keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Situatii financiare. Cine are dreptul sa semneze situatiile financiare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Mariana Prejbeanu la 17 Oct. 2024
Situatii financiare. Cine are dreptul sa semneze situatiile financiare
Tags: situatii financiare, semnare situatii financiare

Situatiile financiare sunt documente importante in cadrul unei firme si de aceea trebuiesc completate si transmise la timp autoritatilor. Insa cine are dreptul sa le semneze?

Pentru ca o persoana din cadrul firmei sa poata sa semneze situatiile financiare vor fi avute in vedere studiile acesteia, dar si atributiile privind conducerea contabilitatii entitatii.

In baza art. 28 alin. (10)-(11) din legea contabilitatii nr. 82/1991, situatiile financiare se semneaza de catre:

"(10) Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.

(11) Situatiile financiare anuale si raportarile contabile pot fi intocmite si semnate de persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania."

Situatii financiare. Cine are dreptul sa semneze situatiile financiare

In continuare vom vedea un studiu de caz cu privire la semnarea situatiilor financiare. Mai exat, un angajat cu studii superioare economice avand contract de munca pe timp partial in functia de Contabil/Economist in cadrul unei firme, dar si atributii privind conducerea contabilitatii entitatii mentionate in fisa postului, poate semna situatiile financiare?

Specialistul ne explica urnatoarele. Obligatia de semnare a situatiilor financiare revine directorului economic, contabilului-sef sau altei persoane imputernicite sa indeplineasca aceste functii.

Potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr.82/1991:

Articolul 10
(1) Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)-(4) revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective.
(2) Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare. Prin persoana imputernicita sa indeplineasca functia de director economic sau contabil-sef se intelege o persoana angajata potrivit legii, care are studii economice superioare si care are atributii privind conducerea contabilitatii entitatii.



Articolul 28
(10) Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.

Asadar, o persoana fizica angajata, ce detine studii economice superioare si care are atributii privind conducerea contabilitatii, isi poate asuma raspunderea intocmirii si semnarii situatiilor financiare, chiar daca isi desfasoara activitatea in baza unui CIM cu timp partial.


Raspuns oferit in luna octombrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Mariana Prejbeanu de Mariana Prejbeanu
--> Studii: licentiata in stiinte economice cu o bogata experienta profesionala in domeniul contabilitate-fiscalitate-audit (peste 35 de ani); --> Experienta:  - expert contabil din anul 1996, membru CECCAR; - lichidator din anul 2000, membru UNPIR; - auditor financiar din anul 2007, membru CAFR si ASPAAS; - consultant fiscal din anul 2007, membru CCF; - a sustinut cursuri contabilitate/fiscalitate pentru pregatire examen lichidatori; - fost director economic la societati din domeniul de contabilitate; - in prezent, cu activitate in domeniu - colaborare cu diferite societati; - efectueza expertize contabile/fiscale judiciare/extrajudiciare - colaborator al Rentrop & Straton din anul 2016.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Studii de caz"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016