Tags: program de contabilitate, winmentor
Contabilitatea poate fi usurata cu ajutorul unui program in care nu trebuie decat sa introduceti datele din documentele primare in calculator si obtineti automat inregistrarile contabile aferente.
ATENTIE! WinMENTOR este un pachet de programe de gestiune si contabilitate astfel conceput incat sa poata fi folosit si de catre persoane neinitiate in contabilitate. E necesara doar o configurare initiala, dupa care va puteti apuca de lucru: introduceti datele din facturi, deconturi, bonuri de casa, dispozitii de plata etc. si programul genereaza si afiseaza pe loc inregistrarile contabile (impecabile).
WinMENTOR poate tine evidenta contabila pentru un numar nelimitat de firme, singura conditie fiind acea configurare prealabila de care am amintit, privind modul de realizare a inregistrarilor contabile, astfel incat acestea sa fie conforme cu activitatile specifice respectivelor firme.
2 lucruri importante de stiut despre WinMENTOR!
1. WinMENTOR este destinat utilizarii de catre firme cu profil de comert en-gros, comert en-detail, productie industriala, productie agricola, constructii, audit financiar-contabil, alimentatie publica, prestari servicii;
2. In cazul in care activitatea se desfasoara in mai multe puncte de lucru, programul permite introducerea datelor in fiecare dintre ele si apoi transferul pe un calculator central (aflat, de obicei, la sediul firmei). Nu este necesara o conexiune fizica intre calculatoarele respective.
WinMENTOR se dovedeste foarte util in cazul operatiunilor legate de:
A. Evidenta contabila
Programul genereaza automat inregistrari contabile si explicatii detaliate conform optiunii dvs. El inchide conturile de venituri si cheltuieli, conturile de TVA, calculeaza coeficientul diferentelor de pret la marfuri, realizeaza o balanta cumulata pentru firmele din cadrul unui grup. Iar pentru firmele asociate in participatiune, asigura distribuirea procentuala a veniturilor si cheltuielilor.
B. Stocurile
Programul rezolva integral problema stocurilor, din punct de vedere contabil. Rezolvarea documentelor legate de inregistrarea stocurilor si a serviciilor se face pe machete specializate, cu aspect asemanator cu cel al formularelor tipizate. Sunt gestionate fara erori:
• intrarile de stocuri sau servicii
• intrarile din import (DVI)
• calculul automat al pretului de import, cu toate componentele acestuia (transport, asigurare, taxe si comisioane vamale, accize etc.)
• intrarile din productia proprie
• iesirile spre consum
• vanzarile de marfuri sau produse din stoc sau vanzarile de servicii
• tiparirea facturilor, avizelor de expeditie sau chitantelor fiscale corespunzatoare
• vanzarile la export, cu tiparire de facturi
• transferul de articole din stoc intre gestiuni, modificarile de stoc
• evidenta comenzilor emise catre furnizori si a comenzilor de la clienti, cu tiparire de facturi proforma
• evidenta facturilor nesosite
C. Furnizorii si clientii
Programul acorda discounturi automate pentru fiecare articol din stoc sau serviciu vandut in functie de volumul tranzactiilor inregistrate in decursul timpului cu un client. Ofera posibilitatea consultarii in orice moment a situatiei furnizorilor neachitati sau a clientilor datornici. Permite lucrul cu parteneri externi, tine evidenta stingerii obligatiilor de incasare pe clase de parteneri sau pe agenti de vanzari care au intermediat vanzarile.
D. Incasari si plati
Programul permite corelarea platilor si incasarilor cu documentele primare care au generat obligatia de plata sau incasare. Problema platilor si incasarilor in valuta este rezolvata complet, cu inregistrarea automata a diferentelor de curs valutar. Evidentiaza operatiunile bancare aflate in derulare, gestioneaza complet avansurile de trezorerie prin plati, restituiri si justificarea sumelor cheltuite. Tipareste registre de casa si de banca in lei sau valuta. Sumele in curs de decontare pot fi tiparite separat pentru incasari sau plati in curs, cu evidentierea datei reale sau probabile de decontare.
Avantajele WinMENTOR ilustrate in mod practic:
De exemplu, ce facilitati ofera meniul “Achizitii”?
Sectiunea “Achizitii” permite inregistrarea achizitiilor provenite atat de la persoane juridice cat si de la persoane fizice, precum si a transferurilor realizate intre punctele de lucru (subunitati) ale firmei.
Prin optiunea “Facturi in asteptare”, aplicatia permite inregistrarea produselor facturate de catre furnizori, dar nereceptionate inca in firma. Aceasta optiune poate sa fie folosita si in situatia in care
factura este emisa de catre furnizor in luna curenta (de regula la finele lunii), dar receptionarea marfurilor se face in luna urmatoare emiterii facturii.
