Tags: noi dispozitii referitoare la timpul de munca, reducerea timpului de lucru
Incepand cu data de 10 august au intrat in vigoare dispozitiile OUG nr. 132 / 2020 - privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Astfel, printre alte prevederi, angajatorii au posibilitatea de a reduce timpul de munca al salariatilor cu cel mult 50% din durata prevazuta in contractul individual de munca si pentru o perioada de cel putin 5
zile lucratoare consecutive.
Pentru reducerea timpului de lucru nu este nevoie de acordul angajatului, angajatorul avand insa obligatia de a informa si consulta sindicatul, reprezentantii salariatilor sau salariatii, dupa caz.
Decizia angajatorului va fi transmisa in registrul general de evidenta a salariatilor (REVISAL) cel tarziu in ziua anterioara producerii efectelor acesteia.
Masura reducerii timpului de munca poate fi aplicata si programului de munca in ture, precum si in cazul programului de munca inegal.
Salariatii afectati de masura, beneficiaza de o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza brut aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca, in completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat.
Indemnizatia prevazuta mai sus se achita de catre angajator la data platii salariului aferent lunii respective, urmand a fi decontata angajatorului din bugetul asigurarilor pentru somaj.
Sunt interzise pe perioada de aplicabilitate a masurii, angajarea de personal pentru prestarea unor activitati identice sau similare cu cele prestate de catre salariatii al caror timp de munca a fost redus, precum si subcontractarea de activitati desfasurate de salariatii al caror timp de munca a fost redus.
Este interzisa efectuarea de munca suplimentara pe perioada aplicarii masurii, nefiind permise nici concedierile colective.
Dispozitiile actului normativ se aplica si ucenicilor, cu conditia ca angajatorul sa asigure ucenicului accesul la pregatire teoretica si practica pentru dobandirea competentelor prevazute de standardul ocupational.
ITM Arad atrage atentia din nou angajatorilor, ca primirea la munca sau prestarea oricarui alt tip de munca, inclusiv in regim de telemunca sau munca la domiciliu in interesul angajatorului, a unuia sau a mai multor salariati, in afara programului de lucru stabilit conform actului normativ mentionat mai sus, constituie contraventie, angajatorul fiind pasibil de amenda in cuantum de 20.000 lei pentru fiecare persoana astfel identificata.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tratament contabil si fiscal vanzare mijloc fix reevaluat
Intrebare:
Vanzare Cabina de paza reevaluata:
S-a achizitionat in Februarie anul 2019 o cabina de paza similara celei din urmatorul link: Cabina de paza Sandwich 2 Palmex, la valoare de intratre de 9860 RON, incadrata la codul 1.1.2.1. in catalogul mijloacelor fixe, cu o durata de viata utila de 8 ani.
In luna Decembrie a aceluiasi an (2019) s-a contractat o firma de evaluare si s-au reevaluat toate cladirile. Aceasta cabina de paza a ajuns la valoarea justa de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare cheltuieli turistice pentru salariati. Factura electronica
Intrebare:
Suntem un operator regional de servicii publice de alimentare cu apa si canalizare. Nu acordam vouchere de vacanta dar, suportam din cheltuielile sociale de 5% aplicabile fondului de salarii, conform CCM in vigoare, 50% din valoarea biletelor de odihna, dar nu mai mult de 1500 lei/salariat/an.
In vederea decontarii a 50% din valoarea biletelor de odihna societatea solicita salariatiilor sai documente justificative respectiv factura fiscala pe numele salariatului, Bon...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Servicii de intermediere credit
Intrebare:
Avem un contract de comision si o factura aferenta, cu TVA.
Comisionul a fost platit pentru servicii de cautare si facilitare obtinere credit bancar pentru continuarea activitatii societatii - terminare constructii incepute in 2024.
Intrebarea este daca ne putem deduce cheltuiala si TVA-ul aferent, suma fiind destul de mare?
Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Raportare facturi in scop contabil in D394
Intrebare:
Referitor la notificarea de conformare RO e-TVA, avem urmatorul caz.
Datorita faptului ca societatea noastra vinde bunuri de folosinta intelungata, pentru toti clientii se intocmesc facturi. Facturile incasate prin casa de marcat sunt cu codul 751 iar cele incasate prin virament sunt cu codul 380. Decontul de TVA D300 se intocmeste in baza facturilor emise, (care include si facturile cu cod 751 si pe cele cu cod 380). Normal ar fi ca in decontul precompletat sa coincida...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<