiaza lucratorii sezonieri in baza legislatiei europene si responsabilitatea statelor membre in asigurarea aplicarii corecte a normelor in vigoare, dat fiind riscul de precaritate a conditiilor de munca si de cazare ale lucratorilor sezonieri, exacerbat in contextul pandemiei.
Comisia Europeana subliniaza in aceste Linii Directoare necesitatea unor masuri si actiuni adecvate si urgente din partea statelor membre pentru remedierea acestei situatii si pentru asigurarea respectarii drepturilor in vigoare si a normelor de protectie sociala si sanitara, adaptate conditiilor create de pandemie. in acest sens, este promovata consolidarea cooperarii intre statele membre pe tema conditiilor de munca ale lucratorilor sezonieri, precum si cresterea numarului de inspectii pe teren, inclusiv cu sprijinul Autoritatii Europene a Muncii.
Documentul raspunde demersurilor constante ale Romaniei la nivelul institutiilor europene privind elaborarea unor recomandari specifice pentru categoria lucratorilor sezonieri mobili in Uniunea Europeana, care sa ia in considerare caracterul particular al statutului acestora si necesitatea asigurarii si implementarii unor masuri consolidate de protectie sociala si sanitara, mai ales in contextul pandemiei COVID.
Demersurile autoritatilor romane, prin Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, au avut ca punct de plecare constatarile referitoare la vulnerabilitatea lucratorilor romani sezonieri care isi desfasoara activitatea in alte state membre pe perioada pandemiei si recunoasterea caracterului esential al muncii acestora pentru buna functionare a pietei unice europene si a economiilor statelor membre.
In acest context, actiunile realizate au urmarit asigurarea egalitatii de tratament si respectarea principiului nediscriminarii lucratorilor sezonieri, combaterea muncii nedeclarate, implementarea reglementarilor europene si nationale in materie de sanatate si siguranta la locul de munca, informarea partilor cu privire la drepturile si obligatiile ce le revin si consolidarea inspectiilor pe teren, aspecte ce sunt reflectate si in Liniile Directoare prezentate de Comisia Europeana.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Externe vor continua sa promoveze la nivel european si bilateral importanta respectarii drepturilor sociale si a normelor privind sanatatea si siguranta la locul de munca pentru lucratorii sezonieri romani care isi desfasoara activitatea in alte state membre, atat in contextul pandemiei de COVID-19, cat si pe termen lung.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<