Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Regulamentul UE privind masurile de consolidare a cooperarii administrative in domeniul TVA a fost modificat

de Alina Georgiana Costache la 13 Nov. 2018
Tags: regulamentulue2018/1541, tva, modificari in domeniul tva

Masurile de consolidare a cooperarii administrative in domeniul taxei pe valoarea adaugata (TVA) au fost modificate prin Regulamentul (UE) 2018/1541 care modifica si completeaza Regulamentelor (UE) nr. 904/2010 si (UE) 2017/2454 publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

“Regulamentul sus mentionat a fost adoptat in contextul sistemului actual de impozitare a schimburilor comerciale intre statele membre, in vederea imbunatatirii si simplificarii instrumentelor de cooperare administrativa, combaterii fraudei si evaziunii in domeniul TVA, pentru a asigura o monitorizare eficace si eficienta a TVA aferenta tranzactiilor transfrontaliere si a combate fraudele transfrontaliere precum si pentru luarea altor masuri astfel cum este descris in Regulament”, se arata in comunicatul de presa remis, vineri, 9 noiembrie, de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANF).

Regulamentul (UE) 2018/1541 a modificat Regulamentul (UE) nr. 904/2010 privind cooperarea administrativa si combaterea fraudei in domeniul taxei pe valoarea adaugata, respectiv au fost modificate sau inlocuite textele urmatoarelor articole : art.7, art. 13, art. 17, art. 21, art. 24, art. 28, art. 33, art. 34, art. 35, art. 36, art. 37, art. 48, art. 49, art. 55, art. 58, totodata au fost introduse noi articole. 

Totodata, a fost modificat si art. 1 din Regulamentul (UE) 2017/245 
 

Articolul 1 Modificari la Regulamentul (UE) nr. 904/2010 

Regulamentul (UE) nr. 904/2010 se modifica dupa cum urmeaza: 

1. Articolul 7 se modifica dupa cum urmeaza:
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii


(a) alineatul (3) se elimina; 

(b) alineatul (4) se inlocuieste cu urmatorul text: „(4) Cererea mentionata la alineatul (1) poate contine o cerere motivata pentru o ancheta administrativa specifica. Autoritatea solicitata realizeaza ancheta administrativa in consultare cu autoritatea solicitanta, dupa caz. in cazul in care autoritatea solicitata considera ca nu este necesara o ancheta administrativa, aceasta informeaza de indata autoritatea solicitanta cu privire la motivele acestei decizii. 
In pofida primului paragraf, o ancheta privind sumele declarate sau sumele care ar fi trebuit sa fie declarate de o persoana impozabila stabilita in statul membru al autoritatii solicitate in legatura cu livrari de bunuri sau prestari de servicii care sunt efectuate de persoana impozabila in cauza si care sunt impozabile in statul membru al autoritatii solicitante poate fi refuzata numai pentru unul dintre urmatoarele motive: 
(a) pentru motivele prevazute la articolul 54 alineatul (1), evaluate de autoritatea solicitata in conformitate cu o declaratie privind cele mai bune practici referitoare la interactiunea dintre prezentul alineat si articolul 54 alineatul (1), care urmeaza sa fie adoptata conform procedurii prevazute la articolul 58 alineatul (2); 
(b) pentru motivele prevazute la articolul 54 alineatele (2), (3) si (4); 
(c) pe motivul ca autoritatea solicitata a furnizat deja autoritatii solicitante informatii privind aceeasi persoana impozabila, ca urmare a unei anchete administrative efectuate cu mai putin de doi ani inainte.
In cazul in care autoritatea solicitata refuza o ancheta administrativa mentionata la al doilea paragraf din motivele prevazute la litera (a) sau (b), autoritatea solicitata pune totusi la dispozitia autoritatii solicitante datele si valorile tuturor livrarilor si prestarilor relevante efectuate de catre persoana impozabila in statul membru al autoritatii solicitante in cursul celor doi ani precedenti.”; 

(c) se introduce urmatorul alineat: 

