Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In atentia firmelor, va prezentam in randurile urmatoare, pe larg, obligatiile angajatorilor care folosesc zilieri.
Angajatorii care utilizeaza zilieri in activitatea cu caracter ocazional din domeniile:
- agricultura,
- vanatoare si pescuit;
- silvicultura, exclusiv exploatari forestiere;
- piscicultura si acvacultura;
- pomicultura si viticultura;
- apicultura;
- zootehnie;
- spectacole, productii cinematografice si audiovizuale, publicitate, activitati cu caracter cultural;
- manipulari de marfuri;

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
- activitati de intretinere si curatenie,
au obligatia:
sa infiinteze Registrul de evidenta al zilierilor si sa-l pastreze la sediu;
sa-l completeze inainte de inceperea activitatii si prezentarea organelor de control abilitate;
sa prezinte lunar pana cel tarziu la data de 5 a fiecarei luni catre ITM un extras al Registrului de evidenta al zilierilor.
Veniturile realizate de zilieri sub forma remuneratiei zilnice este un venit asimilat salariilor, pentru care se datoreaza impozit in cota de 16%. Nu se datoreaza contributii sociale obligatorii nici de catre zilier, nici de catre beneficiar. Calculul si retinerea impozitului pe venituri din salarii datorat se efectueaza de catre beneficiarii de lucrari la data fiecarei plati a remuneratiei brute zilnice.
Impozitul se va efectua pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri.
Declararea impozitului pe venituri din salarii se face in formularul 112, Anexa 1 - Creante fiscale - randul 01, cod 602, "Impozit pe veniturile din salarii", cumulandu-se, dupa caz, cu celelalte impozite pe venituri din salarii, fara completarea pentru zilieri a celorlalte anexe din declaratie.
De retinut! Activitatea desfasurata de zilieri nu confera acestora calitatea de asigurat in sistemul public de pensii, sistemul asigurarilor sociale pentru somaj si nici in sistemul de asigurari sociale de sanatate. Zilierii vor putea incheia, optional, o asigurare de sanatate si/sau de pensie.
EXCEPTIE! :
Contribuabilii care indeplinesc conditiile, prevazute la art. 58, alin. (2) din Codul fiscal, pentru declararea si plata trimestriala a impozitului pe salarii si a contributiilor sociale, declara trimestrial in declaratia 112 si platesc trimestrial impozitul pe veniturile din salarii inclusiv pentru zilieri, pana la data de 25 a lunii urmtoare incheierii trimestrului, prin completarea si depunerea unei declaratii 112 pentru fiecare luna din trimestru. (art. 6 din Legea nr.52/2011 i art. 58 alin. (1) i (2) din Codul fiscal)
ATENTIE!
Numarul zilierilor nu se ia in calculul numarului mediu de salariati (excusiv 3) in functie de care se stabileste termenul de declarare si de plata lunar sau trimestrial. La calculul acestui numar se au in vedere numai salariatii cu contract de munca, declarati in declaratia 112. (art. 58 alin. (2), art. 29619, alin.(13) din Codul fiscal)
Informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii pe anul 2013, inclusiv pentru zilieri se cuprind la sectiunea V din declaratia 205, cu termen de depunere 28 februarie 2014. (art. 59 Cod fiscal, OPANAF 1913/2012)
Beneficiarul lucrarilor are obligatia sa inregistreze in Registrul de evidenta a zilierilor, zilnic (exceptand perioadele in care nu se apeleaza la serviciile zilierilor), in ordine cronologica, toti zilierii, iar un extras al acestui registru, continand inregistrarile din luna precedenta, va fi inaintat lunar, pana cel tarziu la data de 5 a fiecarei luni, Inspectoratului Teritorial de Munca. Registrul de evidenta a zilierilor se distribuie, contra cost, de Inspectoratul Teritorial de Munca sau poate fi intocmit electronic. ( art.7din Legea nr. 52/2011 si art. 6 din Ordinul 1930/2011)
Baza legala: Legea nr. 52/2011, privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 276/20.04.2011; Ordinul ministrului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr. 1.439/29.04.2011 si Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.930/28.04.2011, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri
Sursa: asistenta-contribuabili.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
TVA pentru amenajare cladire in contract de comodatBeneficiarii de ajutor social raman fara venitul minim garantat in cazul refuzului unui loc de muncaDeclaratia Unica in 2024. ANAF a publicat un GHID util contribuabililorANAF: Modificarile pe care le aduce OUG 26/2019 Legii nr. 52/2011 privind activitatea desfasurata de ZILIERICare este salariul minim in agricultura si un model de calcul salariu de la 1 ianuarie 2025Ultimele articole
Salariu minim brut de la 1 ianuarie 2025. Va fi diferentiat pentru angajatii din agricultura si industria alimentara?Firme care lucreaza cu ZILIERI. Deficiente constatate de inspectori in urma controalelorCe trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea ZILIERIlor cu care lucreazaITM: Reglementari pentru beneficiarii care utilizeaza munca ZILIERIlor Facilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Articole similare
Obligatii 2017 pentru companii nerezidente si salariati nerezidenti sau rezidentiCum poate un angajator strain sa isi faca viata mai usoara in RomaniaFacilitati fiscale in cazul somajului tehnicAnaliza consultant: Procedura achizitionarii tichetelor de masa de catre angajatoriVIDEO: OBLIGATIILE ANGAJATORILOR in ce priveste GDPRArticole similare
Biris si-ar fi dorit amenzi pentru firmele care nu majoreaza salariile bruteANGAJATORIi primesc subventii lunare de 2.250 pentru angajarea somerilorCheltuieli cu deductibilitate limitata pentru determinarea venitului netCe include Ordonanta controversata, adoptata de GuvernCum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Ultimele articole
Revisal, inlocuit pana pe 30 septembrie 2025 cu sistemul Reges-Online! 8 NOUTATI importantePiata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorTichete de masa. Cum se face impozitarea lor si declararea in D112Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteArticole similare
Nerezidenti si certificat de nerezidenta. Ce documente sunt necesare?MFP: Guvernul a aprobat Normele metodologice de aplicare a Codului fiscalInformatii noi privind Formularul 201. Impozitarea corecta a veniturilorCe declaratii se depun pana la 21 decembrie 2015 si care sunt obligatiile de plata?Opinia Consiliului fiscal cu privire la transferul contributiilor catre salariat din 2018Ultimele articole
IMPOZITUL PE VENIT. Conditii pentru acordarea scutirii impozituluiPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Impozit pe profit in 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024Declaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularPFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativa
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"