Tags: regulament nou, reabilitare fatade
In sedinta de joi, 26 iulie 2018, a Consiliului General al Primariei Municipiului Bucurseti (PMB)s-a votat proiectul care vizeaza "aprobarea Regulamentului de Interventie cu privire la reabilitarea fatadelor pentru cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor in Municipiul Bucuresti".
"Un alt proiect propus astazi (joi, n.r.) are in vedere reducerea starii de degradare a multor cladiri din Bucuresti. In orice tara civilizata, in tarile pe care le vizitam si le admiram, proprietatea naste drepturi, dar si obligatii. Lasand la o parte calitatea arhitecturala a orasului, faptul ca ne dorim un mediu urban coerent si armonios din punct de vedere vizual, problematica fatadelor este una care tine de sanatatea, viata, integritatea fizica si siguranta locuitorilor si trecatorilor. Avem deja cateva cazuri extrem de mediatizate si dorim ca ele sa nu se mai repete.
Primii care trebuie sa inteleaga responsabilitatea pe care o poarta fata de concetatenii lor sunt proprietarii – este natural sa intretina bunul pe care il detin asa incat sa nu dauneze altcuiva. Avem o legislatie cuprinzatoare in domeniu, inca din anul 2011 avem Legea calitatii arhitecturale – ambientale a cladirilor, care a suferit unele modificari in timp, ultimele din anul 2016. Regulamentul propus astazi nu este o noutate, acum preluam unele amendamente formulate de Directia pentru Cultura a Municipiului Bucuresti", spune primarul general al Capitalei.
Potrivit primarului general al Capitalei, proprietarul are obligatia de reabilitare a bunului sau, acesta trebuie sa realizeze aceste lucrari din proprie initiativa, atunci cand nivelul de degradare a cladirii o impune. Aceasta a mai precizat ca obligatia Primariei este de a monitoriza acest tip de lucrari, de a-i notifica pe cei care intarzie sa-si indeplineasca obligatia de proprietar, inclusiv de a stabili zonele prioritare de interventie, in cadrul unor programe anuale.
In principiu, lucrarile de reabilitare se fac pe cheltuiala proprie a detinatorilor, insa exista o serie de facilitati prevazute in Regulament:
“Pentru zonele declarate prioritare, cheltuielile pot fi preluate de primarii fie ca masura sociala, pentru proprietarii cu venituri nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net pe economie, fie sub forma de co-finantare, pentru cladirile monument-istoric. Cazurile sunt detaliate in regulament", se mai arata in sursa citata.
Dintre facicilitati amintim:
– nu se achita cota de 0,7% si 0,1% catre ISC;
– cota de 0,5% catre Casa Sociala a Constructorului;
– certificatul de urbanism si autorizatia de contruire se acorda in regim de urgenta;
– avizul tehnic prealabil al arhitectului sef se emite cu titlu gratuit.
Proprietarul va executa lucrarile de interventie in termen de 12 luni de la primirea notificarii in acest sens, cu posibilitatea de prelungire cu inca 6 pana la 12 luni, in anumite conditii prevazute in Regulament.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cota tva 2025 livrare condimente
Intrebare:
In contextul noilor modificari legislative se pune intrebarea: ce cota de tva se va aplica pentru livrarea de ceai si condimente? Societatea noastra produce si ambaleaza ceaiuri si condimente, iar pana la 31.07.2025, cota cu care se facturau aceste produse a fost de 9%. Multumim.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<TVA avansuri. Regularizare pe baza cotei de TVA valabila la momentul livrarii
Intrebare:
Inchei un contract vanzare-cumparare cu plata de avansuri in transe, urmand ca marfa sa soseasca in octombrie. Avand in vedere ca vom factura 50% avans in luna iulie, la sosirea marfurilor in luna octombrie, avand in vederea faptul ca se va schimba cota de tva de la 1.08.2025, la ce cota de tva se va factura marfa sosita in octombrie? Dar daca avansul va fi facturat integral in luna iulie, la ce cota tva se va factura marfa in octombrie?
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Corelare stoc combustibil cu foi de parcurs
Intrebare:
Revin la intrebare si va facem precizarea ca in anii precedenti inregistram in contabilitate consumul de combustibil in baza foilor de alimentare stocul la combustibil din contabilitate era colerat cu cel din rezervor. Daca inregistrez 6022 = 302 storno nu mai coincide stocul din rezervor cu cel din contabilitate.
Incepand cu 2025 inregistram in contabilitate consumul in baza foilor de parcurs care nu coincid cu foile de alimentare (tinand cont de restul din rezervor la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<