Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Guvernul a aprobat recent o Ordonanta de urgenta care modifica si completeaza OUG nr.41/2022 privind Sistemului national RO e-Transport. Printre altele, vor fi aduse mai multe schimbari in privinta sanctiunilor acordate.
Guvernul a aprobat modificarea OUG 41/2022 privind sanctiunile aplicate in E-Transport
Masurile cuprinse in proiectul de act normativ decurg, in principal, din propunerile mediului de afaceri si vizeaza:
1. Instituirea posibilitatii ca organele de control ale ANAF sa colecteze date si informatii detinute la nivelul companiilor si societatilor cu capital integral de stat, in vederea monitorizarii transporturilor rutiere de bunuri.
2. Au fost introduse prevederi care permit modificarea datelor cu privire la denumire, caracteristici, cantitati si contravaloarea bunurilor transportate, raportate catre sistemul RO e -Transport, operatiunea putand fi realizata doar dupa expirarea termenului de valabilitate a codului UIT, pana cel mai tarziu la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a finalizat transportul de bunuri.
Modificarile sunt realizate la solicitarile mediului de afaceri care au vizat asigurarea mijloacelor necesare corelarii intre datele raportate de operatorii economici catre diferitele sisteme ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. (ex Ro e-factura si Ro e-transport).
3. In vederea asigurarii respectarii principiului proportionalitatii sanctiunilor in raport cu gravitatea faptei, se propune reglementarea aplicarii graduale a sanctiunii complementare a confiscarii prevazuta la 13^1 alin.(2) din OUG nr.41/2022.
Astfel, confiscarea se va aplica dupa cum urmeaza:
- la prima abatere se aplica exclusiv amenda contraventionala
- daca un operator economic savarseste, intr-un termen de maximum 12 luni de la prima sanctionare a faptei, a doua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a) si b), pentru care a fost sanc?ionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda precum si confiscarea a 15% din contravaloarea bunurilor nedeclarate;
- in situatia in care operatorul economic savarseste a treia contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a) si b), pentru care a fost sanc?ionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda precum si confiscarea a 50% din contravaloarea bunurilor nedeclarate;
- incepand cu savarsirea celei de-a patra contraventii din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a) si b), pentru care operatorul economic a fost sanc?ionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda, precum si confiscarea a 100% din contravaloarea bunurilor nedeclarate.
- daca un operator economic savarseste, intr-un termen mai mare de 12 luni de la prima sanctionare a faptei, a doua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a) si b), pentru care a fost sanc?ionat, contraventia se sanctioneaza doar cu amenda.
4. infiintarea unui registru electronic in care se vor regasi date cu privire la sanctiunile aplicate conform OUG nr. 41/2022.
Acesta este necesar, deoarece pentru corecta aplicare a dispozitiilor prin care se instituie sanctiuni, se impune tinerea unei evidente stricte a acestora, tinand cont de faptul ca, pe de o parte, prin acest proiect de act normativ se propune aplicarea graduala a sanctiunii complementare a confiscarii prin raportare la un interval de 12 luni, iar pe de alta parte, competenta de a constata si aplica sanctiunile este partajata intre mai multe autoritati.
5. suspendarea pana la 31 martie 2025 a aplicarii dispozitiilor care reglementeaza ca si contraventie nerespectarea obligatiei operatorului de transport rutier de a asigura transferul datelor curente de pozitionare a vehiculului de transport, care fac obiectul declaratiei, pe toata durata traseului de transport al bunurilor care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport.
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Sursa: Min. Finantelor
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ro e-Transport: Este interzisa modificarea datelor inregistrate dupa punerea efectiva in miscare a vehicululuiE-Transport: Cum a fost modificat sistemul prin OUG 43/2024, OUG 41/2022 si OUG 115/2023Utilizarea sistemelor e-factura si e-transport pentru serviciile de lohnCod UIT. Cine trebuie sa aiba cod UIT (RO e-Transport), cum se obtine si studii de caz utileOUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileUltimele articole
RO e-Transport: Amenzile pentru neactualizarea codului UIT se dau firmei sau soferului?Amenzi RO e-Transport. Exemplu util de monografie contabilaE-Transport. Se declara transporturile si pentru clientii persoane fizice din strainatate?ANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAE-Transport: Prin OUG 87/2024 s-a decis amanarea sanctiunilor pana la 1 ianuarie 2025Articole similare
E-Transport: Contraventiile si sanctiunile intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2023Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"