„(4a) in cazul in care autoritatile competente din cel putin doua state membre considera ca este necesara o ancheta administrativa privind sumele mentionate la alineatul (4) al doilea paragraf de la prezentul articol si inainteaza o cerere motivata comuna care contine precizari sau dovezi privind riscul de evaziune sau frauda in materie de TVA, autoritatea solicitata nu poate refuza efectuarea acelei anchete decat pentru motivele prevazute la articolul 54 alineatul (1) litera (b) sau alineatele (2), (3) sau (4). In cazul in care statul membru solicitat detine deja informatiile solicitate, acesta le comunica statelor membre solicitante. In cazul in care statele membre solicitante nu considera satisfacatoare informatiile primite, acestea informeaza statul membru solicitat sa continue demersurile privind ancheta administrativa. 

La cererea statului membru solicitat, la ancheta administrativa iau parte functionari autorizati de autoritatile solicitante. O astfel de ancheta administrativa se efectueaza in comun si se desfasoara sub coordonarea statului membru solicitat si in conformitate cu legislatia acestuia.

Functionarii autoritatilor solicitante au acces la aceleasi cladiri si documente ca functionarii autoritatii solicitate si, in masura in care acest lucru este permis de legislatia statului membru solicitat in legatura cu functionarii sai, au capacitatea sa chestioneze persoane impozabile.

Competentele de inspectie ale functionarilor autoritatilor solicitante sunt exercitate exclusiv in scopul desfasurarii anchetei administrative. 
In cazul in care statul membru solicitat nu a cerut functionari din statele membre solicitante, functionarii din oricare dintre statele membre solicitante trebuie sa poata fi prezenti pe durata anchetei administrative, exercitand competentele prevazute la articolul 28 alineatul (2), in masura in care conditiile prevazute in dreptul national al statului membru solicitat pentru o astfel de prezenta sunt indeplinite. in orice caz, functionarii din statele membre solicitante respective trebuie sa poata fi prezenti pentru consultare. 
In cazul in care functionari din statele membre solicitante trebuie sa participe sau trebuie sa fie prezenti, ancheta administrativa se efectueaza numai dupa ce aceasta participare sau prezenta in scopul anchetei administrative a fost asigurata.” 

2. La articolul 13, alineatul (3) se inlocuieste cu urmatorul text:

„(3) Informatiile se transmit prin intermediul unor formulare tip cu exceptia cazurilor mentionate la articolul 50 sau a cazurilor specifice in care autoritatile competente respective considera ca alte mijloace sigure sunt mai adecvate si convin sa le utilizeze.
Comisia adopta formularele tip prin intermediul unor acte de punere in aplicare. Acele acte de punere in aplicare se adopta in conformitate cu procedura de examinare prevazuta la articolul 58 alineatul (2).”

3. Articolul 17 se modifica dupa cum urmeaza:

(a) la alineatul (1) se adauga urmatoarea litera:
„(f) informatiile pe care le colecteaza in temeiul articolului 143 alineatul (2) literele (a) si (b) din Directiva 2006/112/CE, precum si tara de origine, tara de destinatie, codul marfurilor, moneda, valoarea totala, cursul de schimb, pretul unitar si greutatea neta.”; 
(b) alineatul (2) se inlocuieste cu urmatorul text: 

„(2) Comisia adopta, prin intermediul unor acte de punere in aplicare, detaliile tehnice privind cautarea automata a informatiilor mentionate la alineatul (1) literele (a)-(f) din prezentul articol. Acele acte de punere in aplicare se adopta in conformitate cu procedura de examinare prevazuta la articolul 58 alineatul (2).”; 
(c) se adauga urmatorul alineat:

„(3) Comisia stabileste, prin intermediul unor acte de punere in aplicare, ce elemente de date trebuie sa contina informatiile mentionate la alineatul (1) litera (f) din prezentul articol. Acele acte de punere in aplicare se adopta in conformitate cu procedura de examinare prevazuta la articolul 58 alineatul (2).” 

