Tags: 2 mai 2017, situatii financiare, activitati fara scop patrimonial
Va informam ca termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale, de catre asociatiile, fundatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial, potrivit OMFP nr.166/2017 este 2 mai 2017.
Categorii de contribuabili:
Persoanele juridice fara scop patrimonial, organizatiile sindicale si patronale, care nu desfasoara activitati economice, CAR-urile, intocmesc situatii financiare anuale simplificate, forma prescurtata, la 31 decembrie 2016, compuse din:
- bilant prescurtat;
- contul prescurtat al rezultatului exercitiului;
- repartizarea rezultatului exercitiului financiar;
- situatia activelor imobilizate pentru activitati fara scop patrimonial;
- situatia activelor imobilizate pentru activitati economice.
Persoanele juridice fara scop patrimonial, organizatiile sindicale si patronale, persoanele juridice fara scop patrimonial de utilitate publica, CAR-urile, unitatile militare, care desfasoara si activitati economice, intocmesc situatii financiare anuale, forma lunga la 31 decembrie 2016, compuse din:
- bilant - contul rezultatului exercitiului;
- repartizarea rezultatului exercitiului financiar;
- situatia activelor imobilizate pentru activitati fara scop patrimonial;
- situatia activelor imobilizate pentru activitati economice.
Modul de completare si depunere a situatiilor financiare anuale:
Situatiile financiare anuale se completeaza cu ajutorul programului de asistenta care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe portalul ANAF, la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, meniul Situatii financiare anuale/Raportari anuale an 2016.
Situatiile financiare anuale la 31 decembrie 2016 se depun la unitatile teritoriale ale MFP, in format hartie si in format electronic, sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, impreuna cu formularele listate sau se transmit in format electronic, avand atasata o semnatura electronica extinsa.
Formatul electronic consta intr-un fisier PDF având atasat un fisier cu extensia “xml" si un fisier cu extensia "zip". Fisierul cu extensia "zip" va contine: raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz, procesul verbal al adunarii generale pentru aprobarea situatiilor financiare anuale, declaratie scrisa privind asumarea raspunderii pentru conducerea contabilitatii, scanate alb-negru, lizibil, cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul "zip".
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare microplante
Intrebare:
Un laborator de inmultire a plantelor prin Vitro, importa microplante pe care le creste si le multiplica prin vitro iar dupa ce ajung la dimensiunea dorita le pune in vanzare, cum tratez aceste importuri, ca marfa sau ca materie prima?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<TVA transport aferent importului de bunuri
Intrebare:
Situatia 1: Import din China care s-a facut cu firma de transport DHL. Pentru transportul din China pana la Constanta factura s-a facut fara TVA si este inclusa alaturi de factura de marfa + taxe vamale in baza de calcul al TVA-ului ce se plateste in vama. De la Constanta la Sibiu s-a facut o declaratie de regim transport T1, declaratia vamala este intocmita la Sibiu iar bunurile sunt puse in circulatie dupa ce s-a facut DVI-ul la Sibiu (art.294 alin 1 lit d).
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustare TVA client neincasat
Intrebare:
Avem in contabilitate 7 facturi neincasate ce totalizeaza 15.000 lei din perioada 2011-2012 aferente aceluiasi client. In anul 2015 acest client a intrat in insolventa. Nu am fost inscrisi la masa credala.
In iulie 2025 s-a deschis procedura falimentului pentru acest client.
Avand in vedere prevederile art 287 al d Cod fiscal se poate ajusta TVA-ul aferent acestor facturi, avand in vedere ca ele sunt mai vechi de 5 ani, iar intrarea in faliment a avut loc...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Compensatie datorii reciproce
Intrebare:
Daca am primit o factura de la un furnizor care, in acelasi timp, imi este si client si are sold de plata catre societatea mea, pot compensa factura emisa de el cu o factura sau mai multe aflate pe soldul contului de client, pe suma datoriei mele? Mentionez ca valoare care trebuie compensata este sub 10.000. Cum se poate face compensarea, numai prin SIC (sistemul informatic de compensare)?
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<