Tags: 2 mai 2017, situatii financiare, activitati fara scop patrimonial
Va informam ca termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale, de catre asociatiile, fundatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial, potrivit OMFP nr.166/2017 este 2 mai 2017.
Categorii de contribuabili:
Persoanele juridice fara scop patrimonial, organizatiile sindicale si patronale, care nu desfasoara activitati economice, CAR-urile, intocmesc situatii financiare anuale simplificate, forma prescurtata, la 31 decembrie 2016, compuse din:
- bilant prescurtat;
- contul prescurtat al rezultatului exercitiului;
- repartizarea rezultatului exercitiului financiar;
- situatia activelor imobilizate pentru activitati fara scop patrimonial;
- situatia activelor imobilizate pentru activitati economice.
Persoanele juridice fara scop patrimonial, organizatiile sindicale si patronale, persoanele juridice fara scop patrimonial de utilitate publica, CAR-urile, unitatile militare, care desfasoara si activitati economice, intocmesc situatii financiare anuale, forma lunga la 31 decembrie 2016, compuse din:
- bilant - contul rezultatului exercitiului;
- repartizarea rezultatului exercitiului financiar;
- situatia activelor imobilizate pentru activitati fara scop patrimonial;
- situatia activelor imobilizate pentru activitati economice.
Modul de completare si depunere a situatiilor financiare anuale:
Situatiile financiare anuale se completeaza cu ajutorul programului de asistenta care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe portalul ANAF, la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, meniul Situatii financiare anuale/Raportari anuale an 2016.
Situatiile financiare anuale la 31 decembrie 2016 se depun la unitatile teritoriale ale MFP, in format hartie si in format electronic, sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, impreuna cu formularele listate sau se transmit in format electronic, avand atasata o semnatura electronica extinsa.
Formatul electronic consta intr-un fisier PDF având atasat un fisier cu extensia “xml" si un fisier cu extensia "zip". Fisierul cu extensia "zip" va contine: raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz, procesul verbal al adunarii generale pentru aprobarea situatiilor financiare anuale, declaratie scrisa privind asumarea raspunderii pentru conducerea contabilitatii, scanate alb-negru, lizibil, cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul "zip".
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Iesire de la TVA prin optiune
Intrebare:
O societate platitoare de tva trimestrial, care aplica prorata, doreste ca incepand cu 01.04.2025 sa renunte la codul de tva, ca urmare a faptului ca incepand cu luna februarie 2025, societatea medicala nu mai presteaza serviciii purtatoare de tva (estetica/infrumusetare faciala). Societatea ramane pe cod caen de 8621, serviciile pe care le va presta incepand cu 01.04.2025 fiind strict legate de medicina generala. Practic, societatea a obtinut codul de tva strict ca urmare a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozitul pe constructii
Intrebare:
Avem un parc fotovoltaic, va rugam sa ne specificati daca trebuie sa ma declar ca platitor de taxa pe stalp. Daca da, la ce se aplica? Care e baza de impozitare?
Trebuie sa depun 700 pana-n 31.03.? Sau cand depun declaratia 100 in mai, ma inregistrez atunci?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cost realizare cladire in regie proprie
Intrebare:
Taxe constructie cladire depozit in regie proprie. Va rog sa-mi spuneti cum trebuie contabilizate taxele platite catre primarie (pentru autorizatia de constructie) si catre Inspectoratul Judetean de Constructii. Se poate folosi contul 231? In acest caz, valoarea procesului verbal de receptie a cladirii va trebui sa includa si aceste taxe? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<TVA la factura pentru despagubire
Intrebare:
Compania noastra a comandat bunuri in vederea achizitionarii, de la un furnizor dinafara UE, trasportul fiind in sarcina noastra.
Furnizorul a facturat expediat bunurile, care s-au pierdut pe traseul pana la intrarea in tara.
Totusi, furnizorul a trebuit sa fie platit, deoarece si-a respectat partea de intelegere.
Dupa investigatii, firma de curierat a recunoscut ca a pierdut bunurile si ne accepta o factura de recuperare a pagubei.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Distribuire dividende din rezultat reportat - surplus din reevaluare
Intrebare:
Din surplusul realizat din reevaluare evidentiat in cont 117.50 Adunarea Generala a membrilor cooperatori a aprobat acordarea de dividente, unitatea inregistreaza profit la finele anului intr-un cuantum mai mic pentru care s-a aprobat trecerea la rezerve.
Schimbarea destinatiei utilizata ca acordare dividente se presupune a fi impozitata cu 10 sau 16... Inregistrarea contabila fiind urmatoarea:
117.50 = 457 dividente cuvenite
441.80 impozit...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<