Tags: program de contabilitate, winmentor
Contabilitatea poate fi usurata cu ajutorul unui program in care nu trebuie decat sa introduceti datele din documentele primare in calculator si obtineti automat inregistrarile contabile aferente.
ATENTIE! WinMENTOR este un pachet de programe de gestiune si contabilitate astfel conceput incat sa poata fi folosit si de catre persoane neinitiate in contabilitate. E necesara doar o configurare initiala, dupa care va puteti apuca de lucru: introduceti datele din facturi, deconturi, bonuri de casa, dispozitii de plata etc. si programul genereaza si afiseaza pe loc inregistrarile contabile (impecabile).
WinMENTOR poate tine evidenta contabila pentru un numar nelimitat de firme, singura conditie fiind acea configurare prealabila de care am amintit, privind modul de realizare a inregistrarilor contabile, astfel incat acestea sa fie conforme cu activitatile specifice respectivelor firme.
2 lucruri importante de stiut despre WinMENTOR!
1. WinMENTOR este destinat utilizarii de catre firme cu profil de comert en-gros, comert en-detail, productie industriala, productie agricola, constructii, audit financiar-contabil, alimentatie publica, prestari servicii;
2. In cazul in care activitatea se desfasoara in mai multe puncte de lucru, programul permite introducerea datelor in fiecare dintre ele si apoi transferul pe un calculator central (aflat, de obicei, la sediul firmei). Nu este necesara o conexiune fizica intre calculatoarele respective.
WinMENTOR se dovedeste foarte util in cazul operatiunilor legate de:
A. Evidenta contabila
Programul genereaza automat inregistrari contabile si explicatii detaliate conform optiunii dvs. El inchide conturile de venituri si cheltuieli, conturile de TVA, calculeaza coeficientul diferentelor de pret la marfuri, realizeaza o balanta cumulata pentru firmele din cadrul unui grup. Iar pentru firmele asociate in participatiune, asigura distribuirea procentuala a veniturilor si cheltuielilor.
B. Stocurile
Programul rezolva integral problema stocurilor, din punct de vedere contabil. Rezolvarea documentelor legate de inregistrarea stocurilor si a serviciilor se face pe machete specializate, cu aspect asemanator cu cel al formularelor tipizate. Sunt gestionate fara erori:
• intrarile de stocuri sau servicii
• intrarile din import (DVI)
• calculul automat al pretului de import, cu toate componentele acestuia (transport, asigurare, taxe si comisioane vamale, accize etc.)
• intrarile din productia proprie
• iesirile spre consum
• vanzarile de marfuri sau produse din stoc sau vanzarile de servicii
• tiparirea facturilor, avizelor de expeditie sau chitantelor fiscale corespunzatoare
• vanzarile la export, cu tiparire de facturi
• transferul de articole din stoc intre gestiuni, modificarile de stoc
• evidenta comenzilor emise catre furnizori si a comenzilor de la clienti, cu tiparire de facturi proforma
• evidenta facturilor nesosite
C. Furnizorii si clientii
Programul acorda discounturi automate pentru fiecare articol din stoc sau serviciu vandut in functie de volumul tranzactiilor inregistrate in decursul timpului cu un client. Ofera posibilitatea consultarii in orice moment a situatiei furnizorilor neachitati sau a clientilor datornici. Permite lucrul cu parteneri externi, tine evidenta stingerii obligatiilor de incasare pe clase de parteneri sau pe agenti de vanzari care au intermediat vanzarile.
D. Incasari si plati
Programul permite corelarea platilor si incasarilor cu documentele primare care au generat obligatia de plata sau incasare. Problema platilor si incasarilor in valuta este rezolvata complet, cu inregistrarea automata a diferentelor de curs valutar. Evidentiaza operatiunile bancare aflate in derulare, gestioneaza complet avansurile de trezorerie prin plati, restituiri si justificarea sumelor cheltuite. Tipareste registre de casa si de banca in lei sau valuta. Sumele in curs de decontare pot fi tiparite separat pentru incasari sau plati in curs, cu evidentierea datei reale sau probabile de decontare.
Avantajele WinMENTOR ilustrate in mod practic:
De exemplu, ce facilitati ofera meniul “Achizitii”?
Sectiunea “Achizitii” permite inregistrarea achizitiilor provenite atat de la persoane juridice cat si de la persoane fizice, precum si a transferurilor realizate intre punctele de lucru (subunitati) ale firmei.
Prin optiunea “Facturi in asteptare”, aplicatia permite inregistrarea produselor facturate de catre furnizori, dar nereceptionate inca in firma. Aceasta optiune poate sa fie folosita si in situatia in care
factura este emisa de catre furnizor in luna curenta (de regula la finele lunii), dar receptionarea marfurilor se face in luna urmatoare emiterii facturii.
Prin optiunea „Intrari de la subunitati” aveti posibilitatea sa trimiteti comenzi catre subunitati (puncte de lucru). Aceasta optiune va ajuta sa evidentiati si sa urmariti comenzile trimise de punctele de lucru, catre alte puncte de lucru si modul cum acestea au fost onorate.
Alte facilitati:
1. puteti obtine pe loc lista tuturor receptiilor intocmite intr-o perioada;
2. puteti identifica foarte usor valoarea schimburilor realizate cu un furnizor – un lucru foarte util daca vreti sa urmariti valorile realizate in baza unui contract, pentru a sti daca sa acordati discounturi in functie de valoare sau cantitate etc.;
3. puteti inregistra miscarile interne din cadrul firmei prin intermediul transferurilor intre gestiuni;
4. puteti ajusta produsele ca urmare a inventarierii, puteti emite listele de inventariere si procesul verbal de inventar;
5. puteti inregistra intrarile in gestiunea societatii, listarea NIR-ului precum si evidentierea diferentelor constatate la receptie.
Cu cat cunoasteti mai bine tot ce contine WinMENTOR si cum pot fi introduse si coordonate fluxurile de documente si informatii din cadrul unei firme, cu atat veti putea genera diferite tipuri de rapoarte care pot reprezenta un suport adecvat in analiza, luarea deciziilor, controlul si raportarea catre diversi utilizatori ai informatiei contabile : departamentele din cadrul companiilor, management etc.
Comandati lucrarea
Operare WinMENTOR. Exemple practice si recomandari si veti avea inregistrari contabile impecabile!
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<