Tags: e-transport, e-factura, servicii de lohn
Livram servicii intracomunitare de bunuri cu risc (regim lohn), avem obligatia inscrierii in sistemul Ro e-Factura? Dar in Ro e-Transport?
Raspunsul consultantului fiscal Alexandru Palaghia:
Conform OUG 130/2021:
“(1) Prin derogare de la prevederile art. 10-12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind
factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania, precum si pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cartii de identitate a vehiculului si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere in vederea introducerii pe piata, punerii la dispozitie pe piata, inmatricularii sau inregistrarii in Romania, precum si supravegherea pietei pentru acestea, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 960 din 7 octombrie 2021, pentru produsele cu risc fiscal ridicat stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, comercializate in relatia B2B:
a) furnizorii pot, in perioada 1 aprilie-30 iunie 2022, sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, indiferent daca destinatarii sunt sau nu inregistrati in Registrul RO e-Factura;
b) furnizorii sunt obligati, incepand cu data de 1 iulie 2022, sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, indiferent daca destinatarii sunt sau nu inregistrati in Registrul RO e-Factura.”
OPANAF 12/2022 stabileste, printre produsele cu risc fiscal ridicat si imbracamintea si incaltamintea.
Ori societatea dvs. nu realizeaza livrare de bunuri ci prestare de servicii, rezultand ca facturarea se face cu servicii nu cu produse, de unde concluzionez ca societatea din Romania nu are obligatia utilizarii sistemul e-factura.
In ceea ce priveste E-transport, conform art. 2 pct. 9 din OUG 41/2022, transport pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat inseamna, printre altele:
"g) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania pana la locul de descarcare spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport pe teritoriul national din una sau mai multe partide de bunuri;
h) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la locul de incarcare pe teritoriul national, dupa depozitare sau formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, pana la punctul rutier de trecere a frontierei la iesirea din Romania;"
In opinia mea, in ceea ce priveste declararea in e-transport, aceasta este obligatorie pentru bunurile care se incadreaza in prevederile OANAF 802/2022 privind produsele cu risc fiscal ridicat.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Incepem o colaborare cu un partener din Austria pentru confectionarea unor "carpe" (care se folosesc pentru absorbtia transpiratiei pentru cei care fac drumetii - nu este produs cu risc fiscal). Partenerul din Austria trimite partile croite prin firma de curierat (greutatea momentan este pana in 30 kg) iar noi dupa confectionarea acestui produs il trimitem inapoi in Austria tot prin curier (greutatea este aproximativ aceeasi). Pentru acest tip de operatiune in...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Firma achizitioneaza un tir din AUSTRIA, prin leasing operational, de la o firma de leasing, din Austria. Il ia cu leasing operational, nu e el proprietar deocamdata. Trebuie sa ia cod UIT pentru a-l aduce in Romania?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea noastra lucreaza pe baza de comenzi ferme (produce mic mobilieri pentru copii);
Clientul este din Elvetia, cu reprezentant fiscal in Italia, comunicand codul de TVA din Italia dar livrarea bunurilor se faca atat in Italia cat si catre alti clienti din UE;
1. De regula se incaseaza avans pentru fiecare comanda, factura se raporteaza in 390 dar in e_transport si intrastat- nu.
E corect sa se procedeze astfel? deoarece ANAF preia date...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In cazul in care o firma (A) inregistrata in scopuri de TVA in Romania vinde marfa catre un alt client (B) roman, de asemenea inregistrat in scopuri de TVA, iar marfa este transportata direct din Austria catre clientul final al firmei din Romania, care este tratamentul TVA aplicat?
Firma A nu are un depozit in Romania, stocul de marfa se afla in AT, intr-un depozit al unei entitati afiliate lui A. Este considerata vanzarea dintre A si B o livrare locala sau livrare...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Avem un client extern intracomunitar din Olanda caruia i-am facturat si livrat marfa dar pana in Bulgaria, asa cum ne-a comunicat info pentru generare cod UIT. I-am livrat marfa in Bulgaria si i-am generat COD UIT pentru aceea destinatie. Acest client va strange in Bulgaria toata marfa pentru un proiect. Ulterior, cand toate produsele le va primi, marfa pleaca in Olanda. Noi mai avem obligatia sa generam cod UIT la plecarea marfii din Bulgaria catre Olanda?
Multumesc...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea produce mostre de mezeluri pentru o alta firma care urmeaza sa le trimita spre testare in Spania, marfa se ridica de la producator, dar livrarea externa se face de catre client. Intrebare: ce obligatii are firma producatoare in acest caz, cine face codul UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<