Tags: somaj tehnic 2020, documente necesare somajului tehnic
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a anuntat recent pe site-ul oficial ca documentele pentru obtinerea somajului tehnic se depun, de la 1 mai, prin aplicatia aici.gov.ro.
Documentele necesare pentru obtinerea somajului tehnic, vor fi transmise, incepand de vineri, 1 mai 2020, prin Registratura electronica pusa la dispozitie de Guvernul Romaniei prin Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei,
https://aici.gov.ro/home.
Transmiterea documentelor prin Registratura electronica va asigura procesarea mai rapida a documentelor, o evidenta mai buna a actelor transmise si va facilita accesul la formularele ce trebuie completate.
De asemenea, cererile vor fi editate in format inteligent pentru a ajuta angajatorii sa calculeze indemnizatia solicitata si vor fi limitate erorile cu privire la datele firmei, numarul contului bancar, CNP, etc.
Mentionam ca prin aplicatia aici.gov.ro vor fi transmise atat documentele pentru platile facute prin Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), cat si pentru cele care sunt gestionate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS).
Reamintim ca zilele trecute Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca au precizat aspectele de care trebuie sa tineti cont atunci cand completati documentele:
1.Aplicarea semnaturii exclusiv de catre reprezentantul legal/administratorul societatii pentru documentele cerere si declaratie pe proprie raspundere;
2.Completarea corecta a contului bancar al societatii;
3.Completarea corecta a Codului Unic de Identificare al societatii;
4.Completarea corecta a sumelor solicitate pentru angajati;
5.Eliminarea pe cat posibil din documentul lista salariatilor, pentru care se face solicitarea, a persoanelor care au contract de munca activ, cu norma intreaga, la un alt angajator;
6.
Datele de contact completate sa fie actuale si corecte.
Pentru a consulta ghidul practic al somajului tehnic, click AICI. Gasiti informatii complete cu privire la procedura pe care trebuie sa o urmati in cazul somajului tehnic!

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Refacturare cheltuieli organizare eveniment
Intrebare:
Vom avea un eveniment la nivel regional organizat in Romania. Asta implica diverse costuri precum cazare, mese, transport, materiale promotionale. Initial acestea vor fi achitate de catre Romania si refacturate catre firma mama din Austria. Se vor factura cu TVA sau fara? In ce declaratii se cuprind si la ce rand? Pe factura emisa de noi se va face vreo mentiune obligatorie cu privire la tipul de TVA? Ambele societati au cod valid de TVA. Multumesc frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligatia generarii codului UIT
Intrebare:
Societatea A in calitate de vanzator livreaza catre societatea B marfuri cu risc fiscal ridicat, firmele sunt pe aceeasi adresa, pentru marfa emitem avize conform bonului de cantar. Avem obligatia de a cere cod UIT? Pentru marfurile importate din UE in cazul in care importa sub 500 kg sub 10000 lei cu risc fiscal ridicat este obligatoriu solicitarea codului UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<CASS - titular PFA - grad handicap grav
Intrebare:
Un PFA realizeaza in anul 2024 venituri sub 6 salarii minime pe economie. In cursul anului 2024, respectiv in iulie, titularul PFA a fost incadrat la categoria de handicap grav. CASS se plateste la valoarea venitului realizat sau trebuie platit cass la plafonul de minim 6 salarii minime pe economie? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Nerezident, nontransfer, cod UIT
Intrebare:
O firma din Austria doreste sa aduca utilaje agricole la o expozitie organizata in Romania. Aceste utilaje se vor vinde dupa expozitie catre o firma din Romania, insa firma din Romania este inca in curs de constituire, iar utilajele vor intra in tara inainte ca firma din Romania sa fie inregistrata la registrul comertului. Intrebarea mea este: firma din Austria are vreo obligativitate cu privire la E-transport si ce acte trebuie sa detina pentru a aduce aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declaratia Unica expert contabil independent
Intrebare:
Expert contabil independent, inregistrat la ANAF cu cod fiscal, salariat cu CIM cu norma intreaga (cate 4 ore/zi la doua societati) a obtinut profit impozabil pe cabinet 16419 lei, si are venit din dobanzi in 2024, in suma de 5174 lei. Ce suma trebuie sa declare in declaratia unica la impozit venit si ce suma la CASS, pentru anul 2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<ONG. Achizitie casute in scopul inchirierii. Cheltuieli deductibile
Intrebare:
Avem o asociatie non profit care are 5 casute facute cu finantare nerambursabila in 2021. In anul 2024 a obtinut venituri din inchiriere casute pe booking si venituri in cont 7584 afferent casutelor finantate.
Cum tratam aceasta situatie la calculul impozitului pe profit si in bilant? Daca o consideram exclusive activitate economica, amortizarea casutelor este deductibila la calculul impozitului pe profit?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<