Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In atentia firmelor, va prezentam in randurile urmatoare, pe larg, obligatiile angajatorilor care folosesc zilieri.
Angajatorii care utilizeaza zilieri in activitatea cu caracter ocazional din domeniile:
- agricultura,
- vanatoare si pescuit;
- silvicultura, exclusiv exploatari forestiere;
- piscicultura si acvacultura;
- pomicultura si viticultura;
- apicultura;
- zootehnie;
- spectacole, productii cinematografice si audiovizuale, publicitate, activitati cu caracter cultural;
- manipulari de marfuri;
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea verde a contabilitatii
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
- activitati de intretinere si curatenie,
au obligatia:
sa infiinteze Registrul de evidenta al zilierilor si sa-l pastreze la sediu;
sa-l completeze inainte de inceperea activitatii si prezentarea organelor de control abilitate;
sa prezinte lunar pana cel tarziu la data de 5 a fiecarei luni catre ITM un extras al Registrului de evidenta al zilierilor.
Veniturile realizate de zilieri sub forma remuneratiei zilnice este un venit asimilat salariilor, pentru care se datoreaza impozit in cota de 16%. Nu se datoreaza contributii sociale obligatorii nici de catre zilier, nici de catre beneficiar. Calculul si retinerea impozitului pe venituri din salarii datorat se efectueaza de catre beneficiarii de lucrari la data fiecarei plati a remuneratiei brute zilnice.
Impozitul se va efectua pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri.
Declararea impozitului pe venituri din salarii se face in formularul 112, Anexa 1 - Creante fiscale - randul 01, cod 602, "Impozit pe veniturile din salarii", cumulandu-se, dupa caz, cu celelalte impozite pe venituri din salarii, fara completarea pentru zilieri a celorlalte anexe din declaratie.
De retinut! Activitatea desfasurata de zilieri nu confera acestora calitatea de asigurat in sistemul public de pensii, sistemul asigurarilor sociale pentru somaj si nici in sistemul de asigurari sociale de sanatate. Zilierii vor putea incheia, optional, o asigurare de sanatate si/sau de pensie.
EXCEPTIE! :
Contribuabilii care indeplinesc conditiile, prevazute la art. 58, alin. (2) din Codul fiscal, pentru declararea si plata trimestriala a impozitului pe salarii si a contributiilor sociale, declara trimestrial in declaratia 112 si platesc trimestrial impozitul pe veniturile din salarii inclusiv pentru zilieri, pana la data de 25 a lunii urmtoare incheierii trimestrului, prin completarea si depunerea unei declaratii 112 pentru fiecare luna din trimestru. (art. 6 din Legea nr.52/2011 i art. 58 alin. (1) i (2) din Codul fiscal)
ATENTIE!
Numarul zilierilor nu se ia in calculul numarului mediu de salariati (excusiv 3) in functie de care se stabileste termenul de declarare si de plata lunar sau trimestrial. La calculul acestui numar se au in vedere numai salariatii cu contract de munca, declarati in declaratia 112. (art. 58 alin. (2), art. 29619, alin.(13) din Codul fiscal)
Informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii pe anul 2013, inclusiv pentru zilieri se cuprind la sectiunea V din declaratia 205, cu termen de depunere 28 februarie 2014. (art. 59 Cod fiscal, OPANAF 1913/2012)
Beneficiarul lucrarilor are obligatia sa inregistreze in Registrul de evidenta a zilierilor, zilnic (exceptand perioadele in care nu se apeleaza la serviciile zilierilor), in ordine cronologica, toti zilierii, iar un extras al acestui registru, continand inregistrarile din luna precedenta, va fi inaintat lunar, pana cel tarziu la data de 5 a fiecarei luni, Inspectoratului Teritorial de Munca. Registrul de evidenta a zilierilor se distribuie, contra cost, de Inspectoratul Teritorial de Munca sau poate fi intocmit electronic. ( art.7din Legea nr. 52/2011 si art. 6 din Ordinul 1930/2011)
Baza legala: Legea nr. 52/2011, privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 276/20.04.2011; Ordinul ministrului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr. 1.439/29.04.2011 si Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.930/28.04.2011, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri
Sursa: asistenta-contribuabili.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul IIID112 pentru taxe salariale: ANAF a actualizat PDF-ul inteligent, conform Ordinului 165/2023Cum se va modifica impozitul pe venit de la 1 iunie 2015?Declaratia 200 pentru veniturile realizate. Verificati daca trebuie sa depuneti declaratia!Atentie, angajatori! Amenzi de peste 1 milion de euro aplicate de Inspectia Muncii in mai putin de 2 saptamani!Ultimele articole
Firme care lucreaza cu ZILIERI. Deficiente constatate de inspectori in urma controalelorCe trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea ZILIERIlor cu care lucreazaITM: Reglementari pentru beneficiarii care utilizeaza munca ZILIERIlor Facilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Declaratia Unica in 2024. ANAF a publicat un GHID util contribuabililorArticole similare
Analiza consultant: Procedura achizitionarii tichetelor de masa de catre angajatoriObligatii 2017 pentru companii nerezidente si salariati nerezidenti sau rezidentiCum poate un angajator strain sa isi faca viata mai usoara in RomaniaFacilitati fiscale in cazul somajului tehnicVIDEO: OBLIGATIILE ANGAJATORILOR in ce priveste GDPRArticole similare
MMPS modifica Legea 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salarialeProcedura de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor a fost completata prin Ordinul 2044/2023Ordinul 1393/2020. A fost publicat modelul documentelor necesare obtinerii sprijinului financiar pentru orarul flexibil de muncaAveti intrebari legate de Spatiul Privat Virtual? Va raspundem!Comert cu amanuntul si alte domenii. Ce tendinte economice se remarca pana in aprilie 2014?Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Legea privind salariul minim european a fost promulgata! Ce impact va avea pentru RomaniaTichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Calendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiIndemnizatie de educatie timpurie. Suma de 1.500 lei se acorda pentru fiecare copil?Articole similare
Care sunt declaratiile care se depun de catre o intreprindere individuala?Cum a fost modificat IMPOZITUL PE VENITurile micro prin Legea 296/2023. Tabel comparativ ANAFANAF schimba declaratiile fiscale. Ce formulare se modificareFiscul acorda bonificatii contribuabililor care-si platesc impozitul pe profit pana la 25 aprilieRaportarile contabile la 30 iunie 2022 urmeaza a fi depuse pana cel mai tarziu la data de 16 august 2022Ultimele articole
Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROBolos: Bonificatia de 3% acordata celor bun-platnici ar putea fi permanentaVeniturile obtinute din CHIRII sunt venituri impozabile. Ce obligatii fiscale au persoanele fiziceDeclaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"