Tags: ordinul 1600/2020, somaj tehnic 2020, documente necesare indemnizatiei de somaj tehnic
Ordinul nr. 1600/2020 privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1073 din 13 noiembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 13 noiembrie 2020, a fost modificata Anexa 1 a Ordinului nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor pentru obtinerea indemnizatiei de somaj tehnic. Astfel au fost stabilite noile modele ale cererii, declaratiei pe proprie raspundere si listei persoanelor care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei de somaj tehnic.
Extras din Ordinul 1600/2020:
Avand in vedere dispozitiile:
- art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare;
- Legii nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu completarile ulterioare;
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative, aprobata cu completari prin Legea nr. 211/2020;
- Hotararii Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Hotararea Parlamentului nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 553/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 17 iulie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 782/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 septembrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID 19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 856/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 octombrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Referatului de aprobare nr. 2.724 din 6.11.2020,
in baza prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare,
ministrul muncii si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. I. -
Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 269 din 31 martie 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
O societate din Spania, inregistrata in VIES organizeaza in Romania spectacole de muzica.
Aceasta societate este obligata sa plateasca drepurile de autor pentru muzica utilizata in spectacole catre organizatia noastra care este organism de gestiune colectiva a drepturilor de autor (inregistrat deasemnea in VIES).
Factura emisa de care organizatia noastra va fi cu TVA sau este considerata prestare intracomunitara de servicii?
Ce obligatii...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate a luat o masina in leasing la o valoare de 337.064,30 lei (conform contract leasing), dupa 1 an am valoare ramasa neamortizata = 224709,42, valoare amortizata = 112.354,88 lei, valoare contract leasing neachitat = 148.055,59 lei, dobanda contract neachitata 3612.39 lei. Se hotaraste cesiune leasing catre o persoana juridica si se factureaza venituri din cedarea activelor in valoare de 98.419,87 lei.
Care sunt monografiile contabile pentru aceasta cesiune si...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In baza conform art. 291, alin.(2) lit.e) Cod fiscal si pct. 37 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Titlului VII din Codul fiscal, avem o serie de produse (gaze alimentare) pe care le facturam catre clienti aplicand cota de TVA 9%.
Unul dintre aceste produse, Protoxid lichid alimentar, cod CAEN 28112930, a fost vandut catre clientul X, in perioada august 2022-septembrie 2024, cu aplicarea cotei de 9%. Facturarea cu cota de TVA redusa a avut la baza si...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Persoana fizica inchiriaza integral un apartament ca locuinta de serviciu (locuiesc angajatii firmei care nu sunt din tara) catre o persoana juridica, SRL, platitoare de impozit pe profit si TVA. Prin contract se stipuleaza ca utilitatile cad in sarcina chiriasului. Contractul a fost inregistrat la ANAF pe D168. Facturile de utilitati si intretinerea sunt emise pe numele persoanei fizice. Intrebari: 1) utilitatile lunare se includ in venitul lunar din chirie in vederea impozitarii?...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Avem o situatie cu o firma care a trecut la regimul de impozitare de la micro la profit si este cu mult in dezavantajul societatii. Mentionez ca societatea obtine venituri din inchiriere avand in patrimoniu o cladire la o valoare neta contabila mult mai mica decat o valoare de piata (pe baza unui raport de evaluare).
Avem doua posibilitati:
1 in situatia radierii societatii cladirea trece in patrimoniul personal al actionarului si acesta plateste un...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Pentru scutirea de impozit pe venit pentru software, societatea este obligata sa aiba cod CAEN principal unul din cele aferente activitatii de IT? Ce conditii mai trebuie indeplinite referitor la codurile CAEN?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<