Tags: suspedrea obligatiei la plata ratelor de credit, oug 37/2020
Pe perioada aprilie-decembrie 2020 am obtinut de la banca, in baza OUG 37/2020, o suspendare pentru plata ratelor de credit si dobanzilor aferente creditelor contractate. Dobanda pe aceasta perioada se calculeaza de catre banca si se capitalizeaza, majorand astfel valoarea creditului (datoriei).
Dupa expirarea perioadei de suspendare dobanzile se vor calcula la noua valoare (majorata) a creditelor. Pe perioada suspendarii platilor catre banca, dorim sa inregistram lunar cheltuiala cu dobanda capitalizata.
Care este monografia contabila si care sunt implicatiile fiscale ale acestei operatiuni? Multumim.
Raspunsul specialistului:
Baza legala:
ORDONANTA DE URGENTA nr. 37 din 30 martie 2020 privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de institutii de credit si institutii financiare nebancare anumitor categorii de debitori
Articolul 2 - (1) Prin derogare de la prevederile O.u.G. (mentionate in actul normativ – n.a.), obligatia de plata a ratelor scadente aferente imprumuturilor, reprezentand rate de capital, dobanzi si comisioane, acordate debitorilor de catre creditori pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se suspenda la cererea debitorului cu pana la 9 luni, dar nu mai mult de 31.12.2020.
(2) Perioada maxima de creditare prevazuta in reglementarile creditorilor poate fi depasita cu o perioada egala cu durata suspendarii obligatiei de plata.
Articolul 4 - (1) Dobanda datorata de debitori corespunzatoare sumelor scadente a caror plata este suspendata potrivit art. 2 se capitalizeaza la soldul creditului existent la finele perioadei de suspendare. Capitalul astfel majorat se plateste esalonat pe durata ramasa pana la noua maturitate a creditelor, ulterior perioadei de suspendare.
Articolul 5 - (3) Modificarea contractelor de credit potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta se produce prin efectul legii, fara incheierea de acte aditionale. In termen de 30 de zile de la primirea solicitarii, creditorul notifica debitorului clauzele contractuale modificate pentru implementarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
Opinie:
Avand in vedere faptul ca dobanda datorata, suspendata pe perioada respectiva, se va capitaliza (transfera sau adauga) la soldul creditului existent, urmand a fi platita esalonat ulterior perioadei de suspendare, in functie de noua maturitate a creditului, rezulta faptul ca societatea nu va mai inregistra cheltuieli cu dobanzile in perioada respectiva, deoarece dobanda respectiva este transformata in credit si reesalonata. In concluzie, societatea poate inregistra lunar doar transferul dobanzii lunare in contul creditului, dupa cum urmeaza:
5198. Dobanzi aferente creditelor bancare = 5191. Credite bancare pe termen scurt (P)
pe termen scurt (P)
Inregistrarile respective nu genereaza implicatii fiscale.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ajustare TVA leasing in situatia iesirii prin optiune de la TVA
Intrebare:
Revin la problema pe care am expus-o data trecuta, dar cu inca o intrebare:
CAND TREBUIE FACUTA AJUSTAREA DE TVA PENTRU AVANS LEASING PLATIT? LA IESIREA DE LA TVA PRIN OPTIUNE SAU LA DATA TRANSFERULUI DREPTULUI DE PROPRIETATE?
Care ar fi explicatia ca pentru suma facturata si platita avans catre soc de leasing, ajustarea de TVA sa se ceara la data iesirii de la TVA, iar pentru ratele de leasing, achitate in perioada de platitor TVA, ajustarea sa se faca la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare ochelari
Intrebare:
Referitor la decontarea ochelarilor de vedere, conform recomandarii Directivei Europene.
Firma noastra deconteaza in limita a 400 lei/an, c/val ochelarilor de vedere pentru angajati.
In acest scop a fost intocmita o procedura in care sunt precizate categoriile de personal eligibile si documentele justificative necesare a fi prezentate, adica:
- recomandarea mediculul de medicina muncii privind necesitatea unui control/consult...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<