Tags: telemunca, acordarea sumei de 400 lei
Compania doreste sa acorde cei 400 lei - telemunca legea 296/2020, doar pentru 3 salariati din cei 10 aflati in telemunca, cu act aditional la contractul de munca. Este posibil? Avem obligatia legala de a da tuturor? Ce implicatii ar fi in situatia in care ar fi acordati doar catre 3 persoane din 10 aflate in telemunca? Multumesc. Se declara undeva aceste sume? Inteleg ca trebuie sa fie in concordanta cu zilele in telemunca de pe Revisal.
Raspunsul specialistului:
Suma de 400 lei se acorda salariatilor pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si a echipamentelor de birou.
Pe de o parte, art. 7 lit. a) din Legea 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca prevede expres obligatia angajatorului de a asigura angajatului mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, cu exceptia cazului in care partile convin altfel.
Pe de alta parte, art. 5 si 6 din Codul muncii interzic discriminarea salariatilor, inclusiv in mod indirect.
In acest context, compania poate acorda suma de 400 lei doar la o parte din salariati, fara riscul de a acuzata de discriminare si de a fi actionata in judecata, daca exista circumstante obiective care sa justifice o asemenea abordare. Spre exemplu, ceilalti 7 salariati au primit deja de la societate calculatoare si telefoane cu abonament de date primite de la societate, spre deosebire de ceilalti 3 salariati, care nu au primit astfel de echipamente, astfel ca diferenta de tratament este justificata.
De asemenea, se pot acorda salariatilor sume diferite cu aceasta destinatie, suma de 400 lei fiind doar o limita din punct de vedere al aplicarii facilitatii fiscale respective. Revenind la cei 7 salariati, se poate acorda o suma mai mica (spre exemplu, 100 lei), care sa acopere doar cheltuielile cu utilitatile, avand in vedere ca echipamentele au fost puse la dispozitie de societate.
Daca sumele se acorda pe baza de act aditional la contractul de munca, atunci actul aditional trebuie inregistrat in Revisal. Pentru a evita incheierea si declararea actelor aditionale, acordarea sumei de 400 lei poate fi prevazuta doar in regulamentul intern.
Plafonul lunar de 400 lei se acorda corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca, deci contravaloarea sumei acordate trebuie sa fie in concordanta cu zilele realizate in regim de telemunca.
et.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton. 
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Export bunuri. Tranzit vamal
Intrebare:
O societate face import marfa-paste tomate din CAIRO - EGIPT, dar marfa nu ajunge la sediul societatii, ci din CONSTANTA, se livreaza direct la o alta societate din CHISINAU -MOLDOVA. Mentionam ca factura de vanzare catre firma din MOLDOVA, a fost emisa de societatea noastra in data de 14.07.2025. In aceste conditii fiind marfa in tranzit nu s-a intocmit DVI si nu s-au stabilit taxe vamale si tva in VAMA, nu s-a intocmit nici NIR.
Intrebarea este cum se inregistreaza in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Clarificari privind facturarea biletelor achizitionate prin platforme de ticketing
Intrebare:
Va scriem in legatura cu procedura de facturare a biletelor vandute prin platforma iabilet si am aprecia mult ajutorul vostru pentru a intelege mai bine cum se desfasoara acest proces.
Avand in vedere ca incasarile sunt realizate direct prin iabilet, am dori sa intelegem de ce responsabilitatea emiterii facturilor catre cumparatori ar reveni organizatorului. Ne-ar fi de mare ajutor cateva clarificari in acest sens, astfel incat sa ne putem alinia corect cu procedurile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchidere cont 542
Intrebare:
O societate care va intra in faliment are urmatoarea situatie:
in contul 117 debit 150812,65 lei
in contul 121 credit 67625,28 lei
in contul 542 debit 1609687,38 lei.
Intrebarea este, in aceasta situatie, cum se va inchide contul 542? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare cheltuieli intre sucursala din Romania si societatea mama
Intrebare:
O sucursala din Romania (inregistrata la Registrul Comertului) este administrata de un salariat al firmei-mama stabilita in alt stat membru UE.
Care sunt documentele in baza carora sucursala poate deduce aceste cheltuieli de administrare / management in contextul in care sucursala este un dezmembramant al firmei-mama?
Sucursala este platitoare de TVA in Romania.
Va multumesc anticipat pentru raspuns!
Toate cele bune!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<