Tags: regulament nou, reabilitare fatade
In sedinta de joi, 26 iulie 2018, a Consiliului General al Primariei Municipiului Bucurseti (PMB)s-a votat proiectul care vizeaza "aprobarea Regulamentului de Interventie cu privire la reabilitarea fatadelor pentru cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor in Municipiul Bucuresti".
"Un alt proiect propus astazi (joi, n.r.) are in vedere reducerea starii de degradare a multor cladiri din Bucuresti. In orice tara civilizata, in tarile pe care le vizitam si le admiram, proprietatea naste drepturi, dar si obligatii. Lasand la o parte calitatea arhitecturala a orasului, faptul ca ne dorim un mediu urban coerent si armonios din punct de vedere vizual, problematica fatadelor este una care tine de sanatatea, viata, integritatea fizica si siguranta locuitorilor si trecatorilor. Avem deja cateva cazuri extrem de mediatizate si dorim ca ele sa nu se mai repete.
Primii care trebuie sa inteleaga responsabilitatea pe care o poarta fata de concetatenii lor sunt proprietarii – este natural sa intretina bunul pe care il detin asa incat sa nu dauneze altcuiva. Avem o legislatie cuprinzatoare in domeniu, inca din anul 2011 avem Legea calitatii arhitecturale – ambientale a cladirilor, care a suferit unele modificari in timp, ultimele din anul 2016. Regulamentul propus astazi nu este o noutate, acum preluam unele amendamente formulate de Directia pentru Cultura a Municipiului Bucuresti", spune primarul general al Capitalei.
Potrivit primarului general al Capitalei, proprietarul are obligatia de reabilitare a bunului sau, acesta trebuie sa realizeze aceste lucrari din proprie initiativa, atunci cand nivelul de degradare a cladirii o impune. Aceasta a mai precizat ca obligatia Primariei este de a monitoriza acest tip de lucrari, de a-i notifica pe cei care intarzie sa-si indeplineasca obligatia de proprietar, inclusiv de a stabili zonele prioritare de interventie, in cadrul unor programe anuale.
In principiu, lucrarile de reabilitare se fac pe cheltuiala proprie a detinatorilor, insa exista o serie de facilitati prevazute in Regulament:
“Pentru zonele declarate prioritare, cheltuielile pot fi preluate de primarii fie ca masura sociala, pentru proprietarii cu venituri nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net pe economie, fie sub forma de co-finantare, pentru cladirile monument-istoric. Cazurile sunt detaliate in regulament", se mai arata in sursa citata.
Dintre facicilitati amintim:
– nu se achita cota de 0,7% si 0,1% catre ISC;
– cota de 0,5% catre Casa Sociala a Constructorului;
– certificatul de urbanism si autorizatia de contruire se acorda in regim de urgenta;
– avizul tehnic prealabil al arhitectului sef se emite cu titlu gratuit.
Proprietarul va executa lucrarile de interventie in termen de 12 luni de la primirea notificarii in acest sens, cu posibilitatea de prelungire cu inca 6 pana la 12 luni, in anumite conditii prevazute in Regulament.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regim fiscal autoturism achizitionat de catre organizatia nonprofit
Intrebare:
1. Un ONG a achizitionat un autoturism anul acesta, amortizarea acestuia terminandu-se in anul 2032. Poate acest ONG sa doneze autoturismul achizitionat recent unui alt ONG cu obiective similare in statut? Daca raspunsul este afirmativ, la ce valoare poate dona ONG 1, autoturismul, catre ONG 2, si care este tratamentul fiscal pentru ambele ONG-uri?
2. ONG-ul poate dona autoturismul neamortizat complet catre unul din membrii fondatori? Daca da, care este tratamentul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cheltuieli de protocol.Trim I 2025
Intrebare:
La 31 martie, societatea inregistreaza pierdere contabila. In cursul trimestrului I au fost efectuate cheltuieli de protocol, pentru care a fost dedus TVA. Cum se procedeaza la trimestrul I cu ajustarea TVA pentru depasirea plafonului de 2% din profitul contabil, avand in vedere ca pe parcursul anului compania inregistreaza profit contabil si are dreptul de deducere TVA cf art. 25 alin (3) lit. a CF?
Societatea plateste impozit pe profit trimestrial.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Raportare achizitii intracomunitare de bunuri
Intrebare:
Societatea noastra are lunar achizitii intracomunitare.
Sunt situatii cand factura emisa de furnizorul intracomunitar se emite in ultima zi a lunii calendaristice dar livrarea/receptia se efectueaza in primele zile ale lunii urmatoare.
Noi trebuie sa obtinem un cod UIT inaintea livrarii marfurilor. Pe acesta il obtinem la data facturii.
Noi inregistram factura, de exemplu in luna aprilie 321 = 401, 4426 = 4427.
O declaram in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Sponsorizare sportiv de catre o asociatie
Intrebare:
Avem o asociatie care printre proiectele sale isi doreste sa sponsorizeze o persoana fizica pentru evenimentele sportive de alergare pe asfalt si montan la care aceasta participa. Sponsorizarea consta in achitarea taxelor de concurs si a unui echipament complet de alergare, o singura data in an. Asociatia va imprima echipamentul cu logo-ul sau. Am mai multe intrebari legate de acest proiect:
1. Se poate face un contract de sponsorizare pe un an intreg pentru toate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<