Atentie contabili!


Modificari importante privind planul de conturi!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Livrare produse neconforme care au generat refuzul clientului. Regim TVA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 01 Iun. 2020 Exclusiv
Tags: livreare produse neconforme, refuzul clientului, regim tva

Dupa livrarea unor produse catre client s-a constatat ca unele produse trimise nu sunt conforme. Care este regimul din punct de vedere impozit pe profit, TVA al acestor produse. Clientul nu mai trimite produsele ci trimite o factura de imputare a acestor costuri. (rog tratamentul daca livrarea este intracomunitara respectiv locala).

Raspunsul consultantului fiscal Irina Dumitrescu:
 
Pentru bunurile care nu corespund calitativ nu se emite o factura de catre client ci furnizorul trebuie sa emita o factura cu semnul minus  conform art. 287 lit. b) din Codul fiscal, inclusiv in cazul livrarilor intracomunitare:
Baza de impozitare se reduce in urmatoarele situatii: 
(…)
b) in cazul refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, calitatea ori preturile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate, precum si in cazul desfiintarii totale ori partiale a contractului pentru livrarea sau prestarea in cauza ca urmare a unui acord scris intre parti sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti definitive/definitive si irevocabile, dupa caz, sau in urma unui arbitraj; 
Conform pct. 32 din normele de aplicare, in situatiile prevazute la art. 287 din Codul fiscal, furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii isi ajusteaza baza impozabila a taxei dupa efectuarea livrarii/prestarii sau dupa facturarea livrarii/prestarii, chiar daca livrarea/prestarea nu a fost efectuata, dar evenimentele prevazute la art. 287 din Codul fiscal intervin ulterior facturarii si inregistrarii taxei in evidentele persoanei impozabile. In acest scop furnizorii/prestatorii trebuie sa emita facturi cu valorile inscrise cu semnul minus cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului. Prevederile acestui alineat se aplica si pentru livrari intracomunitare.
 
Dupa inregistrarea facturii de stornare bunurile se scot din evidenta iar cheltuielile sunt deductibile daca societatea face dovada ca bunurile au fost distruse si nu se mai intorc in circuitul economic conform art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal, respectiv art. 304 alin. (2) lit. a) si normele de aplicare.


Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Livrare produse neconforme care au generat refuzul clientului. Regim TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]