Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Statutul Directorilor Executivi din FMI Proiectul de amendament la Statutul FMI, aprobat prin rezolutia Consiliului Guvernatorilor FMI nr. 66-2 din 15 decembrie 2010, elimina categoria de ,,directori executivi numiti" si stipuleaza ca toti directorii executivi trebuie sa fie alesi. Cu exceptiile ce sunt prezentate in continuare, alegerea, mandatul si statutul directorilor executivi alesi vor ramane neschimbate.
In ceea ce priveste marimea Consiliului Directorilor Executivi, statutul FMI prevede de principiu i un numar de 20 de directori executivi (5 numiti si 15 alesi), dar autorizeaza de facto Consiliul Guvernatorilor sa majoreze sau sa diminueze numarul directorilor executivi alesi cu ocazia fiecarei alegeri ordinare.
Noul amendament va mentine atat regula generala referitoare la numarul total de membri in Consiliul Directorilor Executivi, cat si mecanismul prin care numarul de directori executivi poate fi ajustat. Mai exact, in timp ce Consiliul Directorilor Executivi va fi compus din 20 de directori executivi (toti alesi), statutul va permite, in continuare, Consiliului Guvernatorilor ca, printr-o majoritate de 85 Ia suta din puterea totala de vot, sa poata modifica numarul directorilor executivi cu ocazia fiecarei alegeri ordinare a directorilor executivi. In prezent, Consiliul Directorilor Executivi este compus din 24 directori executivi, din care 5 numiti si 19 alesi.
In esenta, prin proiectul de amendament se urmareste:
* eliminarea categoriei „directori executivi numiti" si trecerea la un Consiliu al Directorilor Executivi in totalitate ales. Alegerile directorilor executivi se vor desfasura la un interval de doi ani, in conformitate cu reglementarile ce vor fi adoptate de Consiliul Guvernatorilor.
* mentinerea regulii generale referitoare la numarul total de membri in Consiliul Directorilor Executivi, cat si a mecanismului prin care numarul de directori executivi poate fi ajustat.
Mai mult decat atat, intrucat membrii si-au exprimat decizia, cu ocazia fiecarei alegeri ordinare (inclusiv pentru acelea derulate dupa intrarea in vigoare a amendamentului) de a majora numarul directorilor executivi la 24, aceste reguli vor trebui modificate in continuare Ia data fiecarei alegeri ordinare, pentru a tine cont de aceasta majorare.
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Procedurile de adoptare a amendamentelor la Statutul FMI implica, ulterior aprobarii lor de catre Consiliul Guvernatorilor (etapa incheiata la 15 decembrie 2010 prin aprobarea Rezolutiei 66-2), parcurgerea unor etape legislative la nivelul fiecarei tari membre (adoptarea unei legi, unui decret sau altui gen de reglementare de catre o autoritate competenta), urmate de comunicarea de acceptare catre FMI. Pentru a putea fi adoptate, aceste amendamente trebuie sa fie acceptate de 3/5 din tarile membre ale FMI, reprezentand 85 la suta din puterea totala de vot.
Dat fiind ca un amendament la Statutul FMI este o modificare a unui acord international, Fondul trebuie sa se asigure ca declaratia sau notificarea de acceptare este o exprimare valida a consimtamantului tarii membre din punct de vedere al legislatiei nationale.
Ca urmare, Romania trebuie sa transmita la FMI documente relevante care demonstreaza ca proiectul de amendament este in curs de acceptare/a fost acceptat in numele tarii de catre o persoana sau un organism investit cu autoritatea necesara in luarea unor astfel de decizii.
In legislatia romaneasca, amendamentele amintite sunt instrumente juridice internationale multilaterale ce aduc modificari unui tratat incheiat la nivel de stat, la care Romania a devenit parte prin Decretul nr.493/1972, astfel incat intra sub incidenta prevederilor articolului 19, aliniatul (1), litera a) din Legea nr.590/2003 privind tratatele, urmand ca, potrivit articolului 21, aliniatul (1) din legea mentionata, sa fie supuse spre acceptare, prin lege ordinara.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Se va infiinta Institutul de Studii FinanciareLiviu Voinea: Jumatate din scaderea economiei romanesti, cauzata de taierea salariilor bugetareDe ce vor creste comisioanele si dobanzile bancare din 2016Ministerul Muncii propune modificarea si completarea codurilor COR cu 8 noi ocupatiiANOFM: Peste 59.000 locuri de munca vacante la nivel national si in reteaua EURESUltimele articole
Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi analizata de Comisia EuropeanaFirmele creditate pot atrage atentia Fiscului. Ce semne determina ANAF sa vina in control?Ce dificultati intampina mediul de afaceri cand vine vorba de exporturi?Antreprenorii romani pot beneficia de cursuri de mentorat in afaceriDECIZIE de declarare in inactivitateAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"