Tags: regulament nou, reabilitare fatade
In sedinta de joi, 26 iulie 2018, a Consiliului General al Primariei Municipiului Bucurseti (PMB)s-a votat proiectul care vizeaza "aprobarea Regulamentului de Interventie cu privire la reabilitarea fatadelor pentru cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor in Municipiul Bucuresti".
"Un alt proiect propus astazi (joi, n.r.) are in vedere reducerea starii de degradare a multor cladiri din Bucuresti. In orice tara civilizata, in tarile pe care le vizitam si le admiram, proprietatea naste drepturi, dar si obligatii. Lasand la o parte calitatea arhitecturala a orasului, faptul ca ne dorim un mediu urban coerent si armonios din punct de vedere vizual, problematica fatadelor este una care tine de sanatatea, viata, integritatea fizica si siguranta locuitorilor si trecatorilor. Avem deja cateva cazuri extrem de mediatizate si dorim ca ele sa nu se mai repete.
Primii care trebuie sa inteleaga responsabilitatea pe care o poarta fata de concetatenii lor sunt proprietarii – este natural sa intretina bunul pe care il detin asa incat sa nu dauneze altcuiva. Avem o legislatie cuprinzatoare in domeniu, inca din anul 2011 avem Legea calitatii arhitecturale – ambientale a cladirilor, care a suferit unele modificari in timp, ultimele din anul 2016. Regulamentul propus astazi nu este o noutate, acum preluam unele amendamente formulate de Directia pentru Cultura a Municipiului Bucuresti", spune primarul general al Capitalei.
Potrivit primarului general al Capitalei, proprietarul are obligatia de reabilitare a bunului sau, acesta trebuie sa realizeze aceste lucrari din proprie initiativa, atunci cand nivelul de degradare a cladirii o impune. Aceasta a mai precizat ca obligatia Primariei este de a monitoriza acest tip de lucrari, de a-i notifica pe cei care intarzie sa-si indeplineasca obligatia de proprietar, inclusiv de a stabili zonele prioritare de interventie, in cadrul unor programe anuale.
In principiu, lucrarile de reabilitare se fac pe cheltuiala proprie a detinatorilor, insa exista o serie de facilitati prevazute in Regulament:
“Pentru zonele declarate prioritare, cheltuielile pot fi preluate de primarii fie ca masura sociala, pentru proprietarii cu venituri nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net pe economie, fie sub forma de co-finantare, pentru cladirile monument-istoric. Cazurile sunt detaliate in regulament", se mai arata in sursa citata.
Dintre facicilitati amintim:
– nu se achita cota de 0,7% si 0,1% catre ISC;
– cota de 0,5% catre Casa Sociala a Constructorului;
– certificatul de urbanism si autorizatia de contruire se acorda in regim de urgenta;
– avizul tehnic prealabil al arhitectului sef se emite cu titlu gratuit.
Proprietarul va executa lucrarile de interventie in termen de 12 luni de la primirea notificarii in acest sens, cu posibilitatea de prelungire cu inca 6 pana la 12 luni, in anumite conditii prevazute in Regulament.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitie mijloc fix cu montaj. Furnizor din Austria
Intrebare:
In luna mai societatea noastra a primit o factura de avans de la un partener din Austria "X" pentru achizitia unui mijloc fix. Conform contractului, livrarea se va realiza la luna iunie, si va fi livrare cu instalare. Societatea din Austria ne va factura mijlocul fix impreuna cu costurile de livrare si montaj, dar serviciile de montaj vor fi efectuate propriu-zis de un subcontractor al societatii "X", subcontractor cu sediul in Romania.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim fiscal donatie serviciu prestat catre o institutie pulblica
Intrebare:
Societatea noastra doreste sa executie o lucrare de reparatie a unei instalatii electrice la o Institutie publica in regim de donatie. Este vorba despre Directia de asistenta sociala, suma la care ajunge pentru reparatii/refacere instalatie electrica este in valoare de aprox 7000 lei (suma cu tot cu TVA). Institutia nu are posibilitatea din fonduri proprii sa faca aceasta lucrare. Va rog sa imi spuneti ce obligatii avem noi ca si societate ce executa acesta lucrare. Putem sa facem un...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Reportare sponsorizare. Impozit profit
Intrebare:
Suntem societate platitoare de impozit profit la iunie 2025 inregistram pierdere fiscala, dar datoram impozit pe profit datorita cheltuielilor nedeductibile in acest caz avem cheltuieli cu sponsorizarea nerecuperate din anii 2017, 2018, 2019 si 2024, la calculul de la data de 30.06.2025. Se mai pot recupera cheltuieli cu sponsorizarea mai vechi de 5 ani? Din anul 2024 se recupereaza doar la limita a 70%, cheluiala cu sponsorizarea din 2024 se mai poate scadea din impozitul pe profit...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligatii fiscale de plata privind beneficiile primite de salariati
Intrebare:
Societatea Alfa are incheiat un contract de servicii soft cu Beta Srl in care serviciile vor fi prestate de angajatul Alfa care este asociat si administrator la Alfa.
Clientul lui Beta pentru care se va lucra este din SUA. In data de 01.04.2025 s-a inchis contractul intre Alfa si Beta si intre Beta si clientul din Sua.
Clientul din SUA a incheiat un contract de bonus cu angajatul de mai sus si a platit 17700 usd direct catre acesta fara retinere la sursa a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<