Tags: somaj tehnic 2020, documente necesare somajului tehnic
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a anuntat recent pe site-ul oficial ca documentele pentru obtinerea somajului tehnic se depun, de la 1 mai, prin aplicatia aici.gov.ro.
Documentele necesare pentru obtinerea somajului tehnic, vor fi transmise, incepand de vineri, 1 mai 2020, prin Registratura electronica pusa la dispozitie de Guvernul Romaniei prin Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei,
https://aici.gov.ro/home.
Transmiterea documentelor prin Registratura electronica va asigura procesarea mai rapida a documentelor, o evidenta mai buna a actelor transmise si va facilita accesul la formularele ce trebuie completate.
De asemenea, cererile vor fi editate in format inteligent pentru a ajuta angajatorii sa calculeze indemnizatia solicitata si vor fi limitate erorile cu privire la datele firmei, numarul contului bancar, CNP, etc.
Mentionam ca prin aplicatia aici.gov.ro vor fi transmise atat documentele pentru platile facute prin Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), cat si pentru cele care sunt gestionate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS).
Reamintim ca zilele trecute Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca au precizat aspectele de care trebuie sa tineti cont atunci cand completati documentele:
1.Aplicarea semnaturii exclusiv de catre reprezentantul legal/administratorul societatii pentru documentele cerere si declaratie pe proprie raspundere;
2.Completarea corecta a contului bancar al societatii;
3.Completarea corecta a Codului Unic de Identificare al societatii;
4.Completarea corecta a sumelor solicitate pentru angajati;
5.Eliminarea pe cat posibil din documentul lista salariatilor, pentru care se face solicitarea, a persoanelor care au contract de munca activ, cu norma intreaga, la un alt angajator;
6.
Datele de contact completate sa fie actuale si corecte.
Pentru a consulta ghidul practic al somajului tehnic, click AICI. Gasiti informatii complete cu privire la procedura pe care trebuie sa o urmati in cazul somajului tehnic!
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<