Tags: telemunca, acordarea sumei de 400 lei
Compania doreste sa acorde cei 400 lei - telemunca legea 296/2020, doar pentru 3 salariati din cei 10 aflati in telemunca, cu act aditional la contractul de munca. Este posibil? Avem obligatia legala de a da tuturor? Ce implicatii ar fi in situatia in care ar fi acordati doar catre 3 persoane din 10 aflate in telemunca? Multumesc. Se declara undeva aceste sume? Inteleg ca trebuie sa fie in concordanta cu zilele in telemunca de pe Revisal.
Raspunsul specialistului:
Suma de 400 lei se acorda salariatilor pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si a echipamentelor de birou.
Pe de o parte, art. 7 lit. a) din Legea 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca prevede expres obligatia angajatorului de a asigura angajatului mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, cu exceptia cazului in care partile convin altfel.
Pe de alta parte, art. 5 si 6 din Codul muncii interzic discriminarea salariatilor, inclusiv in mod indirect.
In acest context, compania poate acorda suma de 400 lei doar la o parte din salariati, fara riscul de a acuzata de discriminare si de a fi actionata in judecata, daca exista circumstante obiective care sa justifice o asemenea abordare. Spre exemplu, ceilalti 7 salariati au primit deja de la societate calculatoare si telefoane cu abonament de date primite de la societate, spre deosebire de ceilalti 3 salariati, care nu au primit astfel de echipamente, astfel ca diferenta de tratament este justificata.
De asemenea, se pot acorda salariatilor sume diferite cu aceasta destinatie, suma de 400 lei fiind doar o limita din punct de vedere al aplicarii facilitatii fiscale respective. Revenind la cei 7 salariati, se poate acorda o suma mai mica (spre exemplu, 100 lei), care sa acopere doar cheltuielile cu utilitatile, avand in vedere ca echipamentele au fost puse la dispozitie de societate.
Daca sumele se acorda pe baza de act aditional la contractul de munca, atunci actul aditional trebuie inregistrat in Revisal. Pentru a evita incheierea si declararea actelor aditionale, acordarea sumei de 400 lei poate fi prevazuta doar in regulamentul intern.
Plafonul lunar de 400 lei se acorda corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca, deci contravaloarea sumei acordate trebuie sa fie in concordanta cu zilele realizate in regim de telemunca.
et.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton. de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura despagubire marfa deteriorata la transport
Intrebare:
Societatea noastra a vandut marfa unui client. In timpul transportului, marfa a fost deteriorata de catre transportator (costul de transport este asigurat de catre societatea noastra avand contract cu furnizorul de transport).
Ce factura trebuie sa emit transportatorului pentru prejudiciul adus? Cum se emite aceasta factura? Ce explicatii se scriu?
Cum se face descarcarea de gestiune (mentionez ca marfa a ramas la transportator)?
Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<