4. Articolul 21 se modifica dupa cum urmeaza:

(a) se introduce urmatorul alineat: 
„(1a) Fiecare stat membru acorda functionarilor din acel stat care verifica cerintele prevazute la articolul 143 alineatul (2) din Directiva 2006/112/CE acces la informatiile mentionate la articolul 17 alineatul (1) literele (a)-(c) din prezentul regulament pentru care se acorda acces automat de catre celelalte state membre.”; 

(b) la alineatul (2), litera (e) se modifica dupa cum urmeaza: 
(i) punctele (i) si (ii) se inlocuiesc cu urmatorul text:
„(i) accesul are legatura cu anchetarea unei fraude suspectate sau vizeaza detectarea fraudei; (ii) accesul se face prin intermediul unui functionar de legatura Eurofisc, astfel cum se mentioneaza la articolul 36 alineatul (1), care detine un identificator personal de utilizator in sistemul electronic care permite accesul la aceste informatii.”; 
(ii) punctul (iii) se elimina;

(c) se introduce urmatorul alineat:
„(2a) in ceea ce priveste informatiile mentionate la articolul 17 alineatul (1) litera (f), sunt accesibile urmatoarele detalii: 
(a) numerele de identificare in scopuri de TVA atribuite de statul membru care primeste informatiile; 
(b) numarul de identificare in scopuri de TVA al importatorului sau al reprezentantului fiscal al acestuia care livreaza bunuri catre persoane care detin un numar de identificare in scopuri de TVA mentionat la litera (a) de la prezentul alineat; 
(c) tara de origine, tara de destinatie, codul marfurilor, valoarea totala si greutatea neta a bunurilor care au facut obiectul importului urmat de o livrare de bunuri intracomunitara de la fiecare persoana mentionata la litera (b) de la prezentul alineat catre fiecare persoana care detine un numar de identificare in scopuri de TVA mentionat la litera (a) de la prezentul alineat;
(d) tara de origine, tara de destinatie, codul marfurilor, moneda, valoarea totala, cursul de schimb, pretul unitar si greutatea neta a bunurilor care au facut obiectul importului urmat de o livrare de bunuri intracomunitara de la fiecare persoana mentionata la litera (b) de la prezentul alineat catre fiecare persoana care detine un numar de identificare in scopuri de TVA atribuit de un alt stat membru in urmatoarele conditii:
(i) accesul are legatura cu anchetarea unei fraude suspectate sau vizeaza detectarea fraudei;
(ii) accesul se face prin intermediul unui functionar de legatura Eurofisc, astfel cum se mentioneaza la articolul 36 alineatul (1), care detine un identificator personal de utilizator in sistemul electronic care permite accesul la aceste informatii.
Valorile mentionate la literele (c) si (d) de la prezentul alineat se exprima in moneda statului membru care furnizeaza informatiile si se refera la fiecare articol din declaratia vamala transmis.”; 

(d) se adauga urmatorul alineat:

„(3) Comisia stabileste, prin intermediul unor acte de punere in aplicare, modalitatile practice referitoare la conditiile mentionate la alineatul (2) litera (e) de la prezentul articol pentru a-i permite statului membru care furnizeaza informatiile sa identifice functionarul de legatura Eurofisc care acceseaza informatiile. 
Acele acte de punere in aplicare se adopta in conformitate cu procedura de examinare prevazuta la articolul 58 alineatul (2).”; 
(e) alineatul (3) se inlocuieste cu urmatorul text: 

„(3) Comisia stabileste, prin intermediul unor acte de punere in aplicare, modalitatile practice referitoare la conditiile mentionate la alineatul (2) litera (e) si la alineatul (2a) litera (d) de la prezentul articol pentru a-i permite statului membru care furnizeaza informatiile sa identifice functionarul de legatura Eurofisc care acceseaza informatiile. 
Acele acte de punere in aplicare se adopta in conformitate cu procedura de examinare prevazuta la articolul 58 alineatul (2).” 

5. Se introduce urmatorul articol:

„Articolul 21a 

(1) Fiecare stat membru acorda autoritatii competente din oricare alt stat membru acces automat la urmatoarele informatii in legatura cu inmatricularile nationale ale vehiculelor: 
(a) date de identificare privind vehiculele; 
(b) date de identificare privind proprietarii si detinatorii vehiculului pe al caror nume este inmatriculat vehiculul, astfel cum sunt definiti in legislatia statului membru de inmatriculare. 

