Tags: rata somajului, statistici anofm
Conform unui comunicat de presa al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca,
rata somajului inregistrat in evidentele ANOFM in luna iulie 2020 a fost de 3,27 %.
La sfarsitul lunii iulie 2020, rata somajului inregistrat la nivel national a fost de 3,27%, mai mare cu 0,27 pp decat cea din luna anterioara si cu 0,26 pp mai mare decat cea din luna iulie a anului 2019.
Numarul total de someri la finele lunii iulie, de 283.939 de persoane, a crescut cu 23.272 de persoane fata de cel de la finele lunii anterioare.
Din totalul somerilor inregistrati, 86.630 au fost someri indemnizati si 197.309 neindemnizati.
Numarul somerilor indemnizati a crescut cu 7.151 de persoane, iar numarul somerilor neindemnizati a crescut cu 16.121 persoane fata de luna precedenta. Pe medii de rezidenta, numarul somerilor la finele lunii iulie se prezinta astfel: 100.488 someri provin din mediul urban si 183.451 someri provin din mediul rural.
Cei mai multi someri aveau intre 40 – 49 de ani (76.358), urmati de cei din grupa de varsta 50 - 55 de ani (53.822), la polul opus aflandu-se persoanele intre 25 – 29 de ani (14.404).
Structura somajului pe grupe de varsta la finele lunii iulie 2020 se prezinta sugestiv astfel:

Referitor la structura somajului dupa nivelul de instruire, somerii fara studii si cei cu nivel de instruire primar au o pondere insemnata in totalul somerilor inregistrati in evidentele ANOFM (23,79%). somerii cu nivel de instruire gimnazial reprezinta 27,57% din totalul somerilor inregistrati, iar cei cu studii universitare 6,66 %.
Mai multe informatii privind situatia statistica a somajului la sfarșitul lunii iulie 2020 pot fi vizualizate accesand www.anofm.ro, secțiunea Programe, strategii, statistici. Serviciul Comunicare si Secretariatul Consiliului de Administratie.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare produse pentru promovare online. Persoana fizica
Intrebare:
Am incheiat cu o persoana fizica, neautorizata in vreun fel, un contract de barter prin care firma noastra ii vinde un produs cu un discount de 70%, in schimbul promovarii acelui produs de catre persoana fizica respectiva, pe diverse canale mass media. Practic, barterul e la nivelul acelui discount acordat. Noi am emis factura de vanzare cu discountul inclus. Adica pretul de vanzare intreg 10000 ron (inclus TVA) MINUS 7000 (discount 70%) = 3000 rest de plata. E corect asa? Prin acel...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie garantie suplimentara
Intrebare:
Societatea "X" a achizitionat echipamente din SUA prin import definitiv in valoare de 5.000 usd necesare activitatii firmei. Aceste echipamamente au o garantie initiala de 1 an de zile. Conducerea societatii "X" doreste prelungirea garantiei echipamentelor importate cu inca 2 ani, pentru care primeste un invoice din SUA in suma de 1.000 usd pe care societatea "X" o va achita. Intrebare: Cum interpretati extinderea garantiei cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Fuziune societati
Intrebare:
In cazul fuziunii prin absorbtie, societatea A (absorbanta) si societatea B (absorbita) au aprobat proiectul de fuziune, care a fost ulterior publicat in Monitorul Oficial la data de 13.06.2025. Proiectul de fuziune a fost intocmit in baza datelor cuprinse in situatiile financiare de fuziune intocmite cu ocazia fuziunii, de cele doua societati, aferente datei de 31.03.2025. AGA societatii absorbante de aprobarea finalizarii procedurii de fuziune prin absorbtie va avea loc in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontarea ochelarilor de vedere pentru salariati. Tratament fiscal
Intrebare:
Compania imi ofera asigurare de sanatate prin care imi pot deconta pretul ochelariilor de vedere numai o data. Deoarece jobul este cel in contabilitate unde este necesar a sta in fata calculatorului cel putin 8 ore pe zi, sunt in situatia in care trebuie sa imi schimb dioptriile ochelarilor de vedere.
De la departamentul HR mi s-a comunicat ca, compania deconteaza ochelari de vedere in suma maxima de 1000 lei insa trebuie trebuie urmata urmatoarea procedura:
vezi AICI raspunsul specialistilor <<