Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In atentia firmelor, va prezentam in randurile urmatoare, pe larg, obligatiile angajatorilor care folosesc zilieri.
Angajatorii care utilizeaza zilieri in activitatea cu caracter ocazional din domeniile:
- agricultura,
- vanatoare si pescuit;
- silvicultura, exclusiv exploatari forestiere;
- piscicultura si acvacultura;
- pomicultura si viticultura;
- apicultura;
- zootehnie;
- spectacole, productii cinematografice si audiovizuale, publicitate, activitati cu caracter cultural;
- manipulari de marfuri;
Cartea Verde a Contabilitatii
Manual de politici contabile - Stick USB
SAF-T pentru Contribuabili Mici
- activitati de intretinere si curatenie,
au obligatia:
sa infiinteze Registrul de evidenta al zilierilor si sa-l pastreze la sediu;
sa-l completeze inainte de inceperea activitatii si prezentarea organelor de control abilitate;
sa prezinte lunar pana cel tarziu la data de 5 a fiecarei luni catre ITM un extras al Registrului de evidenta al zilierilor.
Veniturile realizate de zilieri sub forma remuneratiei zilnice este un venit asimilat salariilor, pentru care se datoreaza impozit in cota de 16%. Nu se datoreaza contributii sociale obligatorii nici de catre zilier, nici de catre beneficiar. Calculul si retinerea impozitului pe venituri din salarii datorat se efectueaza de catre beneficiarii de lucrari la data fiecarei plati a remuneratiei brute zilnice.
Impozitul se va efectua pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri.
Declararea impozitului pe venituri din salarii se face in formularul 112, Anexa 1 - Creante fiscale - randul 01, cod 602, "Impozit pe veniturile din salarii", cumulandu-se, dupa caz, cu celelalte impozite pe venituri din salarii, fara completarea pentru zilieri a celorlalte anexe din declaratie.
De retinut! Activitatea desfasurata de zilieri nu confera acestora calitatea de asigurat in sistemul public de pensii, sistemul asigurarilor sociale pentru somaj si nici in sistemul de asigurari sociale de sanatate. Zilierii vor putea incheia, optional, o asigurare de sanatate si/sau de pensie.
EXCEPTIE! :
Contribuabilii care indeplinesc conditiile, prevazute la art. 58, alin. (2) din Codul fiscal, pentru declararea si plata trimestriala a impozitului pe salarii si a contributiilor sociale, declara trimestrial in declaratia 112 si platesc trimestrial impozitul pe veniturile din salarii inclusiv pentru zilieri, pana la data de 25 a lunii urmtoare incheierii trimestrului, prin completarea si depunerea unei declaratii 112 pentru fiecare luna din trimestru. (art. 6 din Legea nr.52/2011 i art. 58 alin. (1) i (2) din Codul fiscal)
ATENTIE!
Numarul zilierilor nu se ia in calculul numarului mediu de salariati (excusiv 3) in functie de care se stabileste termenul de declarare si de plata lunar sau trimestrial. La calculul acestui numar se au in vedere numai salariatii cu contract de munca, declarati in declaratia 112. (art. 58 alin. (2), art. 29619, alin.(13) din Codul fiscal)
Informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii pe anul 2013, inclusiv pentru zilieri se cuprind la sectiunea V din declaratia 205, cu termen de depunere 28 februarie 2014. (art. 59 Cod fiscal, OPANAF 1913/2012)
Beneficiarul lucrarilor are obligatia sa inregistreze in Registrul de evidenta a zilierilor, zilnic (exceptand perioadele in care nu se apeleaza la serviciile zilierilor), in ordine cronologica, toti zilierii, iar un extras al acestui registru, continand inregistrarile din luna precedenta, va fi inaintat lunar, pana cel tarziu la data de 5 a fiecarei luni, Inspectoratului Teritorial de Munca. Registrul de evidenta a zilierilor se distribuie, contra cost, de Inspectoratul Teritorial de Munca sau poate fi intocmit electronic. ( art.7din Legea nr. 52/2011 si art. 6 din Ordinul 1930/2011)
Baza legala: Legea nr. 52/2011, privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 276/20.04.2011; Ordinul ministrului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr. 1.439/29.04.2011 si Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.930/28.04.2011, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri
Sursa: asistenta-contribuabili.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Legea 254/2015 modifica activitatea ZILIERIlor. Noi categorii pentru care pot fi platiti ZILIERIiTVA pentru amenajare cladire in contract de comodatDeclaratia 200 pentru veniturile realizate. Verificati daca trebuie sa depuneti declaratia!OUG 35/2019: Declaratia Unica va putea fi depusa si pe suport hartieNoutati legislatie Fiscala 24-28 noiembrie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Salariu minim brut de la 1 ianuarie 2025. Va fi diferentiat pentru angajatii din agricultura si industria alimentara?Care este salariul minim in agricultura si un model de calcul salariu de la 1 ianuarie 2025Firme care lucreaza cu ZILIERI. Deficiente constatate de inspectori in urma controalelorCe trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea ZILIERIlor cu care lucreazaITM: Reglementari pentru beneficiarii care utilizeaza munca ZILIERIlorArticole similare
Cum poate un angajator strain sa isi faca viata mai usoara in RomaniaVIDEO: OBLIGATIILE ANGAJATORILOR in ce priveste GDPRAnaliza consultant: Procedura achizitionarii tichetelor de masa de catre angajatoriObligatii 2017 pentru companii nerezidente si salariati nerezidenti sau rezidentiFacilitati fiscale in cazul somajului tehnicArticole similare
Serviciile externe, responsabile cu activitatile de prevenire si protectie, verificate de Inspectia MunciiModificari aduse procedurii de acordare a facilitatilor in constructii prin Ordinul 2044/2023Informare ANOFM. Ucenicia la locul de munca - o solutie pentru ANGAJATORICe regim TVA aplicam cheltuielilor de protocol si cand este taxa deductibila?Legea 172/2020. Decontarea cheltuielilor de transport, cazare si masa in cazul deplasarilorUltimele articole
Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Salariu minim brut de la 1 ianuarie 2025. Va fi diferentiat pentru angajatii din agricultura si industria alimentara?Noutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025In ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025Din 2025 este ELIMINATA o facilitate fiscala importanta. Care sunt domeniile vizateArticole similare
Ce s-a intamplat cu Declaratia 600? Modificarile prin care a trecut formularulMFP: Guvernul a aprobat Normele metodologice de aplicare a Codului fiscalProcedura de infiintare a unei PFA in 2020. Formular 070Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarNu uitati!: Fisele fiscale pentru salariati trebuie depuse pana pe 28 Februarie. Mod de completare si depunereUltimele articole
Declaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularPFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativaIn ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025Microintreprindere in 2025. Noutati introduse prin OUG 156/2024Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"