Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Daca firma ta urmeaza sa aduca bunuri din afara, trebuie sa stii ca e posibil sa ai nevoie de codul UIT emis prin RO e-Transport. Totul depinde de greutatea sau valoarea bunurilor si de tipul de transport. in acest articol iti explicam clar cand apare obligatia, cine o are si ce sectiune trebuie selectata in SPV pentru generarea codului UIT, avand un exemplu concret.
Societatea urmeaza sa efectueze o achizitie de bunuri din Turcia si dorim sa aflam daca, in acest context, este necesara obtinerea codului UIT. Daca da, care este sectiunea corespunzatoare ce trebuie selectata pentru obtinerea acestuia? In contextul achizitiei de bunuri din Turcia, raspunsul este DA, este necesara obtinerea codului UIT in anumite conditii, conform legislatiei in vigoare.
Cuprins
1. Obligatia declararii in RO e-Transport
Conform Art. 8 alin. (1) lit. a) din O.U.G. nr. 41/2022, obligatia de declarare in RO e-Transport revine destinatarului inscris in declaratia vamala de import, daca bunurile sunt importate din Turcia in Romania.
2. Cand este necesar codul UIT

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Conform Art. 1 alin. (4) din Ordinul nr. 1.337/1.268/2024, se genereaza cod UIT daca vehiculul utilizat are o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone, incarcat cu bunuri cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg, sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.
Daca aceste praguri sunt depasite, transportul este supus monitorizarii, iar codul UIT este obligatoriu.
3. Sectiunea care trebuie selectata in aplicatie
Pentru a obtine codul UIT, se foloseste aplicatia RO e-Transport din SPV.
Temei legal
O.U.G. nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport
„Art. 4 −
(1) Sistemul RO e-Transport include:
a) module informatice de gestiune a transporturilor de bunuri prin care sunt inregistrate datele referitoare la expeditor si beneficiar, denumirea, caracteristicile, cantitatile si contravaloarea bunurilor transportate, locurile de incarcare si descarcare, detalii cu privire la mijlocul de transport utilizat, precum si codul UIT generat;
Art. 81 − Obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport a datelor prevazute la art. 4 alin. (1) lit. a) referitoare la transportul international de bunuri revine urmatorilor utilizatori:
a) destinatarului inscris in declaratia vamala de import, respectiv expeditorului inscris in declaratia vamala de export, in cazul bunurilor care fac obiectul operatiunilor de import sau export, dupa caz;“
Ordinul nr. 1.337/1.268/2024 pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport
„Art. 1 − (4) Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone, incarcate cu bunuri cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg, sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.“
Raspuns oferit de Profeanu Laura in Revista de Fiscalitate si Control Fiscal. Cazuri REALE despre problemele intampinate in timpul controlului ANAF, relatate chiar de contabili, prezentate pe larg in Revista de Fiscalitate si Control Fiscal, impreuna cu modalitatile optime de rezolvare, oferite de experti de top, DETALII AICI>>

Sunt expert contabil activ din anul 2006, expert contabil judiciar activ din 2009, auditor financiar activ din anul 2009 si consultant fiscal activ din anul 2013.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
E-TRANSPORT: Prin OUG 87/2024 s-a decis amanarea sanctiunilor pana la 1 ianuarie 2025E-TRANSPORT in 2025. Sanctiuni care se aplica de anul acestaControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleReminder ANAF: Luni, 26 septembrie, termenul de depunere a unor declaratii fiscaleE-TRANSPORT: Cum a fost modificat sistemul prin OUG 43/2024, OUG 41/2022 si OUG 115/2023Ultimele articole
E-TRANSPORT si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorE-TRANSPORT vs E-TVA: Cum gestionam neconcordanteleE-TRANSPORT. Bunurile primite prin curier trebuie declarate in E-TRANSPORT?E-TRANSPORT: 3 conditii ca sa modifici datele legalAchizitie intracomunitara. Tratament fiscal TVA pentru livrarile care NU se fac la data din facturaArticole similare
Declaratia 394: completare sectiuni fara erori si noile modificari de la 1 ianuarie 2017Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleSistemul TVA la incasare: inregistrarea platii la cursul valutar al furnizorului si la data platiiCe declaratii depunem la Fisc pana la 25 iulie?Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAUltimele articole
Coduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaOrdinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor ACHIZITII DE BUNURI si servicii efectuate de entitati nonprofitPlata dividende in 2025. Care este plafonul de plati in numerarSeminarii web ANAF pentru luna ianuarie 2025. Ce teme vor fi abordate
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"