Tags: conectarea caselor de marcat la serverele anaf, termene pentru conectarea caselor de marcat
Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al ANAF a fost aprobata.
Conectarea se realizeaza pe categorii de contribuabili, incepand cu data de 1 iulie 2020, cu respectarea urmatoarelor termene:
a) contribuabilii mari - pana la data de 30 septembrie 2020;
b) contribuabilii mici si mijlocii - pana la data de 31 ianuarie 2021;
c) pentru casele instalate incepand cu 1 februarie 2021 - la data instalarii.
Prin exceptie, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice (offline) au obligatia completarii ÅŸi transmiterii declaratiei prevazute in anexa la ordin, cu respectarea urmatoarelor termene:
a) contribuabilii mari, pana la data de 30 septembrie 2020;
b) contribuabilii mici si mijlocii, pana la data de 31 ianuarie 2021;
c)
pentru casele instalate incepand cu 1 februarie 2021,
in termen de doua zile lucratoare de la data instalarii.
Acesti operatori economici (offline) vor comunica lunar datele fiscale inregistrate de aparatele de marcat electronice prin intermediul declaratiei informative A4200.
Baza legala: Ordinul presedintelui ANAF nr. 2668 din 4 iunie 2020 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic national de supraveghere ÅŸi monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (Monitorul Oficial nr. 527 din 19 iunie 2020).
Sursa: ANAF

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inchiriere apartament persoana fizica
Intrebare:
Persoana fizica inchiriaza un apartament catre o persoana juridica pe o durata de 12 luni, 01.01.2025-31.12.2025. Din acest an nu am mai depus DU cu venituri anticipate pe an 2025. La 01.06.2025, persoana juridica inceteaza contractul de inchiriere. Cum procedeaza persoana fizica? Asteapta anul 2026 ca sa depuna DU finala pentru 2025, corect? Parerea noastra este ca nu are de ce sa anunte o incetare a contractului inainte de termen tinand cont ca nu a declarat contractul conform...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare in RO e-Transport depozitare bunuri si intermediere transport
Intrebare:
Societatea noastra va avea un proiect in care firma-mama A din Cehia, care este producator de mobilier, vrea sa mobileze spatiul de birouri al unui client C din Bulgaria. Firma A din Cehia doreste sa trimita marfa la noi (societatea B), de unde noi, firma B, sa ne ocupam de transportul marfii din Romania in Bulgaria si de montajul mobilierului la societatea C din Bulgaria. Marfa transportata nu apartine si nu va fi facturata niciodata catre societatea noastra B din Romania (firma A...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<