(2) Accesul la informatiile mentionate la alineatul (1) se acorda in urmatoarele conditii:
(a) accesul are legatura cu anchetarea unei fraude in materie de TVA suspectate sau vizeaza detectarea fraudei in materie de TVA; 
(b) accesul se face prin intermediul unui functionar de legatura Eurofisc, astfel cum se mentioneaza la articolul 36 alineatul (1), care detine un identificator personal de utilizator in sistemul electronic care permite accesul la aceste informatii. 
(3) Comisia stabileste, prin intermediul unor acte de punere in aplicare, elementele de date si detaliile tehnice cu privire la cautarea automata a informatiilor prevazute la alineatul (1) din prezentul articol si modalitatile practice referitoare la conditiile mentionate la alineatul (2) din prezentul articol pentru a-i permite statului membru care furnizeaza informatiile sa identifice functionarul de legatura Eurofisc care acceseaza informatiile.

Acele acte de punere in aplicare se adopta in conformitate cu procedura de examinare prevazuta la articolul 58 alineatul (2).” 

6. Articolul 24 se inlocuieste cu urmatorul text: 

„Articolul 24 in cazul in care, in sensul articolelor 17-21a, autoritatile competente ale statelor membre fac schimb de informatii prin mijloace electronice, ele iau toate masurile necesare pentru a asigura respectarea articolului 55. Statele membre raspund de toate dezvoltarile necesare ale sistemelor proprii pentru a permite schimbul acestor informatii prin reteaua CCN/CSI sau orice alta retea securizata similara folosita pentru schimbul de informatii mentionate la articolul 21a prin mijloace electronice.” 

7. Titlul capitolului VII se inlocuieste cu urmatorul text: „PREZENtA iN BIROURILE ADMINISTRATIVE sI iN TIMPUL ANCHETELOR ADMINISTRATIVE sI ANCHETELE ADMINISTRATIVE EFECTUATE iN COMUN”.

8. Articolul 28 se modifica dupa cum urmeaza:

(a) se introduce urmatorul alineat: 

„(2a) Printr-un acord intre autoritatile solicitante si autoritatea solicitata si in conformitate cu modalitatile stabilite de aceasta din urma, functionarii autorizati de autoritatile solicitante pot participa, in scopul colectarii si realizarii schimbului de informatii prevazute la articolul 1, la anchetele administrative desfasurate pe teritoriul statului membru solicitat. 

Aceste anchete administrative se efectueaza in comun de catre functionarii autoritatii solicitante si ai autoritatii solicitate si se desfasoara sub coordonarea statului membru solicitat si in conformitate cu legislatia acestuia. Functionarii autoritatilor solicitante au acces la aceleasi cladiri si documente ca functionarii autoritatii solicitate si, in masura in care acest lucru este permis de legislatia statului membru solicitat in legatura cu functionarii sai, au capacitatea sa chestioneze persoane impozabile. Atunci cand este permis de legislatia statului membru solicitat, functionarii statelor membre solicitante exercita aceleasi competente de inspectie ca cele conferite functionarilor statului membru solicitat. Competentele de inspectie ale functionarilor autoritatilor solicitante sunt exercitate exclusiv in scopul desfasurarii anchetei administrative. 

Printr-un acord intre autoritatile solicitante si autoritatea solicitata si in conformitate cu modalitatile stabilite de autoritatea solicitata, autoritatile participante pot intocmi un raport de ancheta comun.”; 
(b) alineatul (3) se inlocuieste cu urmatorul text: 

„(3) Functionarii autoritatii solicitante prezenti intr-un alt stat membru in conformitate cu alineatele (1), (2) si (2a) trebuie sa poata prezenta, in orice moment, o autorizatie scrisa care sa mentioneze identitatea si calitatea lor oficiala.” 

