Tags: reducerea timpului de lucru, spriin financiar, indemnizatie de 75%
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a publicat recent, pe site-ul oficial, Proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea procedurii de decontare a sumelor acordate in baza art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr....... / 2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS - CoV - 2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Astfel, conform actului normativ, salariatii vor primi o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca.
Timpul de lucru al salariatilor poate fi redus cu cel mult 50% din durata prevazuta in contractul individual de munca.
Procedura de decontare a indemnizatiei pentru timp redus de munca cuprinde urmatoarele aspecte:
1. cererea se formuleaza de angajatori si se depune in format electronic la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social;
2. data limita de depunere este data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, avand in vedere faptul ca una dintre conditii este aceea de indeplinire si plata a obligatiilor fiscale de catre angajatori;
3. cererea semnata si datata de reprezentantul legal este insotita de urmatoarele documente:
-declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de la art. 1 din ordonanta de urgenta
- lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, asumata de reprezentantul legal al angajatorului
4. modelul documentelor se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale;
5. angajatorii sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele;
6. decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor ;
7. plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
Totodata, se reglementeaza realizarea comunicarii electronice prin completarea formularelor electronice dedicate acestui scop pe platforma Punctul de contact unic electronic, conform Hotararii Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017 sau pe platforma aici.gov.ro.
ATENTIE! Pentru anul 2020 se propune ca masura de reducere a timpului de munca sa se aplice pana la 31 decembrie 2020.
Extras din Proiectul de Hotarare:
Guvernul Romaniei aproba prezenta hotarare:
Art. 1. -
(1) Indemnizatia prevazuta la art. 1 alin.(5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. … /2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS - CoV – 2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, denumita in continuare ordonanta de urgenta, se deconteaza din bugetul asigurarilor pentru somaj la cererea angajatorilor.
(2) Cererea prevazuta la alin.(1), insotita de documentele prevazute la art. 2 alin.(1) se depune in format electronic la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social, denumite in continuare AJOFM.
(3) Comunicarea electronica se realizeaza prin completarea formularelor electronice dedicate acestui scop pe platforma Punctul de contact unic electronic, conform Hotararii Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017 sau pe platforma aici.gov.ro.
Art. 2 -
(1) in vederea decontarii indemnizatiei potrivit art. 1 alin.(1), pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, angajatorii au obligatia sa depuna cererea prevazuta la art. 1 alin.(1) insotita de urmatoarele documente:
a) o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de la art. 1 din ordonanta de urgenta;
b) lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
(2) Modelul documentelor prevazute la alin. (1) se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, in termen de cel mult 10 zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I a prezentei hotarari.
(3) Angajatorii sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (1).
(4) Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei prevazute la art. 1 alin.(1) se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor prevazute la alin.(1).
(5) Plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
Art.3 -
Pentru anul 2020 masura prevazuta la art. 1 din ordonanta de urgenta se aplica pana la 31 decembrie 2020.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<