Tags: 2 mai 2017, situatii financiare, activitati fara scop patrimonial
Va informam ca termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale, de catre asociatiile, fundatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial, potrivit OMFP nr.166/2017 este 2 mai 2017.
Categorii de contribuabili:
Persoanele juridice fara scop patrimonial, organizatiile sindicale si patronale, care nu desfasoara activitati economice, CAR-urile, intocmesc situatii financiare anuale simplificate, forma prescurtata, la 31 decembrie 2016, compuse din:
- bilant prescurtat;
- contul prescurtat al rezultatului exercitiului;
- repartizarea rezultatului exercitiului financiar;
- situatia activelor imobilizate pentru activitati fara scop patrimonial;
- situatia activelor imobilizate pentru activitati economice.
Persoanele juridice fara scop patrimonial, organizatiile sindicale si patronale, persoanele juridice fara scop patrimonial de utilitate publica, CAR-urile, unitatile militare, care desfasoara si activitati economice, intocmesc situatii financiare anuale, forma lunga la 31 decembrie 2016, compuse din:
- bilant - contul rezultatului exercitiului;
- repartizarea rezultatului exercitiului financiar;
- situatia activelor imobilizate pentru activitati fara scop patrimonial;
- situatia activelor imobilizate pentru activitati economice.
Modul de completare si depunere a situatiilor financiare anuale:
Situatiile financiare anuale se completeaza cu ajutorul programului de asistenta care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe portalul ANAF, la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, meniul Situatii financiare anuale/Raportari anuale an 2016.
Situatiile financiare anuale la 31 decembrie 2016 se depun la unitatile teritoriale ale MFP, in format hartie si in format electronic, sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, impreuna cu formularele listate sau se transmit in format electronic, avand atasata o semnatura electronica extinsa.
Formatul electronic consta intr-un fisier PDF având atasat un fisier cu extensia “xml" si un fisier cu extensia "zip". Fisierul cu extensia "zip" va contine: raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz, procesul verbal al adunarii generale pentru aprobarea situatiilor financiare anuale, declaratie scrisa privind asumarea raspunderii pentru conducerea contabilitatii, scanate alb-negru, lizibil, cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul "zip".
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitia si revanzarea brazilor de Craciun
Intrebare:
Societatea noastra doreste sa achizitioneze de la o persoana fizica, fara nicio forma de organizare, brazi in vederea revanzarii lor catre alte societati. Care sunt documentele care trebuie sa le folosim? Este suficient borderoul de achizitie pentru intrare in gestiune? Pentru iesirea din gestiune este suficienta factura? In opinia noastra, acesti brazi nu intra in sfera materialului lemnos, este corecta abordarea noastra?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligatia de inregistrare in scopuri de TVA pentru tranzactii intracomunitare
Intrebare:
O societate cod caen 2562 cu un singur angajat, doreste sa prestezi servicii de sudura pe teritoriul Olandei. Care este posibilitatea de a emite factura cu tva 0 (taxare inversa), firma este neplatitoare de TVA in tara, iar beneficiarul este persoana impozabila (cu TVA verificat in vies). Daca obtine cod de TVA intracomunitar poate factura cu taxare inversa, prestarea de serviciu este in Olanda? Care este modalitatea si ce presupune acest cod?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<In Sistemul RO e-Transport se declara doar componenta de transport rutier
Intrebare:
Ne confruntam cu doua situatii distincte in ceea ce priveste emiterea codului UIT, unde avem nevoie de consultanta dumneavoastra:
- soseste din spatiul unional o marfa - achizitie (piese de schimb) pentru o nava sub pavilion Malta: furnizor din UE, cumparator din UE. Nava se afla la cheu in Romania pentru reparatii. Documentele comerciale se vor intocmi astfel: furnizor companie europeana (inregistrata in Germania) - destinatar (in CMR) nava sub pavilion Malta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligatia de emitere a facturilor
Intrebare:
Daca noi vindem giftcarduri online prin intermediul site-ului nostru conectat la o alta platforma si nu avem posibilitatea de a controla informatiile colectate si nici modalitatea de a emite factura automat, neavand toate informatiile necesare, ce putem face? Cum putem declara veniturile? Avand in vedere ca datele colectare sunt doar numele si prenumele, adresa de email si suma platita. Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<