Tags: regulament nou, reabilitare fatade
In sedinta de joi, 26 iulie 2018, a Consiliului General al Primariei Municipiului Bucurseti (PMB)s-a votat proiectul care vizeaza "aprobarea Regulamentului de Interventie cu privire la reabilitarea fatadelor pentru cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor in Municipiul Bucuresti".
"Un alt proiect propus astazi (joi, n.r.) are in vedere reducerea starii de degradare a multor cladiri din Bucuresti. In orice tara civilizata, in tarile pe care le vizitam si le admiram, proprietatea naste drepturi, dar si obligatii. Lasand la o parte calitatea arhitecturala a orasului, faptul ca ne dorim un mediu urban coerent si armonios din punct de vedere vizual, problematica fatadelor este una care tine de sanatatea, viata, integritatea fizica si siguranta locuitorilor si trecatorilor. Avem deja cateva cazuri extrem de mediatizate si dorim ca ele sa nu se mai repete.
Primii care trebuie sa inteleaga responsabilitatea pe care o poarta fata de concetatenii lor sunt proprietarii – este natural sa intretina bunul pe care il detin asa incat sa nu dauneze altcuiva. Avem o legislatie cuprinzatoare in domeniu, inca din anul 2011 avem Legea calitatii arhitecturale – ambientale a cladirilor, care a suferit unele modificari in timp, ultimele din anul 2016. Regulamentul propus astazi nu este o noutate, acum preluam unele amendamente formulate de Directia pentru Cultura a Municipiului Bucuresti", spune primarul general al Capitalei.
Potrivit primarului general al Capitalei, proprietarul are obligatia de reabilitare a bunului sau, acesta trebuie sa realizeze aceste lucrari din proprie initiativa, atunci cand nivelul de degradare a cladirii o impune. Aceasta a mai precizat ca obligatia Primariei este de a monitoriza acest tip de lucrari, de a-i notifica pe cei care intarzie sa-si indeplineasca obligatia de proprietar, inclusiv de a stabili zonele prioritare de interventie, in cadrul unor programe anuale.
In principiu, lucrarile de reabilitare se fac pe cheltuiala proprie a detinatorilor, insa exista o serie de facilitati prevazute in Regulament:
“Pentru zonele declarate prioritare, cheltuielile pot fi preluate de primarii fie ca masura sociala, pentru proprietarii cu venituri nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net pe economie, fie sub forma de co-finantare, pentru cladirile monument-istoric. Cazurile sunt detaliate in regulament", se mai arata in sursa citata.
Dintre facicilitati amintim:
– nu se achita cota de 0,7% si 0,1% catre ISC;
– cota de 0,5% catre Casa Sociala a Constructorului;
– certificatul de urbanism si autorizatia de contruire se acorda in regim de urgenta;
– avizul tehnic prealabil al arhitectului sef se emite cu titlu gratuit.
Proprietarul va executa lucrarile de interventie in termen de 12 luni de la primirea notificarii in acest sens, cu posibilitatea de prelungire cu inca 6 pana la 12 luni, in anumite conditii prevazute in Regulament.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tratamentul TVA al transporturilor internationale cu import in alt stat membru
Intrebare:
Transportul de bunuri pe relatia Stat NON UE Stat UE efectuata de un transportator din Romania pentru un beneficiar final UE este considerata operatiune scutita in baza Art 294 lit d din Codul Fiscal? (Contravaloarea serviciilor se va regasi intr-o DVI, dar nu in RO ci in statul UE de destinatie). Daca nu se incadreaza ca operatiune scutita si va fi declarata ca prestare de servicii (cu taxare inversa la destinatie) exista posibilitatea ca intre cele doua declaratii VIES (RO si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cadouri acordate salariatilor clientilor
Intrebare:
In cazul in care se acorda unor reprezentanti ai clientilor - salariati (nu salariati ai societatii care acorda cadourile) cadouri cu valoare mai mare de 100 lei, care sunt obligatiile fiscale ale societatii care acorda cadourile? Cei care primesc cadouri au vreo obligatie de declarare sau de plata?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Raspuns la notificare de conformare. TVA
Intrebare:
Am primit o notificare de conformare emisa de organul de inspectie fiscala in care ni se comunica ca datoram tva aferente veniturilor din perioada iunie 2024-mai 2025. Societatea nu apare ca platitoare de tva, dar am aflat, dupa ce am sunat la ANAF, ca fusese platitoare de tva in perioada 2003-2009, iar la 31.05.2009 i s-a anulat din oficiu codul de tva datorita inactivitatii (declarata la registrul comertului). Cum credeti ca putem rezolva aceasta problema? Credeti ca este normal ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Refacturare costuri de cazare si transport
Intrebare:
Firma noastra platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor obtine venituri din servicii prestate clientilor. In cadrul activitatii de prestari de servicii firma noastra este chemata la client si pentru cheltuielile efectuate cu ocazia acestei deplasari, emite factura de decontare a acestor cheltuieli (refactureaza costurile de transport si cazare).
Va rog sa-mi spuneti daca evaluati ca acest venit obtinut din refacturarea cheltuielilor cu deplasarea intra...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<