Tags: aplicarea oug 132/2020, indemnizatie de 75%
In sensul OUG 132/2020, va rugam sa ne raspundeti la urmatoarele intrebari:
1. Societatea noastra presteaza servicii in domeniul confectiilor sistem lohn, iar in luna noiembrie 2020 aplica prevederile OUG 132/2020 pentru muncitorii care sunt salarizati in functie de manopera realizata. In acest context se primeste indemnizatia de 75 %. Cum se calculeaza aeasta indemnizatie? Ca diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in CIM si salariul brut aferent orelor de muna efectiv prestate sau ca diferenta dintre salariul brut prevazut in CIM si manopera realizata de muncitor.
2. Pentru personalul platit la salar de regie, referitor la al. 14 al ART.1 din OUG 132, unitatea acorda spor pentru calculator si adaosuri in functie de importanta postului ocupat (ex.maistri, ingineri economisti). Aceste sporuri si adaosuri se iau in considerare la calculul salariului si a indemnizatiei de 75%?
Raspunsul specialistului:
1. Conform art. 1 alin. (4) din OUG 132/2020 pe durata reducerii timpului de munca salariatii afectati de masura beneficiaza de o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractual individual de munca si salariul de baza brut aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca, in completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat.
Asadar, indemnizatia de 75% se calculeaza ca diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractual individual de munca si salariul de baza brut aferent orelor de munca efectiv prestate.
2. Pe perioada de aplicabilitate a masurii de reducere a timpului de munca, salariatii beneficiaza de toate celelalte drepturi prevazute in contractual individual de munca sau in contractual colectiv de munca, proportional cu timpul efectiv lucrat (art. 1 alin. (10) din OUG 132/2020).
Prin exceptie de la aceasta regula, in cazul angajatorilor care aplica masura reducerii timpului de munca, acordarea de bonusuri, precum si alte adaosuri la salariul de baza pentru structura de management a angajatorului se efectueaza dupa finalizarea perioadei de aplicare a masurii (art. 1 alin. (14) din OUG 132/2020).
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<