Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Proiect MFP

de InfoTva.ro la 08 Nov. 2011
Tags: director executiv, numirea directorilor executivi

Statutul Directorilor Executivi din FMI Proiectul de amendament la Statutul FMI, aprobat prin rezolutia Consiliului Guvernatorilor FMI nr. 66-2 din 15 decembrie 2010, elimina categoria de „directori executivi numiti" si stipuleaza ca toti directorii executivi trebuie sa fie alesi. Cu exceptiile ce sunt prezentate in continuare, alegerea, mandatul si statutul directorilor executivi alesi vor ramane neschimbate.

 

In ceea ce priveste marimea Consiliului Directorilor Executivi, statutul FMI prevede de principiu i un numar de 20 de directori executivi (5 numiti si 15 alesi), dar autorizeaza de facto Consiliul  Guvernatorilor sa majoreze sau sa diminueze numarul directorilor executivi alesi cu ocazia fiecarei alegeri ordinare.

Noul amendament va mentine atat regula generala referitoare la numarul total de membri in Consiliul Directorilor Executivi, cat si mecanismul prin care numarul de directori executivi poate fi ajustat. Mai exact, in timp ce Consiliul Directorilor Executivi va fi compus din 20 de directori executivi (toti alesi), statutul va permite, in continuare, Consiliului Guvernatorilor ca, printr-o majoritate de 85 Ia suta din puterea totala de vot, sa poata modifica numarul directorilor executivi cu ocazia fiecarei alegeri ordinare a directorilor executivi. In prezent, Consiliul Directorilor Executivi este compus din 24 directori executivi, din care 5 numiti si 19 alesi.

In esenta, prin proiectul de amendament se urmareste:

* eliminarea categoriei „directori executivi numiti" si trecerea la un Consiliu al Directorilor Executivi in totalitate ales. Alegerile directorilor executivi se vor desfasura la un interval de doi ani, in conformitate cu reglementarile ce vor fi adoptate de Consiliul Guvernatorilor.
* mentinerea regulii generale referitoare la numarul total de membri in Consiliul Directorilor Executivi, cat si a mecanismului prin care numarul de directori executivi poate fi ajustat.

Modele editabile pentru Calculatia Costurilor
Modele editabile pentru Calculatia Costurilor

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii


Mai mult decat atat, intrucat membrii si-au exprimat decizia, cu ocazia fiecarei alegeri ordinare (inclusiv pentru acelea derulate dupa intrarea in vigoare a amendamentului) de a majora numarul directorilor executivi la 24, aceste reguli vor trebui modificate in continuare Ia data fiecarei alegeri ordinare, pentru a tine cont de aceasta majorare.

Procedurile de adoptare a amendamentelor la Statutul FMI implica, ulterior aprobarii lor de catre Consiliul Guvernatorilor (etapa incheiata la 15 decembrie 2010 prin aprobarea Rezolutiei 66-2), parcurgerea unor etape legislative la nivelul fiecarei tari membre (adoptarea unei legi, unui decret sau altui gen de reglementare de catre o autoritate competenta), urmate de comunicarea de acceptare catre FMI. Pentru a putea fi adoptate, aceste amendamente trebuie sa fie acceptate de 3/5 din tarile membre ale FMI, reprezentand 85 la suta din puterea totala de vot.

Dat fiind ca un amendament la Statutul FMI este o modificare a unui acord international, Fondul trebuie sa se asigure ca declaratia sau notificarea de acceptare este o exprimare valida a consimtamantului tarii membre din punct de vedere al legislatiei nationale.

Ca urmare, Romania trebuie sa transmita la FMI documente relevante care demonstreaza ca proiectul de amendament este in curs de acceptare/a fost acceptat in numele tarii de catre o persoana sau un organism investit cu autoritatea necesara in luarea unor astfel de decizii.

In legislatia romaneasca, amendamentele amintite sunt instrumente juridice internationale multilaterale ce aduc modificari unui tratat incheiat la nivel de stat, la care Romania a devenit parte prin Decretul nr.493/1972, astfel incat intra sub incidenta prevederilor articolului 19, aliniatul (1), litera a) din Legea nr.590/2003 privind tratatele, urmand ca, potrivit articolului 21, aliniatul (1) din legea mentionata, sa fie supuse spre acceptare, prin lege ordinara.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Proiect MFP":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016