Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin Ordinul 2545/2022 a fost aprobata noua procedura de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport. Care sunt categoriile de vehicule care fac obiectul monitorizarii in sistem?
Spre deosebire de prevederile Ordinului nr.1190/4625/2022 care a fost abrogat de Ordinul 2545/2022, categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone, incarcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.
Care erau prevederile Ordinului 1190/2022?
Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima autorizata de minimum 3,5 tone, incarcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei relatii comerciale care face obiectul transportului.
Declararea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat in Sistemul RO e-Transport, conform Ordinului 2545/2022:
(1) Categoriile de operatiuni de transport al bunurilor cu risc fiscal ridicat pe teritoriul national sunt cele prevazute la art. 2 pct.9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e- Transport si de abrogare a art. XXVIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Ordonanta de urgenta a Guvernuluinr. 41/2022, cu modificarile si completarile ulterioare. (2) Declararea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat in Sistemul RO e-Transport se face de operatorii economici prevazuti la art. 8 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, in nume propriu sau prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat ori prin imputernicit.
(3) Pentru declararea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat, declarantul utilizeaza mijloacele de identificare electronica pentru accesarea SPV, pentru:
a) interconectarea aplicatiei disponibile la nivelul emitentului cu Sistemul RO e-Transport, utilizând o serie de microservicii expuse sub forma unui API (Application Programming Interface);
b) utilizarea aplicatiei puse la dispozitie in mod gratuit de catre Ministerul Finantelor, parte a Sistemului RO e-Transport, prevazuta la art. 4 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, cu modificarile si completarile ulterioare.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
(4) Documentatia tehnica pentru microservicii si aplicatia prevazute la alin. (3) sunt disponibile la adresa web https://mfinante.gov .ro/ro/web/etransport.
(5) In urma transmiterii datelor aferente unui transport de bunuri cu risc fiscal ridicat, Sistemul RO e-Transport atribuie automat un numar unic de identificare (UIT), utilizat ca referinta in cadrul proceselor si operatiunilor specifice sistemului.
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Controale antifrauda cu implicatii de 2,6 miliarde de lei in luna iunie 2023Cod UIT. Cine trebuie sa aiba cod UIT (RO E-TRANSPORT), cum se obtine si studii de caz utileCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Nou! Ministerul Finantelor vrea sa introduca o aplicatie mobila pentru sistemul RO e-FacturaE-TRANSPORT. Firmele care lucreaza in sistem lohn sunt OBLIGATE sa declare bunurile care nu intra in categoria celor cu risc fiscal?Ultimele articole
Transport international de bunuri. Cine are obligatia obtinerii codului UITDigitalizare ANAF. Ce programe vor fi implementate de institutie in 2024E-TRANSPORT. Ce trebuie sa stie transportatorii despre generarea codului UITE-TRANSPORT: Din 15 decembrie 2023 se aplica modificarile aduse de OUG 115/2023Modificari ale amenzilor contraventionale. A fost ELIMINATA facilitatea platii amenzilor la jumatate din suma, in termen de 15 zileAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"