Tags: reducerea timpului de lucru, spriin financiar, indemnizatie de 75%
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a publicat recent, pe site-ul oficial, Proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea procedurii de decontare a sumelor acordate in baza art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr....... / 2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS - CoV - 2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Astfel, conform actului normativ, salariatii vor primi o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca.
Timpul de lucru al salariatilor poate fi redus cu cel mult 50% din durata prevazuta in contractul individual de munca.
Procedura de decontare a indemnizatiei pentru timp redus de munca cuprinde urmatoarele aspecte:
1. cererea se formuleaza de angajatori si se depune in format electronic la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social;
2. data limita de depunere este data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, avand in vedere faptul ca una dintre conditii este aceea de indeplinire si plata a obligatiilor fiscale de catre angajatori;
3. cererea semnata si datata de reprezentantul legal este insotita de urmatoarele documente:
-declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de la art. 1 din ordonanta de urgenta
- lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, asumata de reprezentantul legal al angajatorului
4. modelul documentelor se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale;
5. angajatorii sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele;
6. decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor ;
7. plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
Totodata, se reglementeaza realizarea comunicarii electronice prin completarea formularelor electronice dedicate acestui scop pe platforma Punctul de contact unic electronic, conform Hotararii Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017 sau pe platforma aici.gov.ro.
ATENTIE! Pentru anul 2020 se propune ca masura de reducere a timpului de munca sa se aplice pana la 31 decembrie 2020.
Extras din Proiectul de Hotarare:
Guvernul Romaniei aproba prezenta hotarare:
Art. 1. -
(1) Indemnizatia prevazuta la art. 1 alin.(5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. … /2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS - CoV – 2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, denumita in continuare ordonanta de urgenta, se deconteaza din bugetul asigurarilor pentru somaj la cererea angajatorilor.
(2) Cererea prevazuta la alin.(1), insotita de documentele prevazute la art. 2 alin.(1) se depune in format electronic la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social, denumite in continuare AJOFM.
(3) Comunicarea electronica se realizeaza prin completarea formularelor electronice dedicate acestui scop pe platforma Punctul de contact unic electronic, conform Hotararii Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017 sau pe platforma aici.gov.ro.
Art. 2 -
(1) in vederea decontarii indemnizatiei potrivit art. 1 alin.(1), pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, angajatorii au obligatia sa depuna cererea prevazuta la art. 1 alin.(1) insotita de urmatoarele documente:
a) o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de la art. 1 din ordonanta de urgenta;
b) lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
(2) Modelul documentelor prevazute la alin. (1) se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, in termen de cel mult 10 zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I a prezentei hotarari.
(3) Angajatorii sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (1).
(4) Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei prevazute la art. 1 alin.(1) se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor prevazute la alin.(1).
(5) Plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
Art.3 -
Pentru anul 2020 masura prevazuta la art. 1 din ordonanta de urgenta se aplica pana la 31 decembrie 2020.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declarare deseuri in declaratia Intrastat
Intrebare:
Care sunt codurile intrastat pentru deseuri nepericuloase (deseu ambalaj carton, deseu ambalaj plastic, deseu ambalaj sticla) rezultate in urma vanzarii engros produselor tip bere, suc, apa?
Aceste deseuri sunt colectate de o firma specializata, iar noi trebuie sa facturam aceste deseuri.
Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul contabil si fiscal la dezvoltarea imobiliara
Intrebare:
Un dezvoltator imobiliar a inceput contruirea unui ansamblu rezidential in anul 2022 cu termen limita de finalizare 2025. Toata investitia ansamblului a fost contabilizata in contul 231.
Cum va fi stabilita valoarea contabila a fiecarui apartament la receptia ansamblului?
Care vor fi inregistrarile contabile pentru vanzarea locuintelor catre clienti?
Terenul aferent ansamblului rezidential a fost inregistrat in contul 2111 - Terenuri si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cota de TVA servicii veterinare
Intrebare:
Un SRL (cabinet veterinar) devine platitor de tva cu 01.12.2024, prin depasire plafon. Are in stoc materii prime si marfuri, majoritatea cu tva 9%. Administratorul vrea sa marcheze pe casa de marcat, astfel: materia prima cu pretul de intrare, inclusiv tva 9% si separat tratamentul (manopera) cu tva 19%. Este corect asa sau exista si o alta posibilitate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament fiscal TVA si impozit pe profit pentru bunuri degradate, distruse
Intrebare:
Prin decizie a fost numita comisie de inventariere in data de 01 iulie 2023 pentru inventarierea stocurilor.
In urma procesului de inventariere, comisia intocmeste procesul verbal de inventariere in data de 07 iulie 2023 prin care propune casarea/scoaterea din evidenta a unei cantitati de 10.000 kg produs degradat calitativ *1 leu/kg : 10.000 lei, produse care nu mai pot fi comercializate.
Administratorul societatii aproba propunerile comisiei de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Revenire la impozit micro in anul 2025
Intrebare:
Aceasta societate este platitoare de impozit pe profit de la 01.01.2023, pana la 31.12.2022 a fost platitor de impozit micro, dar nu mai indeplinea conditia de a avea angajat. In momentul de fata are un angajat cu 8 ore si indeplineste si celelalte conditii pentru a fi platitor de impozit micro. Poate sa treaca de la 01.01.2025 de la impozit profit la impozit micro?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<