Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin Ordinul 2545/2022 a fost aprobata noua procedura de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport. Care sunt categoriile de vehicule care fac obiectul monitorizarii in sistem?
Spre deosebire de prevederile Ordinului nr.1190/4625/2022 care a fost abrogat de Ordinul 2545/2022, categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone, incarcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.
Care erau prevederile Ordinului 1190/2022?
Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima autorizata de minimum 3,5 tone, incarcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei relatii comerciale care face obiectul transportului.
Declararea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat in Sistemul RO e-Transport, conform Ordinului 2545/2022:
(1) Categoriile de operatiuni de transport al bunurilor cu risc fiscal ridicat pe teritoriul national sunt cele prevazute la art. 2 pct.9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e- Transport si de abrogare a art. XXVIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Ordonanta de urgenta a Guvernuluinr. 41/2022, cu modificarile si completarile ulterioare. (2) Declararea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat in Sistemul RO e-Transport se face de operatorii economici prevazuti la art. 8 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, in nume propriu sau prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat ori prin imputernicit.
(3) Pentru declararea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat, declarantul utilizeaza mijloacele de identificare electronica pentru accesarea SPV, pentru:
a) interconectarea aplicatiei disponibile la nivelul emitentului cu Sistemul RO e-Transport, utilizând o serie de microservicii expuse sub forma unui API (Application Programming Interface);
b) utilizarea aplicatiei puse la dispozitie in mod gratuit de catre Ministerul Finantelor, parte a Sistemului RO e-Transport, prevazuta la art. 4 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, cu modificarile si completarile ulterioare.
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
(4) Documentatia tehnica pentru microservicii si aplicatia prevazute la alin. (3) sunt disponibile la adresa web https://mfinante.gov .ro/ro/web/etransport.
(5) In urma transmiterii datelor aferente unui transport de bunuri cu risc fiscal ridicat, Sistemul RO e-Transport atribuie automat un numar unic de identificare (UIT), utilizat ca referinta in cadrul proceselor si operatiunilor specifice sistemului.
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noi modificari asupra E-TRANSPORT, e-TVA si e-Factura, in urma consultarii cu reprezentantii mediului de afaceriNoutati privind functionarea E-TRANSPORT, aduse prin Ordinul 1337/2024E-TRANSPORT: Coduri UTI ramase temporar nevalidate. Ce solutie a gasit ANAFE-TRANSPORT: Modificari asupra contraventiilor, implementate prin OUG 43/2024E-TRANSPORT: 2 spete importante cu privire la obtinerea codului UITUltimele articole
E-TRANSPORT, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITE-TRANSPORT: Care sunt principalele noutati aduse de OUG 129/2024Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TRANSPORTOUG 41/2022 privind E-TRANSPORT, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileE-TRANSPORT: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"