9. Articolul 33 se modifica dupa cum urmeaza:

(a) alineatul (1) se inlocuieste cu urmatorul text: 
„(1) in scopul de a promova si de a facilita cooperarea multilaterala in privinta combaterii fraudei in domeniul TVA, prezentul capitol instituie o retea pentru schimburi rapide, prelucrare si analiza de informatii specifice privind frauda transfrontaliera intre statele membre si pentru coordonarea oricarei actiuni ulterioare (Eurofisc).”; 
(b) alineatul (2) se modifica dupa cum urmeaza: 
(i) literele (b) si (c) se inlocuiesc cu urmatorul text:

„(b) realizeaza si coordoneaza schimbul rapid si multilateral si prelucrarea si analiza in comun de informatii specifice privind frauda transfrontaliera in domeniile in care opereaza Eurofisc (denumite in continuare «domeniile de lucru ale Eurofisc»); 

(c) coordoneaza activitatea functionarilor de legatura Eurofisc din statele membre participante, mentionati la articolul 36 alineatul (1), in ceea ce priveste actionarea pe baza avertizarilor si informatiilor primite;”; (ii) se adauga urmatoarea litera:

„(d) coordoneaza anchetele administrative ale statelor membre participante in legatura cu fraude identificate de functionarii de legatura Eurofisc astfel cum se mentioneaza la articolul 36 alineatul (1) fara competenta de a solicita statelor membre sa desfasoare anchete administrative.” 

10. La articolul 34, alineatul (2) se inlocuieste cu urmatorul text:
„(2) Statele membre care au ales sa participe in cadrul unui domeniu de lucru al Eurofisc vor participa in mod activ la schimbul multilateral si la prelucrarea si analiza in comun de informatii specifice privind frauda transfrontaliera intre toate statele membre participante si la coordonarea oricarei actiuni ulterioare.” 

11. Articolul 35 se inlocuieste cu urmatorul text:
„Articolul 35 Comisia furnizeaza sprijin tehnic si logistic pentru Eurofisc. Comisia nu are acces la informatiile mentionate la articolul 1 care pot face obiectul unui schimb de informatii prin intermediul Eurofisc, decat in situatiile prevazute la articolul 55 alineatul (2).” 

12. Articolul 36 se modifica dupa cum urmeaza:

(a) se introduce urmatorul alineat:
„(1a) Functionarii de legatura ai statelor membre desemneaza un presedinte Eurofisc dintre functionarii de legatura Eurofisc, pentru o perioada de timp limitata. Functionarii de legatura ai statelor membre: (a) convin asupra stabilirii si incetarii domeniilor de lucru Eurofisc; 
(b) examineaza orice aspect legat de functionarea operationala a Eurofisc; 
(c) evalueaza, cel putin o data pe an, eficacitatea si eficienta activitatilor Eurofisc;
(d) aproba raportul anual prevazut la articolul 37.”;

(b) alineatul (2) se inlocuieste cu urmatorul text: 
„(2) Functionarii de legatura ai statelor membre care participa in cadrul unui anumit domeniu de lucru al Eurofisc (denumiti in continuare «functionari de legatura Eurofisc participanti») desemneaza un coordonator pentru domeniul de lucru al Eurofisc dintre functionarii de legatura Eurofisc participanti, pe o perioada de timp limitata. 
Coordonatorii pentru domeniile de lucru ale Eurofisc: 
(a) aduna informatiile primite de la functionarii de legatura Eurofisc participanti, astfel cum au convenit participantii la domeniul de lucru, si pun toate informatiile la dispozitia celorlalti functionari de legatura Eurofisc participanti; aceste informatii se transmit prin mijloace electronice; 
(b) se asigura ca informatiile primite de la functionarii de legatura Eurofisc participanti sunt prelucrate si analizate impreuna cu informatiile specifice relevante privind frauda transfrontaliera comunicate sau colectate in temeiul prezentului regulament, astfel cum au convenit participantii la domeniul de lucru, si pun rezultatele la dispozitia tuturor functionarilor de legatura Eurofisc participanti; 
(c) ofera feedback tuturor functionarilor de legatura Eurofisc participanti; (d) transmit un raport anual privind activitatile domeniului de lucru functionarilor de legatura ai statelor membre.”;

(c) se introduc urmatoarele alineate:

„(3) Coordonatorii pentru domeniile de lucru ale Eurofisc pot solicita informatii relevante Agentiei Uniunii Europene pentru Cooperare in Materie de Aplicare a Legii (Europol) si Oficiului European de Lupta Antifrauda (OLAF). 
In acest scop si astfel cum au convenit participantii la domeniile de lucru, acestia le pot trimite oricat de multe informatii este necesar pentru a primi informatiile solicitate. 