Prin optiunea „Intrari de la subunitati” aveti posibilitatea sa trimiteti comenzi catre subunitati (puncte de lucru). Aceasta optiune va ajuta sa evidentiati si sa urmariti comenzile trimise de punctele de lucru, catre alte puncte de lucru si modul cum acestea au fost onorate.
Alte facilitati:
1. puteti obtine pe loc lista tuturor receptiilor intocmite intr-o perioada;
2. puteti identifica foarte usor valoarea schimburilor realizate cu un furnizor – un lucru foarte util daca vreti sa urmariti valorile realizate in baza unui contract, pentru a sti daca sa acordati discounturi in functie de valoare sau cantitate etc.;
3. puteti inregistra miscarile interne din cadrul firmei prin intermediul transferurilor intre gestiuni;
4. puteti ajusta produsele ca urmare a inventarierii, puteti emite listele de inventariere si procesul verbal de inventar;
5. puteti inregistra intrarile in gestiunea societatii, listarea NIR-ului precum si evidentierea diferentelor constatate la receptie.
Cu cat cunoasteti mai bine tot ce contine WinMENTOR si cum pot fi introduse si coordonate fluxurile de documente si informatii din cadrul unei firme, cu atat veti putea genera diferite tipuri de rapoarte care pot reprezenta un suport adecvat in analiza, luarea deciziilor, controlul si raportarea catre diversi utilizatori ai informatiei contabile : departamentele din cadrul companiilor, management etc.
Comandati lucrarea
Operare WinMENTOR. Exemple practice si recomandari si veti avea inregistrari contabile impecabile!

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare sub cost de achizitie
Intrebare:
Societatea are ca domeniu de activitate prelucrarea cartofilor. Anul trecut s-a cumparat samanta de cartofi, insa o parte din aceasta nu fost plantata, a ramas pe stoc si se doreste vanzarea sub cost de achizitie. Ce implicatii sunt dpdv TVA si impozit daca se vinde sub costul de achizitie?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tichete si masa calda acordata salariatilor
Intrebare:
O societate acorda salariatilor tichete de masa conform reglementarilor legale (se retine impozit pe salarii si CASS). Suplimentar, acorda o masa calda salariatilor care doresc acest lucru, aceasta masa calda fiind tratata ca si avantaj de natura salariala si pentru care se retine impozit pe salariu si contributii aferente (CAS,CASS,CAM). Aceasta masa calda este asigurata de catre un furnizor al societatii care emite factura in acest sens. Cum trebuie tratata aceasta cheltuiala la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Leasing operational. Nerezident Ungaria
Intrebare:
Firma noastra, Autonom Services SA, din Romania detine 100% din actiunile Autonom Ungaria. Autonom Ungaria are incheiat cu o firma Rondo din Sibiu un contract de leasing operational pentru o masina, pe care ei o folosesc si pentru operatiunile lor din Romania si pentru cele din Ungaria. Desi le este pus anual la dispozitie certificat de rezidenta fiscala de catre Autonom Ungaria, Rondo Romania opreste lunar 10% din valoarea facturii si o vireaza catre bugetul de stat din Ro cu titlu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Scoaterea din evidenta contabila a bunurilor donate
Intrebare:
O Societate SRL cu capital majoritar de stat intentioneaza sa doneze doua mijloace de transport (autobuze) amortizate 100% catre un Stat care nu este membru UE, un stoc de piese care se afla in gestiune (pentru autobuze) si carburant care se afla in rezervoarele autobuzelor (trebuie evaluare pentru mijloace fixe de catre un autoevalotor extern pentru a determina valoarea reziduala, aprobare AGA).
1. Care sunt pasii de urmat, monografie contabila pentru a le scoate din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Transport bunuri cu locul in Romania, beneficiar din stat tert
Intrebare:
Societatea SPEDITION S.R.L., platitoare de tva, desfasoara activitate potrivit CAEN 5229 Alte activitati anexe transporturilor.
Va rugam sa ne ajutati cu un punct de vedere cu privire la urmatoarea speta:
1. O societate din Romania (din Bistrita) exporta produse catre o firma din Liban, livrarea efectiva fiind in Gabon (Africa). Factura este emisa catre firma din Liban, fara tva. Pe factura este mentionat ca destinatarul final este o firma din Gabon.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul TVA al bunurilor livrate in regim de consignatie
Intrebare:
Persoana juridica romana (Consignatar) are un contract de consignatie cu o alta persoana juridica romana (Consignantul), marfurile ajung pe baza de aviz de insotire marfii in depozitul consignatarului. Intrebarea noasta catre dvs este urmatoarea: se poate efectua o singura factura de achizitie emisa de catre consignant catre consignatar pentru vanzarile efectuate de catre consignatar intr-o perioada anume de timp? Din perspectiva noastra se pune problema dreptului de proprietate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<