Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Un salariat care lucreaza exclusiv in regim de telemunca poate primi tichete de masa in acelasi regim fiscal (doar impozit de 10%) ca un salariat care lucreaza fizic la sediul societatii? Adica este vreo diferenta din punct de vedere al acordarii de tichete de masa intre un salariat cu CIM obisnuit si un salariat cu CIM cu clauza de telemunca? Multumesc!
• Tip societate: P.F.
• Numar de angajati: 1-9 angajati
• Platitoare TVA: Nu
• Cod CAEN: 6920
R?spunsul economistului Liviu Nicolae:
Potrivit art. 6 alin. (1) din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, telesalariatul beneficiaza de toate drepturile recunoscute prin lege, prin regulamentele interne si contractele colective de munca aplicabile salariatilor care au locul de munca la sediul sau domiciliul angajatorului.
Potrivit art. 10 alin. (3) din HG nr. 1045/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, Salariatii beneficiaza lunar de un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile lucrate, iar acest numar nu poate depasi numarul de zile lucratoare din luna pentru care se acorda tichetele.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Cartea Verde a Contabilitatii
Asadar, acordarea tichetelor de masa nu este conditionata de prezenta fizica in societate. Angajatorul poate sa acorde tichete de masa angajatilor in regim de telemunca, in functie de numarul de zile lucrate, dar nu mai mult de zilele lucratoar din cursul unei luni.
Prin urmare, telesalariatii beneficiaza de tichete de masa, in acelasi regim ca si salariatii care au locul de munca la sediul sau domiciliul angajatorului

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Zoom fiscal: Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieliTichetele de masa si de cresa vor fi MAJORATE incepand cu luna aprilie 2022Acordare TICHETE DE MASA pentru ore suplimentareFirme care acorda angajatilor atat TICHETE DE MASA electronice, cat si mese calde. Cum se incadreaza corect in contabilitate?Firme care acorda diurna salariatilor. Mai pot fi acordate si TICHETE DE MASA pe zilele lucrate?Ultimele articole
TICHETE DE MASA acordate in 2025. Exista limitari in privinta lor, pentru firmele private?Bonuri de masa: Valoarea cu care cresc din aprilie 2025 este una simbolicaPiata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorTICHETE DE MASA achizitionate FARA factura. Cum se inregistreaza in contabilitateTICHETE DE MASA. Cum se face impozitarea lor si declararea in D112Articole similare
SALARIATI IN TELEMUNCA si deplasarea periodica la sediul societatii. Se acorda diurna in acest caz?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"