Tags: reducerea timpului de lucru, spriin financiar, indemnizatie de 75%
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a publicat recent, pe site-ul oficial, Proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea procedurii de decontare a sumelor acordate in baza art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr....... / 2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS - CoV - 2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Astfel, conform actului normativ, salariatii vor primi o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca.
Timpul de lucru al salariatilor poate fi redus cu cel mult 50% din durata prevazuta in contractul individual de munca.
Procedura de decontare a indemnizatiei pentru timp redus de munca cuprinde urmatoarele aspecte:
1. cererea se formuleaza de angajatori si se depune in format electronic la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social;
2. data limita de depunere este data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, avand in vedere faptul ca una dintre conditii este aceea de indeplinire si plata a obligatiilor fiscale de catre angajatori;
3. cererea semnata si datata de reprezentantul legal este insotita de urmatoarele documente:
-declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de la art. 1 din ordonanta de urgenta
- lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, asumata de reprezentantul legal al angajatorului
4. modelul documentelor se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale;
5. angajatorii sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele;
6. decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor ;
7. plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
Totodata, se reglementeaza realizarea comunicarii electronice prin completarea formularelor electronice dedicate acestui scop pe platforma Punctul de contact unic electronic, conform Hotararii Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017 sau pe platforma aici.gov.ro.
ATENTIE! Pentru anul 2020 se propune ca masura de reducere a timpului de munca sa se aplice pana la 31 decembrie 2020.
Extras din Proiectul de Hotarare:
Guvernul Romaniei aproba prezenta hotarare:
Art. 1. -
(1) Indemnizatia prevazuta la art. 1 alin.(5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. … /2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS - CoV – 2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, denumita in continuare ordonanta de urgenta, se deconteaza din bugetul asigurarilor pentru somaj la cererea angajatorilor.
(2) Cererea prevazuta la alin.(1), insotita de documentele prevazute la art. 2 alin.(1) se depune in format electronic la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social, denumite in continuare AJOFM.
(3) Comunicarea electronica se realizeaza prin completarea formularelor electronice dedicate acestui scop pe platforma Punctul de contact unic electronic, conform Hotararii Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017 sau pe platforma aici.gov.ro.
Art. 2 -
(1) in vederea decontarii indemnizatiei potrivit art. 1 alin.(1), pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, angajatorii au obligatia sa depuna cererea prevazuta la art. 1 alin.(1) insotita de urmatoarele documente:
a) o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de la art. 1 din ordonanta de urgenta;
b) lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
(2) Modelul documentelor prevazute la alin. (1) se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, in termen de cel mult 10 zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I a prezentei hotarari.
(3) Angajatorii sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (1).
(4) Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei prevazute la art. 1 alin.(1) se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor prevazute la alin.(1).
(5) Plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
Art.3 -
Pentru anul 2020 masura prevazuta la art. 1 din ordonanta de urgenta se aplica pana la 31 decembrie 2020.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inchiriere autoturism catre persoana fizica din Bulgaria. Regim TVA
Intrebare:
Firma platitoare de TVA cu sediul si activitatea economica in Romania , incheie un contract cu persoana fizica de cetatenie bulgara , obiectul contractului inchiriere autovehicul aflat in patrimoniul firmei si inscris in circulatie in Romania , este predat persoanei bulgare si va fi folosit in Bulgaria. Factura emisa in baza contractului mentionat se emite in euro conf.contract cu TVA sau putem emite factura fara TVA avand in vedere p;afonul de 10.000 euro ? Se solicita cerificat de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Calcul salariu student
Intrebare:
Un salariat care este student cu varsta pana in 26 ani, are contract de 4 ore doar la societatea noastra. Intrebarea este daca taxele se calculeaza la venitul brut realizat sau la venitul salariului minim brut pe tara.
Multumesc
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Depunere rectificativa D406
Intrebare:
Pentru luna mai 2025 am depus in termen decl.SAF-T dar dupa o verificare am constatat ca am inregistrat eronat plata unui furnizor. Pe luna iunie 2025 este depusa declaratia urmeaza si depunerea declaratiei pe luna iulie 2025.Cum procedez...depun rectificativa SAF-T doar pentru luna mai 2025? Si cand trebuie depusa?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Sponsorizare si redirectionare impozit profit
Intrebare:
Sunt platitor de impozit pe profit trimestrial.
Sponsorizarea de 20% din impozitul pe profit o pot plati manual prin OP primele 3 trimestre din an, apoi prin D177 la finalul anului.
Studiu de caz / exemplu:
Sunt in luna august 2025 (jumatatea trim III), iar eu inca nu stiu profitul pe care o sa-l am in acest trimestru la 30.09.2025, cum fac?
Cum sa stiu eu acum in 23.08.2025, ce profit voi avea eu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<