Tags: conectarea caselor de marcat la serverele anaf, termene pentru conectarea caselor de marcat
Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al ANAF a fost aprobata.
Conectarea se realizeaza pe categorii de contribuabili, incepand cu data de 1 iulie 2020, cu respectarea urmatoarelor termene:
a) contribuabilii mari - pana la data de 30 septembrie 2020;
b) contribuabilii mici si mijlocii - pana la data de 31 ianuarie 2021;
c) pentru casele instalate incepand cu 1 februarie 2021 - la data instalarii.
Prin exceptie, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice (offline) au obligatia completarii ÅŸi transmiterii declaratiei prevazute in anexa la ordin, cu respectarea urmatoarelor termene:
a) contribuabilii mari, pana la data de 30 septembrie 2020;
b) contribuabilii mici si mijlocii, pana la data de 31 ianuarie 2021;
c)
pentru casele instalate incepand cu 1 februarie 2021,
in termen de doua zile lucratoare de la data instalarii.
Acesti operatori economici (offline) vor comunica lunar datele fiscale inregistrate de aparatele de marcat electronice prin intermediul declaratiei informative A4200.
Baza legala: Ordinul presedintelui ANAF nr. 2668 din 4 iunie 2020 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic national de supraveghere ÅŸi monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (Monitorul Oficial nr. 527 din 19 iunie 2020).
Sursa: ANAF
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Firma din cadrul grupului cu sediul in Elvetia incheie un contract pentru un eveniment marketing organizat in RO, care este 50% pentru firma elvetiana, 50% pentru firma din RO. Va primi factura cu TVA 19%. Noi vom fi refacturati fara mark-up de firma din Elvetia pentru partea de 50% cu TVA 19% sau cum este corect? Trebuie sa incheiem contract pentru refacturare cu firma din Elvetia?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
SRL neinregistrat in scop de TVA, dar care are cod special pentru operatiuni intracomunitare din luna noiembrie 2022, depaseste cifra de afaceri de 300.000 lei in luna octombrie 2024. Va rog sa imi spuneti care este procedura de inregistrare in scop de tva (de la ce data ar trebui sa depuna D700 si ce capitole ar trebui completate in declaratie), precum si ce ar trebui sa facem ca societatea sa renunte la codul special de tva?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O SC depune declaratie D177 Cerere de redirectionare impozit pe profit pe 25.06.2024, ultima zi din termenul legal, atasand Contractul de sponsorizare in agrafa formularului, care permite astfel semnarea lui electronica si depunerea.
Deoarece site-ul Anaf a mers foarte greu, n-a intors recipisa pana la ora 17 cand s-a terminat programul de lucru, in spatiul virtual a aparut raspuns (dar nu sub forma de recipisa in care s-ar fi vazut ora la care a aparut) ca nu are un...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
1. O persoana are facultate si master pe informatica (5 ani), apoi are a 2-a facultate de 3 ani in Finante-Banci. Nu are master in domeniul economic. Aceasta persoana poate ocupa functia de director economic si/sau contabil sef? Pentru a ocupa aceste functii este necesar si master in domeniul economic?
2. O persoana este director economic la o societate pe actiuni. O ruda de gradul unu are voie sa fie cenzor la aceeasi unitate, fara a fi in conflict de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Din greseala s-a adaugat pe casa de marcat un bon de 22.000 lei in loc de suma corecta de 22 lei, ulterior a fost emis si bonul corect de 22 lei, s-a intocmit referat pentru anularea sumei de 22.000 lei, avand in vedere ca societatea are casa de marcat conectata la serverele ANAF si se transmit zilnic rapoartele Z, ce trebuie sa faca compania in acest caz ca sa nu se tina cont de suma gresita de pe casa de marcat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<