Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


In vederea informarii tuturor contribuabililor ce realizeaza transporturi nationale cu risc fiscal ridicat si transporturi internationale, Ministerul Finantelor si ANAF au elaboratGhidul privind Sistemul national e-Transport, o componenta importanta in digitalizarea ANAF, prin care se urmareste cresterea capacitatii administrative de combatere a fraudei fiscale.
Prin raportarea in sistemul e-Transport, operatorii de transport sunt obligati sa transfere, pe toata durata traseului, datele curente de pozitionare ale vehiculului in Sistemul RO e-Transport.
„Este un sistem creat special pentru lupta impotriva diverselor forme de frauda si evaziune fiscala care pot aparea in domeniul transporturilor rutiere de marfuri, pentru cei care aleg sa efectueze livrari sau transferuri neoficiale, care duc la pierderi fiscale pentru stat si la distorsiuni in concurenta corecta intre companii. Prin intermediul RO e-Transport, autoritatile pot monitoriza in timp real miscarile de marfuri pe drumurile nationale, identificand si investigand potentialele cazuri de nereguli sau de frauda fiscala. in final, sistemul RO e-Transport reprezinta o componenta vitala din ecosistemul de modernizare si eficientizare a administratiei fiscale pe care il implementam anul acesta”, a explicat ministrul Marcel Bolos.
Pentru monitorizarea transporturilor de bunuri, Sistemul RO e-Transport va prelua date din sistemele proprii de pozitionare in situatia in care autovehiculele de transport marfa sunt dotate cu astfel de sisteme sau de la dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit, pe care va fi instalat software-ul pus la dispozitie, in mod gratuit, de Centrul National pentru Informatii Financiare din cadrul Ministerului Finantelor.
Ce transporturi sunt monitorizate in E-Transport
Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone, incarcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.
Cine trebuie sa utilizeze sistemul e-Transport
La nivel national, obligatiile declararii datelor cu privire la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat revin:
- furnizorului din Romania, in cazul tranzactiilor interne;
- operatorului economic care transporta, incarca si descarca pe teritoriul Romaniei bunuri cu risc fiscal ridicat.
Obligatiile declararii datelor cu privire la transportul international al bunurilor revin:
- destinatarului inscris in declaratia vamala de import, respectiv expeditorului inscris in declaratia vamala de export, in cazul bunurilor care fac obiectul operatiunilor de import sau export, dupa caz;
- beneficiarului din Romania, in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri;
- furnizorului din Romania, in cazul livrarilor intracomunitare de bunuri;
- depozitarului, in cazul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, cat si pentru bunurile incarcate dupa depozitare sau dupa formarea unui nou transport pe teritoriul national din una sau mai multe partide de bunuri.
Obligatiile transportatorului rutier:
- sa asigure transferul datelor curente de pozitionare a vehiculului de transport, care fac obiectul declaratiei, pe toata durata traseului de transport al bunurilor care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport
- sa echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit
- sa puna la dispozitia conducatorului auto codul UIT3 primit, care este generat de Sistemul RO e-Transport, prin intermediul caruia se identifica datele aferente unei partide de bunuri.

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Manual de politici contabile - Stick USB
Sursa: Min. Finantelor

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Aplicatia E-TRANSPORT este disponibila! Ce pasi trebuie sa parcurgeti pentru inrolareRO E-TRANSPORT: Cum se declara in sistem utilajele inchiriateE-TRANSPORT: Pana pe 31 decembrie 2025 NU vor fi aplicate amenzi pentru lipsa GPSDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-urilor din Romania cer amanarea e-TVAE-TRANSPORT: Modificari asupra contraventiilor, implementate prin OUG 43/2024Ultimele articole
Au inceput controalele privind E-TRANSPORT si utilizarea codului UIT! Ce sanctiuni au oferit inspectoriiControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAE-TRANSPORT in 2025. Sanctiuni care se aplica de anul acestaE-TRANSPORT, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITArticole similare
Aplicatia E-Transport este disponibila! Ce pasi trebuie sa parcurgeti pentru inrolare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"