Tags: noi dispozitii referitoare la timpul de munca, reducerea timpului de lucru
Incepand cu data de 10 august au intrat in vigoare dispozitiile OUG nr. 132 / 2020 - privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Astfel, printre alte prevederi, angajatorii au posibilitatea de a reduce timpul de munca al salariatilor cu cel mult 50% din durata prevazuta in contractul individual de munca si pentru o perioada de cel putin 5
zile lucratoare consecutive.
Pentru reducerea timpului de lucru nu este nevoie de acordul angajatului, angajatorul avand insa obligatia de a informa si consulta sindicatul, reprezentantii salariatilor sau salariatii, dupa caz.
Decizia angajatorului va fi transmisa in registrul general de evidenta a salariatilor (REVISAL) cel tarziu in ziua anterioara producerii efectelor acesteia.
Masura reducerii timpului de munca poate fi aplicata si programului de munca in ture, precum si in cazul programului de munca inegal.
Salariatii afectati de masura, beneficiaza de o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza brut aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca, in completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat.
Indemnizatia prevazuta mai sus se achita de catre angajator la data platii salariului aferent lunii respective, urmand a fi decontata angajatorului din bugetul asigurarilor pentru somaj.
Sunt interzise pe perioada de aplicabilitate a masurii, angajarea de personal pentru prestarea unor activitati identice sau similare cu cele prestate de catre salariatii al caror timp de munca a fost redus, precum si subcontractarea de activitati desfasurate de salariatii al caror timp de munca a fost redus.
Este interzisa efectuarea de munca suplimentara pe perioada aplicarii masurii, nefiind permise nici concedierile colective.
Dispozitiile actului normativ se aplica si ucenicilor, cu conditia ca angajatorul sa asigure ucenicului accesul la pregatire teoretica si practica pentru dobandirea competentelor prevazute de standardul ocupational.
ITM Arad atrage atentia din nou angajatorilor, ca primirea la munca sau prestarea oricarui alt tip de munca, inclusiv in regim de telemunca sau munca la domiciliu in interesul angajatorului, a unuia sau a mai multor salariati, in afara programului de lucru stabilit conform actului normativ mentionat mai sus, constituie contraventie, angajatorul fiind pasibil de amenda in cuantum de 20.000 lei pentru fiecare persoana astfel identificata.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Depunere declaratii in SPV. Imputernicire notariala
Intrebare:
Care este procedura de a-i da unui salariat din Romania dreptul de a se semna si depune declaratii fiscale si de a se inregistra in Spv? Este obligatoriu o imputernicire notariala sau imputernicirea de la administator in original semnata olograf? Iar in cazul in care este obligatorie aceasta imputernicire notariala si administratorul este nonrezident in Sua ce document este acceptat de autoritatile romane?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Export autoturism in Tunisia
Intrebare:
O societate platitoare de tva in Romania vinde o un autoturism din patrimoniul firmei, unei societati din Tunisia. Cum va emite factura - cu tva sau fara? Clientul din Tunisia este inregistrat in scopuri de tva si varinta ca nu este inregistrat in scopuri de tva, va rog raspuns pentru ambele situatii. Masina este amortizata integral, o poate vine la orice pret, banuiesc!? Si ce documente mai trebuie intocmite pe langa factura si cmr? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Prestari servicii, cota de TVA
Intrebare:
Primim facturi de furnizare spatii publicitare de la statii TV si facturam mai departe clientilor nostri intre 1-15 ale lunii urmatoare consumului de publicitate. Astfel ca imediat dupa incheierea lunii, in baza datelor furnizate de platforma de monitorizare a consumului de publicitate, se calculeaza consumul efectuat in luna anterioara de 1-30/31 ale lunii, se confirma prin email atat cu furnizorul cat si cu clientii in primele zile ale lunii in curs si se emite factura pana pe data...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament fiscal inchiriere teren
Intrebare:
Societatea a inchiriat un teren pentru o activitate secundara (organizare de santier) de la o persoana fizica. S-a intocmit contract si urmeaza sa platim lunar chirie conform contract. Intrebarea este daca impozit si CASS se retine de catre societate si daca da, cum se procedeaza, se retine din suma platita lunar sub forma de chirie? Care este modul de calcul? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<