Tags: regulament nou, reabilitare fatade
In sedinta de joi, 26 iulie 2018, a Consiliului General al Primariei Municipiului Bucurseti (PMB)s-a votat proiectul care vizeaza "aprobarea Regulamentului de Interventie cu privire la reabilitarea fatadelor pentru cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor in Municipiul Bucuresti".
"Un alt proiect propus astazi (joi, n.r.) are in vedere reducerea starii de degradare a multor cladiri din Bucuresti. In orice tara civilizata, in tarile pe care le vizitam si le admiram, proprietatea naste drepturi, dar si obligatii. Lasand la o parte calitatea arhitecturala a orasului, faptul ca ne dorim un mediu urban coerent si armonios din punct de vedere vizual, problematica fatadelor este una care tine de sanatatea, viata, integritatea fizica si siguranta locuitorilor si trecatorilor. Avem deja cateva cazuri extrem de mediatizate si dorim ca ele sa nu se mai repete.
Primii care trebuie sa inteleaga responsabilitatea pe care o poarta fata de concetatenii lor sunt proprietarii – este natural sa intretina bunul pe care il detin asa incat sa nu dauneze altcuiva. Avem o legislatie cuprinzatoare in domeniu, inca din anul 2011 avem Legea calitatii arhitecturale – ambientale a cladirilor, care a suferit unele modificari in timp, ultimele din anul 2016. Regulamentul propus astazi nu este o noutate, acum preluam unele amendamente formulate de Directia pentru Cultura a Municipiului Bucuresti", spune primarul general al Capitalei.
Potrivit primarului general al Capitalei, proprietarul are obligatia de reabilitare a bunului sau, acesta trebuie sa realizeze aceste lucrari din proprie initiativa, atunci cand nivelul de degradare a cladirii o impune. Aceasta a mai precizat ca obligatia Primariei este de a monitoriza acest tip de lucrari, de a-i notifica pe cei care intarzie sa-si indeplineasca obligatia de proprietar, inclusiv de a stabili zonele prioritare de interventie, in cadrul unor programe anuale.
In principiu, lucrarile de reabilitare se fac pe cheltuiala proprie a detinatorilor, insa exista o serie de facilitati prevazute in Regulament:
“Pentru zonele declarate prioritare, cheltuielile pot fi preluate de primarii fie ca masura sociala, pentru proprietarii cu venituri nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net pe economie, fie sub forma de co-finantare, pentru cladirile monument-istoric. Cazurile sunt detaliate in regulament", se mai arata in sursa citata.
Dintre facicilitati amintim:
– nu se achita cota de 0,7% si 0,1% catre ISC;
– cota de 0,5% catre Casa Sociala a Constructorului;
– certificatul de urbanism si autorizatia de contruire se acorda in regim de urgenta;
– avizul tehnic prealabil al arhitectului sef se emite cu titlu gratuit.
Proprietarul va executa lucrarile de interventie in termen de 12 luni de la primirea notificarii in acest sens, cu posibilitatea de prelungire cu inca 6 pana la 12 luni, in anumite conditii prevazute in Regulament.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Monografie contabila plata efectuata cu cardul personal
Intrebare:
Asociatul unic si administrator in acelasi timp, cumpara un laptop si echipamentul pentru el, valoare 8000 lei. Are factura pe firma, dar plata o face cu cardul de cumparaturi emis pe numele lui, adica persoana fizica. Face acest lucru, ca sa plateasca in mai multe rate fara dobanda. Care sunt notele contabile? Firma este la impozit pe profit,neplatitoare de TVA.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Intreprinderi legate. 8 Microintreprinderi, 4 asociati
Intrebare:
Intreprinderi legate - asociati comuni, dar minoritari - 25%.
In 8 microintreprinderi avem aceeasi 4 asociati cu cate 25% parti sociale fiecare. Doi dintre asociati sunt sot-sotie si sunt si administratori in toate cele 8 microintreprinderi. Au acelasi cod CAEN de desfasurare a activitatii. Nu sunt facturate servicii intre microintreprinderi, nu au nici o legatura financiara intre ele, fiecare microintreprindere are o baza de clienti diferita fata de care se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere sediu. Proprietari persoane fizice nerezidente
Intrebare:
Un SRL achita chiria pentru sediu la un grup de 4 persoane fizice rezidente SUA in Romania (care au NIF obtinut), care sunt proprietari pe imobilul inchiriat. Nu am certificat de rezidenta fiscala, si din eroare le-am retinut impozit la sursa pe chirii ca persoane fizice romane in suma de 200 euro lunar. Atasez contractul, va rog sa imi spuneti ce e de facut, ce declaratii aveam obligatia si ce sume. In conventia de dubla impunere cu SUA, la art 12 redevente este precizat un 10% sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Venituri din inchiriere apartamente in Romania si Austria
Intrebare:
Sot si sotie detin impreuna 4 apartamente in Romania, toate inchiriate. Si detin un apartament in Austria inchiriat in regim hotelier. In perioada urmatoare intentioneaza sa mai achizitioneze un apartament in Romania si pe acesta vor dori sa-l inchirieze.
Conform Codului Fiscal, Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfarsitul unui an...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<