Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Studiu de caz: Notiuni aferente procedurii de rambursare TVA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 05 Sep. 2011 Exclusiv
Tags: rambursare tva, omfp 1857/2007, oanaf 1308/2009, codul de procedura fiscala

Valabil la 6.09.2011 - In ceea ce priveste procedura de recuperare TVA, se au in vedere mai multe dispozitii care dispun efectuarea rambursarii TVA in functie de calitatea persoanelor impozabile. Ca studiu de caz, se va vedea care este astfel procedura de recuperare a taxei pe valoarea adaugata (4424 sold debitor) de la bugetul statului roman, fiind avut in vedere cadrul legal aferent modalitatii de rambursare TVA.

In primul rand, se noteaza ca procedura rambursarii TVA este reglementata prin art. 147^3 din Codul fiscal, intitulat "Rambursarile de taxa catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153".
 
Potrivit art. 147^3 alin. (6) din Codul fiscal: "Persoanele impozabile, inregistrate conform art. 153, pot solicita rambursarea soldului sumei negative a taxei din perioada fiscala de raportare, prin bifarea casetei corespunzatoare din decontul de taxa din perioada fiscala de raportare, decontul fiind si cerere de rambursare, sau pot reporta soldul sumei negative in decontul perioadei fiscale urmatoare. Daca persoana impozabila solicita rambursarea soldului sumei negative, acesta nu se reporteaza in perioada fiscala urmatoare. Nu poate fi solicitata rambursarea soldului sumei negative a taxei din perioada fiscala de raportare, mai mic de 5.000 lei inclusiv, acesta fiind reportat obligatoriu in decontul perioadei fiscale urmatoare."
 
Potrivit art. 1 al OANAF 1308/2009 privind unele masuri pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, precum si pentru stingerea prin compensare sau restituire a sumelor reprezentand TVA aprobata prin decizia de rambursare, pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se are in vedere principiul reglementat prin Metodologia de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, aprobata prin OMEF 1857/2007, potrivit caruia solicitarile de rambursare se solutioneaza, in ordinea cronologica a inregistrarii lor la organul fiscal, in termenul prevazut de lege.

Punctului 6 din  Sectiunea A - "Depunerea si inregistrarea deconturilor de TVA" din metodologia mentionata stabileste ca  solicitarile de rambursare se solutioneaza, in ordinea cronologica a inregistrarii lor la organul fiscal, in termen de maximum 45 de zile calendaristice de la data depunerii decontului cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare.
 
Astfel cum este prevazut la art. 2 al OANAF 1308/2009, in cazul in care, pentru obtinerea informatiilor suplimentare, organul fiscal competent cu solutionarea decontului cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare solicita altor organe fiscale efectuarea unui control incrucisat potrivit art. 97 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, organul fiscal competent pentru efectuarea acestui control transmite rezultatele controlului in termen de 45 de zile de la solicitare. Acest termen se poate prelungi, in cazuri justificate, cu 45 de zile de catre directia coordonatoare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare fiscala.
 
Procedura de solutionare a solicitarilor de rambursare este redata in Capitolul II din Metodologia de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, aprobata prin OMFP 1857/2007, publicat in M.O nr. 785 din 20.11.2007.
 
Potrivit acesteia, deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se solutioneaza, in functie de gradul de risc fiscal pe care il prezinta fiecare persoana impozabila, astfel:
  a) in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mic - prin emiterea deciziei de rambursare a TVA;
  b) in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mediu - cu analiza documentara;
  c) in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mare - cu inspectie fiscala anticipata.
 
Dupa indeplinirea procedurilor, organele fiscale vor stabili daca societatea are dreptul la restituirea sumelor solicitate, emitand in acest sens Decizia de rambursare a TVA sau Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala, dupa caz.

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Studiu de caz: Notiuni aferente procedurii de rambursare TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016