Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Situatiile financiare sunt documente importante in cadrul unei firme si de aceea trebuiesc completate si transmise la timp autoritatilor. Insa cine are dreptul sa le semneze?
Pentru ca o persoana din cadrul firmei sa poata sa semneze situatiile financiare vor fi avute in vedere studiile acesteia, dar si atributiile privind conducerea contabilitatii entitatii.
In baza art. 28 alin. (10)-(11) din legea contabilitatii nr. 82/1991, situatiile financiare se semneaza de catre:
"(10) Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.
(11) Situatiile financiare anuale si raportarile contabile pot fi intocmite si semnate de persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania."
Situatii financiare. Cine are dreptul sa semneze situatiile financiare
In continuare vom vedea un studiu de caz cu privire la semnarea situatiilor financiare. Mai exat, un angajat cu studii superioare economice avand contract de munca pe timp partial in functia de Contabil/Economist in cadrul unei firme, dar si atributii privind conducerea contabilitatii entitatii mentionate in fisa postului, poate semna situatiile financiare?
Specialistul ne explica urnatoarele. Obligatia de semnare a situatiilor financiare revine directorului economic, contabilului-sef sau altei persoane imputernicite sa indeplineasca aceste functii.
Potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr.82/1991:
Articolul 10
(1) Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)-(4) revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective.
(2) Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare. Prin persoana imputernicita sa indeplineasca functia de director economic sau contabil-sef se intelege o persoana angajata potrivit legii, care are studii economice superioare si care are atributii privind conducerea contabilitatii entitatii.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Articolul 28
(10) Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.
Asadar, o persoana fizica angajata, ce detine studii economice superioare si care are atributii privind conducerea contabilitatii, isi poate asuma raspunderea intocmirii si semnarii situatiilor financiare, chiar daca isi desfasoara activitatea in baza unui CIM cu timp partial.
Raspuns oferit in luna octombrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
--> Studii: licentiata in stiinte economice cu o bogata experienta profesionala in domeniul contabilitate-fiscalitate-audit (peste 35 de ani); --> Experienta: - expert contabil din anul 1996, membru CECCAR; - lichidator din anul 2000, membru UNPIR; - auditor financiar din anul 2007, membru CAFR si ASPAAS; - consultant fiscal din anul 2007, membru CCF; - a sustinut cursuri contabilitate/fiscalitate pentru pregatire examen lichidatori; - fost director economic la societati din domeniul de contabilitate; - in prezent, cu activitate in domeniu - colaborare cu diferite societati; - efectueza expertize contabile/fiscale judiciare/extrajudiciare - colaborator al Rentrop & Straton din anul 2016.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Regimul de deducere TVA in cazul unui leasing financiarOrdinul MFP Nr. 3.055 pe 2009: Aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europeneFirme care au omis inregistrarea impozitului micro in contabilitate. Cum poate fi corectata aceasta situatie?Noutati legislatie Fiscala 16-20 februarie 2009 - Monitorul OficialEsalonarea la plata a obligatiilor fiscaleUltimele articole
TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024SITUATII FINANCIARE anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicNOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?SITUATII FINANCIARE nedepuse la timp. De cand trece microintreprinderea la impozit pe profitAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"