Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

De multe ori, firmele care folosesc metoda inventarului intermitent se confrunta cu urmatoarea situatie: contul 121 nu are valoarea reala din cauza contului 601, ceea ce face ca rezultatul care apare in contul 121 sa nu corespunda realitatii. La inchiderea lunara, pe langa 121 = 601, mai este si 301 = 601.
Raspunsul specialistului
Conform reglementarilor contabile, inventarul intermitent consta in stabilirea iesirilor si inregistrarea lor in contabilitate pe baza inventarierii stocurilor la sfarsitul perioadei.
Entitatile care utilizeaza metoda inventarului intermitent trebuie sa efectueze inventarierea faptica a stocurilor conform politicilor contabile, dar nu mai tarziu de finele perioadei de raportare pentru care au de determinat obligatii fiscale. Aplicarea metodei inventarului intermitent presupune respectarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Metoda inventarului intermitent consta in faptul ca intrarile de stocuri nu se inregistreaza prin conturile de stocuri, ci prin conturile de cheltuieli. De asemenea, stabilirea iesirilor de stocuri se determina ca diferenta intre valoarea stocurilor initiale, la care se adauga valoarea intrarilor, si valoarea stocurilor la sfarsitul perioadei stabilite pe baza inventarului.

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile

Examen Consultant Fiscal 2025

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Concluzii :

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cost realizare cladire in regie proprie
Intrebare: Taxe constructie cladire depozit in regie proprie. Va rog sa-mi spuneti cum trebuie contabilizate taxele platite catre primarie (pentru autorizatia de constructie) si catre Inspectoratul Judetean de Constructii. Se poate folosi contul 231? In acest caz, valoarea procesului verbal de receptie a cladirii va trebui sa includa si aceste taxe? Multumesc!vezi AICI raspunsul specialistilor <<
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Articole similare
Vladescu anunta sfarsitul cotei unice, scaderea TVA si impozit progresiv, inclusiv pe toate pensiileNoutati legislatie Fiscala 09-13 iunie 2008 - Monitorul OficialProiect: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2023 se va aplica persoanelor care au o cifra de afaceri neta mai mare de 1.000.000 euroGhidul fiscal al Asociatiilor de proprietariCorelatii intre bilantul contabil si D 101Ultimele articole
Termenul pentru depunerea bilantului in cazul firmelor care au repartizat dividende interimareTermenul limita pentru depunerea situatiilor financiare semestriale se implineste pe data de 16 august 2022Cesiune parti sociale intre asociati sub valoarea nominala. Aspecte legaleTeodorovici: As vrea ca activitatea mea la MFP sa fie analizata si prin prisma rezultatelorFactura de la furnizor si erori in decontul de TVA. Sfatul expertuluiArticole similare
Firme cu profit, in dizolvare. Se mai intocmeste bilant interimar in acest caz?INTOCMIRE BILANT de lichidareIntocmire si semnare bilant. Cand nu e necesara viza unui expert?Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"