Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Daca firma ta urmeaza sa aduca bunuri din afara, trebuie sa stii ca e posibil sa ai nevoie de codul UIT emis prin RO e-Transport. Totul depinde de greutatea sau valoarea bunurilor si de tipul de transport. in acest articol iti explicam clar cand apare obligatia, cine o are si ce sectiune trebuie selectata in SPV pentru generarea codului UIT, avand un exemplu concret.
Societatea urmeaza sa efectueze o achizitie de bunuri din Turcia si dorim sa aflam daca, in acest context, este necesara obtinerea codului UIT. Daca da, care este sectiunea corespunzatoare ce trebuie selectata pentru obtinerea acestuia? In contextul achizitiei de bunuri din Turcia, raspunsul este DA, este necesara obtinerea codului UIT in anumite conditii, conform legislatiei in vigoare.
Cuprins
1. Obligatia declararii in RO e-Transport
Conform Art. 8 alin. (1) lit. a) din O.U.G. nr. 41/2022, obligatia de declarare in RO e-Transport revine destinatarului inscris in declaratia vamala de import, daca bunurile sunt importate din Turcia in Romania.
2. Cand este necesar codul UIT

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Manual de politici contabile - Stick USB

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Conform Art. 1 alin. (4) din Ordinul nr. 1.337/1.268/2024, se genereaza cod UIT daca vehiculul utilizat are o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone, incarcat cu bunuri cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg, sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.
Daca aceste praguri sunt depasite, transportul este supus monitorizarii, iar codul UIT este obligatoriu.
3. Sectiunea care trebuie selectata in aplicatie
Pentru a obtine codul UIT, se foloseste aplicatia RO e-Transport din SPV.
Temei legal
O.U.G. nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport
„Art. 4 −
(1) Sistemul RO e-Transport include:
a) module informatice de gestiune a transporturilor de bunuri prin care sunt inregistrate datele referitoare la expeditor si beneficiar, denumirea, caracteristicile, cantitatile si contravaloarea bunurilor transportate, locurile de incarcare si descarcare, detalii cu privire la mijlocul de transport utilizat, precum si codul UIT generat;
Art. 81 − Obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport a datelor prevazute la art. 4 alin. (1) lit. a) referitoare la transportul international de bunuri revine urmatorilor utilizatori:
a) destinatarului inscris in declaratia vamala de import, respectiv expeditorului inscris in declaratia vamala de export, in cazul bunurilor care fac obiectul operatiunilor de import sau export, dupa caz;“
Ordinul nr. 1.337/1.268/2024 pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport
„Art. 1 − (4) Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone, incarcate cu bunuri cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg, sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.“
Raspuns oferit de Profeanu Laura in Revista de Fiscalitate si Control Fiscal. Cazuri REALE despre problemele intampinate in timpul controlului ANAF, relatate chiar de contabili, prezentate pe larg in Revista de Fiscalitate si Control Fiscal, impreuna cu modalitatile optime de rezolvare, oferite de experti de top, DETALII AICI>>

Sunt expert contabil activ din anul 2006, expert contabil judiciar activ din 2009, auditor financiar activ din anul 2009 si consultant fiscal activ din anul 2013.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
RO E-TRANSPORT: Care sunt categoriile de vehicule care fac obiectul monitorizarii in sistem?RO E-TRANSPORT: Precizari referitoare la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat pentru produse agricoleUtilizarea sistemelor e-factura si E-TRANSPORT pentru serviciile de lohnNou! Ministerul Finantelor vrea sa introduca o aplicatie mobila pentru sistemul RO e-FacturaNoutati privind functionarea E-TRANSPORT, aduse prin Ordinul 1337/2024Ultimele articole
E-TRANSPORT vs E-TVA: Cum gestionam neconcordanteleE-TRANSPORT. Bunurile primite prin curier trebuie declarate in E-TRANSPORT?E-TRANSPORT: 3 conditii ca sa modifici datele legalAchizitie intracomunitara. Tratament fiscal TVA pentru livrarile care NU se fac la data din facturaE-TRANSPORT: Pana pe 31 decembrie 2025 NU vor fi aplicate amenzi pentru lipsa GPSArticole similare
Obligatii declarative cu termen la 25 iunie. Ce formulare depunem la ANAF?Zoom fiscal: Declararea contribuabililor inactivi si implicatiile fiscaleFactura valoare reziduala. TVAMarti, 30 aprilie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394Studiu de caz: Deductibilitatea TVA in cazul modernizarii unei cladiri cu un contract de comodatUltimele articole
Coduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaOrdinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor ACHIZITII DE BUNURI si servicii efectuate de entitati nonprofitPlata dividende in 2025. Care este plafonul de plati in numerar
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"