Tags: conectarea caselor de marcat la serverele anaf, termene pentru conectarea caselor de marcat
Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al ANAF a fost aprobata.
Conectarea se realizeaza pe categorii de contribuabili, incepand cu data de 1 iulie 2020, cu respectarea urmatoarelor termene:
a) contribuabilii mari - pana la data de 30 septembrie 2020;
b) contribuabilii mici si mijlocii - pana la data de 31 ianuarie 2021;
c) pentru casele instalate incepand cu 1 februarie 2021 - la data instalarii.
Prin exceptie, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice (offline) au obligatia completarii ÅŸi transmiterii declaratiei prevazute in anexa la ordin, cu respectarea urmatoarelor termene:
a) contribuabilii mari, pana la data de 30 septembrie 2020;
b) contribuabilii mici si mijlocii, pana la data de 31 ianuarie 2021;
c)
pentru casele instalate incepand cu 1 februarie 2021,
in termen de doua zile lucratoare de la data instalarii.
Acesti operatori economici (offline) vor comunica lunar datele fiscale inregistrate de aparatele de marcat electronice prin intermediul declaratiei informative A4200.
Baza legala: Ordinul presedintelui ANAF nr. 2668 din 4 iunie 2020 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic national de supraveghere ÅŸi monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (Monitorul Oficial nr. 527 din 19 iunie 2020).
Sursa: ANAF

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariati in constructii. Concediu fara salariu
Intrebare:
In cazul unei societati cu activitate in domeniul constructii, salariatii incadrati cu salariul minim pe economie in constructii si norma de 8ore/zi, lucreaza (datorita caracterului sezonier) doar partial, respectiv 80 de ore intr-o luna si restul orelor este pontat in concediu fara salar, fara a i se suspenda contractul in Revisal, cum se calculeaza contributiile? Salariatul datoreaza contributii pentru timpul efectiv lucrat, iar angajatorului ii revine diferenta de contributii pana...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Container. Declarare punct de lucru
Intrebare:
In localitatea X, societatea inchiriaza un teren pentru a monta un container.
Containerul este folosit pentru depozitarea de marfa si functioneaza ca un hub, hub de unde se aprovizioneaza agentii de vanzare (ei tin de un punct de lucru inregistrat la ANAF).
In conditiile in care nu exista activitate economica (nu sunt salariati/bunurile sunt facturate de la un alt punct de lucru), exista obligatie ca locatia acestui container sa fie inregistrata ca punct...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<PFA. Pensionar. Venituri din profesii liberale, dividende, dobanzi, DPI
Intrebare:
Persoana fizica, pensionar, in cursul anului 2024, incaseaza urmatoarele venituri: din profesii liberale obtine 596 000 lei, din dividende 695 000 lei, din dobanzi 50 000 lei, proprietate intelectuala 8 700 lei. Cum se declara in DECLARATIA UNICA, cum se calculeaza CASS? Multumim.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cheltuieli protocol administrator neremunerat
Intrebare:
Administratorul unui SRL presteaza activitati in baza unui contract de administrare neremunerat, deci administratorul nu are o relatie generatoare de venituri cu SRL-ul. In desfasurarea activitatii sale, administratorul merge in delegatii, are intalniri cu parteneri de afaceri, negociaza contracte si prin urmare deconteaza pe SRL (microintreprindere) mai multe tipuri de cheltuieli printre care cheltuieli de protocol (mancare, alimente, cafea, bauturi etc).
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<