Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Daca vinzi sau importi echipamente electrice si electronice (EEE), probabil ai auzit de taxa de timbru verde. Aceasta nu este doar o obligatie fiscala, ci face parte dintr-un efort mai larg de a proteja mediul inconjurator. Prin aceasta taxa, se finanteaza colectarea, reciclarea si eliminarea responsabila a echipamentelor uzate, fara sa mai ajunga, deci, la groapa de gunoi, acolo unde pot deveni periculoase pentru sanatate si natura.
Aplicarea corecta a timbrului verde este obligatorie prin lege si vine la pachet cu responsabilitati clare pentru firme: facturare separata, colaborare cu OIREP-uri si respectarea unor reguli stricte. In continuarea acestui articol iti explicam simplu si concret ce presupune aceasta taxa, cine o plateste, cum se aplica si de ce este important sa o gestionezi corect.
Cuprins
Ce este taxa de timbru verde?
Taxa de timbru verde este o suma aplicata tuturor echipamentelor electrice si electronice (EEE), avand rolul de a finanta procesul de colectare, reciclare si eliminare ecologica a acestor produse la finalul duratei lor de viata. A fost introdusa initial prin HG 448/2005, inlocuita ulterior prin OUG 5/2015, care reglementeaza gestionarea deseurilor de echipamente electrice si electronice.
Aceasta taxa nu este doar o obligatie fiscala, ci si un instrument de responsabilizare a consumatorului final, care trebuie sa inteleaga ca aceste produse nu trebuie aruncate la gunoiul menajer, ci colectate si reciclate corespunzator.
Cum se stabileste si cine plateste taxa de timbru verde?

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Cartea Verde a Contabilitatii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Facturare si obligatii legale privind taxa de timbru verde
Legislatie europeana si romaneasca privind taxa de timbru verde
La nivel european, cadrul legal privind deseurile de echipamente electrice si electronice este stabilit prin Directiva EC/96/2002, care impune statelor membre sa adopte mecanisme unitare pentru colectarea, reciclarea si eliminarea responsabila a acestor deseuri.
In Romania, aceasta directiva a fost transpusa initial prin HG 448/2005, inlocuita apoi prin OUG 5/2015, care actualizeaza Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor. OUG 5/2015 stabileste atat cadrul de reglementare, cat si responsabilitatile legale si morale ale firmelor implicate in distributia sau productia de EEE.
Colectarea taxei de timbru verde – informatii utile pentru firme

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"