(4) Coordonatorii pentru domeniile de lucru ale Eurofisc pun informatiile primite de la Europol si OLAF la dispozitia celorlalti functionari de legatura Eurofisc participanti; aceste informatii se transmit prin mijloace electronice.

(5) Coordonatorii pentru domeniile de lucru ale Eurofisc se asigura, de asemenea, ca informatiile primite de la Europol si OLAF sunt prelucrate si analizate impreuna cu informatiile specifice relevante comunicate sau colectate in temeiul prezentului regulament, astfel cum au convenit participantii la domeniile de lucru, si pun rezultatele la dispozitia functionarilor de legatura Eurofisc participanti.”

13. Articolul 37 se inlocuieste cu urmatorul text:
„Articolul 37 Presedintele Eurofisc transmite un raport anual privind activitatile tuturor domeniilor de lucru comitetului mentionat la articolul 58 alineatul (1). Comisia adopta, prin intermediul unor acte de punere in aplicare, modalitatile procedurale in ceea ce priveste Eurofisc. Acele acte de punere in aplicare se adopta in conformitate cu procedura de examinare prevazuta la articolul 58 alineatul (2).” 

14. La articolul 48 alineatul (1) se adauga urmatoarele paragrafe:

„In cazul in care statul membru de stabilire ia cunostinta de faptul ca o persoana impozabila care inainteaza o cerere de rambursare de TVA, in conformitate cu articolul 5 din Directiva 2008/9/CE, are obligatii fiscale in acel stat membru de stabilire, acesta poate solicita acordul persoanei impozabile pentru transferul sumei aferente rambursarii de TVA direct catre statul membru respectiv pentru a stinge obligatiile fiscale neachitate. in cazul in care persoana impozabila isi da acordul cu privire la acest transfer, statul membru de stabilire informeaza statul membru de rambursare cu privire la suma in privinta careia s-a obtinut acordul, iar statul membru de rambursare, in numele persoanei impozabile, transfera aceasta suma statului membru de stabilire. 

Statul membru de stabilire informeaza persoana impozabila daca suma transferata acopera o stingere integrala sau partiala a obligatiei fiscale in conformitate cu dreptul sau intern si practicile sale administrative. 

Cu toate acestea, transferul rambursarii de TVA catre statul membru de stabilire nu afecteaza dreptul statului membru de rambursare de a recupera obligatiile pe care persoana impozabila le are in statul de rambursare. in cazul in care obligatiile fiscale din statul membru de stabilire sunt contestate, transferul sumelor aferente rambursarii poate fi utilizat de statul membru de stabilire ca masura de retinere, cu acordul persoanei impozabile, in masura in care se asigura un control judiciar eficace in statul membru respectiv.” 

15. Titlul capitolului XIII se inlocuieste cu urmatorul text:
„RELAtII CU COMISIA sI CU ALTE INSTITUtII, ORGANE, OFICII sI AGENtII ALE UNIUNII”. 

16. La articolul 49 se introduce urmatorul alineat:
„(2a) Statele membre pot comunica OLAF informatii relevante, pentru a permite acestuia sa aiba in vedere masuri adecvate in conformitate cu mandatul sau. In cazul in care informatiile au fost primite de la un alt stat membru, acesta din urma poate cere ca transmiterea informatiilor sa faca obiectul unui acord prealabil.” 

17. Articolul 55 se modifica dupa cum urmeaza:
(a) alineatul (2) se inlocuieste cu urmatorul text:
„(2) Persoanele acreditate in mod corespunzator de autoritatea de acreditare in materie de securitate a Comisiei pot avea acces la aceste informatii numai in masura in care acest lucru este necesar pentru administrarea, intretinerea si dezvoltarea sistemelor electronice gazduite de Comisie si utilizate de statele membre pentru punerea in aplicare a prezentului regulament.”; 
(b) alineatul (5) se inlocuieste cu urmatorul text: 
„(5) Orice stocare, prelucrare sau schimb de informatii mentionate in prezentul regulament face obiectul Regulamentelor (UE) 2016/679 (*) si (CE) nr. 45/2001 (**) ale Parlamentului European si ale Consiliului. 

