Tags: regulament nou, reabilitare fatade
In sedinta de joi, 26 iulie 2018, a Consiliului General al Primariei Municipiului Bucurseti (PMB)s-a votat proiectul care vizeaza "aprobarea Regulamentului de Interventie cu privire la reabilitarea fatadelor pentru cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor in Municipiul Bucuresti".
"Un alt proiect propus astazi (joi, n.r.) are in vedere reducerea starii de degradare a multor cladiri din Bucuresti. In orice tara civilizata, in tarile pe care le vizitam si le admiram, proprietatea naste drepturi, dar si obligatii. Lasand la o parte calitatea arhitecturala a orasului, faptul ca ne dorim un mediu urban coerent si armonios din punct de vedere vizual, problematica fatadelor este una care tine de sanatatea, viata, integritatea fizica si siguranta locuitorilor si trecatorilor. Avem deja cateva cazuri extrem de mediatizate si dorim ca ele sa nu se mai repete.
Primii care trebuie sa inteleaga responsabilitatea pe care o poarta fata de concetatenii lor sunt proprietarii – este natural sa intretina bunul pe care il detin asa incat sa nu dauneze altcuiva. Avem o legislatie cuprinzatoare in domeniu, inca din anul 2011 avem Legea calitatii arhitecturale – ambientale a cladirilor, care a suferit unele modificari in timp, ultimele din anul 2016. Regulamentul propus astazi nu este o noutate, acum preluam unele amendamente formulate de Directia pentru Cultura a Municipiului Bucuresti", spune primarul general al Capitalei.
Potrivit primarului general al Capitalei, proprietarul are obligatia de reabilitare a bunului sau, acesta trebuie sa realizeze aceste lucrari din proprie initiativa, atunci cand nivelul de degradare a cladirii o impune. Aceasta a mai precizat ca obligatia Primariei este de a monitoriza acest tip de lucrari, de a-i notifica pe cei care intarzie sa-si indeplineasca obligatia de proprietar, inclusiv de a stabili zonele prioritare de interventie, in cadrul unor programe anuale.
In principiu, lucrarile de reabilitare se fac pe cheltuiala proprie a detinatorilor, insa exista o serie de facilitati prevazute in Regulament:
“Pentru zonele declarate prioritare, cheltuielile pot fi preluate de primarii fie ca masura sociala, pentru proprietarii cu venituri nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net pe economie, fie sub forma de co-finantare, pentru cladirile monument-istoric. Cazurile sunt detaliate in regulament", se mai arata in sursa citata.
Dintre facicilitati amintim:
– nu se achita cota de 0,7% si 0,1% catre ISC;
– cota de 0,5% catre Casa Sociala a Constructorului;
– certificatul de urbanism si autorizatia de contruire se acorda in regim de urgenta;
– avizul tehnic prealabil al arhitectului sef se emite cu titlu gratuit.
Proprietarul va executa lucrarile de interventie in termen de 12 luni de la primirea notificarii in acest sens, cu posibilitatea de prelungire cu inca 6 pana la 12 luni, in anumite conditii prevazute in Regulament.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aport in natura teren la capitalul altei societati
Intrebare:
Societatea A detine 100% din capitalul social al societatii B. Societatea A, detine un teren achizitionat acum 25 de ani, pe care doreste sa il aduca ca aport la capitalul social al societatii B. Ce implicatii fiscale exista din punct de vedere al TVA si al impozitului pe profit? Va rugam sa ne ajutati si cu inregistrarile contabile, ale ambelor societati. Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura mai mare decat contractul incheiat cu autoritatea contractanta
Intrebare:
Un contract de prestari servicii de paza se prelungeste prin act aditional, pt o perioada de 2 luni, dar fara majorarea valorii.
La semnarea celor doua acte aditionale exista o valoare neconsumata dar care nu a fost acoperitoare pt facturile emise in cele doua luni de prelungire.
Cum trebuie sa procedeze autoritatea contractanta in aceasta situatie?
Precizez ca s-a constatat faptul ca valoarea contractului este depasita la plata ultimei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Amenajare baza sportiva
Intrebare:
Ce aspecte contabile trebuie sa luam in considerare atunci cand incheiem un contract de prestari servicii pentru amenajarea unei baze sportive, mai ales in contextul proiectului nostru de fotovoltaice? Care sunt implicarile fiscale si cum ar trebui sa inregistram aceste cheltuieli in contabilitate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<