Tags: regulament nou, reabilitare fatade
In sedinta de joi, 26 iulie 2018, a Consiliului General al Primariei Municipiului Bucurseti (PMB)s-a votat proiectul care vizeaza "aprobarea Regulamentului de Interventie cu privire la reabilitarea fatadelor pentru cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor in Municipiul Bucuresti".
"Un alt proiect propus astazi (joi, n.r.) are in vedere reducerea starii de degradare a multor cladiri din Bucuresti. In orice tara civilizata, in tarile pe care le vizitam si le admiram, proprietatea naste drepturi, dar si obligatii. Lasand la o parte calitatea arhitecturala a orasului, faptul ca ne dorim un mediu urban coerent si armonios din punct de vedere vizual, problematica fatadelor este una care tine de sanatatea, viata, integritatea fizica si siguranta locuitorilor si trecatorilor. Avem deja cateva cazuri extrem de mediatizate si dorim ca ele sa nu se mai repete.
Primii care trebuie sa inteleaga responsabilitatea pe care o poarta fata de concetatenii lor sunt proprietarii – este natural sa intretina bunul pe care il detin asa incat sa nu dauneze altcuiva. Avem o legislatie cuprinzatoare in domeniu, inca din anul 2011 avem Legea calitatii arhitecturale – ambientale a cladirilor, care a suferit unele modificari in timp, ultimele din anul 2016. Regulamentul propus astazi nu este o noutate, acum preluam unele amendamente formulate de Directia pentru Cultura a Municipiului Bucuresti", spune primarul general al Capitalei.
Potrivit primarului general al Capitalei, proprietarul are obligatia de reabilitare a bunului sau, acesta trebuie sa realizeze aceste lucrari din proprie initiativa, atunci cand nivelul de degradare a cladirii o impune. Aceasta a mai precizat ca obligatia Primariei este de a monitoriza acest tip de lucrari, de a-i notifica pe cei care intarzie sa-si indeplineasca obligatia de proprietar, inclusiv de a stabili zonele prioritare de interventie, in cadrul unor programe anuale.
In principiu, lucrarile de reabilitare se fac pe cheltuiala proprie a detinatorilor, insa exista o serie de facilitati prevazute in Regulament:
“Pentru zonele declarate prioritare, cheltuielile pot fi preluate de primarii fie ca masura sociala, pentru proprietarii cu venituri nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net pe economie, fie sub forma de co-finantare, pentru cladirile monument-istoric. Cazurile sunt detaliate in regulament", se mai arata in sursa citata.
Dintre facicilitati amintim:
– nu se achita cota de 0,7% si 0,1% catre ISC;
– cota de 0,5% catre Casa Sociala a Constructorului;
– certificatul de urbanism si autorizatia de contruire se acorda in regim de urgenta;
– avizul tehnic prealabil al arhitectului sef se emite cu titlu gratuit.
Proprietarul va executa lucrarile de interventie in termen de 12 luni de la primirea notificarii in acest sens, cu posibilitatea de prelungire cu inca 6 pana la 12 luni, in anumite conditii prevazute in Regulament.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Recuperare pierdere fiscala din anii precedenti
Intrebare:
Pot deduce pierderea fiscala acumulata in ultimii 7 ani, in limita a 70% din profitul brut? Ce se intampla daca imi ramane pierdere fiscala nededusa - o pot deduce din profiturile anilor urmatori sau pot deduce o singura data in limita a 70%? Exista un termen de deducere rezultatele anilor viitori? Rezerva legala provenita din fuziune este deductibila? Daca depun D101 rectificativa pentru anul 2023 (am efectuat o inreg 6xx = 117), are impact si asupra D101 din 2024 (ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Repartizare dividende interimare, retinere impozit, plata ulterioara
Intrebare:
Asociatii doresc sa primeasca dividende pentru anul 2025, astfel ca societatea va depune bilant interimar la 30.06.2025, in vederea distribuirii dividendelor interimare, in cursul lunii iulie, dupa finalizarea inventarii. Intrebare: in situatia in care societatea nu are lichidati imediate pentru plata integrala a dividendelor catre asociati PF, dar intocmeste AGA de distribuire dividende, poate vira si impozitul de 10% inca in vigoare in luna iulie? Cunoastem ca termenul obligatoriu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Completare declaratia 101
Intrebare:
S.C. care aplica IFRS. Va rugam sa ne indicati la completarea D101, pe randuri (1, 2, 3 etc.) de declaratie, ce conturi sunt selectate din balanta contabila, care sunt verificarile si corelatiile aferente completarii acestei declaratii (daca se poate, va rugam si corelari necesare cu bilantul contabil al anului 2024 pentru care intocmim acum D101). Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Acordare imprumut salariatilor
Intrebare:
Societatea doreste sa acorde imprumuturi salariatilor - ocazional si dorim sa stim:
1. implicatiile juridice si fiscale;
2. documentele ce vor sta la baza acestor imprumuturi;
3. daca poate fi acordat in numerar pana la limita de 10.000lei;
4. daca ratele imprumutului pot fi retinute din drepturile salariale cuvenite la lichidare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata dividende catre asociat persoana juridica
Intrebare:
O persoana juridica romana A detine 100% partile sociale la o alta persoana juridica romana B. Firma B distribuie dividende in valoare de 100.000 ron catre firme A. La firma A sunt 2 asociati o firma C (80%) si o persoana fizica cu 20%. Firma C ridica dividende 80% * 100.000 = 80.000 si persoana fizica 20.000 din profitul anilor anteriori ai firmei A (cont 1171). Care sunt notele contabile care trebuie inregistrate la firmele A si B? Care sunt implicatiile fiscale?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<