Tags: ordinul 1600/2020, somaj tehnic 2020, documente necesare indemnizatiei de somaj tehnic
Ordinul nr. 1600/2020 privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1073 din 13 noiembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 13 noiembrie 2020, a fost modificata Anexa 1 a Ordinului nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor pentru obtinerea indemnizatiei de somaj tehnic. Astfel au fost stabilite noile modele ale cererii, declaratiei pe proprie raspundere si listei persoanelor care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei de somaj tehnic.
Extras din Ordinul 1600/2020:
Avand in vedere dispozitiile:
- art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare;
- Legii nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu completarile ulterioare;
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative, aprobata cu completari prin Legea nr. 211/2020;
- Hotararii Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Hotararea Parlamentului nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 553/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 17 iulie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 782/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 septembrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID 19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 856/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 octombrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Referatului de aprobare nr. 2.724 din 6.11.2020,
in baza prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare,
ministrul muncii si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. I. -
Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 269 din 31 martie 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Refacturare cheltuieli organizare eveniment
Intrebare:
Vom avea un eveniment la nivel regional organizat in Romania. Asta implica diverse costuri precum cazare, mese, transport, materiale promotionale. Initial acestea vor fi achitate de catre Romania si refacturate catre firma mama din Austria. Se vor factura cu TVA sau fara? In ce declaratii se cuprind si la ce rand? Pe factura emisa de noi se va face vreo mentiune obligatorie cu privire la tipul de TVA? Ambele societati au cod valid de TVA. Multumesc frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligatia generarii codului UIT
Intrebare:
Societatea A in calitate de vanzator livreaza catre societatea B marfuri cu risc fiscal ridicat, firmele sunt pe aceeasi adresa, pentru marfa emitem avize conform bonului de cantar. Avem obligatia de a cere cod UIT? Pentru marfurile importate din UE in cazul in care importa sub 500 kg sub 10000 lei cu risc fiscal ridicat este obligatoriu solicitarea codului UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<CASS - titular PFA - grad handicap grav
Intrebare:
Un PFA realizeaza in anul 2024 venituri sub 6 salarii minime pe economie. In cursul anului 2024, respectiv in iulie, titularul PFA a fost incadrat la categoria de handicap grav. CASS se plateste la valoarea venitului realizat sau trebuie platit cass la plafonul de minim 6 salarii minime pe economie? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Nerezident, nontransfer, cod UIT
Intrebare:
O firma din Austria doreste sa aduca utilaje agricole la o expozitie organizata in Romania. Aceste utilaje se vor vinde dupa expozitie catre o firma din Romania, insa firma din Romania este inca in curs de constituire, iar utilajele vor intra in tara inainte ca firma din Romania sa fie inregistrata la registrul comertului. Intrebarea mea este: firma din Austria are vreo obligativitate cu privire la E-transport si ce acte trebuie sa detina pentru a aduce aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declaratia Unica expert contabil independent
Intrebare:
Expert contabil independent, inregistrat la ANAF cu cod fiscal, salariat cu CIM cu norma intreaga (cate 4 ore/zi la doua societati) a obtinut profit impozabil pe cabinet 16419 lei, si are venit din dobanzi in 2024, in suma de 5174 lei. Ce suma trebuie sa declare in declaratia unica la impozit venit si ce suma la CASS, pentru anul 2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<ONG. Achizitie casute in scopul inchirierii. Cheltuieli deductibile
Intrebare:
Avem o asociatie non profit care are 5 casute facute cu finantare nerambursabila in 2021. In anul 2024 a obtinut venituri din inchiriere casute pe booking si venituri in cont 7584 afferent casutelor finantate.
Cum tratam aceasta situatie la calculul impozitului pe profit si in bilant? Daca o consideram exclusive activitate economica, amortizarea casutelor este deductibila la calculul impozitului pe profit?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<