Tags: reducerea timpului de lucru, spriin financiar, indemnizatie de 75%
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a publicat recent, pe site-ul oficial, Proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea procedurii de decontare a sumelor acordate in baza art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr....... / 2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS - CoV - 2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Astfel, conform actului normativ, salariatii vor primi o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca.
Timpul de lucru al salariatilor poate fi redus cu cel mult 50% din durata prevazuta in contractul individual de munca.
Procedura de decontare a indemnizatiei pentru timp redus de munca cuprinde urmatoarele aspecte:
1. cererea se formuleaza de angajatori si se depune in format electronic la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social;
2. data limita de depunere este data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, avand in vedere faptul ca una dintre conditii este aceea de indeplinire si plata a obligatiilor fiscale de catre angajatori;
3. cererea semnata si datata de reprezentantul legal este insotita de urmatoarele documente:
-declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de la art. 1 din ordonanta de urgenta
- lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, asumata de reprezentantul legal al angajatorului
4. modelul documentelor se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale;
5. angajatorii sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele;
6. decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor ;
7. plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
Totodata, se reglementeaza realizarea comunicarii electronice prin completarea formularelor electronice dedicate acestui scop pe platforma Punctul de contact unic electronic, conform Hotararii Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017 sau pe platforma aici.gov.ro.
ATENTIE! Pentru anul 2020 se propune ca masura de reducere a timpului de munca sa se aplice pana la 31 decembrie 2020.
Extras din Proiectul de Hotarare:
Guvernul Romaniei aproba prezenta hotarare:
Art. 1. -
(1) Indemnizatia prevazuta la art. 1 alin.(5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. … /2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS - CoV – 2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, denumita in continuare ordonanta de urgenta, se deconteaza din bugetul asigurarilor pentru somaj la cererea angajatorilor.
(2) Cererea prevazuta la alin.(1), insotita de documentele prevazute la art. 2 alin.(1) se depune in format electronic la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social, denumite in continuare AJOFM.
(3) Comunicarea electronica se realizeaza prin completarea formularelor electronice dedicate acestui scop pe platforma Punctul de contact unic electronic, conform Hotararii Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017 sau pe platforma aici.gov.ro.
Art. 2 -
(1) in vederea decontarii indemnizatiei potrivit art. 1 alin.(1), pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, angajatorii au obligatia sa depuna cererea prevazuta la art. 1 alin.(1) insotita de urmatoarele documente:
a) o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de la art. 1 din ordonanta de urgenta;
b) lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
(2) Modelul documentelor prevazute la alin. (1) se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, in termen de cel mult 10 zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I a prezentei hotarari.
(3) Angajatorii sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (1).
(4) Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei prevazute la art. 1 alin.(1) se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor prevazute la alin.(1).
(5) Plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
Art.3 -
Pentru anul 2020 masura prevazuta la art. 1 din ordonanta de urgenta se aplica pana la 31 decembrie 2020.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Asociere in participatie
Intrebare:
Avem o asociere in participatiune intre 3 persoane fizice si un SRL, scopul fiind construirea unui centru de servicii (statie PECO, zona administrativa, zona comerciala). Persoanele fizice vor veni cu terenul si bani, societatea va face investitia si va fi desemnata lider de asociere. Acum - persoanele fizice au avut un proces cu CNAIR (Administratia de drumuri) - in urma caruia au castigat procesul si au dreptul la 400.000 euro despagubire.
Acestia ar vrea sa cedeze...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Leasing financiar - deductibilitate si monografie contabila
Intrebare:
Pentru o societate platitoare de TVA si impozit pe profit, achizitionarea unui autovehicul prin leasing financiar este considerata o cheltuiala (rata si dobanda) deductibila integral din punct de vedere a TVA si a impozitului pe profit? Mentionez ca autovehiculul nu este folosit 50% in activitatea economica a societatii. Va rog sa imi mentionati conditii cand se poate considera deductibil 100% si totodata normele in vigoare. Multumesc anticipat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<RO e-factura, emitere si transmitere facturi de decontare
Intrebare:
Incepand cu 01.02.2025 societatea noastra a incheiat un contract de servicii cu societatea B (client). De asemenea s-a facut o anexa la contractul de servicii conform caruia societatea noastra va plati in numele clientului facturile de la Tik-Tok, Google, Facebook-Meta (campanie PPC: pay-per click). Facturile sunt emise avand numele clientului B si la platitor, numele societatii noastre.
Dupa fiecare luna in care avem consum si stim sumele pe care trebuie sa le...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Aspecte fiscale PFA (plafon casa, deductibilitate chirie si taxa profesionala)
Intrebare:
1. Pentru un PFA profesii liberale, avocat, spuneti-mi va rog daca acel prag de 50.000 ron aferent registrului de casa se aplica si in cazul lor. Stim ca la PFA nu este nevoie de registru casa, doar de jurnal de incasari si plati si banii incasati se pot ridica de titular.
2. Pentru un contract de chirie spatiu persoana fizica cu persoana juridica PFA, cheltuiala cu impozitul retinut la sursa de catre PFA si declarata in declaratia 100 este cheltuiala deductibila sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<