Cu toate acestea, statele membre, in scopul aplicarii corecte a prezentului regulament, limiteaza domeniul de aplicare a obligatiilor si a drepturilor prevazute la articolele 12-15, 17, 21 si 22 din Regulamentul (UE) 2016/679. Aceste restrictii sunt limitate la ceea ce este strict necesar pentru protejarea intereselor mentionate la articolul 23 alineatul (1) litera (e) din regulamentul respectiv, in special pentru: 

(a) a permite autoritatilor competente ale statelor membre sa isi indeplineasca sarcinile in mod corespunzator in scopul prezentului regulament; sau 

(b) a se evita obstructionarea anchetelor, analizelor, investigatiilor sau procedurilor oficiale sau juridice in sensul prezentului regulament si pentru a se garanta faptul ca nu este pusa in pericol prevenirea, investigarea si detectarea evaziunii si a fraudei fiscale. Prelucrarea si stocarea informatiilor mentionate in prezentul regulament se realizeaza exclusiv in scopurile mentionate in articolul 1 alineatul (1) din prezentul regulament, iar informatiile nu sunt prelucrate ulterior intrun mod incompatibil cu scopurile respective. 

Se interzice prelucrarea datelor cu caracter personal in temeiul prezentului regulament in alte scopuri, cum ar fi cele comerciale. Perioadele de stocare a acestor informatii sunt limitate la masura necesara pentru indeplinirea scopurilor respective. 
Perioadele de stocare a informatiilor prevazute la articolul 17 din prezentul regulament se determina in conformitate cu termenele de prescriptie prevazute in legislatia statului membru in cauza, dar nu pot depasi zece ani. (*) Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor) (JO L 119, 4.5.2016, p. 1). (**) Regulamentul (CE) nr. 45/2001 al Parlamentului European si al Consiliului din 18 decembrie 2000 privind protectia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de catre institutiile si organele comunitare si privind libera circulatie a acestor date (JO L 8, 12.1.2001, p. 1).” 

18. La articolul 58, alineatul (2) se inlocuieste cu urmatorul text:
„(2) in cazul in care se face trimitere la prezentul alineat, se aplica articolul 5 din Regulamentul (UE) nr. 182/2011 al Parlamentului European si al Consiliului (*). 
(*) Regulamentul (UE) nr. 182/2011 al Parlamentului European si al Consiliului din 16 februarie 2011 de stabilire a normelor si principiilor generale privind mecanismele de control de catre statele membre al exercitarii competentelor de executare de catre Comisie (JO L 55, 28.2.2011, p. 13).” 

19. Anexa I se elimina. 
 

Articolul 2 Modificari ale Regulamentului (UE) 2017/2454 


Articolul 1 din Regulamentul (UE) 2017/2454 se modifica dupa cum urmeaza: 

1. Punctul 5 se inlocuieste cu urmatorul text: „5. La articolul 17, alineatul (2) se inlocuieste cu urmatorul text: «(2) Comisia adopta, prin intermediul unor acte de punere in aplicare, detaliile tehnice privind cautarea automata a informatiilor mentionate la alineatul (1) literele (a)-(f) din prezentul articol. Acele acte de punere in aplicare se adopta in conformitate cu procedura de examinare prevazuta la articolul 58 alineatul (2).»”

2. Punctul 8 se elimina.
Prezentul regulament intra in vigoare in a douazecea zi de la data publicarii in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. 
Articolul 1 punctul 3 literele (a), (b) si (c), punctul 4 literele (a), (c) si (e) si punctele 5, 6 si 14 se aplica incepand cu 1 ianuarie 2020. 
Prezentul regulament este obligatoriu in toate elementele sale si se aplica direct in toate statele membre. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Regulamentul UE privind masurile de consolidare a cooperarii administrative in domeniul TVA a fost modificat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016