Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Agentia Nationala de Administrare Fiscala e emis recent un ordin prin care propune aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Codul Fiscal.
Ca urmare a modificarii si completarii Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, potrivit Ordonantelor de Urgenta ale Guvernului nr. 117/2010, 30/2011 si 125/2011, este necesara adaptarea corespunzatoare a procedurilor de administrare a impozitului pe venit, atat in ceea ce priveste modelul si continutul unor formulare (declaratii de venit, decizii de impunere), precum si a instructiunilor de completare a acestora.
Cele mai importante modificari privesc:
- modul de stabilire a venitului net, pentru contribuabilii care realizeaza venituri comerciale din desfasurarea mai multor activitati impuse pe baza de norme de venit;
- simplificarea regimului fiscal aplicabil veniturilor din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre una si 5 camere inclusiv, altele decat cele care constituie structuri de primire turistica, potrivit legislatiei specifice;
- simplificarea regimului fiscal aplicabil veniturilor din arendare;
- stabilirea venitului net in sistem real pentru contribuabilii impusi pe baza normelor de venit care in anul fiscal precedent au inregistrat un venit brut mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 100.000 euro;
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- corelarea dispozitiilor art. 52 din Codul Fiscal, privind unele categorii de venit, cu dispozitiile noului Cod Civil;
- unificarea termenelor de depunere a declaratiilor informative depuse de platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
- modificarea termenelor de plata a platilor anticipate cu titlu de impozit, stabilite de organul fiscal in cursul anului fiscal.
in aceste context, proiectul de ordin propune:
- rationalizarea formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania", in sensul reducerii numarului de sectiuni necesare declararii surselor de venit, precum si actualizarea unor indicatori din continutul formularului. Avand in vedere faptul ca, majoritatea contribuabililor (cca. 78%) realizeaza o singura categorie de venit, dintr-o singura sursa, a fost prevazuta o anexa la formularul 200, care va fi completata numai de persoanele care realizeaza venituri din mai multe surse sau categorii de venit, anexa care va face parte integranta din declaratie.
- eliminarea cererii de optiune privind modificarea modului de stabilire a venitului net, prin exercitarea acestei optiuni prin intermediul formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit", in care au fost prevazute informatii suplimentare;
- actualizarea indicatorilor cuprinsi in formularul 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit", avand in vedere dispozitiile Codului Fiscal, in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2012;
- rationalizarea declaratiei informative privind impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice, pe beneficiari de venit, depuse de catre platitorii de venit, prin unificarea continutului formularelor existente.
Formularul 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit" va cuprinde informatii privind toate categoriile de venit prevazute de Titlul III din Codul Fiscal, cu regim de retinere la sursa, inclusiv cele din formularul 206 "Declaratie informativa privind castigurile/pierderile din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise". Platitorii de venituri vor completa un singur formular, care va cuprinde toate informatiile fiscale necesare administrarii, structurate pe categorii de venituri, privind beneficiarii de venit, veniturile realizate si baza de calcul a impozitului, impozitul retinut, regimul de impozitare (impunere finala sau plata anticipata) etc.;
- evidentierea modului de calcul a normei de venit, in cazul in care, contribuabilii desfasoara doua sau mai multe activitati care genereaza venituri comerciale impuse pe norme de venit sau desfasoara aceeasi activitate impusa pe norma de venit in doua sau mai multe locuri. in acest sens, a fost prevazuta anexa la decizia privind platile anticipate, in care este detaliat modul de stabilire a normei recalculate;
- rationalizarea si uniformizarea unor informatii din formularele actuale, in scopuri de administrare;
- gruparea formularelor si instructiunilor privind completarea acestora, precum si a unor proceduri specifice, in cadrul unui singur act normativ. Prin concentrarea informatiei, vor fi eliminate dificultatile cu care se confrunta contribuabilii si organele fiscale operative, generate de existenta mai multor acte normative care reglementeaza un domeniu si de existenta unor referinte legislative repetate, care confera un caracter greoi aplicarii actelor normative.
Sursa: Directia de Finante Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Prevederile noului Cod fiscal 2016 pentru cei care obtin venituri din activitati independenteSe apropie termenul pentru Declaratia 204. Vezi procedura depuneriiCe documente si informatii de natura fiscala obtineti prin Spatiul Privat VirtualAtentie! 25 mai 2016 e termenul-limita pentru depunerea mai multor declaratii de catre persoanele fiziceCe declaratii fiscale si ce plati au termen in luna mai 2017? Lista completa ANAFUltimele articole
Obligatiile aferente D 200: Cine va depune formularul pana la 25 mai si ce sanctiuni exista?25 MAI 2017 este ultima zi pentru depunerea formularelor 200 si 201 pentru anul 2016Cum vrea ANAF sa impoziteze diferit salariile? La ce trebuie sa ne asteptamImpozitarea veniturilor din conventii civile. Care sunt impozitele calculate pentru mai multe situatii?Servicii la distanta, disponibile prin ANAF. Ce optiuni aveti in calitate de contribuabili?Articole similare
Deficiente constatate de ANAF la verificarea contului 455 ( sume datorate asociatilor)Grup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAComunicat ANAF privind impozitul specific in 2017Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareDocumentar fiscal: Stabilirea rezidentei fiscale in Romania a persoanelor fiziceUltimele articole
Nou ghid E-Factura: Tipuri de facturi utilizate in sistem si codificarile specifice acestoraAfirmatii eronate aparute in presa privind aplicarea OUG 107/2024. Care este pozitia ANAFA fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024E-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVAMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"