Tags: reducerea timpului de lucru, spriin financiar, indemnizatie de 75%
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a publicat recent, pe site-ul oficial, Proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea procedurii de decontare a sumelor acordate in baza art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr....... / 2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS - CoV - 2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Astfel, conform actului normativ, salariatii vor primi o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca.
Timpul de lucru al salariatilor poate fi redus cu cel mult 50% din durata prevazuta in contractul individual de munca.
Procedura de decontare a indemnizatiei pentru timp redus de munca cuprinde urmatoarele aspecte:
1. cererea se formuleaza de angajatori si se depune in format electronic la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social;
2. data limita de depunere este data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, avand in vedere faptul ca una dintre conditii este aceea de indeplinire si plata a obligatiilor fiscale de catre angajatori;
3. cererea semnata si datata de reprezentantul legal este insotita de urmatoarele documente:
-declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de la art. 1 din ordonanta de urgenta
- lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, asumata de reprezentantul legal al angajatorului
4. modelul documentelor se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale;
5. angajatorii sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele;
6. decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor ;
7. plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
Totodata, se reglementeaza realizarea comunicarii electronice prin completarea formularelor electronice dedicate acestui scop pe platforma Punctul de contact unic electronic, conform Hotararii Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017 sau pe platforma aici.gov.ro.
ATENTIE! Pentru anul 2020 se propune ca masura de reducere a timpului de munca sa se aplice pana la 31 decembrie 2020.
Extras din Proiectul de Hotarare:
Guvernul Romaniei aproba prezenta hotarare:
Art. 1. -
(1) Indemnizatia prevazuta la art. 1 alin.(5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. … /2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS - CoV – 2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, denumita in continuare ordonanta de urgenta, se deconteaza din bugetul asigurarilor pentru somaj la cererea angajatorilor.
(2) Cererea prevazuta la alin.(1), insotita de documentele prevazute la art. 2 alin.(1) se depune in format electronic la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social, denumite in continuare AJOFM.
(3) Comunicarea electronica se realizeaza prin completarea formularelor electronice dedicate acestui scop pe platforma Punctul de contact unic electronic, conform Hotararii Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017 sau pe platforma aici.gov.ro.
Art. 2 -
(1) in vederea decontarii indemnizatiei potrivit art. 1 alin.(1), pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, angajatorii au obligatia sa depuna cererea prevazuta la art. 1 alin.(1) insotita de urmatoarele documente:
a) o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de la art. 1 din ordonanta de urgenta;
b) lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
(2) Modelul documentelor prevazute la alin. (1) se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, in termen de cel mult 10 zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I a prezentei hotarari.
(3) Angajatorii sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (1).
(4) Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei prevazute la art. 1 alin.(1) se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor prevazute la alin.(1).
(5) Plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
Art.3 -
Pentru anul 2020 masura prevazuta la art. 1 din ordonanta de urgenta se aplica pana la 31 decembrie 2020.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Redirectionare sume din impozitul pe profit si salarii pentru exercitiul 2024
Intrebare:
Care este termenul de transmitere a declaratiei 177 de redirectionare a unor sume din impozitul pe profit aferent anului 2024?
Ce demersuri trebuie facute pentru redirectionarea impozitului pe veniturile din salarii, pentru anul 2024 se mai poate redirectiona acest impozit pe veniturile salariale, sau mai bine zis care este legislatia pentru redirectionarea impozitului pe veniturile salariale? Cat se poate redirectiona din impozitul pe salarii si prin ce declaratie se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Incadrare in catalogul mijloacelor fixe, containere dotat cu instalatie frigorifica
Intrebare:
O societate comerciala achizitioneaza in luna iunie 2025 in vederea depozitarii materiilor prime congelate un container de frig dotat si instalatie de frig. Acesta se va folosi in acest scop in urmatoarea perioada (pana la finalizare un spatiu de depozitare nou preconizat a fi finalizat in urmatorii 2 ani). Avand in vedere cele prezentate mai sus, va rog sa imi raspundeti la urmatoarele intrebari:
- Containerul se poate incadra in grupa 2.1.23.5 sau 2.1.28, avand in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al costurilor cu deplasarea salariatilor la campionat de fotbal
Intrebare:
Echipa de fotbal a companiei noastre s-a calificat in acest an la turneul companiilor pe tara si in luna iulie vor pleca la mare pentru 5 zile, pentru a reprezenta compania la campionatul de fotbal.
Compania noastra are incheiat un contract cu organizatorul turneului si le deconteaza angajatilor cazarea si transportul.
Compania a considerat ca este ok sa le deconteze si masa, prin acordarea diurnei interne care se acorda la nivelul companiei pentru cele 5...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Pensia anticipata. Venituri din dividende. Legea nr. 360 din 2023
Intrebare:
O persoana care este administrator al societatii comerciale, cu mandat gratuit, se pensioneaza anticipat fara penalizare, intrucat are o vechime in munca (stagiu de cotizare) de 40 de ani si a implinit 60 de ani. Va rog sa imi comuncati daca, dupa primirea Deciziei de pensionare, mai poate:
- sa detina functia de administrator, cu mandat gratuit, intr-o societate comerciala?
- sa detina functia de asociat intr-o societate comerciala si sa ridice...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<