Tags: regulament nou, reabilitare fatade
In sedinta de joi, 26 iulie 2018, a Consiliului General al Primariei Municipiului Bucurseti (PMB)s-a votat proiectul care vizeaza "aprobarea Regulamentului de Interventie cu privire la reabilitarea fatadelor pentru cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor in Municipiul Bucuresti".
"Un alt proiect propus astazi (joi, n.r.) are in vedere reducerea starii de degradare a multor cladiri din Bucuresti. In orice tara civilizata, in tarile pe care le vizitam si le admiram, proprietatea naste drepturi, dar si obligatii. Lasand la o parte calitatea arhitecturala a orasului, faptul ca ne dorim un mediu urban coerent si armonios din punct de vedere vizual, problematica fatadelor este una care tine de sanatatea, viata, integritatea fizica si siguranta locuitorilor si trecatorilor. Avem deja cateva cazuri extrem de mediatizate si dorim ca ele sa nu se mai repete.
Primii care trebuie sa inteleaga responsabilitatea pe care o poarta fata de concetatenii lor sunt proprietarii – este natural sa intretina bunul pe care il detin asa incat sa nu dauneze altcuiva. Avem o legislatie cuprinzatoare in domeniu, inca din anul 2011 avem Legea calitatii arhitecturale – ambientale a cladirilor, care a suferit unele modificari in timp, ultimele din anul 2016. Regulamentul propus astazi nu este o noutate, acum preluam unele amendamente formulate de Directia pentru Cultura a Municipiului Bucuresti", spune primarul general al Capitalei.
Potrivit primarului general al Capitalei, proprietarul are obligatia de reabilitare a bunului sau, acesta trebuie sa realizeze aceste lucrari din proprie initiativa, atunci cand nivelul de degradare a cladirii o impune. Aceasta a mai precizat ca obligatia Primariei este de a monitoriza acest tip de lucrari, de a-i notifica pe cei care intarzie sa-si indeplineasca obligatia de proprietar, inclusiv de a stabili zonele prioritare de interventie, in cadrul unor programe anuale.
In principiu, lucrarile de reabilitare se fac pe cheltuiala proprie a detinatorilor, insa exista o serie de facilitati prevazute in Regulament:
“Pentru zonele declarate prioritare, cheltuielile pot fi preluate de primarii fie ca masura sociala, pentru proprietarii cu venituri nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net pe economie, fie sub forma de co-finantare, pentru cladirile monument-istoric. Cazurile sunt detaliate in regulament", se mai arata in sursa citata.
Dintre facicilitati amintim:
– nu se achita cota de 0,7% si 0,1% catre ISC;
– cota de 0,5% catre Casa Sociala a Constructorului;
– certificatul de urbanism si autorizatia de contruire se acorda in regim de urgenta;
– avizul tehnic prealabil al arhitectului sef se emite cu titlu gratuit.
Proprietarul va executa lucrarile de interventie in termen de 12 luni de la primirea notificarii in acest sens, cu posibilitatea de prelungire cu inca 6 pana la 12 luni, in anumite conditii prevazute in Regulament.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Calcul sponsorizare deductibila trimestrial
Intrebare:
Am urmatoarele venituri cumulate la trimestrele 1, 2 si 3:
T1 venituri si cheltuieli cumulate:
Venituri totale = 2.378.816,53 lei
Cheltuieli totale de = 2.192.203,37 lei
Cheltuieli nedeductibile = 48022 lei (din care sponsorizare platita = 9000 lei)
CA (cifra afaceri) = 2.352.699,35 lei
Impozit 16% = 34.872
Sponsorizari deductibile= Min (0.75% CA,20% IP) = 6.974 lei
T2...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Diminuare capital social si restituire in numerar
Intrebare:
As avea o intrebare: este vorba despre un SRL platitor de TVA trimestrial si societate pe profit.
In anul 2020, societatea a majorat capitalul social cu 300.000 lei, suma care a fost inregistrata prin contul 4551.
In prezent, in 2025, societatea a diminuat capitalul social cu aceeasi suma, respectiv 300.000 lei.
As dori, va rog, o monografie contabila pentru aceasta operatiune.
De asemenea, daca societatea are in casierie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cod TVA anulat emitere facturi
Intrebare:
Societatea mea a avut codul de TVA anulat din oficiu in perioada de suspendare a activitatii. Dupa reluarea activitatii, nu am solicitat reinregistrarea in scopuri de TVA si, din eroare, am emis o factura cu TVA.
Pentru acea factura am depus declaratia D301 si am achitat integral suma de TVA aferenta, desi clientul nu a achitat contravaloarea facturii (nici baza, nici TVA-ul).
In aceasta situatie:
1. Suma de TVA platita la bugetul de stat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Chirie suportata de angajator pentru salariati
Intrebare:
Suntem o societate care activeaza in domeniul constructiilor si care are personal care lucreaza in teritoriu, in diferite locatii/santiere. Avem personal care a incheiat un contract de inchiriere a unui apartament de la o persoana fizica pe o durata de 4 luni, fara facturi. Va rugam sa ne precizati monografia contabila de inregistrare a costurilor si platii chiriei (in lipsa facturilor) si nivelul de deductibilitate fiscala a acestui contract.
Va multumim pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<