Tags: ordinul 1600/2020, somaj tehnic 2020, documente necesare indemnizatiei de somaj tehnic
Ordinul nr. 1600/2020 privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1073 din 13 noiembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 13 noiembrie 2020, a fost modificata Anexa 1 a Ordinului nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor pentru obtinerea indemnizatiei de somaj tehnic. Astfel au fost stabilite noile modele ale cererii, declaratiei pe proprie raspundere si listei persoanelor care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei de somaj tehnic.
Extras din Ordinul 1600/2020:
Avand in vedere dispozitiile:
- art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare;
- Legii nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu completarile ulterioare;
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative, aprobata cu completari prin Legea nr. 211/2020;
- Hotararii Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Hotararea Parlamentului nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 553/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 17 iulie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 782/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 septembrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID 19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 856/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 octombrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Referatului de aprobare nr. 2.724 din 6.11.2020,
in baza prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare,
ministrul muncii si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. I. -
Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 269 din 31 martie 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rugam sa ne precizati daca sumele sponsorizate catre regiile autonome se pot scadea din impozitul de plata in limitele mentionate in codul fiscal. Este necesar ca regia autonoma sa fie inregistrata in Registrul entitatilor/unitatilor de cult?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In perioada 21.05.2021 (data infiintarii sucursalei) - 04.08.2022 (data radierii sucursalei) societatea X SRL a avut deschisa in Franta o sucursala. Ulterior acestor date, mai precis luna aceasta, am cerut contabilului din Franta bilantul de inchidere al sucursalei pentru a-l putea introduce in situatiile financiare ale societatii mama din Romania, X SRL. Am constatat cu aceasta ocazie, din bilantul sucursalei, suma de 15 530 euro TVA de plata, suma pe care contabilul din Franta o recunoaste a...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: A aparut un joc numit Gift of Legacy. Cum ar trebui impozitate castigurile din sumele investite? O persoana fizica doreste sa se inscrie intr-o aplicatie numita Gift of Legacy cu scopul de a castiga o suma de bani. Regula este ca persoana sa plateasca minim 100 eur catre alta persoana inscrisa in aplicatie si indicata automat de catre sistem. Practic, se face benevol un cadou (donatie) de 100 neconditionat, unei persoane din comunitate, indicata automat de catre sistem. Conform regulilor,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate din Romania vinde pe Emag in Ungaria produse catre persoane fizice cu TVA de 27%. Ne-am inregistrat in OSS, problema intervine la societatile platitoare de TVA unde clientul plateste un pret cu TVA inclus si noi facturam cu taxare inversa. Cum este corect sa procedam?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala a repartizat dividende interimare la nivel de trim. III 2022 in baza situatiilor financiare interimare depuse la acest trimestru in valoare de 820.000,00, iar la sfarsitul anului 2022 profitul brut ramas a fost mai putin decat cel de la trim. III cu 30.000 lei, adica 790.000,00 lei. 1. Regularizarea 463=456 -30.000,00 lei se face la decembrie 2022 inainte de inchiderea situatiilor financiare anuale, implicit regularizarea impozitului pe dividende? 2. Impozitul pe dividende...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avansurile pentru locuintele care indeplinesc conditiile de facturare cu TVA 5% trebuie sa fie incasate in baza unei promisiuni de vanzare-cumparare autentice pentru a fi facturate cu TVA 5%? Care este baza legala? Promisiunea bilaterala de vanzare-cumparare este un act perfect valabil dpdv juridic intre parti. Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<