Tags: regulament nou, reabilitare fatade
In sedinta de joi, 26 iulie 2018, a Consiliului General al Primariei Municipiului Bucurseti (PMB)s-a votat proiectul care vizeaza "aprobarea Regulamentului de Interventie cu privire la reabilitarea fatadelor pentru cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor in Municipiul Bucuresti".
"Un alt proiect propus astazi (joi, n.r.) are in vedere reducerea starii de degradare a multor cladiri din Bucuresti. In orice tara civilizata, in tarile pe care le vizitam si le admiram, proprietatea naste drepturi, dar si obligatii. Lasand la o parte calitatea arhitecturala a orasului, faptul ca ne dorim un mediu urban coerent si armonios din punct de vedere vizual, problematica fatadelor este una care tine de sanatatea, viata, integritatea fizica si siguranta locuitorilor si trecatorilor. Avem deja cateva cazuri extrem de mediatizate si dorim ca ele sa nu se mai repete.
Primii care trebuie sa inteleaga responsabilitatea pe care o poarta fata de concetatenii lor sunt proprietarii – este natural sa intretina bunul pe care il detin asa incat sa nu dauneze altcuiva. Avem o legislatie cuprinzatoare in domeniu, inca din anul 2011 avem Legea calitatii arhitecturale – ambientale a cladirilor, care a suferit unele modificari in timp, ultimele din anul 2016. Regulamentul propus astazi nu este o noutate, acum preluam unele amendamente formulate de Directia pentru Cultura a Municipiului Bucuresti", spune primarul general al Capitalei.
Potrivit primarului general al Capitalei, proprietarul are obligatia de reabilitare a bunului sau, acesta trebuie sa realizeze aceste lucrari din proprie initiativa, atunci cand nivelul de degradare a cladirii o impune. Aceasta a mai precizat ca obligatia Primariei este de a monitoriza acest tip de lucrari, de a-i notifica pe cei care intarzie sa-si indeplineasca obligatia de proprietar, inclusiv de a stabili zonele prioritare de interventie, in cadrul unor programe anuale.
In principiu, lucrarile de reabilitare se fac pe cheltuiala proprie a detinatorilor, insa exista o serie de facilitati prevazute in Regulament:
“Pentru zonele declarate prioritare, cheltuielile pot fi preluate de primarii fie ca masura sociala, pentru proprietarii cu venituri nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net pe economie, fie sub forma de co-finantare, pentru cladirile monument-istoric. Cazurile sunt detaliate in regulament", se mai arata in sursa citata.
Dintre facicilitati amintim:
– nu se achita cota de 0,7% si 0,1% catre ISC;
– cota de 0,5% catre Casa Sociala a Constructorului;
– certificatul de urbanism si autorizatia de contruire se acorda in regim de urgenta;
– avizul tehnic prealabil al arhitectului sef se emite cu titlu gratuit.
Proprietarul va executa lucrarile de interventie in termen de 12 luni de la primirea notificarii in acest sens, cu posibilitatea de prelungire cu inca 6 pana la 12 luni, in anumite conditii prevazute in Regulament.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<