Tags: telemunca, acordarea sumei de 400 lei
Compania doreste sa acorde cei 400 lei - telemunca legea 296/2020, doar pentru 3 salariati din cei 10 aflati in telemunca, cu act aditional la contractul de munca. Este posibil? Avem obligatia legala de a da tuturor? Ce implicatii ar fi in situatia in care ar fi acordati doar catre 3 persoane din 10 aflate in telemunca? Multumesc. Se declara undeva aceste sume? Inteleg ca trebuie sa fie in concordanta cu zilele in telemunca de pe Revisal.
Raspunsul specialistului:
Suma de 400 lei se acorda salariatilor pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si a echipamentelor de birou.
Pe de o parte, art. 7 lit. a) din Legea 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca prevede expres obligatia angajatorului de a asigura angajatului mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, cu exceptia cazului in care partile convin altfel.
Pe de alta parte, art. 5 si 6 din Codul muncii interzic discriminarea salariatilor, inclusiv in mod indirect.
In acest context, compania poate acorda suma de 400 lei doar la o parte din salariati, fara riscul de a acuzata de discriminare si de a fi actionata in judecata, daca exista circumstante obiective care sa justifice o asemenea abordare. Spre exemplu, ceilalti 7 salariati au primit deja de la societate calculatoare si telefoane cu abonament de date primite de la societate, spre deosebire de ceilalti 3 salariati, care nu au primit astfel de echipamente, astfel ca diferenta de tratament este justificata.
De asemenea, se pot acorda salariatilor sume diferite cu aceasta destinatie, suma de 400 lei fiind doar o limita din punct de vedere al aplicarii facilitatii fiscale respective. Revenind la cei 7 salariati, se poate acorda o suma mai mica (spre exemplu, 100 lei), care sa acopere doar cheltuielile cu utilitatile, avand in vedere ca echipamentele au fost puse la dispozitie de societate.
Daca sumele se acorda pe baza de act aditional la contractul de munca, atunci actul aditional trebuie inregistrat in Revisal. Pentru a evita incheierea si declararea actelor aditionale, acordarea sumei de 400 lei poate fi prevazuta doar in regulamentul intern.
Plafonul lunar de 400 lei se acorda corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca, deci contravaloarea sumei acordate trebuie sa fie in concordanta cu zilele realizate in regim de telemunca.
et.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton. 
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare microplante
Intrebare:
Un laborator de inmultire a plantelor prin Vitro, importa microplante pe care le creste si le multiplica prin vitro iar dupa ce ajung la dimensiunea dorita le pune in vanzare, cum tratez aceste importuri, ca marfa sau ca materie prima?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<TVA transport aferent importului de bunuri
Intrebare:
Situatia 1: Import din China care s-a facut cu firma de transport DHL. Pentru transportul din China pana la Constanta factura s-a facut fara TVA si este inclusa alaturi de factura de marfa + taxe vamale in baza de calcul al TVA-ului ce se plateste in vama. De la Constanta la Sibiu s-a facut o declaratie de regim transport T1, declaratia vamala este intocmita la Sibiu iar bunurile sunt puse in circulatie dupa ce s-a facut DVI-ul la Sibiu (art.294 alin 1 lit d).
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustare TVA client neincasat
Intrebare:
Avem in contabilitate 7 facturi neincasate ce totalizeaza 15.000 lei din perioada 2011-2012 aferente aceluiasi client. In anul 2015 acest client a intrat in insolventa. Nu am fost inscrisi la masa credala.
In iulie 2025 s-a deschis procedura falimentului pentru acest client.
Avand in vedere prevederile art 287 al d Cod fiscal se poate ajusta TVA-ul aferent acestor facturi, avand in vedere ca ele sunt mai vechi de 5 ani, iar intrarea in faliment a avut loc...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Compensatie datorii reciproce
Intrebare:
Daca am primit o factura de la un furnizor care, in acelasi timp, imi este si client si are sold de plata catre societatea mea, pot compensa factura emisa de el cu o factura sau mai multe aflate pe soldul contului de client, pe suma datoriei mele? Mentionez ca valoare care trebuie compensata este sub 10.000. Cum se poate face compensarea, numai prin SIC (sistemul informatic de compensare)?
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<